Ryan "BENCHMONSTER" kennely Penkki 1050 lb

Riku Kiristä vielä. Eiks Riku oo ollu joskus jonku recordin haltija penkissä? Ja raakana tietty nostanu? Ite ainakin muistan skidinä ihailleeni Kiriä ja sen järkyttäviä tuloksia-->yli 300kiloa?

Ja kyllähän todellakin nuo paidat pitäis kieltää kokonaan. Onhan ne miehet vahvoja näköjään ilmankin niitä. Mitä ihmettä sellaisilla tuloksilla edes tekee? Tulevaisuudessa on varmaan sellaisia kisoja joissa saa olla kaveritkin auttamassa nostoa...

Kiri on yksi kaikkien aikojen kovimmista penkkaajista, vaikka häntä tuskin Suomen ulkopuolella noteerataan --> Jenkeissä. On ottanut stopista 302,5 kiloa, ja tiettävästi salilla 312,5kg. Pitää kysyä asiaa häneltä kun törmätään. 20x200 on yksi parhaista sarjoista, ja tietääkseni Kennelly ei ole tollasta sarjaa tehnyt.

Vois perustaa uuden liiton, sellasen, että jokaisella nostajalla on vinssit ja väkipyörät katossa, ja laitetaan 500 kiloa ylirautoja penkkiin, ja jalalla painetaan nappia, niin vinssi nostaa tankon ensin mahan päälle, ja sitten telineisiin takas. Se on kaikille sama laji ja säännöt.

Vahvoja jätkiä varustenostajat toki ovat, mutta nuo varusteet ovat jo ihan naurettavia. Mun auto kulkee 200 omalla moottorilla, laitetaan Ferrari työntämään takaa, niin päästään 300 kilometriin. On hei vittu järkevää.

Siis mitä JÄRKEÄ koko penkkipaita touhussa on? Miksi nostella paidalla kun paremmuuden voi mitata ilman paitaakin? Halutaan vaan järkyttää taviksia kun isot raudat liikkuu, eihän ne tajua että se paita nostaa puolet niistä romuista? Itse boikotoin noita paitakisoja, osallistun ainoastaan raw-kisoihin.
Ihan sama kun esim. pyöräilykisoissa käytettäisiin apumoottoria.
Pellejen touhua.:lol2:
Niin, voisihan niissä pyöräkisoissakin ajaa jopoilla, eikä 10 000e hiilikuituisilla avaruuspyörillä. Eihän semmonen mitään urheilua enää ole. Ei tarvi edes osata ajaa kun välineet on niin kalliit ja parantavat suoritusta. Vittu nekin on kyllä pellejä kaikki.

Miksei noita nyt jumalauta voi käsittää eri lajeina. Se paita tuo siihen ihan uuden aspektin. Muuttaa harjoittelua ja vaatii osaamista, että siitä saa kaiken hyödyn irti. Se on urheilua, ei mitään peniksen mittailua. En minäkään paitanostoista sen enempää pidä, mutta ymmärrän konseptin enkä jaksa aikuisena ihmisenä itkeä täällä ja vuodattaa kuinka minä nostan raakana ja oon niin kova jätkä. Ja sitten vielä haukkua porukkaa pelleiksi sen takia, että nostavat sääntöjen mukaan. Voi elämä.

Niin, voisihan niissä pyöräkisoissakin ajaa jopoilla, eikä 10 000e hiilikuituisilla avaruuspyörillä.
Huoh, vähän eri asia. Parempi pyörä vastaa voimannostossa parempaa penkkiä/tankoa. Penkkipaita vastaisi pyöräilyssä apumoottoria tms. :rolleyes: nojoo :lol2:

edit. ja pyörien kehittelystä on käytännön hyötyä, penkkipaitojen kehittelystä taas ei mitään.

on kyllä taas niin järkevä viesti että ei juuri kannattaisi quotata mutta menköön nyt kun kerran asia vielä pääkopassa painaa.. En ota kantaa olisiko parempi nostaa paidalla vai ilman. Itse teen molempia. Nostampa solttunakin vielä.

