Poliisikouluun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tove
  • Aloitettu Aloitettu
Harjotuksissakin huomaa että näitten suoraan lukiosta tulleiden pissisten mielipiteet ja näkemyksetkin on ihan suoraan himasta... Mut ei siin mitään, pakko se on joskus kasvaa, kadut kyllä sitten opettaa viimestään!

Niin, ja oottekos lukenu tän: Järjestyspoliisitoiminnan tilan selvityshanke
http://www.intermin.fi/intermin/biblio.nsf/E714EDBE40919ADBC22573B50042D5C9/$file/572007.pdf

Todella surullista luettavaa! Alkaa pikkuhiljaa mietityttämään tämänkin paskaorganisaation kohtalo. Kun kouluun tulin, olin ilmeisesti liian sinisilmäinen. Luulin, että tulen alalle jossa turvallisuudesta todella välitetään, mutta paskat! Tämmösiä raportteja kirjottelee pellet joilla ei ole mitään tietoa kenttähommista. Joo, lisää YJT:tä vaan yksityisille. Kansalaisten turvallisuus 19v juuri armeijasta päässeiden (tottakai SPOL!) kesärambojen harteille. Poliisit yhden miehen partioihin!
Hyvä hallitus! Hyvä Suomi!

Ei voi kun nauraa, tai oikeastaan itkeä... :lol2::itku:

Eikä se että kysellään "tyhmiä" ole mielestäni mitenkään huono merkki, vaan kiinnostuksen osoitus sitä kohtaan mitä tuleva tuo tullessaan...

Aika moni näistä tyhmistä kysymyksistä kielii silti jotenkin siitä avuttomuudesta. Avuttomuus on kai ominaisuutena sellainen jota poliisilta ei kaivata?

Käsittääkseni sisäänpäässeiden taso on pysynyt samoissa iät ja ajat, joten jos kouluun pääsee suoraan lukion/armeijan riveistä niin kieliikös se silloin uusavuttomuudesta tai osaamattomuudesta? Toki meitä on moneen junaan ja aina löytyy mustia lampaita, mutta ei pidä yleistää. Opiskelijoiden keski-ikähän on tuo 24½.

Hyvänä vinkkinä voisi sanoa että oma tyyny messiin, sillä koulun petivermeet on mitä on.

Ei mitenkään henkilökohtaisesti, mutta en malta olla ihmettelemättä..

Millaista sakkia sinne Herwoodiin oikein valitaan? Valitut ovat kuitenkin ymmärtääkseni jo omillaan eläviä aikaihmisiä, armeijan käyneitä ja työelämässä kokeneita.

Siitä huolimatta ollaan kuin riparille lähdössä ja kysellään tyhmiä.

Jos jotain tarpeellista jää ottamatta mukaan, niin Tampereen kaupoista kyllä löytyy kaikkea tarpeellista ja ylimääräiset vermeet voi säilyttää vaikka autossaan.

Saatinpa eloa tänne keskusteluun...;) Vai että riparille...:david::david::david:

Hauska huomata, että vaikka isketäänkin typerähkö kysymys, niin silti osa kykenee vastaamaan fiksusti. Toiset analysoivat uusavuttomuutta ja kypsymättömyyttä ja tissiposkisuutta ja kotona asumista... Mut ei siinä mitään, jos tykkää! Ja pitäähän varmasti osassa tapauksista paikkansakin nämä analyysit!

Mutta saahan ihmiset täpinöissä olla, vai mitä? Itse ainakin olen...

Mut enivei, tottakai asiat selviää aikanaan! Osaan törmäillään vissiin viimeistään maanantaina, eli näkymisiin siis! :thumbs:

Aika moni näistä tyhmistä kysymyksistä kielii silti jotenkin siitä avuttomuudesta. Avuttomuus on kai ominaisuutena sellainen jota poliisilta ei kaivata?

Ei myöskään kaivata sellaista ominaisuutta, että tyhmiin kysymyksiin vastaaminen käy ylpeyden päälle.

