Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Osaako joku fiksu kertoa onko mulla mitään perusteita vaatia pankkia olla perimättä tilinylitysmaksua tälläisessa tilanteessa: Visa electron kortilla tehty ostos 25.3. Tapahtumat ei ilmeisesti Sammon tietojärjestelmäpäivityksestä johtuen kirjaudu ihan ajallaan, koska ko tapahtuma veloitettu tililtäni vasta tänään. Siis myöskään katevarausta ei ollut tehty ja tilillä ei siis enää tänään ollut riittävästi katetta joten tili mennyt miinukselle:( perkele.

Ja just tän takia mulla EI OLE pankkikorttia vaan se electron!!!
Laita rahaa sinne tilille jo tänään ni ei pitäs tulla penalttia. Ainakaan mulla ei oo tullu noista hetkellisistä pienistä ylityksistä.

Laita rahaa sinne tilille jo tänään ni ei pitäs tulla penalttia. Ainakaan mulla ei oo tullu noista hetkellisistä pienistä ylityksistä.

Yritin mennä nettipankin kautta siirtää toiselta tililtä rahaa mut enpä pääse nettipankkiin sisään. Hienoa. Noo..kymppi sinne tai tänne..mut vituttaahan se kun ei periaatteessa oo oma vika:(

Miksi sillon kun töissä puhelin ei soi, niin on muka selannut netin jo läpi, mutta kun se alkaa soimaa, löytyy joku uusi kiva sivusto, johon voisi uppoutua?

Nordea yrittää puoliväkisin tyrkyttää Mastercardia vaikka haluaisin mieluummin Visan. Onko niiden välillä niin suurta eroa että kannattaisi pysyä omassa kannassa vai taivunko Nordean ehdotukseen Masterista?

Yritin mennä nettipankin kautta siirtää toiselta tililtä rahaa mut enpä pääse nettipankkiin sisään. Hienoa. Noo..kymppi sinne tai tänne..mut vituttaahan se kun ei periaatteessa oo oma vika:(

Tuota sammon juttua seuranneena olis pankilta aika rohkeaa mennä pyytämään tilinylitysmaksuja sen takia että ovat asiat itse mokanneet, jos kuitenkin pyytävät tilinylitysmaksua niin muista valittaa asiasta.

Olen aivan surkea näiden tietokoneiden kanssa. Voisiko joku kertoa, kuinka tänne voi linkittää jonkun kuvan tai esim. videopätkän Youtubelta? Siis kuinka se linkitys tehdään?
Kiitos jo etukäteen!:)

youtubessa on nuo linkit siinä videon vieressä, ihan tavallinen youtube-sivun osoite ylinnä ja alempana embed jolla saat videot avautumaan vaikka tänne pakkiksen keskusteluun

meikäläisellä meni 30 senttiä yli tilin kun otin tiliotteen tomaatilta enkä muistanu että se maksaa sen 50 senttiä(juu on tiukkaa :D). Tuleeks tästäkin jotain sanktiota?

Eikö se lue siinä käyttösopimuksessa jos sellainen on?:D Siskolla ylitty tili muutamalla eurolla, tuli joku 10e lisämaksua.

Nordea yrittää puoliväkisin tyrkyttää Mastercardia vaikka haluaisin mieluummin Visan. Onko niiden välillä niin suurta eroa että kannattaisi pysyä omassa kannassa vai taivunko Nordean ehdotukseen Masterista?

Eikös tämä ole lähinnä oma päätös? Nordea tarjoaa Masteria koska se on Nordean "oma Visa" eli pankki hyötyy. Hyvin näyttää Master käyvän siellä missä Visakin, joten siitä ei jääne kiinni, hintoja en olekaan sitten vertaillu.

Tuosta tilinylityksestä vielä..
Miten kauan ja miten paljon tilin pitää olla miinuksella, että siitä aletaan periä maksua?
Mulla on usein ollut (ihan omaa tyhmyyttäni) tili muutaman euron miinuksella pari päivää palkkaa odotellessa, eikä koskaan ole tullut mitään sanktioita. Tälläkin hetkellä sama juttu päällä ja palkka tulossa vasta maanantaina. Ei o helppoa olla opiskelija :(

^

En osaa vastata kysymykseesi, mutta off topicina...

Pankki voi käsitykseni mukaan myös ottaa pois pankkikortin, jos tili ylittyy toistuvasti. Tarkoituksellinen tilinylitys voi johtaa pankin taholta rikosilmoitukseen (tod.näk. jos summa on heidän mielestään selkeästi tarpeeksi suuri eikä ylitystä makseta takaisin).

youtubessa on nuo linkit siinä videon vieressä, ihan tavallinen youtube-sivun osoite ylinnä ja alempana embed jolla saat videot avautumaan vaikka tänne pakkiksen keskusteluun
Eipä taida tuo enää toimia täällä.

Kuinka vaikeaa on oppia soittamaan pianoa, jos ei ole käytännössä minkäänlaista musikaalisuutta? Osannut joskus soittaa ukko-nooan sillä mutta nyt ainoastaan puhelimella eikä siinäkään mitään rytmitajua.. Ja kyseessä olisi vain yksi tietty biisi.