Mutta kerro nyt sinä billmaier vaikka minulle mikä penkkipunnerruskisa nostetaan siten että nostajilla on eri varusteet?! tai edes mikä penkkipunnerruskisa mittaa voimaa eikä sitä kuka on ko penkkipunnerruksessa paras (olkoonkin sotilaspenkki, raw tai ipf/fpo/yms)

Tarkoitin lähinnä sitä että kunnioitan enemmän 300kg raakapenkkiä kuin 500kg paitapenkkiä.

Huoh, vähän eri asia. Parempi pyörä vastaa voimannostossa parempaa penkkiä/tankoa. Penkkipaita vastaisi pyöräilyssä apumoottoria tms. :rolleyes: nojoo :lol2:
Itseasiassa se vastaisi kevyempää tankoa ja parempaa nostoasentoa mahdollistavaa penkkiä...:rolleyes: nojoo... :lol2: (Huomasitko noi minä tiedän paremmin -tyyppiset hauskat hymiöt)

Pyöräilyä ja penkkausta ei voi nyt vain ihan suoraan verrata. Yritin vääntää sen avulla rautalangasta, hukkaan meni.

edit. ja pyörien kehittelystä on käytännön hyötyä, penkkipaitojen kehittelystä taas ei mitään.
Pyöriä kehitetään, että saadaan parempia tuloksia aikaiseksi. Penkkipaitoja kehitetään, että saadaan parempia tuloksia aikaiseksi.

Tarkoitin lähinnä sitä että kunnioitan enemmän 300kg raakapenkkiä kuin 500kg paitapenkkiä.

Jees.. Varusteilla vai ei.. eikös tämä ole juuri sitä varustesotaa.

Minä tartuin vaan tuohon boldattuun Bisleyn väitökseen että nostovarusteet olisi kisoissa erit eri nostajilla... Ja että penkkipunnerruksen tarkoitus olisi mitata voimaa eikä paremmuutta penkkipunnerruksessa :)

Mielestäni tämä on aikalailla eri kysymys kuin varustesodat, vai?

________

Pumper: edit, ei mitään sittenkään. Sekotin nimimerkit :)

Siis onhan kisoissa kaikilla samat varusteet, mutta jotkut osaavat ottaa paremmin hyödyn irti paidasta. Tuntuu vain siltä että nykyään ei mitata voimaa, vaan sitä kuka osaa ottaa eniten hyötyä varusteista. Ja anteeksi :offtopic:

Siis onhan kisoissa kaikilla samat varusteet, mutta jotkut osaavat ottaa paremmin hyödyn irti paidasta. Tuntuu vain siltä että nykyään ei mitata voimaa, vaan sitä kuka osaa ottaa eniten hyötyä varusteista. Ja anteeksi :offtopic:
Kerroppa missä urheilulajissa jossa käytetään varusteita ei pyritä ottamaan niistä kaikkea irti ja näinkin parantamaan omaa suoritusta?

Puhuin käytännön hyödystä.
Mistä helvetin käytännön hyödyistä? Mitä käytännöllistä on täysverisessä rata tai maantiepyörässä. Onko sillä sinusta kätevä käydä kaupassa?

Mistä helvetin käytännön hyödyistä? Mitä käytännöllistä on täysverisessä rata tai maantiepyörässä. Onko sillä sinusta kätevä käydä kaupassa?
Kisapyöriin kehitettyä tekniikkaa voidaan soveltaa ns. normaaleihin pyöriin. Tästä johtuen pyöräilyn suosio kasvaa, koska ei ole enää niin raskasta polkea, joten saastuttavien autojen määrä pienenee. Ja maailma pelastuu. :piis:

edit. anteeksi kun menee jo pahasti OT

Ei tuota olisikaan voitu pitää penkkipunnerruksen me:nä sillä tuolla on yhtävähän tekemistä penkkipunnerruksen kanssa kuin tolla robotilla. On se kumma kun penkki on kiinni siitä että kestääkö ranteet vai ei :(

Kisapyöriin kehitettyä tekniikkaa voidaan soveltaa ns. normaaleihin pyöriin. Tästä johtuen pyöräilyn suosio kasvaa, koska ei ole enää niin raskasta polkea, joten saastuttavien autojen määrä pienenee. Ja maailma pelastuu. :piis:
No tekniikkaan voi vaikuttaa kyllä, mutta ei se suosioon ole juurikaan vaikuttanut.