Ei myöskään kaivata sellaista ominaisuutta, että tyhmiin kysymyksiin vastaaminen käy ylpeyden päälle.

Sinä olet varmaan valintayksiköstä? Mieluummin itse ajan vaikka ylläolevan kaltaisen kanssa, kuin näiden nykyisten pissisten, jota sieltä tulee nykyisin osa. Maailmankuva on ihan perseellään, kun tullaan suoraan äidin helmoista ekaa kertaa ulos, ja vielä vähän pissistaustaa takana. No elämä ja kadut opettaa, ehkä.

Sinä olet varmaan valintayksiköstä? Mieluummin itse ajan vaikka ylläolevan kaltaisen kanssa, kuin näiden nykyisten pissisten, jota sieltä tulee nykyisin osa. Maailmankuva on ihan perseellään, kun tullaan suoraan äidin helmoista ekaa kertaa ulos, ja vielä vähän pissistaustaa takana. No elämä ja kadut opettaa, ehkä.

Otan osaa jos sinulle on osunut pissiksiä pariksi..

Mua kiinnostais tietää että miten tälläinen pissismi ilmenee ihmisessä. Toki tiedän mitä se markkeeraa kun nuorista (tai miksei vähän vanhemmistakin) puhutaan, mutta nyt ei taida olla kyse juuri siitä... Maanantaina tosin alkaa koulu ja pääsee tekemään omia johtopäätöksiä.

Maanantaina tosin alkaa koulu ja pääsee tekemään omia johtopäätöksiä.
Muista sitten hymyillä kun rehtori puheessaan sanoo: "Juuri TE olette siinä onnellisessa asemassa, että kun valmistutte, niin eläkkeelle jää enemmän kuin on valmistuvia..."

Jauhettu samaa skeidaa jo useamman vuoden...

Kuten FHJ jo ulos toikin, miten ihmeessä tahot, jotka itsekin kuuluvat poliisimiehistöön, pystyvät määrittelemään "pissiksen" (<-- hate the term, and want it to be removed from earth) tuntematta / tietämättä itse ihmisiä... Fyysinen koko? Yksittäisen opettajan kertoma? Oma tahto? Vaihtoehto (am)muu?

Mikä ihmeessä on ko. tahojen intressi lytätä koko poliisiorganisaatio julkisella keskustelupalstalla, itse anonyyminä esiintyen, huomioon ottaen tilanne, jossa on itse hakeuduttu "paska-alalle"...

Ymmärrän täysin kriittisyyden; ilman kritiikkiä kehityskin on hitaampaa, mutta ei kai hampurilainenkaan mene kertomaan grillimyyjälle, että tämä on valmistettu päin persettä. Varsinkaan asiakkaan ollessa tyytyväinen.

Kirjoitin omasta mielestäni jotain fiksumpaakin, mutta onnistuin jotenkin hukkaamaan (promille)tekstini, ennen sen sen palstalle siirtymistä.

Kaikille koulutuksen aloittaville kovasti tsemppiä! Toivottavasti te tulevat "tissiposket" ymmärrätte, että on olemassa muitakin vaihtoehtoja kuin loputon nyyhkytys.

Saankohan minä koskaan töitä? Todennäköisesti. En vaan välttämättä heti sitä unelmavirkaa. Palkkaa pysyy kuitenkin tienaamaan muullakin tavalla, esim. rajattomilla eri keinoilla. Jos joku välttämättä haluaa heti oman absoluuttisen alansa töitä, voi hakeutua vaikka lääkikseen. Sinnekin otetaan kuulemma nykyään tissiposkia...

Mikä ihmeessä on ko. tahojen intressi lytätä koko poliisiorganisaatio julkisella keskustelupalstalla, itse anonyyminä esiintyen, huomioon ottaen tilanne, jossa on itse hakeuduttu "paska-alalle"...
Ainakin itse olen täysin yhtä avoin koulussakin. Jaan mielipiteet paskasta kaikille muillekin täysin avoimesti kääntämättä selkää. Ala ja organisaatio ovat mätiä ja aikaansa jäljessä ja ilmaisen sen myös koulussa ja pysyn mielipiteeni takana. Miksi sitten olen koulussa? Koska - kaikesta huolimatta - haluan poliisiksi, eikä poliisiksi pääse käymättä poliisikoulua (lukuunottamatta päällystövirkoja joihin riittää esim juristin tutkinto).

