Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

No eipä sitten aivan eri uskonto kuin kaikki muut. Kuvauksesi kuulostaa esim. hämmästyttävän samalta meiningiltä kuin verivihollistensa juutalaisten meno. Höysteeksi otteita Talmudista http://www.answering-christianity.com/nonjews_in_talmud.htm

Korostin omassa postauksessani nimenomaan muslimien teologiaa, eli tapaa, jolla he luovat oman normihierarkiansa teksteistä, jotka ovat usein kovinkin ristiriitaisia.

Se, että revitään vain yksittäisiä kohtia jostain uskonkappaleesta ei oikein riitä. Onko niin, että tuolla sivustolla siteeratut tekstinpätkät ovat juutalaisten teologiassa ylempiarvoisia kuin esimerkiksi suvaitsevaisuuteen kehottavat? En itse tiedä juutalaisuudesta sen tarkemmin, joten en pysty tuon tarkemmin kommentoimaan.

Voin kertoa millä se ei ole saavutettavissa: syrjinnällä ja rasismilla.
Konkreettinen ehdotukseni on aluksi heittää niillä vesilintua.

"No man, no problem"

-Joseph Stalin

On, niin kauan kun se esitetään niinkin ympäripyöreästi kuin lietsomalla ilman mitään konkreettista ehdotusta.

Suomi, jossa ketään ei jatkossakaan tulla syrjimään ja jossa ihmiset tulevat toimeen keskenään.

Kaapeli, vielä kerran. Ei oteta tässä vaiheessa lisää muslimeja maahan. Molemmat ongelmat ratkeavat.

Puhummehan nyt Suomesta, jossa ihmiset tulevat toimeen keskenään?

Korostin omassa postauksessani nimenomaan muslimien teologiaa, eli tapaa, jolla he luovat oman normihierarkiansa teksteistä, jotka ovat usein kovinkin ristiriitaisia.

Se, että revitään vain yksittäisiä kohtia jostain uskonkappaleesta ei oikein riitä. Onko niin, että tuolla sivustolla siteeratut tekstinpätkät ovat juutalaisten teologiassa ylempiarvoisia kuin esimerkiksi suvaitsevaisuuteen kehottavat? En itse tiedä juutalaisuudesta sen tarkemmin, joten en pysty tuon tarkemmin kommentoimaan.
Juu no tuon postauksen pointti nyt oli lähinnä uskontoihin yleensäkin kohdistettu. Uskonnot kun tuppaavat juuriltaan olemaan usein lähinnä näppärä keino oman asiansa ajamiseen ja kansan kaitsemiseen. Poikkeuksena ehkä buddhalaisuus ym. jotka ovatkin lähinnä filosofiaa. Ongelmat ovat mielestäni yleensä koko kulttuuria ja kansanluonteita koskevia ja uskonto on vain yksi osa kokonaisuutta.

Kaapeli, vielä kerran. Ei oteta tässä vaiheessa lisää muslimeja maahan. Molemmat ongelmat ratkeavat.

Sinun osaltasi minä kyllä muistin, että tästä oli kyse. Koipireiden kanta taas ei nyt äkkiseltään juolahda mieleen ja hakutoiminnon kanssa saisi aika pitkään kahlata löytääkseen oikean postin.

Mutta kuten sanottua, niin minä tulen jatkossakin vastustamaan uskonnonvapauden ja tasavertaisuuden perusteella tuollaista syrjintää. Enkä ole ainoa, koska onhan nämä periaatteet kirjattu perustuslakiimmekin ja ne ovat minusta koskemattomia ja tinkimättömiä Suomessa. Kahta en vaihda, toinen on perustuslaki.

Olisin kyllä kiinnostunut kuulemaan myös muita ehdotuksia ja ideoita. Niistä vasta olisikin hauska keskustella, koska tuon yllä mainitun kanssa on aika pattitilanne edessä ja siitä kiistely ei johda enää mihinkään.

Voin kertoa millä se ei ole saavutettavissa: syrjinnällä ja rasismilla.
Konkreettinen ehdotukseni on aluksi heittää niillä vesilintua.

Tullaanko syrjinnällä ja rasismilla ikinä heittämään vesilintua?