Ja penkkipaitojen kankaat ovat myös huipputeknologiaa ja niistä saadaan vielä kehitettyä tuhansia vuosia kestävät potkuhousut, jotka kestävät sukupolvelta toiselle. Ja maailma pelastuu! :piis:

Joo, nyt ei enää jaksa. Mukavaa työpäiväviihdettä tämä... :D

Itsekkin tykkään enemmän raakapenkistä ja arvostan raakanostoja paljon enemmän, mutta:

Miksi ihmeessä se varuste penkkaus on niin pelleilyä, jos jokainen siinä kisassa saa nostaa samanlaisilla varusteilla. Se, että siinä on niin paljon kiloja ? Se, ettet itse nosta niin paljon penkistä? Mikä?

Se että siinä nostetaan enemmän kuin raaka penkissä ja raudat on "älyttömiä" on aivan paska peruste varuste penkin pellemäisyydelle.

Ja lopuksi: on tonkin kaverin pakko olla aivan helvetin vahva, siitä ei ole epäselvyyttä.

No tekniikkaan voi vaikuttaa kyllä, mutta ei se suosioon ole juurikaan vaikuttanut.
öö, ja onko perusteluja? :D Vai mitä tuo juurikaan tarkoittaa? Sehän nimittäin on aivan selvää että tekniikan kehitys vaikuttaa suoraan pyöräilyn suosioon. edit. Ammattilaisetkin ovat sitä mieltä että pyöräilyn suosio on kasvussa, johtuen mm. bensan hinnan noususta ja pyörien tekniikan kehityksestä.:offtopic:

Nyt riitti munkin osalta paskanjauhanta. :)

Kysymys on siitä mihin suuntaan lajia viedään. Nostajia ei pidä haukkua, sillä he eivät päätä säännöistä. Lajin nykytilaa on minusta syytä arvostella.

Jatkuvalla varustekehittelyllä viedään vain tulosten arvoa alaspäin. Minulle on ainakin ihan sama penkkaako joku 500 vai 600 kiloa. Ei tuo sadan kilon lisäys ainakaan minua hetkauttaisi yhtään, koska ei noissa tuloksissa ole enää mitään innostavaa/järkeä.

Jos ajattelen vaikka kuulantyöntöä, niin aika kauan on mennyt ME:n rikkomisesta. Jos sen joku tekee, niin arvostus olisi todella kovaa luokkaa, koska se olisi oikea ME, samanlaisissa puitteissa tehty.

Myös IPF:ssä ollaan menty väärään suuntaan varustekehittelyn takia. Takavuosien IPF varusteet olivat minusta vielä ihan ok.

Mitä pidemmälle mennään varustekehittelyssä, sitä pidempi matka on palata raw nostamiseen. Muutosta ei tapahdu muulla tavalla kuin että liitot muuttavat linjaansa varusteiden suhteen.

Muuta tarkoitusta minulla ei ole kirjoittaa tästä asiasta kuin aito huoli lajin tilasta. Nostajia minulla ei ole tarkoitus arvostella.

:eek: olipa raskasta :D

tuossahan se syykin löytyi miksi korotus oli reilut 20kg viimeseen

ja ku joku kuitenki vinkuu että on se kauhee korotus niin voidaan todeta että lienee hieman eri korotella painoja 20kilolla tuolla 500 pinnassa kuin 200pinnassa

Kennely on maailman paras tai menee ainakin helposti top-3 kun puhutaan raakapenkistä. Paidalla ylivoimaisesti ykkönen. Tuokin nosto on todella helppo ja jopa todella siisti pro-nosto.
On aivan turha haukkua nostajaa pelleksi jos hän osaa ottaa varusteista suurimman mahdollisen hyödyn ja penkkaa sen takia 500kg. Kyllä 500kg paitanostoon tarvitaan rutkasti enemmän voimaa kuin 300kg raakapenkkiin.

Back
Ylös Bottom