Apple vs PC+Linux (Mac versus Win tappelu)

Se on hieno. Mutta hyvänä näppäimistönä sitä ei voi pitää. Voin kuvitella kun joku yrittäisi ammatikseen kirjoittaa tuollasella, ei tulisi mitään.

Vähän tuntuu että hienous on sokaissut macistien arvostelukyvyn.
Perustele nyt vähän, miten tämä nyt ei kelvollinen missään? Laitatko kuvan semmoisesta joka on. Pitääkö näppiksen olla millainen, että sillä tekee jotain? Miksi tästäkin tulee hyvää vauhtia kirjaimia tähän?

Alkuperäinen Macin näppis on kyllä hieno, mutta vaikka arvostelukyky onkin mennyt, niin ei sillä voi kirjoittaa, joten sitä en voinut käyttää. Ostin heti alkajaisiksi tämän, jossa painallukset ovat lyhyemmät.

logitechS5301.jpg

Mutta sitten tuli paras näppis ever ja enpä vielä parempaa nähnyt tai koittanut.

PC:llä pidin tätä kallista näppistä, jossa oli lyhyet painallukset, mutta joo arvostelukyky on menetetty, ei kannata välittää jutuista.

4489347_515ee047b6_m.jpg

Heh, kerrankin olen Windows-miesten kanssa samaa mieltä; Tappihiiri hakkaa padin mennen tullen kun siihen kerran tottuu.

Heh, kerrankin olen Windows-miesten kanssa samaa mieltä; Tappihiiri hakkaa padin mennen tullen kun siihen kerran tottuu.
Ootko käyttäny Macin multitouchia?

MacBookissa ei oo ihan noin monipuolinen touchpad, mutta omien kokemuksieni perusteella sekin voittaa käyttömukavuudessa IBM:n nännin ihan 6-0. Ja molemmista siis löytyy useamman kuukauden kokemusta.

Munkin mielestä tämä iMacin mukana tullut alumiininäppis on mukavin mitä olen ikinä käyttänyt. En ymmärrä ollenkaan että miten tämä ei "soveltuisi" johonkin käyttöön, mutta minä en olekaan mikään hardcorepelaaja tai muu sellainen.

Mutta tietty jos haluaa että työpiste näyttää kuolemantähden komentosillalta niin mikäs siinä. :rolleyes:

logitech_g15.jpg

Mä dikkaan kans MB:n näppiksestä. MBP:n näppis on kyllä suurinta kuraa mitä kannettavissa oon koittanut. Tietty Dellin ja HP:n jälkeen joita en näppäilisi edes kirveellä kun ovat niin paskoja.

Mutta joo:

76008106.jpg

Tässä välissä pyytäisin mäkkinäppiksen vihaajilta esimerkkiä täydellisestä näppäimistöstä millä romaanin kirjoitus ja pelaaminen ja kaikki muukin onnistuu parhaiten. Minulla kun ei ole hajuakaan millainen sellaisen pitäisi olla.

Mutta tietty jos haluaa että työpiste näyttää kuolemantähden komentosillalta niin mikäs siinä. :rolleyes:
logitech_g15.jpg
Älä pilkkaa ! :D
Mulla on G15 PC:ssä. Taustavalot, makrot, LCD-näyttö, pelimoodi, yms. Ja mikä parasta siihen voi vääntää itse koodia niin makroihin kuin näyttöönkin. Mikäs sen hyödyllisempää kuin kesken fullscreen battlefield-session mailien tulon näkee näppiksen ruudulta. Tai prossukuorman, kellon, nettiliikenteen ja ylipäätään mitä nyt voi kuvitella tarvitsevansa. :P

Crimsonia komppaan langattomasta. Tuo uusi alumiini langaton näppis on kyllä hienoin mitä olen minäkään nähnyt. Kehtaa laittaa olkkariinkin.
Täytyy kyllä tunnustaa että pitkään iskuun tottuneena nämä lyhyt painalluksiset applen näppikset vaativat hetken totuttelua mutta ovat sen jälkeen aivan loistavia. Äänettömyyskään ei ole pahaksi jos pitää jotain kirjoitella kun toinen vielä nukkuu.