Onko meillä kuvailemasi kaltainen onnellinen monikulttuurinen tulevaisuus edessä mikäli näin tehdään?

Mikseivät muut rikastuneet länsimaat ole tarttuneet tähän ehdotukseen? Eivätkö he ole vain kuulleet siitä vielä?

Kai sitä pitää huvikseen kokeilla muuttoa Somaliaan ja katsoa syrjitäänkö siellä ;)

En usko, Alan. Mutta ei sitä silti tarvitse hyväksyä.

Ja siitä "monikulttuurista". Minua ei suoraansanoen kiinnosta kylttyyrit. Minua kiinnostaa lakien noudattaminen ja vapaus.
Jokainen saa palvoa ihan mitä ja ketä lystää, pukeutua vaikka perunasäkkiin ja näinpoispäin. Rikollisuutta ei siedetä ja kriminaaleja (itse tekijöitä, ei syyttömiä ja kaikkia saman värisiä) rankaistaan ankarimman kautta, mutta muuten jokainen olkoot kuin ellut kanat ihan miten parhaaksi näkee itseään toteuttaa ja elää. Minä en tiedä mitä "kulttuurisuutta" (moni, mono, stereo, poly.. vatevör) tämä ajatusmaailmani on, mutta näistä periaatteista lähdetään.

Tätä keskustelua on käyty nyt 1012 sivua. En usko sinunkaan muistavan jokaisen sanomisia täällä pahimmassa tapauksessa satojen sivujen takaa.

Nimittelenkö minä sinua, vaikka olemme molemmat täällä keskustelemassa samasta aiheesta? En.

Voi kyynel. Kyse ei (kuten tiedät) ole jostain sanavalinnasta tai muotoseikasta jonka tarkistaminen tai muistaminen olisi ylivoimaista. Kyse on yhdestä ketjun keskeisestä, toistuvasta ja kantavasta teemasta - islam ja Suomi: ongelma ja sen ratkaiseminen. Sinun tapanasi on säännöllisesti ottaa esiin loppuun kaluttuja, tyhjiin puituja kysymyksiä ja teeskennellä ettei mihinkään ole vastattu eikä mitään todistettu, joten muut ovat väärässä. Tuo on vanha, kulunut temppu, ja nettikonkarina (?) tiedät sen kyllä.

Ainoat muut mahdollisuudet ovat että olet simppeli tai trolli. Kanssakeskustelijoihin projisoidun vihan vetäminen mukaan sopii molempiin profiileihin. Kaikissa tapauksissa aika kuluu ja kaikilla on kivaa. :) Meta on parasta keskustelua!

Paitsi silloin kun alitat riman (taas) tappaahan heteroluterilainenkin-jutulla. Toi on niiin :konsta .

En usko, Alan. Mutta ei sitä silti tarvitse hyväksyä.

Ja siitä "monikulttuurista". Minua ei suoraansanoen kiinnosta kylttyyrit. Minua kiinnostaa lakien noudattaminen ja vapaus.
Jokainen saa palvoa ihan mitä ja ketä lystää, pukeutua vaikka perunasäkkiin ja näinpoispäin. Rikollisuutta ei siedetä ja kriminaaleja (itse tekijöitä, ei syyttömiä ja kaikkia saman värisiä) rankaistaan ankarimman kautta, mutta muuten jokainen olkoot kuin ellut kanat ihan miten parhaaksi näkee itseään toteuttaa ja elää. Minä en tiedä mitä "kulttuurisuutta" (moni, mono, stereo, poly.. vatevör) tämä ajatusmaailmani on, mutta näistä periaatteista lähdetään.

Hyvä. Tämä selvensi jo paljon ja olen jopa osaksi samaa mieltä. Edelleen näen kuvailemasi tulevaisuudenvision itsestäänselvyytenä monokulttuuriselle Suomelle. Itkuna ja hammastenkiristelynä monikulttuuriselle.

Monikulttuurinen Suomi ei ole menossa sinne, mihinkä me molemmat haluamme sen menevän. Monokulttuurinen on - luonnostaan ja pakottamatta.

