Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Vaikkapa motonetistä tai honkkarista autosolia tai autoglymiä. Sillä on puunattu monet mopon nippelit ja änkät, ja kyllä kiilsi. Jotkut ovat kokonaisia vanteita ja haarukoita noilla kiillottanut, eli luulisi toimivan.

en kyllä noilla lähtis ruokailuvälineitä kiillottamaan. Kaupasta pitäis saada ihan tohon tarkotettua möhnää, joka on sit varmasti turvallista.
tässä esim. jotai n

Mahoney: ei kokojen kanssa. Meinasin tilata kun hyvännäköistä vaatetta, mutta jäi tuo palautuksen hinta mietityttään kun sain Postin pakettilaskurilla viidestäkympistä aina sataan euroon hintaa palautuspaketille. Mutta eikai tuossa mitään jos 10e selviää Saksaan asti.

Äläs luotakaan mun sanaan, mä en meinaan enää muista mistä mä olen repäissyt tuon summan (n. 10 € ). Itse kävin tekemässä Itellan laskurilla ja hinnaksi tuli n. 25€ ( Economy, pieni koko). Tuo voi päteä paitojen ja muiden pienten tuotteiden kanssa, mutta takeissa jne. hintaa voi tulla lisää. Eli älä kuuntele mun neuvoja, mä en tiedä tuosta mitään.Tsori.:(

Miten pääsisin realisoimaan ison kirjakokoelmani? Hyllyissä (ja laatikoissa) on tuhatkunta kirjaa , joista suurin osa suomenkielisiä kovakantisia romaaneja. Mukana jonkun verran pokkareita, ja muunkielisiä opuksia. Kämppään ei mahdu, ja olisi rahapulaakin.

Olen tehnyt suht yksityiskohtaisen listan kirjoista (listaan saisi taas lisätä ehkä sata kirjaa) ja levitellyt sitä muutamaan paikkaan, kuten pariin newsgroupiin. Oli se joskus täällä pakkiksen osto&myyntipalstallakin. Kirjoja onkin tällä tavalla mennyt pikku hiljaa parisen sataa asettamillani hinnoilla (ehkä noin 3-4e/kirja). Nyt olisi vain tarve pistää koko kasa lihoiksi, tai ainakin iso osa. En kuitenkaan ihan ilmaiseksi raaskisi luopua, vaan tietysti jonkun jollakin lailla järkevän korvauksen haluaisin. Sillä tietysti alottaisin heti uuden kokoelman hamstraamisen =P.

Onko arvon viisailla vastaavia kokemuksia, tai ideoita?

(kirjalista on osoiteessa http://www.uta.fi/~ta77234/kirjalista.htm.

Mä just satuin olemaan yksi päivä elämäni ensimmäistä kertaa antikvariaatissa Kamppikeskuksen vierustalla, kun sisään lampsi mies ja kertoi myyjälle muuttavansa, kirjoja olisi aivan pirusti, ostaisiko kauppa nämä kirjat. Myyjä sanoi että ostavat kyllä hyväkuntoiset kirjat, ja ihan kohtuuhintaankin! Sanoi myös, ettei niitä huonokuntoisempiakaan kirjoja tarvitse pois roudata vaikka ne eivät kaupan hyllyille kelpaisikaan, ne laitetaan kaupan ulkopuolelle hengaamaan ja myydään eurolla pois. Näistä ei kuitenkaan makseta mitään kirjojen tuojalle.
Kerralla voi kai sitten roudata isommankin määrän kirjoja antikvariaattiin.

Mä oon aina saanu avattua kuolleen kortin menemällä pankkiin ja sanomalla kasvotusten sille virkailijalle että saa avata taas. Ei tarvi hankkia uutta korttia. sama juttu on esim solo-tunnuksissa. Pitää mennä pankkiin tiskille naamatusten sanomaan et oon hukannu tunnukset voitko antaa uudet.

Koskas se uusi verokortti pitää taas toimittaa? Joku sanoo, että tällä viikolla ja joku, että vasta helmikuussa. Verohallinon sivultakaan tätä tietoa ei suoraan löytynyt, tai sitten oli taas silmä kädessä.