Ainakin itse olen täysin yhtä avoin koulussakin. Jaan mielipiteet paskasta kaikille muillekin täysin avoimesti kääntämättä selkää. Ala ja organisaatio ovat mätiä ja aikaansa jäljessä ja ilmaisen sen myös koulussa ja pysyn mielipiteeni takana.

Muista kertoa työharjoitteluun mennessäsikin sen onnekkaan kihlakunnan henkilöstölle kuinka paska ala on.

Kuten FHJ jo ulos toikin, miten ihmeessä tahot, jotka itsekin kuuluvat poliisimiehistöön, pystyvät määrittelemään "pissiksen" tuntematta / tietämättä itse ihmisiä... Fyysinen koko? Yksittäisen opettajan kertoma? Oma tahto?

Ei pissistä voi yksiselitteisesti määrittää. Se nyt vaan näkyy ihmisestä ja yleensä vielä siten, ettei tarkkailun kohteena oleva henkilö havaitse omassa käytöksessään mitään erikoista.

Voisi ehkä sanoa, että pissikseltä puuttuu pelisilmää, jota yleensä myös elämänkokemukseksi kutsutaan.

Pelisilmän sijaan puusilmäinen pissis ei kykene pelaamaan sosiaalistapeliä eli muuttamaan toimintatapojaan tilanteen mukaan.

Nuorempana konstaapelina pissis ei älyä heittää purkkaa/mälliä pois huulesta ja aurinkolaseja päästään, kun keskustelee tavallisten kunniallisten veronmaksajien kanssa. Pissis ei näe siinä mitään outoa, koska omasta mielestään aurinkolasit ovat niin tyylikkäät tai tatskat ovat niin tärkeä osa minuuttaan, ettei suostu riisumaan niitä missään tilanteessa.

Pissis saattaa epätoivoisesti yrittää teititellä vanhempia ihmisiä, mutta kompastuu siihen, että ettei älyä teitittelyn ja monikossa puhumisen eroa.

Mikä ihmeessä on ko. tahojen intressi lytätä koko poliisiorganisaatio julkisella keskustelupalstalla, itse anonyyminä esiintyen.

Miksipä ei keskustelisi? Ei poliisi ole mikään salaseura, jonka jäsenet seurustelesivat vain keskenään ja vaikenesivat ajatuksistaan.

Kaikille koulutuksen aloittaville kovasti tsemppiä! Toivottavasti te tulevat "tissiposket" ymmärrätte, että on olemassa muitakin vaihtoehtoja kuin loputon nyyhkytys.

Saankohan minä koskaan töitä? Todennäköisesti. En vaan välttämättä heti sitä unelmavirkaa. Palkkaa pysyy kuitenkin tienaamaan muullakin tavalla, esim. rajattomilla eri keinoilla. Jos joku välttämättä haluaa heti oman absoluuttisen alansa töitä, voi hakeutua vaikka lääkikseen. Sinnekin otetaan kuulemma nykyään tissiposkia...

Tuossa puhut asiaa!

Ei millään muullakaan alalla ole takuita koulutusta vastaavasta työpaikasta. Poliiseille sentään maksetaan jopa palkkaakin osalta koulutusajalta ja muutkin edut ovat kohdillaan, joten turha on itkeä, jos sitten välittömästi ei virkaa avaudukaan.

Okei, poikkeuksena ehkä lääkis ja MPKK.

Onko kellään kokemusta/onko kukaan asunut omassa kämpässä treella poliisikoulussa ollessaan? Kiinnostais vaan kun itse tulen todennäköisesti tuonne hakemaan, mutta sisään päästessäni pitäis kämppä hankkia treelta, auttaako koulu siinä tjsp.?

Back
Ylös Bottom