Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Joo, loppujen lopuks tällaiset eipäs-juupas-väittelyt on yhtä tyhjän kanssa. Ainakaan itse en ala mielipidettäni muuttamaan sen takia, että yleinen mielipide on eri kuin omat kokemukseni. Sen jälkeen mielipide muuttuu, kun omat kokemukset alkavat puhua.
Ei tässä varmaan kauaa tarvitse sitäkään odottaa.

Muutamia sivuja aiemmin:
Jyväskylä
Ulkomaalaistaustaisten osuus väestöstä 2,7 %
Osuus omaisuusrikoksista 7,3 %
Osuus henkeen ja terveyteen kohdistuvista rikoksista 6,3 %
Raiskaustapaukset, joissa epäiltynä ulkomaalaistaustainen 12,5 %.

Tampere
Ulkomaalaistaustaisten osuus väestöstä 3,2 %
Osuus omaisuusrikoksista 8,3 %
Osuus henkeen ja terveyteen kohdistuvista rikoksista 12,2 %
Raiskaustapaukset, joissa epäiltynä ulkomaalaistaustainen 40,9 %.

Turku
Ulkomaalaistaustaisten osuus väestöstä 4,5 %
Osuus omaisuusrikoksista 11,2 %
Osuus henkeen ja terveyteen kohdistuvista rikoksista 20,6 %
Raiskaustapaukset, joissa epäiltynä ulkomaalaistaustainen 22,5 %.

Oulu
Ulkomaalaistaustaisten osuus väestöstä 1,9 %
Osuus omaisuusrikoksista 5,9 %
Osuus henkeen ja terveyteen kohdistuvista rikoksista 10,7 %.
Raiskaustapaukset, joissa epäiltynä ulkomaalaistaustainen 41,2 %.

Helsinki
Ulkomaalaistaustaisten osuus väestöstä 6,4 %
Osuus omaisuusrikoksista 16,1 %
Osuus henkeen ja terveyteen kohdistuvista rikoksista 21,6 %.
Raiskaustapaukset, joissa epäiltynä ulkomaalaistaustainen 46,2 %.

Lähde: Ajankohtainen kakkonen
TV2 Tiistai klo 21.00 22.1.2008
En usko kunnes.. jne.. jne..

Originally Posted by Cthulhu
OK. Afrikassa kuitenkin harrastetaan joukkoraiskauksia, ihmissyöntiä ja loputonta sotimista.
Afrikassa myös tapetaan pikkulapsia, jotta heistä voidaan tehdä taikajuomaa. Kaikki tämä on tulossa Eurooppaan afrikkalaisten myötä. Olen pahoillani mutta erilaisuus jossa lapsia tapetaan, jotta heidän ruumiinosistaan voidaan tehdä amuletteja ei kiinnosta minua.

Meitsiähän se taas kiinnostaa ihan kybällä. Saan ihan kiksejä siitä :hyper:

Olen seurannut tätä keskustelua jo aika kauan, nähnyt vänkäreiden tulevan ja taas katoavan (paitsi Kaapeli, joka pysyy!).

En ole itse osallistunut keskusteluun, mutta nyt on ihan pakko kysyä,
ManiacObserverilta: Oletko jo pitkään saanut kiksejä lasten kuolemisesta???

Ei muuten, mutta kaikkien tuntemieni terveiden ihmisten mielestä lasten tappaminen on ns. huono homma.

Minähän en henkilökohtaisesti usko että yhdysvaltoja on olemassa koska en ole sitä koskaan nähnyt. Ne jotka siitä jotain puhuvat kusettavat saletisti tahi muuten vaan puhuvat paskaa kännispäissään.

On niissä yksi yhteinen asia. Ns. monikulttuurisuuden puolestapuhujien suunnalta ei ole koskaan saatu todisteita sen hyödyllisyydestä, ei kertaakaan. Siis siitä, kuinka se suomalaista yhteiskuntaa hyödyttää. Ikävä kyllä haittapuolista faktaa sitten riittääkin enemmän kuin on tarpeen.

Erittäin maukkaan kebabin muodossa. Koskikeskuksen Abu Fuadin etnotaustaiset työntekijät ovatkin suuri vitsaus yhteiskunnallemme, kun tekevät työtä, maksavat veroja ja ovat vielä kohteliaita asiakkailleensa. Suorastaan pöyristyttävää toimintaa! Ajetaan nämä apinat takaisin kotimaahansa, eiväthän he mitään osaa! Mokomat siipeilijät! Tämä tietysti päätee niihin lukemattomiin muihin etnisiin vähemmistöihin, jotka ovat perustaneet oman ravintolansa myrkyttääkseen valkoisen miehen. Eikä sovi unohtaa kaveriani kaupan kassalla, hänhän varmasti ryöstää kassasta muutaman euron joka päivä.

