Pyhimys

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

Mike

ATG
Pakkotoisto
Kun tässä on tutustunut hiljattain Suomirappiin ja oivaltanut sen olevan varsin siistiä tavaraa nykyään, niin olen löytänyt tämänkin artistin. Eniten miellyttää tämän kaverin tapa lausua, artikuloi selvästi ja iskevästi. Lättyjä löytyy muutama, joissa siisti fiilis.

Uutta Tulva lättyä ei vielä iTuneista löydy, joten odottelen sitä, mutta Salainen maailma kyllä tärppää.

http://www.pyhimys.com/

Herätä mut maanantaina

Tässä nyt sitten pakon edestä tutustuin tohon pyhimyksen tuotantoon niin pakko tunnustaa, ettei se ihan paska ole. Esim. tämä biisi on hyvä:

Pyhimys - Tuhansien murheellisten lainien maa

On tää paljon parempi ku joku vitun elastisen homppeli. Itse asiassa paljon parempi ku suomi rap keskimäärin. Yleensä se on jotain "bling, bling mtv yo bling" paskaa! Tässä setään on aitoa menoa! :rock:

Tässä vielä yks hyvä biisi lisää:

Pyhimys - 10 Käskyä

Oikeilla jäljillä ollaan...

Aika samanlainen on äijän musamaku, metallista rappiin. Itelle Pyhimys kolahti viime kesänä kun se oli Bassoradion vieraana joku ilta. Pirun hyvää matskua äijä vääntää ja taustat toimii myös!

Mua vituttaa lokeroituneet apinat, jotka eivät kuuntele sitä mikä kuulostaa hyvältä. Ihan sama mitä musaa tulee, niin jos meitsi diggaa, niin kuuntelen ja ostan. Jos ennakkoluulottomasti musaa kuuntelee, niin sitä voi saada nautintoa yllättävistäkin musalajikkeista.

Bassoradiolta bongailee muuten kaikkea siistiä matskua vähän väliä.

Mua vituttaa lokeroituneet apinat, jotka eivät kuuntele sitä mikä kuulostaa hyvältä.

Ei se lokeroituminen välttämättä tarkoita sitä, ettei kehtaa kuunnella jotain vaikka se kuulostaa hyvältä.

Joillekkin ei vaan iske kuin tietyt musiikkilajit, minkäs sille voi.
Meitsille metalli kuulostaa hyvältä, plus jotkut lällypopit, ala September ja Rihanna.
Räpistä en saa mitään irti.

Pyhimyksen kappaleista Vitun huora, 10 käskyä, oppimisvaikeuksia ja 28.lokakuuta on todella hyviä. On päivittäisessä kuuntelussa, muuta rappia ei tule kuunneltuakkaan. Paitsi Asaa joskus.

Ja pakko lisätä, siis mulle ei vaan kertakaikkiaan iske muu räp, minkäs teet. Ja en halua olla "open minded" musiikin osalta jos se tarkoittaa sitä että pitää kuunnella paskaa. Paras on se kun kuuntelee sitä mistä tykkää. Ja oikeestaan vaan 15v angsti teinit on semmosia et jos oot metallisti nii et saa kuunnella muuta koska sit oot poseri. Mutta itelle uppoo rock ja metalli parhaiten enkä oo mitenkään lokeroitunut muuten kun että haluun kuunnella hyvää musaa :)

Ei se lokeroituminen välttämättä tarkoita sitä, ettei kehtaa kuunnella jotain vaikka se kuulostaa hyvältä.

Joillekkin ei vaan iske kuin tietyt musiikkilajit, minkäs sille voi.

Joillakin se lokeroituminen vaan käytännössä tarkoittaa sitä että ensimmäinen kommentti jostain musiikkilajista on "paskaa, vittusaatana!!!" ja lyhyen keskustelun jälkeen ilmenee ettei kyseinen ihminen ole edes kuullut moista genreä saatika sitten artistia.

Jos Pyhimyksestä diggaa niin suosittelen kuuntelemaan myös Julma-Henrin uusinta levyä.

Uusimmalta Pyhimyksen levyltä iskee erityisesti biisit: Lume ja Nöfnöf (vaikkakin tuo Bushin dissaaminen on IMO aika kulunut aihe).

Tuli ihan ostettua tuo uudempi levy näin pidempiaikasena "fanina" ennen ennakkokuuntelua ja sitä pettymystä minkä tuosta kiekosta sain on mahdoton kuvata. Pari biisiä iski mutta kyllä tuosta jää vahvasti se kuva, että levy on kasattu ns. jämäbiiseistä jotka ei mahtunut Salaiseen Maailmaan. Joka taas on ehdottomasti kovimpia ks. scenen levyjä pitkään aikaan.

Pyhimys on ollut kotimainen ykkönen mulle jo melkeen 2 vuotta. Uutta levyä en ole ehtinyt ajatuksella hirveästi kuunnella, mutta varsin hyvältä sekin vaikuttaa. Salainen maailma oli toki huomattavasti kovempi platta, eikä ole mikään ihme, että sen tasosta vähän jäätiin tällä kertaa. Isoin miinus siitä, että melankolia puuttuu melkeen täysin. Melankoliset biisit on kyllä ehdottomasti pyhin erikoisalaa.

Back
Ylös Bottom