Tässä välissä pyytäisin mäkkinäppiksen vihaajilta esimerkkiä täydellisestä näppäimistöstä millä romaanin kirjoitus ja pelaaminen ja kaikki muukin onnistuu parhaiten. Minulla kun ei ole hajuakaan millainen sellaisen pitäisi olla.
Mike postasi sen jo. Logitech DiNovo on täysin huippu, leiska on vieläpä samanlainen kuin läppärissä joten ei ole ongelmia vaihtaa toisesta toiseen "lennossa".

Läppäreistä MB ja Fujitsu Siemens Lifebook E-series ovat aika hyviä näppiksiltään. Hassua mutta tämän MBP:n näppis mielestäni oikeasti parani automaattisella softapäivityksellä...

Pelaamiseen en osaa ottaa kummemin kantaa, muinaisina aikoina tosin jotkut näppikset eivät lukeneet kovin montaa yhtäaikaa pohjassa olevaa näppäintä kerrallaan, jolloin niillä ei kaikkia pelejä pystynyt oikein pelaamaan. Nykyisin muut asiat lienevät ratkaisevia.

Kirjoittamiseen paras vastaan tullut näppis on ollut muistaakseni Tektronix:n X-päätteen isokokoinen naksu. Kolmenappisen rotan, Emacsin ja LaTeX:n kanssa kasassa oli melko lailla kirjoittajan taivas.

Logitechin G11- ja G15-näppäimistöissähän voi pitää rajatonta määrää nappeja pohjassa. Voisi tuon takia ostaa moisen.

Ihan mielenkiinnosta kyselen, minkälaisessa tilanteessa tuollainen sitten ilmenee että samanaikaisten painallusten raja tulee vastaan? Esimerkkejä tälläisistä näppäinyhdistelmistä peleissä/softissa? Minä olen kuitenkin skidistä asti pelannut PC-pelejä eikä vielä ole kertaakaan rajoittanut tuollainen.

Ihan mielenkiinnosta kyselen, minkälaisessa tilanteessa tuollainen sitten ilmenee että samanaikaisten painallusten raja tulee vastaan? Esimerkkejä tälläisistä näppäinyhdistelmistä peleissä/softissa? Minä olen kuitenkin skidistä asti pelannut PC-pelejä eikä vielä ole kertaakaan rajoittanut tuollainen.
90-luvulla kun pelattiin kahdestaan samalla näppiksellä Ironmans Offroad peliä PC:llä. Tuolloin ongelmia tuli. Sen jälkeen en ole huomannut ongelmia ilmenevän...

ootko koskaan kokeillut tuota tattia? 15min testailu sai mut vakuuttumaan siitä että touchpad on oikeesti sysipaska keino heiluttaa hiirtä...varsinkin jos puhutaan ergonomiasta niin tatti plus ne ylemmät 3 nappia on jotain semmosta että ei trendikäs omenalogo auta touchpadin lähellä..

ja miltä osin esihistoriallinen? ai niin kannettavat oli mustia vuonna 96. ou nou ei kannata ostaa mustaa mäkbookkia!!!!!!

e: kannattaa myös huomata tuo näppäimistövalo näytön ylälaidassa. olen lukenut pakkikselta mielenkiintoisista keinoista valaista mb:n näppis kallistamalla näyttö perversseihin katselukulmiin..

Kyllä toi tatti on menneen talven lumia. Samoin tuo maailman pienin touchpädi. Mulla on ollut tollanen tatti kahdessa eri työkannettavassa. Se on hidas ja hankala jos vertaa tämän päivän touchpädeihin jotka toimii erittäin sulavasti. Nuolta ei tarvitse raahata laidasta toiseen.
Multitouch varmaan yleistyy kohisten myös puucee koneissa lähivuosina.
http://www.youtube.com/watch?v=kRX3lk4C6pM

Mee kokeileen vaikka verkkokauppaan.
Sulla ei oo noista uusista touchpädeistä mitään kokemusta jos väität tota tattia oikeesti hyväksi.
Olihan se kiva lisä joskus aikoinaan, mutta nykyään täysin turha.

Täytyy sanoo, et oon samaa mieltä tuosta R61:sta. Sehän on epäkäytännöllisyyden ruumiillistuma. Näppäinasettelun on suunnitellut joku näkövammanen kiinalainen, ja tatilla kursorin liikuttaminen on kuin ajaisi autoa kullilla.

Erittäin hyvin sanottu! :kippis1:

Back
Ylös Bottom