Omat Videonne

Suomalaista scifiparodiaa Wreckin hengessä:
SeaTrek

Kuvaus leffasta käsikirjottajalta:
"Olipa kerran kaksi TV-sarjaa. Yksi niistä oli Star Trek ja toinen SeaQuest. Kun ne julkaistiin DVD:llä, kaksi kaverusta päätyivät katsomaan molemmat sarjat. Yhtäkkiä toinen heistä totesi jotta: "Hei, SeaQuest on Star Trek vedessä!" Pahaksi onneksi toinen kaveri oli kirjoittaja, jolle elokuvanteko oli tuttua puuhaa, ja SeaTrek syntyi."

Ja se kirjoittaja olin minä. Parodian käsikirjoituksen valmistuttua haalimme kaveripiiristämme ja lukiostamme joukon vapaaehtoisia näyttelijöitä, sosialisoimme koulun kameran, kustanutimme bluescreenin oppilaskunnalla ja sitten eräänä viikonloppuna roudasimme koko uuden mittavan proppi-, lavastus- ja elektroniikkavälineistömme koulumme liikuntasaliin ja aloimme kuvaamaan. Kuvausviikonloppua seurasi piiiitkä editointijakso, jonka aikana materiaalista kasattiin 40-minuuttinen elokuva. Elokuva, jonka nimi on SeaTrek.

(Nettisaitti on englanniksi, kun elokuva nyt kerran on ns. "kansainvälisessä levityksessä" laadukkaine enkkusubbeineen. Puhekielenä on edelleen kotoinen suomi.)

http://koti.mbnet.fi/eronae/seatrek/

SeaTrek on toimintakomedia, joka yhdistelee toisiinsa SeaQuestin ja Star Trekin koomisimpia elementtejä (kuten nimestä voi päätellä) ja lisää soppaan aimo annoksen puhdasta slapstick-kohellusta. Mikään puhdas trekkie- tai SeaQuest-raina tämä ei siis tosiaankaan ole, joten lähdesarjojen tuntemus ei ole mitenkään välttämätöntä (osa vitseistä menee tällöin tietenkin ohi - tosin pakko huomauttaa, että jopa mistään mitään tietämättömät vanhempani nauroivat monessa kohtaa ääneen). Suomalaista Trek-parodiaa on tätä nykyä mahdotonta tehdä ilman jonkinlaisia Wreck-vaikutteita, joten kyllä niitä varmasti SeaTrekistäkin löytyy - etenkin, kun olen Wreck-elokuvien suuri fani. Kiitos ja kumarrus siihen suuntaan innoituksesta, toivottavasti tätä elokuvaa kuitenkin arvostellaan itsenäisenä teoksena eikä sitä verrata suoraan Wreckkiin (joka pieksee minun erikoistehosteeni 100-0 ).

No, mistä se leffa nyt oikein sitten tarkalleen ottaen kertoo? Lainaan uutuuttaan kiiltelevää nettisaittia (josta etsivä löytää kaikkea muutakin jännää):

"SeaTrek is a 40-minute hilarious action comedy about a high-tech battle submarine, its colourful crew, and their crazy mission involving new life forms, pirates, treacherous bad guys (that are not afraid to brag about with all the cunning details of their evil plans), Germans, old friends of the captain popping up from weird places, and of course lots and lots of high-explosive (non-photon) torpedoes."

Nauttikaa elokuvasta! Palautetta otetaan vastaan kehittämismielessä, sillä jossakin lähitulevaisuudessa tuotantotiimiltä saattaa olla tulossa vielä toinenkin elokuva, jos opiskelulta suinkin vain jää aikaa...
Kaveriporukassa tehtiin tämmönen pläjäys, jossa ite olin lähinnä vaan näyttelijänä. Leffan käsikirjottaja (=myös ohjaaja) on tosin samaisessa kaveriporukassa ja paraikaa suunnittelee seuraavaa tuotosta.

HUOM:
Kuvanlaatu ei ole mikään paras johtuen koulumme kamerasta, mutta älkää antako sen häiritä... seuraavaan tuotokseen olisi tarkotus tulla HD-kamera.

Tämän topicin kun löysin, niin muistu mieleen, että on pitäny yks video tuubiin laittaa jo aikaa sitten. Mutta laitoimpa edes nyt...

http://youtube.com/watch?v=Hbicj2OIvnU

Toi Suomi-ruotsi (huom. ruotsi pienellä) video oli kyllä aika naseva. Vaikka tuo ruottalaisten saunajuttu oli vanha, niin ei voinu olla repeemättä kun se tossa tuli. :D

No prkl... Nyt sitten innostuin kokoamaan parin vuoden takaisista kalasteluvideoista tollasen pätkän, ja pitipä sekin iskeä tuubiin. Tuolloin kalat oli mua isompia... En tiedä olenko kasvanut vai kalat pienentyny, mutta nyt tilanne on toisin. :D

http://youtube.com/watch?v=KYgHq9E7x6c

Jaa-a... Otetaanko muutama veikkaus ennen ku paljastan? :D
Siis tuosta lopun yksittäiskuvasta puhutaan... Se oli siis sarjan suurin.

No joo... Aika hyvin veikattu. Monet veikkaa tuosta kuvasta reilusti yli kympin, ja kyllä se mustakin tohon kuvaan on saatu aika monsterin näköseksi. :D

Oikea paino siis 9,5kg. Pituuskin kyllä mitattiin, mutta prkl kun ei tullut laitettua mihinkään muistiin, niin eihän sitä enää muista.

Back
Ylös Bottom