Voi kyynel. Kyse ei (kuten tiedät) ole jostain sanavalinnasta tai muotoseikasta jonka tarkistaminen tai muistaminen olisi ylivoimaista. Kyse on yhdestä ketjun keskeisestä, toistuvasta ja kantavasta teemasta - islam ja Suomi: ongelma ja sen ratkaiseminen. Sinun tapanasi on säännöllisesti ottaa esiin loppuun kaluttuja, tyhjiin puituja kysymyksiä ja teeskennellä ettei mihinkään ole vastattu eikä mitään todistettu, joten muut ovat väärässä. Tuo on vanha, kulunut temppu, ja nettikonkarina (?) tiedät sen kyllä.

Tämä ketju käsittelee rasismia ja onhan siinä "pieni" mahdollisuus olemassa, että samat aiheet ja teemat täällä tuppaavat toistumaan. Etenkin, kun keskustelijat ja heidän agendansa pysyvät muuttumattomina.
Niin Minähän se täällä tuon säännöllisesti esiin keskustelun islamista, rasismista ja tummaihoisista. Yksinhän minä tässä threadissa niistä väännän juttua. Tai sitten ei?

Mutta nyt menee jo pahasti offtopicin puolelle henkilökohtaiseksi höpöilyksi. Jos sinä et halua keskustella kanssasi, niin mikäänhän ei estä sinua lopettamasta.

Ja tuo nimittely on edelleen täysin tarpeetonta. Ole hyvä ja jätä ihmeessä tekstini huomiotta, jos ei homma maita, mutta ethän ala nimittelemään.

Hmm, aika hassua. Helsingissä halutaan laajentaa metroa ja Tukholmassa taas poliisi väläytellyt jo Tenstan, Rinkebyn ja Hjulstan asemien sulkemista kun vandalisointia, henkilöstön uhkailua ja kaikenlaista muuta perseilyä esiintyy ilmeisen suuressa määrin.

Ojdå, mikä vaivaa tukholmalaisia?

http://www.privataaffarer.se/nyheter/tt/2008/03/04/tbanestopp/index.xml

Tämä on se asia mikä tässä aiheessa itseä eniten ihmetyttää. Euroopassa on vaikka kuinka paljon esimerkkejä siitä miten tuo monikulturistaminen ei vain toimi. Ja vaikka noinkin lähellä Suomea on konkreettista esimerkkiä siitä mihin Suomi on matkalla niin siltikään ei tehdä muuta kuin suljetaan silmät siltä ja eteenpäin vaan..
Ruotsissa ollaan tässä touhussa Suomea pidemmällä ja Suomi kun totutusti seuraa Ruotsin mallia ja heittää aina omaa extraakin siihen niin hirvittää jo valmiiksi ajatellakin sitä tilannetta kun tänne ollaan haalittu (niin kuulitko Kaapeli, nimenomaan haalittu) vastaava määrä rikastajia. Tosta haalimisesta on aiemminkin ollut täällä puhetta ja minä tarkoitan sillä esim. seuraavaa:
- lipsutaan aiemmin sovituista kriteereistä maahanmuuttajien ottamisen suhteen: päästetään kaikki sukulaisetkin mukana vaikka yhdellä olisi paperit kunnossa, lipsutaan mamun lähtötietojen tarkistamisessa (en nyt jaksa kaivaa sitä linkkiä, mutta tarkoitan tällä niitä "työtodistuksia" by Somalia yms.)
- perustella mamujen Suomeen ottamisen tarvetta työntekijäpulalla (Halla-Aho on kertonut tämänkin erittäin kattavasti), jota mamut eivät kuitenkaan helpota
- ...

Originally Posted by Koipireisi
Simppeli vai trolli? The Jury is still out on that.

Olen miettinyt samaa. Jos on trolli, niin on kyllä kaikkien aikojen sitkein ja paras. Todennäköisin vaihtoehto lienee kuitenkin elämäntapavänkä, joka ei missään olosuhteissa suostu näkemään mitään muuta vaihtoehtoa kuin sen minkä on joskus päässään kehittänyt. Mitkään todisteet eivät koskaan riitä.
Jos Kaapeli näkisi livenä mokkamunan raiskaavan vaikkapa suomalaisen niin luultavasti silmissä vain välähtäisi syntax error, ohjelma on suorittanut laittoman toiminnan ja se lopetetaan. Älä lähetä tästä tietoa eteenpäin. ja matka jatkuu..

edit.