Olen seurannut tätä keskustelua jo aika kauan, nähnyt vänkäreiden tulevan ja taas katoavan (paitsi Kaapeli, joka pysyy!).

En ole itse osallistunut keskusteluun, mutta nyt on ihan pakko kysyä,
ManiacObserverilta: Oletko jo pitkään saanut kiksejä lasten kuolemisesta???

Ei muuten, mutta kaikkien tuntemieni terveiden ihmisten mielestä lasten tappaminen on ns. huono homma.

Trolliin vastataan trollilta. Joku pari postia sitten vastasi tähänkin jo asiallisesti.

Ei tässä varmaan kauaa tarvitse sitäkään odottaa.

Muutamia sivuja aiemmin:

En usko kunnes.. jne.. jne..

Lähdenkin tästä juuri keskustaan. Mielestäni aika on hyvin otollinen mahdollisille yhteenotoille, on ilta ja loma alkamassa. Väki kaivautuu asumuksistaan ja suuntaa kaupungin yöelämään. Katsonkin tällä kertaa oikein erityisen tarkasti, näenkö tai koenko tällaista.

Oikeasti, mahtaisiko näiden tilastojen taustalla olla eräs ilmiö nimeltään putkinäköisyys. Kun joku on joskus varastanut, täytyyhän toisenkin ulkoisesti ensimmäistä muistuttavan olla varas. Mahtaisiko myös piilevä ahdasmielisyys ja ennakkoluuloisuus kummitella tilastoissa? Ei varmaankaan, koska suomalaisethan eivät käytöksellään ja verbaalisesti ala-arvoisilla loukkauksillaan koskaan tee hallaa etnisiä vähemmistöjä kohtaan. Kunnon kansalaisia kaikki tyynni.

Keskustaan -->

Kerrohan mikä siinä on, että juuri minä olen ns. vänkääjä?
Täällä on paljon poppoota, jotka ovat olleet äänessä alusta asti ja joiden ulosanti on äärimmäisen yksitoikkoista ja itseään toistaavaa. "Vänkääjiä" ovat ilmeisesti vain he, jotka ovat eri mieltä allekirjoittaneen kanssa? Vai mihin nämä kunnianosoitukset perustuvat?

On se kumma ettei edelleenkään onnistu keskustelu ilman nimittelyä tai henkilökohtaisuuksia. Minusta asiaankuulumaton, mutta ilmeisesti jotenkin aivan käsittömän vaikeasti eroon päästävä tapa.

Ja kenen linja tässä tredissä on asiallinen ja kenen ei? :D

Nii, sä tunnet siis muutaman jotka tekee töitä, etkä niitä 678 kappaletta työttömiä tai työvoimaan kuulumattomia mamuja;)

Ei saa yleistää. Voidaan yleistää, että kaikki ryssänperkeleet myy huumeita, ja muita lääkkeitä, salakuljettaa ja mafioitsee, mutta mä voin sanoa vastaan, että venäläiset on kauniita ja tosi uskollisia, kun on kokemusta kahdesta naispuolisesta. Eikä ne mitää huumeitakaa myyneet..

trollaile ihan rauhassa, en jaksa enempää noita juttuja lukea. aina näitä ihmeest ilmestyy stna!

Kerrohan mikä siinä on, että juuri minä olen ns. vänkääjä?
Täällä on paljon poppoota, jotka ovat olleet äänessä alusta asti ja joiden ulosanti on äärimmäisen yksitoikkoista ja itseään toistaavaa. "Vänkääjiä" ovat ilmeisesti vain he, jotka ovat eri mieltä allekirjoittaneen kanssa? Vai mihin nämä kunnianosoitukset perustuvat?

On se kumma ettei edelleenkään onnistu keskustelu ilman nimittelyä tai henkilökohtaisuuksia. Minusta asiaankuulumaton, mutta ilmeisesti jotenkin aivan käsittömän vaikeasti eroon päästävä tapa.

Koska sulla ei itseasiassa ole perusteluja puolen eikä toiseen. Sulle tämä on enemmänkin tunnekysymys. Siksi olet vänkääjä.

Vänkääjistä puheen ollen, täällä on saanut rasistienkin osalta loistavia perusteluja mm. sille, miksei Heidi Klumin olisi pitänyt naida mustaihoista miestä. Saanen nauraa "HAH"!