Kuinka vaikeaa on oppia soittamaan pianoa, jos ei ole käytännössä minkäänlaista musikaalisuutta? Osannut joskus soittaa ukko-nooan sillä mutta nyt ainoastaan puhelimella eikä siinäkään mitään rytmitajua.. Ja kyseessä olisi vain yksi tietty biisi.
njaah riippuu biisistä. onko sulla joku pianistikaveri? jos on niin viikkoja kun opettelet osa kerrallaan niin kai tommonen kuukaudessa jossakin määrin ainakin jää muistiin.

jos pitää alkaa teorioista opiskelu että saa nuoteista selkoa niin kai puolen vuoden päästä onnistuu ainakin sinnepäin

ja ajat on karkeita arvioita. lahjakas kaveri oppii noi monta kertaa nopeammin kuin lahjaton.

njaah riippuu biisistä. onko sulla joku pianistikaveri? jos on niin viikkoja kun opettelet osa kerrallaan niin kai tommonen kuukaudessa jossakin määrin ainakin jää muistiin.

jos pitää alkaa teorioista opiskelu että saa nuoteista selkoa niin kai puolen vuoden päästä onnistuu ainakin sinnepäin

ja ajat on karkeita arvioita. lahjakas kaveri oppii noi monta kertaa nopeammin kuin lahjaton.

Juu no jotta ei kävis liian helposti niin biisi on n. 9 min pitkä :D Ei oo kyllä ketään pianistikaveria, täytys varmaan koittaa löytää joku soittotaitoinen, joka opettas kohtuu korvausta vastaan.
Ei tohon kyllä hirveästi aikaa ole uhrata, lähinnä päähänpisto koko ajatus, jonka todennäkösesti hautaan sen jälkeen kun oo eka kerran pianoon koskenu.. Niin ja mä luottasinkin siihen, ettei mun tarvi tajuta niistä nuoteista juuri mitään, ihan vaan ulkoa opettelisin sen naputtelun :D

Juu no jotta ei kävis liian helposti niin biisi on n. 9 min pitkä :D Ei oo kyllä ketään pianistikaveria, täytys varmaan koittaa löytää joku soittotaitoinen, joka opettas kohtuu korvausta vastaan.
Ei tohon kyllä hirveästi aikaa ole uhrata, lähinnä päähänpisto koko ajatus, jonka todennäkösesti hautaan sen jälkeen kun oo eka kerran pianoon koskenu.. Niin ja mä luottasinkin siihen, ettei mun tarvi tajuta niistä nuoteista juuri mitään, ihan vaan ulkoa opettelisin sen naputtelun :D
joo ei mikään ylivoimainen urakka jos tosiaan hommaat jostain ohjeetta että mitä kosketinta painetaan milloinkin. sit loppu on vaan ulkoa opettelua ja tarvittaessa sormien koordinaation hiomista.

mutta työtä täytyy tosiaan tehdä ahkerasti jos meinaat onnistua.

Jollakin guitar proon tapasella ohjelmalla, ei tarvi opetella nuotteja tms. Tarpeeksi monta kertaa kuuntelee biisin ja hinkkaa pianolla niin eiköhän se ala onnistumaan ajan kanssa...

Oukei, no täytyy vähän selvitellä tota hommaa tarkemmin. Että löytääkö biisin nuotteja jostain, miten niitä luetaan yms.. :D Nää on näitä sarjassamme olisi-hienoa-osata-juttuja :)
Kiitokset ossipenalle vinkeistä. :thumbs:

edit.

Jollakin guitar proon tapasella ohjelmalla, ei tarvi opetella nuotteja tms. Tarpeeksi monta kertaa kuuntelee biisin ja hinkkaa pianolla niin eiköhän se ala onnistumaan ajan kanssa...

Niin siis onko tuo joku tietokoneohjelma vai? :fossiili: Niin ja tosiaan tietysti tarvis päästä johonkin sitä itse pianoakin käpistelemään.. Mistähän sellasen löytää..

Eikös tämä ole lähinnä oma päätös? Nordea tarjoaa Masteria koska se on Nordean "oma Visa" eli pankki hyötyy. Hyvin näyttää Master käyvän siellä missä Visakin, joten siitä ei jääne kiinni, hintoja en olekaan sitten vertaillu.

Visalla on edelleen ympäri maailman eniten osto- ja nostopaikkoja. Suomessa tottakai käy nää kortit aina samoissa paikoissa, koska kuuluvat liikkeillä samaan tehtävään korttisopimukseen. Maailmalla ei välttämättä läheskään joka paikassa ko. asia ole itsestäänselvyys.

Pankki voi käsitykseni mukaan myös ottaa pois pankkikortin, jos tili ylittyy toistuvasti.
Käsityksesi on varmaan hyvinkin oikea. Samoin käy, kun pankkikortilla höylää tiliä hiukan liikaa ja liian pitkäksi aikaa miinukselle. Itselläni kävi vuosia sitten vähän epähuomiossa näin ja pankistahan tuli loppujen lopuksi kirje jostain turvaosastolta, jossa pyydettiin palauttamaan pankkikortti pikimmiten konttorille.

Back
Ylös Bottom