Minua kiinnostaa lakien noudattaminen ja vapaus...
..mutta muuten jokainen olkoot kuin ellut kanat ihan miten parhaaksi näkee itseään toteuttaa ja elää.

Ei saatana, koin valaistuksen Kaapelin ajatusmaailman suhteen.

T
Ruotsissa ollaan tässä touhussa Suomea pidemmällä ja Suomi kun totutusti seuraa Ruotsin mallia ja heittää aina omaa extraakin siihen niin hirvittää jo valmiiksi ajatellakin sitä tilannetta kun tänne ollaan haalittu (niin kuulitko Kaapeli, nimenomaan haalittu) vastaava määrä rikastajia. Tosta haalimisesta on aiemminkin ollut täällä puhetta ja minä tarkoitan sillä esim. seuraavaa:
- lipsutaan aiemmin sovituista kriteereistä maahanmuuttajien ottamisen suhteen: päästetään kaikki sukulaisetkin mukana vaikka yhdellä olisi paperit kunnossa, lipsutaan mamun lähtötietojen tarkistamisessa (en nyt jaksa kaivaa sitä linkkiä, mutta tarkoitan tällä niitä "työtodistuksia" by Somalia yms.)
- perusteella mamujen Suomeen ottamisen tarvetta työntekijäpulalla (Halla-Aho on kertonut tämänkin erittäin kattavasti), jota mamut eivät kuitenkaan helpota
- ...

Työntekijäpula on totta. Rakennusalan ammattilaisena voin sanoa ettei tässä maassa saataisi enää juuri mitään aikaiseksi ilman tuontityövoimaa. Nytkin teen hommia työmaalla, jossa kolmasosa on ulkomaalaisia ja sitä työmaata ei olisi olemassa ilman heitä, koska kotimaisia vapaita ei-sikahintaisia ammattilaisia ei yksinkertaisesti löytynyt.
Mitään lipsumista minäkään en hyväksy. Säännöt ovat sääntöjä ja tällähetkellä ne ovat riittävän tiukat, kunhan niitä noudatetaan kunnolla ja vakavissaan.

Olen miettinyt samaa. Jos on trolli, niin on kyllä kaikkien aikojen sitkein ja paras. Todennäköisin vaihtoehto lienee kuitenkin elämäntapavänkä, joka ei missään olosuhteissa suostu näkemään mitään muuta vaihtoehtoa kuin sen minkä on joskus päässään kehittänyt. Mitkään todisteet eivät koskaan riitä.
Jos Kaapeli näkisi livenä mokkamunan raiskaavan vaikkapa suomalaisen niin luultavasti silmissä vain välähtäisi syntax error, ohjelma on suorittanut laittoman toiminnan ja se lopetetaan. Älä lähetä tästä tietoa eteenpäin. ja matka jatkuu..

Miksi minä olen trolli, jos täällä keskustelen teidän kanssanne samoista asioista, joihin itsekin otatte kantaa? Miksei Alan ole trolli, kun hän on täällä viimeiset öbaut tuhat sivua pasteillut omia juttujaan ja homma toistaa ehkä lievästi itseään? Tai kukatahansa muu täällä vakionaamana omaa kantaansa jankuttava? Miksi on ylipäätään tarpeellista ryhtyä avautumaan henkilöistä, kun itse ollaan aivan samalla tavalla inttämässä ja vänkäämässä asioita viikosta toiseen?
Kun ei hommat omasta mielestä etene toivotulla tavalla, niin ryhdytään mussuttamaan kanssakeskustelijasta henkilönä?

Ei saatana, koin valaistuksen Kaapelin ajatusmaailman suhteen.

Olen minä aiemminkin kertonut olevani suhteellisen liberaali ja peräti libertaari.

3461hco.jpg

Miksei Alan ole trolli, kun hän on täällä viimeiset öbaut tuhat sivua pasteillut omia juttujaan ja homma toistaa ehkä lievästi itseään?

