Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Taitaa olla niitä itkuketjujakin aika monta.

Mä mitään itke, kun kritisoin. Ja toi sunkin viestis niin yhtä tyhjän kanssa, siinä viestissä ei ollut yhtään kysymystä mihin kaipasin sun vastausta. Tuollaiset turhat viestit tekee vaan ärsyttäväksi lukea tätä ketjua.

Ottaako muoveihin pakattu sohvakalusto nokkiinsa, kun joutuu seisomaan kylmässä pihavarastossa pari päivää? :wtf:

Jos se on pakattu kuivana niin yhtään mitään ei tapahdu parissa päivässä, tai edes koko talvena jos on tarpeeksi tiivis. Ja vaikka olis märkä niin ei nyt parissa päivässä. Kylmyys vielä hidastaa kaikenlaisen pienelämän (bakteerit, sienet, homeet) lisääntymistä.

Ei tarvitse edes leffoihin asti mennä. Ootko sattunut nimittäin seuraamaan ikänä Madventuresia? Siinä taisi pojat muistaakseni yhden sakon repiä, ei tosin ollut ylinopeus-, vaan pysäköintivirhemaksu. :D

E. Ja tuo siis juurikin Ameriikassa.

Joo, siinä vaan annettiin kylmän viileesti sakkolapulle kyytiä:D

Jos se on pakattu kuivana niin yhtään mitään ei tapahdu parissa päivässä, tai edes koko talvena jos on tarpeeksi tiivis. Ja vaikka olis märkä niin ei nyt parissa päivässä. Kylmyys vielä hidastaa kaikenlaisen pienelämän (bakteerit, sienet, homeet) lisääntymistä.
Kiitos!:)

Sain tänään harkoissa lihaskuntopiirissä telottua pikkurillin, eli koripallo osu ja sormi taittu (tehtiin vatsoja silleen juvelisti). Voisko tolle mitään tehdä että paraneminen nopeutuis?

Tähtityttö: -Enpä ole moista kieltoa koskaan kuullut enkä sille perusteluja keksi. Tietenkin skolioosi voi olla niinkin paha että se estää nuiden tekemisen, mutta kovin ovat harvinaisia nuo tapaukset.

"Minkä takia skolioosipotilas ei saa tehdä vatsoja, selkiä, punnerruksia? Mä en keksi yhtäkään järkevää perustelua, kun oletaan, että ammattitaitoinen ihminen vahtii vieressä että se tekee ne varmasti oikein."

Mutta jos jollakin löytyy moiselle väitteelle perustelut, niin mielellään minäkin kuulisin ne.

Joo, no ihan fyssarilla oli tämä junnu käynyt. Ajattelin, että se keksii sen päästään jotta pääsee lintsaamaan lihaskunnot. Tänään "pakotin" sen punnertamaan, ja hyvinhän se sitten sujui. Tämän skolioosin voi hyvin havaita silmillä, mutta olen nähnyt pahempiakin.

Edit: Eikös juuri skolioosin takia niitä nimenomaan PITÄISI vahvistaa? näin olen itse ymmärtänyt. Että kyllä aikamoisen karhunpalveluksen tekee itselleen, jos nyt sen varjolla jättää tekemättä. Mistään muista fyysisistä ominaisuuksista puhumattakaan..

Sain tänään harkoissa lihaskuntopiirissä telottua pikkurillin, eli koripallo osu ja sormi taittu (tehtiin vatsoja silleen juvelisti). Voisko tolle mitään tehdä että paraneminen nopeutuis?

Paat lastan vaikka jätskitikusta ja teippaat kii. Siis ettei sormi pääse liikkumaan vaan lepää.

Oon tilaamassa saksasta vaatteita, ja maksan ne pankki siirrolla. Nyt pitäs laittaa saajan osotteeks jotain, mut nettisivuilla ei osoitetta lue. Onko tuo osoite tieto jotenkin tärkeää, ja voinko heittää siihen esim nettiosotteen?

PIKAISIA VASTAUKSIA KAIVATAAN!

Paat lastan vaikka jätskitikusta ja teippaat kii. Siis ettei sormi pääse liikkumaan vaan lepää.
Kunhan ensin varmistut, ettei sormi ole murtunut. Jos on, niin sitä ei kannata välttämättä itse lastoittaa, koska se saattaa luutua väärään asentoon, joka sitten myöhemmin haittaa sormen liikkuvuutta.

