Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Miksi ihminen on niin laiska olento ettei jaksa julkisilla liikkua? Itse asun niin hyvin, että pääsisin junalla, bussilla ja metrolla töihin mutta kun autolla aina haluaa matkustella. Mulle jäisi säästöön noin 20 euroa/ viikko jos menisin julkisilla. Miksi en mene?

Miksi ihmisellä alkaa tekemään mieli kylmää kaljaa aina lauantaisin? Tuntuu pahalta taistella moista mielihalua vastaan. :D

Miksi ihminen on niin laiska olento ettei jaksa julkisilla liikkua? Itse asun niin hyvin, että pääsisin junalla, bussilla ja metrolla töihin mutta kun autolla aina haluaa matkustella. Mulle jäisi säästöön noin 20 euroa/ viikko jos menisin julkisilla. Miksi en mene?

koska auto on mukavampi ja olet itse kontrollissa.

Laitetaanko CV:hen asiallinen naama peruslukemilla-kuva, vai kuva jossa on iloinen ilme?

Katselin kun kolleega taiteili CV:hensä valokuvan, ja päätin että laitan itse eilen ottamani viisumikuvan CV:heni. Tapasin kuvan ottamisen jälkeen kavereita, jotka teilasivat viisumikuvan laittamisen CV:hen, se oli kuulemma liian vakava. Sen sijaan me otettiin kuvia jossa virnistän kännissä sohvalla, sen voi sitten kuulemma laittaa CV:hen (musta tuntuu että promillet vaikuttivat tähän mielipiteeseen).
Nojoo siis laitanko tuon asiallisen, naamanäkkärillä-kuvan CV:hen vai pitäskö käydä ottamassa joku kuva jossa hymyilee.

Riippunee varmaan aika paljon siitä millaiseen paikkaan ja tehtävään on hakemassa. Jollei työpaikkaan vaadita kauneutta ja hymyilytaitoa niin ei sitä kuvaa ole mikään pakko siihen CV:hen liittää. Jos kyseiseen tehtävään ei vaadita tuota hymyilytaitoa niin minkä takia työnantajan pitäisi hakuvaiheessa edes tietää millainen naama siellä oikein on?

Laitetaanko CV:hen asiallinen naama peruslukemilla-kuva, vai kuva jossa on iloinen ilme?

Katselin kun kolleega taiteili CV:hensä valokuvan, ja päätin että laitan itse eilen ottamani viisumikuvan CV:heni. Tapasin kuvan ottamisen jälkeen kavereita, jotka teilasivat viisumikuvan laittamisen CV:hen, se oli kuulemma liian vakava. Sen sijaan me otettiin kuvia jossa virnistän kännissä sohvalla, sen voi sitten kuulemma laittaa CV:hen (musta tuntuu että promillet vaikuttivat tähän mielipiteeseen).
Nojoo siis laitanko tuon asiallisen, naamanäkkärillä-kuvan CV:hen vai pitäskö käydä ottamassa joku kuva jossa hymyilee.
Sellainen hymyn tynkä, mutta lievästi vakavalla ilmeellä. Aivan kuin olisit hyvällä tuulella, mutta et kuitenkaan varsinaisesti hymyile. Vaikeeta selittää. :D

Mulla oli sellainen "juuri herännyt"-ilme yhdessä CV:ssä, jonka räppäisin itselaukaisimella tietokoneen äärellä. En usko, että haittasi työn saantia, sillä töitä kyllä tarjottiin.

Lakimiehen hommia, en halua virnistellä mitenkään kauhean leveästi. Musta mulla on sympaattinen ilme tossa viisumikuvassa, mikä on ihan ok homma jos multa kysytään. Ehkä mä huomenna teen itsestäni pellen ja harjoittelen ilmeitä peilin edessä, ja jos vakavaa mutta hymyilevää ilmettä ei löydy, lätkäsen tuon viisumikuvan vaan. Tai jätän laittamatta kuvan, on se kuvatta mennyt tähänkin asti (tosin uskon ehkä kuvan liittämisen CV:hen herättävän enemmän huomiota itse CV:n ja hakemuksen sisältöön, kai ne lukee eri tavalla jos saa kuvan persoonasta). Kiitoksia vinkeistä! :)

Miksi ihmisellä alkaa tekemään mieli kylmää kaljaa aina lauantaisin? Tuntuu pahalta taistella moista mielihalua vastaan. :D

En tiedä, vahvasti tekisi mieli tasoittaa noita himoja tänään...

Janpa on vieläkin 17:D Tuntuu että on ollut jo iäisyyden..

Itsepäs olen menossa tänään kaljalle. Viimeksi olen käynyt jskus ennen joulua, enkä tippaakaan ole ottanut sen jälkeen misään muodossa. Ja tämä on tapahtunut täysin vahingossa.

Jospa vastaus alkuperäiseen kysymykseen on se, että jos on tottunut lauantaisin menemään oluselle, niin sitä vaan automaattisesti alkaa tekemään mieli aina lauantaisin. Itse en enää edes muista miltä olut maistuu:eek: Siinäpä varmaan syy siihen että himo on hiipunut..

Kysymys: jos diftongi on se kun on kaksi (eri) vokaalia peräkkäin, niin onko tämä : lauantai triftongi? Vai mikä?

edit. Juu on, vähänkö oon viksu!