Pikkuseikka, mutta sangen huvittavaa.

Erittäin maukkaan kebabin muodossa. Koskikeskuksen Abu Fuadin etnotaustaiset työntekijät ovatkin suuri vitsaus yhteiskunnallemme, kun tekevät työtä, maksavat veroja ja ovat vielä kohteliaita asiakkailleensa. Suorastaan pöyristyttävää toimintaa! Ajetaan nämä apinat takaisin kotimaahansa, eiväthän he mitään osaa! Mokomat siipeilijät! Tämä tietysti päätee niihin lukemattomiin muihin etnisiin vähemmistöihin, jotka ovat perustaneet oman ravintolansa myrkyttääkseen valkoisen miehen. Eikä sovi unohtaa kaveriani kaupan kassalla, hänhän varmasti ryöstää kassasta muutaman euron joka päivä.

KEBAB tosiaan, tuo unohtui:) Eläinrääkkäys-ruoka. Mutta Kebab-mestoja on varmaankin jo riittävästi?

Tosiaan, kaverisi on kaupan kassalla, ei siinä mitään. Hienoahan se on, mutta ymmärrätkö mielestäsi kokonaiskuvaa tässä asiassa?

Koska sulla ei itseasiassa ole perusteluja puolen eikä toiseen. Sulle tämä on enemmänkin tunnekysymys. Siksi olet vänkääjä.

Minä olen perustellut kantani aina. Rasismi, jos jokin on suhteellisen tunnepohjainen asia.
Mutta onnistuisiko tuo henkilökohtaisuuksista pidättäytyminen, niin olisi paljon mukavampi kaikille jutustella. Säästyy aikaa turhalta päänaukomiselta itse aiheisiin.

Eli onko se asian laita nyt mielestäsi, ettei Suomeen saisi ketään väärän värinen tulla?

Ei vaan hyväksyn tänne tulevan väärän värisen, jos hän pystyy elättämään itsensä ja ei riko Suomen lakeja. Ikävä kyllä veikkaan, että väärän värisistä huomattavan harva pystyy tähän.

Vänkääjistä puheen ollen, täällä on saanut rasistienkin osalta loistavia perusteluja mm. sille, miksei Heidi Klumin olisi pitänyt naida mustaihoista miestä. Saanen nauraa "HAH"!

Pikkuseikka, mutta sangen huvittavaa.

Kuinka monelta rasistilta noita perusteluja on tullut?

Minä olen perustellut kantani aina. Rasismi, jos jokin on suhteellisen tunnepohjainen asia.
Mutta onnistuisiko tuo henkilökohtaisuuksista pidättäytyminen, niin olisi paljon mukavampi kaikille jutustella. Säästyy aikaa turhalta päänaukomiselta itse aiheisiin.

Puhut asiaa. Henkilökohtaisuuksiin meneminenhän on asiallisen (tieteellisen) keskustelun vihollinen nro. 1. Sillä kun on niin helppo tehdä valheellinen vaikutus vastapuoleen.

Minä olen perustellut kantani aina.
Rasismi, jos jokin on suhteellisen tunnepohjainen asia.

No perusteleppa tämä kantasi.

Juuri taisit nimittää rasisteja suhteellisen tunnepohjaisiksi perustelijoiksi.

Mahtaisiko myös piilevä ahdasmielisyys ja ennakkoluuloisuus kummitella tilastoissa?
En tiedä. Pitäisi varmaankin kysyä tilastoja koonneilta tahoilta. Poliisilta ja oikeusministeriöltä esimerkiksi.

Kuinka rasismi liittyi tuohon?

Kuinka monelta rasistilta noita perusteluja on tullut?
Ketjua kun luet jokunen sivu taaksepäin, sieltä löytyy mm. Alan B'Stardin varsin kummallinen perustelu tälle kyseiselle aiheelle. Ja hän taisi lopuksi sivuuttaa koko aiheen, ts. jätti vastaamatta, kun esitin jatkokysymyksen. Näin muistelisin.

Rasismi, jos jokin on suhteellisen tunnepohjainen asia.

Niinpä..

On se kummaa, että heti on rasisti, jos ei halua maahanmuuttajia enempiä Suomeen (muuta kuin työperäistä ja muutoin ERITTÄIN tiukan seulan läpi). En nyt Kaapeliin viittaa, mutta vaikka millä järkisyillä yrittää perustella, antaa esimerkkejä muista maista tai vaikkapa kotimaisia tilastoja, niin kukkahatut molottaa laput silmillä rasisti-lauluaan.. :curs:

Back
Ylös Bottom