Edit: Jippii, kahdessadas viesti :dance:

Oliiviöljyhän on huono omega-suhteiltaan joten, rypsäri ehdottomasti.
Paskanmarjat, puoliso tuolta taustalta juuri vahvistaa että hänenkin muistin mukaan noissa molemmissa on omega-6:a. Siis sitä mitä ei pitäisi saada liikaa. Kolmosta on esim. kalaöljyissä. Kauppaan ja lohta.

Kysytäänpä tälläinen tyhmä kysymys:

Oon monesti miettinyt miten puolustusasianajajilla riittää pokkaa puolustella esim. jotain lastenraiskaajia ja murhaajia? Varsinkin tapauksissa joissa syyllisestä ei ole epäselvyyttä. Aletaan vempuloimaan ja käyttämään kaikennäköisiä kikkoja että saadaan nuo sairaat paskiaiset nopeammin vapaaksi. Sitten vähätellään tyyliin että ei se uhri siinä paljoa kärsinyt kun kuitenkin oli tajutomana siinä vaiheessa kun siltä kaivettiin suolia ulos.

Hyvänä esimerkkinä nämä Tampereella isän ja pojan kiduttamalla tappaneet nuoret pojankoltiaiset:

http://www.iltalehti.fi/tampere/200802047199364_te.shtml

Mitähän noidenkin asianajaja illalla vaimon viereen nukkumaan mennessä miettii? "Huooh! olipas hyvä päivä, saatiin pojat mielentilatutkimukseen. vielä on pari kikkaa hihassa että saadaan pojilta vähän kakkua pois."

Ja tapaus Jarmo Björqvist:

http://www.iltalehti.fi/uutiset/200712106962883_uu.shtml

Miten joku pallinaama voi edes alkaa ajamaan tollaselle tyypille lapsen huoltajuutta? "Ihan hyvä faija siitä vielä tulee vaikka löikin vaimoa lapsen nähden 70 kertaa puukolla ja vielä yritti kaivaa sydäntä rinnasta.":curs:
Tarviiko tollasen asian käsittelyyn tuhlata veronmaksajien rahoja?

Ja tämä koiratappelujuttu:

Asianajaja Matti Nurmela:

"Koiraharrastajat harrastavat tämänkaltaista. Koiria koulutetaan metsästykseen, sillä tavalla se on tietenkin
vapaa-ajanviettotapa"

Uskomatonta paskaa. Jokainen koiranomistaja tietää ettei tollasia koiria käytetä metsästykseen.

Ei ymmärrä.

Kunhan ensin varmistut, ettei sormi ole murtunut. Jos on, niin sitä ei kannata välttämättä itse lastoittaa, koska se saattaa luutua väärään asentoon, joka sitten myöhemmin haittaa sormen liikkuvuutta.

Niin ja ymmärtääkseni ylipäätään sormien ja käsien lastottamista nykyään vältellään, sillä ne jäykistävät niveliä turhaan, vaikka olisivatkin oikeassa asennossa. Kylmä auttaa heti onnettomuuden jälkeen, en tiedä onko siitä apua vielä myöhemminkin.

Kysytäänpä tälläinen tyhmä kysymys:

Oon monesti miettinyt miten puolustusasianajajilla riittää pokkaa puolustella esim. jotain lastenraiskaajia ja murhaajia? Varsinkin tapauksissa joissa syyllisestä ei ole epäselvyyttä. Aletaan vempuloimaan ja käyttämään kaikennäköisiä kikkoja että saadaan nuo sairaat paskiaiset nopeammin vapaaksi. Sitten vähätellään tyyliin että ei se uhri siinä paljoa kärsinyt kun kuitenkin oli tajutomana siinä vaiheessa kun siltä kaivettiin suolia ulos.

Tässä yksi vastaus:

Keljumus sanoi:
Kunnon puolustus takaa sen, että asiat puidaan huolellisesti läpi ja mahdolliset tuomiot annetaan lain mukaan. Pätevä puolustusasianajaja myös pakottaa syyttäjäpuolenkin tutustumaan juttuun huolellisesti, mikä saattaa joissain tapauksissa vaikka kasvattaa tuomiota.