:lol2: Vielä ollaan 17-vuotiaita ja vähän vituttaa kun kaverit alkaa olemaan täysikäsiä... Kiitos Uwish päivän nauruista:D

kasvaako nenä alkoholia juodessa? kaikilla tapa juopoilla on iso punanen nenä..

edit.:david:

Riippunee varmaan aika paljon siitä millaiseen paikkaan ja tehtävään on hakemassa. Jollei työpaikkaan vaadita kauneutta ja hymyilytaitoa niin ei sitä kuvaa ole mikään pakko siihen CV:hen liittää. Jos kyseiseen tehtävään ei vaadita tuota hymyilytaitoa niin minkä takia työnantajan pitäisi hakuvaiheessa edes tietää millainen naama siellä oikein on?

Itse rekry hommia myös joudun tekemään ja syy miksi se kuva on hyvä olla CV:ssä, on se että silloin haastattelija osaa yhdistää kasvot ja paperilla olevatt tiedot. Tämä on tärkeää etenkin silloin jos hakijoita on kymmeniä tai jopa satoja. Ei siinä kyse oikein muusta ole.

kasvaako nenä alkoholia juodessa? kaikilla tapa juopoilla on iso punanen nenä..

Ehkä nää sun tietämät tapajuopot on sit aika vanhoja? Nimittäin ihmisen nenä ja korvathan kasvaa koko eliniän. Siksi vanhoilla ihmisillä on monesti isot nenä ja korvat. :)

Itse rekry hommia myös joudun tekemään ja syy miksi se kuva on hyvä olla CV:ssä, on se että silloin haastattelija osaa yhdistää kasvot ja paperilla olevatt tiedot. Tämä on tärkeää etenkin silloin jos hakijoita on kymmeniä tai jopa satoja. Ei siinä kyse oikein muusta ole.

Juu riippuu tosiaan myös haastattelijasta. Ukko tekee globaalissa organisaatiossa rekryhommia niin perusjampoista kun johtajista ja ei kuulema kuvat kiinnosta vittuakaan. :lol2:

Lähinnä haluaa saada CV:stä selville sen kokemuksen ja osaamisen. Sen perusteella sitten haastatteluun jossa katotaan tarkemmin luonnetta. Kuva/ulkonäkö voi kuitenkin senverran pettää eikä yleensä kerro pahemmin ihmisen taidoista tai soveltuvuudesta haettaviin tehtäviin.

Juu riippuu tosiaan myös haastattelijasta. Ukko tekee globaalissa organisaatiossa rekryhommia niin perusjampoista kun johtajista ja ei kuulema kuvat kiinnosta vittuakaan. :lol2:

Lähinnä haluaa saada CV:stä selville sen kokemuksen ja osaamisen. Sen perusteella sitten haastatteluun jossa katotaan tarkemmin luonnetta. Kuva/ulkonäkö voi kuitenkin senverran pettää eikä yleensä kerro pahemmin ihmisen taidoista tai soveltuvuudesta haettaviin tehtäviin.
Yllättävän monen ihmisen mielessä toisen ulkonäkö kuitenkin vähintään alitajuisesti saattaa saada aikaa erittäin säälittäviäkin mielikuvia työnhakijan sopivuudesta...

Hmm nyt alkoi huolestuttamaan... taitaa olla jo vähän myöhäistä lopettaa luiden järsiminen.. :dance:
Mä en noista taudeista olis huolissani, mutta eikös koirillekin neuvota olemaan antamasta lintujen luita? Voisin kuvitella, että jos ne voivat olla vahingollisia koiran suolistolle, tuskinpa ne ihmisenkään suolistolle välttämättä parhaimpia ovat.

Yllättävän monen ihmisen mielessä toisen ulkonäkö kuitenkin vähintään alitajuisesti saattaa saada aikaa erittäin säälittäviäkin mielikuvia työnhakijan sopivuudesta...

Jooh, mutta jos mietitään sitä millä perusteella ihminen tulisi palkata niin ulkonäkö, harrastukset, vapaa-aika jne eivät saisi asiaan vaikuttaa ollenkaan.

Mä en noista taudeista olis huolissani, mutta eikös koirillekin neuvota olemaan antamasta lintujen luita? Voisin kuvitella, että jos ne voivat olla vahingollisia koiran suolistolle, tuskinpa ne ihmisenkään suolistolle välttämättä parhaimpia ovat.
Siskon koira joutui leikkaukseen kun oli mennyt syömään kanan pikkuruisia luita. Tiedä sitten mitä ihmisen ruuansulatus tykkää luista.

Mä tarkoitankin sitä, että jos mulla tehtävään 20 haastateltavaa, ja sitten kun olen eka kierroksen haastatellut ja vaikka viisi pitäis jatkoon laittaa, niin tässä vaiheessa käyn jokaisen paperit vielä läpi ja katson omat merkinnät. Siinä astuu se kuvan tärkeys mukaan, jotta muistan papereita tsekatessa kenestä haastateltavasta olikaa kyse. En mä mitään taitoja siitä kuvasta katso. Tai no, sihteerit tietysti sit on eri juttu...:D

Back
Ylös Bottom