Koskas se uusi verokortti pitää taas toimittaa? Joku sanoo, että tällä viikolla ja joku, että vasta helmikuussa. Verohallinon sivultakaan tätä tietoa ei suoraan löytynyt, tai sitten oli taas silmä kädessä.
Tuskimpa haittaa vaikka toimittaisit heti kun sen saat itsellesi.

Se astuu voimaan 1.2, joten riittävän ajoissa helmikuussa olevaa tilipäivää ennen.

öö, taitaa olla niin että jos on kadonneeksi ilmoitettu niin saa kortin takaisin voimaan. Varastetuksi ilmoitettua ei taida saada voimaan.
Ahaa, tästä en tiennytkään.
Mikäs ero tolla tilanteella sitten periaatteessa on, jos hävität korttisi ja joku nyysii sen sitten? :D Ite oon aina tilannut suosiolla uuden kortin koska nuo kuluu puolessa vuodessa jo pahasti että turha samaa läpyskää on säilyttää.

Jahas jostain löyty, että näillä näpeillä pitäs pistää menemään. Mieluusti kun olisin ootellut, että olisi voinut laskea tammikuun palkasta ennakonpidätykset ettei sitten kahta kertaa tarvitse lähetellä kortteja. No näillä mennään.

Miten pääsisin realisoimaan ison kirjakokoelmani?

Kyselet kirjakaupoista listan kanssa, kuka maksaa eniten koko kasasta. Kannattaa myös neuvotella, ottaako summan rahana vai tilinä/ lahjakorttina ko. kauppaan, käteistä saa yleensä reilusti vähemmän. Kirjakauppiaita kiinnostaa yleensä myös painovuosi ja monesko painos. Kaikki divarit/ antikvariaatit ei myöskään ota ihan kaikenlaisia kirjoja vastaan.

meille tuli noottia että viimeistään 18.1 mennessä, mutta tosiaan riippuu firmasta. (palkkapäivä kuukauden 2. pankkipäivä)

viet peruskortin ja tilaat uuden verokortin kun saat tarvittavat tiedot.

vero.fi laskureilla saa ihan hyvin tehtyä noita. ite laskeskelin bout oikean veroprosentin joka oli muutama % korkeampi kuin verokortissa. pistin siis verokorttiin ite muutaman prossan lisää ja loppuvuodesta voi sit vaan käydä viilaamassa vuositulorajaa ylöspäin kun se alkaa lähestymään.

öö, taitaa olla niin että jos on kadonneeksi ilmoitettu niin saa kortin takaisin voimaan. Varastetuksi ilmoitettua ei taida saada voimaan.
Se on ihan se ja sama onko sun kortti varastettu vai ilmoitettu kadonneeksi, jos olet kuolettanut sen. Ei sitä saa enää käyttöön uudestaan vaan pitää kiltisti odottaa, että postiluukusta puskee uutta korttia tai kipität itse sen pankista hakemaan.. :)

Se on ihan se ja sama onko sun kortti varastettu vai ilmoitettu kadonneeksi, jos olet kuolettanut sen. Ei sitä saa enää käyttöön uudestaan vaan pitää kiltisti odottaa, että postiluukusta puskee uutta korttia tai kipität itse sen pankista hakemaan.. :)

Näin just. Tosin jos se on "hukassa", pankki ei välttämättä tapa korttia heti. Itsekin olen kerran saanut kortin takaisin auki kun kadonnut lompakko löytyi / palautettiin riittävän pian.

Näin just. Tosin jos se on "hukassa", pankki ei välttämättä tapa korttia heti. Itsekin olen kerran saanut kortin takaisin auki kun kadonnut lompakko löytyi / palautettiin riittävän pian.
Itsekin on tullut niin usein yön pikkutunneilla soiteltua korttia kiinni, mutta sit se on aina löytynyt aamulla kun selvänä herää. :D Viimeksi itseasiassa joku kuukausi sitten ja kortti löyty aamulla lompakon kolikkotaskusta. :hyvä: Kyllä sitä osaa olla fiksu!

80-luvun olkatopatut pikkutakit. Parhaat liikkeet: UFF ja Kirkon ulkomaanapu.

Back
Ylös Bottom