Daa?! Koska mielipiteeni ovat oikeat. :D

Were blacks better off under apartheid?

Each South African day sees an average of 59 murders, 145 rapes and 752 serious assaults out of its 42 million population. The new crime is the rape of babies; some AIDS-infected African men believe that having sex with a virgin is a cure.

In response to growing violence, South Africa's minister of safety and security, Steve Tshwete, says: "We can't police this; there's nothing more we can do. South Africa's currency, the rand, has fallen about 70 percent since the African National Congress (ANC) came to power in 1994. Emigration from South Africa (mainly of skilled [=Whitey] people) is now at its highest level ever."

Kenny asks, "Is South Africa doomed to follow the rest of Africa into oblivion?" He says no, but I'm not as optimistic because of the pattern nearly everywhere else in sub-Saharan Africa. The tragic fact of business is that ordinary Africans were better off under colonialism. Colonial masters never committed anything near the murder and genocide seen under black rule in Rwanda, Burundi, Uganda, Nigeria, Mozambique, Somalia and other countries, where millions of blacks have been slaughtered in unspeakable ways, which include: hacking to death, boiling in oil, setting on fire and dismemberment. If as many elephants, zebras and lions had been as ruthlessly slaughtered, the world's leftists would be in a tizzy.

Kenny says that whites treat blacks like animals. When a dog misbehaves, we don't blame the dog -- we blame the owner for improper training. In Africa, when blacks behave badly, Kenny says colonialism, imperialism, apartheid, globalization or multi-nationalism is blamed for not bringing up blacks properly. Liberals saw South Africa's apartheid and other human-rights abuses as unjust because blacks were suffering at the hands of whites. They hold whites accountable to civilized standards of behavior. Blacks are not held to civilized standards of behavior. From the liberal's point of view, it might even be racist to expect blacks to adhere to civilized standards of behavior.

During South Africa's apartheid era, I visited several times and lectured at just about every university. In a 1987 syndicated column, I wrote: "Africa's past experience should give Western anti-apartheid activists some pause for thought. Wouldn't it be the supreme tragedy if South African blacks might ponder at some future date, like the animals of Jones' Manor (George Orwell's Animal Farm), whether they were better off under apartheid? That's why blacks must answer what's to come after apartheid? Black rule alone is no guarantee for black freedom."

Länsimaiset apartheidin vastustajat ovat tappaneet miljoonia mustia hyvillä aikomuksillaan. Tästä on anti-rasismi kaukana.

Tämä ketju käsittelee rasismia ja onhan siinä "pieni" mahdollisuus olemassa, että samat aiheet ja teemat täällä tuppaavat toistumaan. Etenkin, kun keskustelijat ja heidän agendansa pysyvät muuttumattomina.
Niin Minähän se täällä tuon säännöllisesti esiin keskustelun islamista, rasismista ja tummaihoisista. Yksinhän minä tässä threadissa niistä väännän juttua. Tai sitten ei?

Mutta nyt menee jo pahasti offtopicin puolelle henkilökohtaiseksi höpöilyksi. Jos sinä et halua keskustella kanssasi, niin mikäänhän ei estä sinua lopettamasta.

Ja tuo nimittely on edelleen täysin tarpeetonta. Ole hyvä ja jätä ihmeessä tekstini huomiotta, jos ei homma maita, mutta ethän ala nimittelemään.

Tule alas sieltä ristiltä :) Ei ole minun vikani että pointtisi ovat kuluneet ja argumentaatiosi perustuu toistoon. Sano jotain uutta tai kuuntele edes mitä sinulle sanotaan, niin keskustellaan. Vaikka islamista ja sen merkityksestä Suomelle jos maahanmuutto muslimimaista saadaan lisääntymään, kuten HAALIJAT toivovat ja puuhaavat.

Olen muuten vakuuttunut että et ole trolli... ;) Kuten sanoit, kaikilla on kantansa, monella muuttumaton. Jotain keskustelijasta kertoo se kuinka pitkään jaksaa pitää kantansa esitettyjä todisteita vastaan...

Back
Ylös Bottom