Jokainen varmaankin tajuaa, että yhteiskuntarauhan kannalta olisi aika huono asia, jos osa tuomioista jaettaisiin yksipuolisina pikavoittoina "maalaisjärjen mukaisesti".

Aiheena siis Asianajajien etiikka. Klikkaa tästä ja lue koko thread.

Miksi naiset on kaksnaamaisia hirviöitä? Vituttaa tehdä töitä, kun yksi puhuu toista, toinen kolmatta ja kolmas ei puhu ollenkaan. Mulle puhutaan eri asioita kun esimiehelle (samasta jutusta). Prklsaatana!:curs:

Tässä yksi vastaus:

Aiheena siis Asianajajien etiikka. Klikkaa tästä ja lue koko thread.

Tuo Keljumuksen kirjoitushan on tuossa ihan asiallinen. Näin pitääkin olla että kaikilla on oikeus puolustukseen ja kaikki asiat käsitellään juuri niinkuin ne tapahtuivat. Mutta kuten Moveholic tuolla threadissä kirjoittaa:

Omaisten näkövinkkelistä asianajajan muikea ilme murhaajatappajaraiskaajan vierellä kertomassa haluista lievempään tuomioon tuntuu kaikista järisyttävimmältä. Totta kai jokaisella ihmisellä on oikeus puolustukseen, mutta...aukkoja jää.

Esim tuo Björqvistin tapaus. Mies on tappanut vaimonsa yli 70:llä puukoniskulla, ja lopuksi koittanut kaivaa sydäntä irti. Teki tämän kaiken lapsensa edessä.
Mietin vain sitä että pitää olla melko kylmä mies/nainen joka lähtee ajamaan tuota huoltajuusasiaa ja etsimään lieventäviä asianhaaroja kun tietää mitä tämä sekopää on tehnyt?

Yksi esimerkki mikä tulee mieleen myös on Eveliina Lappalaisen tapaus. Miten tämä puolustusasianajaja pystyy selittämään omaisten edessä että tappo ei ollut erityisen julma koska uhri menetti ennen kuolemaa tajun hukutettaessa rapaojaan?

Ei vaan mene mun pönttöön.

Tuo Keljumuksen kirjoitushan on tuossa ihan asiallinen, ja näin pitääkin olla että kaikilla on oikeus puolustukseen, ja kaikki asiat käsitellään juuri niinkuin ne tapahtuivat. Mutta kuten Moveholic tuolla threadissä kirjoittaa:

Omaisten näkövinkkelistä asianajajan muikea ilme murhaajatappajaraiskaajan vierellä kertomassa haluista lievempään tuomioon tuntuu kaikista järisyttävimmältä. Totta kai jokaisella ihmisellä on oikeus puolustukseen, mutta...aukkoja jää.

Esim tuo Björqvistin tapaus. Mies on tappanut vaimonsa yli 70:llä puukoniskulla, ja lopuksi koittanut kaivaa sydäntä irti. Teki tämän kaiken lapsensa edessä.
Mietin vain sitä että pitää olla melko kylmä mies/nainen joka lähtee ajamaan tuota huoltajuusasiaa ja etsimään lieventäviä asianhaaroja kun tietää mitä tämä sekopää on tehnyt?

Yksi esimerkki mikä tulee mieleen myös on Eveliina Lappalaisen tapaus. Miten tämä puolustusasianajaja pystyy selittämään omaisten edessä että tappo ei ollut erityisen julma koska uhri menetti ennen kuolemaa tajun hukutettaessa rapaojaan?

On varmasti myös ammatinvalintakysymys. Ei sitä jokaisesta ole kaikkiin töihin.

Tuo Keljumuksen kirjoitushan on tuossa ihan asiallinen. Näin pitääkin olla että kaikilla on oikeus puolustukseen ja kaikki asiat käsitellään juuri niinkuin ne tapahtuivat. Mutta kuten Moveholic tuolla threadissä kirjoittaa:

no entäpä jos lappalaisen tappaja ois hirtetty munista kirkon kellotapuliin ja sit ois parin viikon päästä joku toinen kaveri tunnustanut tapon?

tai björkvistin mies olisi ammuttu saman tien kun sitä ruettiin epäilemään ja sit huomattu että sehän oli syytön?

Back
Ylös Bottom