Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Mistä sais I love NY paitoja? Helsingin seudulta.

I-Love-NY-T-shirt-Black-lg.jpg

Jep,jep, edelleen kyselisin...

Jep. Kyllä tuossa on laskut menneet metsään kun todellisuus kertoo, että on syöty vähintään 1000 kcal oman kulutuksen yli. Kaikenlaisilla laskuilla ja arvioilla voi pyyhkäistä kun paino lähtee kipuamaan tuollaista vauhtia.

Päivittäinen Energian tarve on 2100-2350kcal. Ja tuli pikku virhe siinä protskussa, siis tarkoitin 110-130g/päivä. Miten niin menneet metsään? Jos on välipäivä ja normi kulutus 2100kcal/päivä niin olen nostanut sitä 500kcal, eli 2600. Kuten myös treeni päivänä normi on 2350kcal niin sen olen nostanut 2900. Eli korotus edelleen 500kcal/päivä.

Ei aukea mulle; Mitä tarkoittaa "Dirty deeds done dirt cheap"?

Kyseessähän on AC/DC:n kappaleen nimi? Ilmeisesti ton voi käsittää (asiayhteys) aika monella tavalla?

Ehh.. Likainen seksi teki halpamaisen?

Kun otetaan yskänlääkettä niin perustuuko vaikutus siihen että kun lääke menee tuolla kurkussa niin se on se juttu vai vaikuttaako lääke jos vaan nielasee nopeasti ja se päätyy minne nyt ikinä päätyykin. Eli siis onko se nielaisu mielummin tehtävä mahdollisimman hitaasti..

Periaatteessa kun vaikuttava aine on esimerkiksi kodeiini tai dekstrometorfaani, niin kyllä se aineen imeytyminen ruoansulatuskanavassa tapahtuu eikä kurkussa. Se lääkkeen pirtu voi ehkä puuduttaa kurkkua jos oikein kurlaa.

Tosin ei nuo reseptittömät yskänlääkkeet oikeasti toimi - tai no, ehkä lumevaikutuksen kautta.

Jaa voisko johtua siitä... kuitenkin en jotenkin saa puikkoja liikutettua kuten pitäisi, puikkojen päät eivät ikinä osu yhteen ellen avusta toisella kädellä. Jos jotain saan nostettua jopa niin, että ruoka on puikkojen päätyjen välissä, on se puhdasta tuuria. Pidän puikkoja juuri kuten kuvat osoittavat mutta eihän siitä tule yhtään mitään...

Itselläni käännekohta sotkijasta syöjäksi puikkojen kanssa oli sen tajuaminen, että alatikun on oltava mahdollisimman tiukasti siellä peukalon kuopassa ja sitä tuettava keskisormella tai nimettömällä sivusuunnassa. Puikko on ikäänkuin lukittu tiukasti sinne peukalon kuopan pohjalle. Ylätikkua taas pidetään kuten kynää. Tärkeää on muistaa myös, että tikuista otetaan tarpeeksi ylhäältä kiinni.

Okei tässä tulee yksi tai oikeastaan kaksikin kysymystä: Miksi pizza on niin helvetin hyvää että sitä on PAKKO saada silloin tällöin laihdutuskuurillakin ja miksi sen syöminen nostaa heti kilon verran painoa (nesteitä tietysti) mutta mielestäni nesteiden poissaamisessa taas menee pari hyvää dieettipäivää hukkaan. Vituttaa

Minkä hintanen on autokortti? ;s Kevari kortti on jotaki 600-900euroa? Eli autokortti kai menee siihen 1000-1500euroon vai?
Itselleni maksaa BC-kortti 1440€+muut maksut(rata- ja sun muut luvat). Pelkkä B- kortti maksaa 1220€+edellä mainitut maksut.
En sitten tiedä jos on kevari kortti alla niin paljonko alentaa, jos edes alentaa.
Edit. Hinnat ovat siis Imatralla Hallikaisen autokoululla

Okei tässä tulee yksi tai oikeastaan kaksikin kysymystä: Miksi pizza on niin helvetin hyvää että sitä on PAKKO saada silloin tällöin laihdutuskuurillakin ja miksi sen syöminen nostaa heti kilon verran painoa (nesteitä tietysti) mutta mielestäni nesteiden poissaamisessa taas menee pari hyvää dieettipäivää hukkaan. Vituttaa
Jokin aika sitten tässäkin ketjussa tuli vastaus siihen miksi ihminen kokee rasvaisen ruoan maukkaana. Evolutiivinen selitys: rasvassa on paljon tarvittavaa energiaa ja aikana jolloin energiansaanti oli työn takana ja elämisen ehto (niin kuin nykyäänkin;)), oli mahdollisimman energiapitoisen ruoan syöminen kannattavampaa kuin esim. puunkuoren. Ja varsinkin energiavajeisessa tilassa himo kasvaa, sehän on selvä.

