Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

tuossa tuli semmonen kiista alkoholista että toinen sano että alkoholin aiheuttama lihominen johtuu alkoholin rasvoista, kun taas oon tähän asti aina "tienny" että se johtuu hiilihydraateista. kyseessä siis alkoholi niin oluessa kuin kirkkaassakin. miten se nyt siis on?

tuossa tuli semmonen kiista alkoholista että toinen sano että alkoholin aiheuttama lihominen johtuu alkoholin rasvoista, kun taas oon tähän asti aina "tienny" että se johtuu hiilihydraateista. kyseessä siis alkoholi niin oluessa kuin kirkkaassakin. miten se nyt siis on?

En tiedä asiasta mitään, mutta rasvat alkomahoolijuomissa lienee aika vähissä. Kaloreita / hiilareita sen sijaan piisaa rutkasti.

Alkoholigrammassa on 7kcal ja kun alkoholia on elimistössä keho ei käytä muita ravinteita, vaan ne varastoituvat. Oluessa ja muissa juomissa on sitten taas hiilihydraattiakin jo ihan tolkusti, joten ei siinä mitään sen kummempaa salaisuutta ole. Puhdas alkoholi on puhdasta alkoholia. Ei siinä mitään rasvaa ole.

Löysin tiedon miten sain fiksattua safkan. Liikaa suolaa --> lisää sokeria ja sitruunamehua niin suolaisuus hälvenee. Tästä nyt tulikin sitten ehkä vähän epäterveellisempi kanamättö kuin oli tarkoitus..
Toinen keino: Jos ruoka on nestemäistä (keitto, löysä kastike), niin laita perunaa joukkoon, se imee suolaa itseensä. Perunat voi sitten poistaa ruoasta jos ne ei siihen sovi.

Alkoholigrammassa on 7kcal

hmm, eli siis vaikkapa puolen litran vodka/pirtupullossa (n.500gr) on siis 3500kcal ???
ei helvetissä...sanokaa että mä oon väärässä.

hmm, eli siis vaikkapa puolen litran vodka/pirtupullossa (n.500gr) on siis 3500kcal ???
ei helvetissä...sanokaa että mä oon väärässä.

Vodka ja pirtu on hiukan eri asia. Puolessa litrassa ALKOHOLIA on tuo kalorimäärä.

Edit: Vissiin.

Joku laittoi tähän alkoholiasiaan liittyen linkin tällä foorumilla joskus... siinä luki jotain että kun juo alkoholia niin elimistö laittaa sille niin kovasti hanttiin että lopettaa rasvanpolton kokonaan. En paikkaansapitävyydestä osaa sanoa mitään mutta jotain tämmöstä voi mahdollisesti olla (todennäkösestihän puhun paskaa mutta korjatkaa toki :D)

Vodka ja pirtu on hiukan eri asia. Puolessa litrassa ALKOHOLIA on tuo kalorimäärä.

Edit: Vissiin.

no Vodka ja pirtu on ALKOHOLIA. Pirtu jopa 98%:sta.. Vodka tietysti on hieman laimeampaa.
Eli sen mukaa 0.5L pirtupullossa pitäs olla melkein 3700kcal.:eek:
Mä en juo viinaa enää ikinä. :D

Verohallitus määrää vuosittain verottoman kilometrikorvauksen enimmäismäärän, tänä vuonna se on 44 senttiä/km. Yleensä työnantajat maksavat juuri tuon verottoman maksimin verran, mutta voivat maksaa vähemmänkin. Ja voivat toki maksaa enemmänkin, mutta ylimenevä osa verotetaan niinkuin palkka. Eli kysele työnantajalta mikä on firman tapa.
Entä jos työnantaja maksaa reilusti vähemmän, kuin tuon 44 senttiä/km, niin voinko vaatia palautuksissa takaisin loppuosan?

no Vodka ja pirtu on ALKOHOLIA. Pirtu jopa 98%:sta.. Vodka tietysti on hieman laimeampaa.

Niin, kyse oli siis puhtaasta alkoholista.

Vodka hieman pirtua laimeampaa? No, niitäkin kai on eri vahvuisia.

Onko puolessa litrassa kaljaa melkein samat kalorit? Kaljakin on alkoholia!!!!!!!!!!!!!!

Vodka ei ole alkoholia, vodkaSSA on alkoholia. Vodka sisältää vettä ja etanolia, etanolin määrä ilmoitetaan sen pullon kyljessä tilavuusprosentteina, esim. 40%. Etanolissa on kilokaloreita 7/g, kuten täällä jo todettiinkin. Jos puoli litraa pirtua vastaa alkoholimäärältään melkein kahta ja puolta puolen litran viinapulloa, niin kuka hullu juo sitä tuon määrän? Siinä puolen litran viinapullossa on muuten "vaan" alta 1400ckal, ei mitenkään hirveä määrä.

No niin, nyt seuraa vuosituhannen typerin kysymys. Älkää bannatko pliis.

Eli mitä POSTIOSOITE tarkoittaa? :D Joku häiriö nyt aivoissa enkä ole ihan varma tästä. Siis jos LÄHIOSOITE = Bodarikatu 21C, niin POSTIOSOITE = 32650 Murmelikylä, kaiketi? Jostain syystä ei nyt ajatus kulje. :D

No niin, nyt seuraa vuosituhannen typerin kysymys. Älkää bannatko pliis.

Eli mitä POSTIOSOITE tarkoittaa? :D Joku häiriö nyt aivoissa enkä ole ihan varma tästä. Siis jos LÄHIOSOITE = Bodarikatu 21C, niin POSTIOSOITE = 32650 Murmelikylä, kaiketi? Jostain syystä ei nyt ajatus kulje. :D

Joo.

x^n=x^n * 1
-->
x^n/x^n=1
-->
x^(n-n)=1
-->
x^0=1

Lisäksi
x != 0 (mistä saa erisuuri merkin???)
jottei x^n/x^n = 0/0 = määrittämätön

Ei taida kyllä kelvata todistuksesta. Ennemminkin kehäpäätelmä.

Toinen vaihtoehto on kokokeilla raja-arvonkautta.
Tuo näyttämäsi päättelyketju on se syy, miksi halutaan määritellä, että a^0=1 kaikilla nollasta poikkeavilla a. Tämä siis otetaan määritelmänä. Luvulle 0 ei ole määritelty korottamista potenssiin 0, kuten tuossa mainitsitkin.

Nyt kaikki kaavojen pyörittejilät, miten saadaan h?

V=(neliöjuuri) g*h

Eli nopeus on neliöjuuri putoamiskiihtyvyyden ja korkeuden tulosta, en osaa pyöritellä kaavaa niin että korkeuden (h) saisin selville

Saisinko välivaiheet kiitos :D että opin tulevaisuudessa :david:

Back
Ylös Bottom