Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Lasket sen läpi ranskanleivästä. Niin ne tekee kuulemma tuolla siltojen allakin. Sit ei kun :kippis1:
Meinaatko tosiaan, että sieltä pullosta lähtee kaikki jämät kun sen tunkee läpi ranskanleivästä? :eek:

AM sanoi:
Miten Lasoli pullon saa juomakelpoiseen kuntoon eli miten lasoli-jäämistä pääsee eroon tehokkaasti ?

Meinaatko tosiaan, että sieltä pullosta lähtee kaikki jämät kun sen tunkee läpi ranskanleivästä? :eek:

Hyvin huomattu, kuivuin totaalisesti, kun mietin tilannetta :D

Tarkoitus on siis ottaa pullo mukaan teema-pileisiin. Itse Lasol-neste kaadettu pois pullosta ja nyt on tarkoitus päästä eroon pullossa vielä olevista Lasol-neste jäämistä ja tämän jälkeen uudelleen täyttää pullo EI-denaturoidulla etanolilla.

Hyvin huomattu, kuivuin totaalisesti, kun mietin tilannetta :D

Tarkoitus on siis ottaa pullo mukaan teema-pileisiin. Itse Lasol-neste kaadettu pois pullosta ja nyt on tarkoitus päästä eroon pullossa vielä olevista Lasol-neste jäämistä ja tämän jälkeen uudelleen täyttää pullo EI-denaturoidulla etanolilla.
Mä lähtisin melkein huuhtomaan sitä ensin runsaalla lämpimällä vedellä, jonka jälkeen huuhtoisin sitä vielä jollain puhdistavalla aineella (joka ei ole elimistölle haitallinen jos sitä joutuu pieniä määriä kehoon). Sitten vaikka vielä astianpesukoneeseen niin eiköhän siitä jo uskalla juoda.

Näillä linjoilla mäkin lähdin asiaa ratkaisemaan, oon nyt huuhdellut sen ja pessyt astian pesuaineella kahteen kertaan, mutta silti tulee haju vielä vähän läpi.

Laitat sinne sisään kato jonkun kortsun tai pussin tai jtn. Eipä tuu sitten myrkyt mukana. Tai tietysti niksi-pirkkaan mukaillen, sukkahousutkin voisi toimia...

Silleen saa puhdistettua tosi hyvin että otat siwan muovikassin ja teet reijän pohjaan ja kaadat sen Lasolin sen läpi, toimii varmasti.

Tuskin siitä ihan hetkessä lähtee ne hajut ja maut pois. Voi kokeilla pitää siinä vettä ja aina välillä vaihtaa sitä.

Kävin täyttämässä vedellä, pitää haistella uudelleen huomenna. Tein myös empiirisen kokeen; otin huikan vettä tästä kahteen kertaan astianpesuaineella pestystä ja huuhdellusta pullosta ja voin sanoa, että aika sitkeesti tarttuu maku suuhuun, ei lähde pois oikeen millään. En voi suositella.

1 gramma.

Kävin täyttämässä vedellä, pitää haistella uudelleen huomenna. Tein myös empiirisen kokeen; otin huikan vettä tästä kahteen kertaan astianpesuaineella pestystä ja huuhdellusta pullosta ja voin sanoa, että aika sitkeesti tarttuu maku suuhuun, ei lähde pois oikeen millään. En voi suositella.
Täytä se pontikalla, niin et erota pikku lasolin makua, kun maku on joka tapauksessa melkein sama. Siitä tulee kyllä hirveä darra, mutta muuten hyvä idea.

Maun sinäänsä saa peitettyä, mutta oletan, että maku on indikaattori siitä, että pullossa vielä pieniä määriä Lasolia, josta mielellään pääsisin eroon.
Itse olen enemmän sinolin ystävä:kippis1:, mutta uskoakseni myös lasolin maku johtuu siihen lisätystä denaturointiaineesta, jolla yritetään saada neste juomakelvottomaksi. Jos se pullo on pesty monta kertaa, niin tuskin sinne on jäänyt mitääs jäämiä.Se maku on vaan niin voimakas, että tartuu jokapaikkaan pitkäksi aikaa, mikä siis lienee ihan tahallista.

Etanoli eli tiukka viina/pirtu voisi liuottaa vettä paremmin sitä makua, kun se denaturointiaine kuitenkin on alumperinkin liuotettu etanoliin.

Back
Ylös Bottom