Dieettipäiväthän eivät mene hukkaan, sillä elimistö polttaa rasvaa dieetillä oli kehossa sitten enempi nesteitä tai ei. Hetkellinen pöhöhän se vaan on. Tietysti jos on syönyt yli kulutuksensa niin hidastaahan se siinä mielessä dieetin etenemistä, mutta se nyt voi tulla mistä vaan ruoasta.

Jokin aika sitten tässäkin ketjussa tuli vastaus siihen miksi ihminen kokee rasvaisen ruoan maukkaana. Evolutiivinen selitys: rasvassa on paljon tarvittavaa energiaa ja aikana jolloin energiansaanti oli työn takana ja elämisen ehto (niin kuin nykyäänkin;)), oli mahdollisimman energiapitoisen ruoan syöminen kannattavampaa kuin esim. puunkuoren. Ja varsinkin energiavajeisessa tilassa himo kasvaa, sehän on selvä.

Totta, olen kuullut saman siskoltani. Mutta tässä teoriassa on puutteita. Mm. miksi ihminen ei himoitse suuria määriä puhdasta rasvaa, vaikka siinä on eniten kaloreita? Ajatus lähinnä oksettaa.

pizzatarve on kovin just dietillä. kannattaa korvata kumminki mun diettimössölläni. tonnikalat purkista kulhoon, juustot raastaen sekaan ja päälle paljon pizzamaustetta. ei muuta kun mikroon ja kun juusto on sulanu nii nam.

Totta, olen kuullut saman siskoltani. Mutta tässä teoriassa on puutteita. Mm. miksi ihminen ei himoitse suuria määriä puhdasta rasvaa, vaikka siinä on eniten kaloreita? Ajatus lähinnä oksettaa.
Johtuisiko siitä, että ihmisen kroppa haluaa paljon energiaa käyttökelpoisessa muodossa? Huonosti käy, jos pelkällä puhtaalla rasvalla olisi tultava toimeen.

Johtuisiko siitä, että ihmisen kroppa haluaa paljon energiaa käyttökelpoisessa muodossa? Huonosti käy, jos pelkällä puhtaalla rasvalla olisi tultava toimeen.

Totta.. En oo tolta kannalta ajatellu.. Mut ihminen taas himoitsee esim. suklaata / karkkia joka ei oo kauhean käyttökelpoista. ?

No itse ainakin lapsena söin voita sellaisenaan, jos äidin silmät vältti. Ihminen tarvitsee ravinnosta muutakin kuin energiaa. Jos se kivikauden metsästäjä olisi heti saalin luo päästyään vetänyt silavaa ruhon pyllystä, niin proteiinin ja b-vitamiinin saanti olisi ehkä kärsinyt. Liha kannatti myös ensin kypsentää, jotta se imeytyisi paremmin. Isojen raakojen könttien soljuminen suolistossa on epäkäytännöllisempää. Makukin tulee paremmin esille kypsänä ja liha irtoaa luista paremmin. Kun olin lapsi, niin naapurin mahakas äijä muuten suurena herkkuna grillasi puhdasta rasvaa.:wtf:

No itse ainakin lapsena söin voita sellaisenaan, jos äidin silmät vältti. Ihminen tarvitsee ravinnosta muutakin kuin energiaa. Jos se kivikauden metsästäjä olisi heti saalin luo päästyään vetänyt silavaa ruhon pyllystä, niin proteiinin ja b-vitamiinin saanti olisi ehkä kärsinyt. Liha kannatti myös ensin kypsentää, jotta se imeytyisi paremmin. Isojen raakojen könttien soljuminen suolistossa on epäkäytännöllisempää. Makukin tulee paremmin esille kypsänä ja liha irtoaa luista paremmin. Kun olin lapsi, niin naapurin mahakas äijä muuten suurena herkkuna grillasi puhdasta rasvaa.:wtf:

Tää on ky llä yksilöllistä.. Mä en oo koskaan (tietääkseni) syöny puhdasta rasvaa ja ajatus on oksettanu niin kauan kun pystyn muistamaan.. Mutta kai sekin on makuasia. Oudointa on se että jotkut ei tykkää suklaasta / muista karkeista. Tekisin mitä vaan saadakseni sellaisen "kyvyn"

Back
Ylös Bottom