Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Menet vaikka tuonne lestadiolaisten pariin, niin siellä mies on perheen pää ja nainen kotona nököttävä lapsentekokone.

Mitenkäs se ymmärtämättömyys ei-muslimeja kohtaan sitten ilmenee Suomessa? Minä en ole vielä törmännyt moiseen ainakaan.
Tunnen monia lestadiolaisia ja olen aikalailla eri mieltä, montako sinä tunnet? Lestadiolaiset eivät myöskään yritä muuttaa valtaväestöä kaltaisekseen vaan sopeutuvat ympäröiviin tapoihin.

Jos jokin on sellaista, minkä he kokevat olevansa uskontonsa vastaista, niin he eivät yksinkertaisesti tee niitä asioita. Oletko kuullut tai lukenut lestadiolaisten esittävän jotain erityisvaatimuksia yhteiskunnalta koskaan?

Muslimit ovat vielä onneksi niin pieni vähemmistö Suomessa, etteivät vielä pahemmin meuhkaa. Hollannissa, Englannissa, Saksassa, Ranskassa, Tanskassa ja Ruotsissa tilanne onkin toinen.

Tunnen monia lestadiolaisia ja olen aikalailla eri mieltä, montako sinä tunnet? Lestadiolaiset eivät myöskään yritä muuttaa valtaväestöä kaltaisekseen vaan sopeutuvat ympäröiviin tapoihin.

Lestoja on tottakai monenlaisia. Vanhoillisista suht moderneihin. Sukuun kuuluu yksi, joka ei ole tosin sieltä radikaalimmasta päästä, mutta silti elämäntehtävänä on olla kuuliainen vaimo ja jonkun sadan lapsen kotiäiti.

Montako muslimia sinä tunnet henkilökohtaisesti? Ovatko he koviakin alistamaan?

Jos jokin on sellaista, minkä he kokevat olevansa uskontonsa vastaista, niin he eivät yksinkertaisesti tee niitä asioita. Oletko kuullut tai lukenut lestadiolaisten esittävän jotain erityisvaatimuksia yhteiskunnalta koskaan?

Olen.
Menet tuonne hihhuliforumeille, niin siellä vaaditaan milloin homouden, väkivaltaviihteen ja milloin aborttien kieltämistä lailla.
Ja onhan hihhuleilla oikein oma puoluekin tässä maassa.
Räsäsen Päivi on hanakasti kieltämässä vähän joka välissä millonmitäkin epäkristillistä toimintaa koko kansalta.

Menet tuonne hihhuliforumeille, niin siellä vaaditaan milloin homouden, väkivaltaviihteen ja milloin aborttien kieltämistä lailla.
Ja onhan hihhuleilla oikein oma puoluekin tässä maassa.
Räsäsen Päivi on hanakasti kieltämässä vähän joka välissä millonmitäkin epäkristillistä toimintaa koko kansalta.

Linkkiä kiitos ja sitä paitsi foorumit eivät mielestäni ole kovin virallisia paikkoja vaatimusten esittämiseen. Sinnehän voi kirjoitella vaikka jotkut tissiposkivihervasemmistohipit lestadiolaisten nimissä . Lestadiolaisilla ei niin ikään ole mitään tekemistä Räsäsen Päpän kanssa

Tunnen useita muslimeja ja ihan ihqaoikeita pakolaisia, eivät olleet lähi-idästä, vaan bosniasta ja kuuluivat lähipiiriini noin kahden vuoden ajan ulkomailla asuessani.

Olivat vaan kovin erilaisia kuin nämä lähi-idän ja pakistanin veijarit. Käyttivät esim. alkoholia eli kovin maallistuneita, eivät jihadistakaan puhuneet muuta kuin kännissä leikillään.

Samassa mestassa oli myös näitä oikeita arabimuslimeita mutta viihtyivät mielummin omissa porukoissaan, joten heihin ei hirveästi tullut tutustuttua. Meillä oli varmaan niin erilainen "kulttuuri" ettei ollut tarvetta sen enempää turista. Kielitaitokin heillä oli heikohko, vaikka olivat viettäneet maassa jo useita vuosia.

Mutta Kaapeli hei, miksi haluat muuttaa meidän maatamme, kun tosiaankin voit muuttaa sellaiseen valmiiksi monikulttuuriseen paikkaan milloin haluat?

Eikö tuo ole itsekästä vai onko se enemmistön mielipide? Jos maahanmuuton lisääminen aiemmin mainituista maista on enemmistön mielipide, niin miksi et suvaitse minunlaiseni mielipidevähemmistön toiveita?

Linkkiä kiitos ja sitä paitsi foorumit eivät mielestäni ole kovin virallisia paikkoja vaatimusten esittämiseen. Sinnehän voi kirjoitella vaikka jotkut tissiposkivihervasemmistohipit lestadiolaisten nimissä.

Kristityt forumin ylipäätään. Sieltä löytyy mitä ihmeellisempää matskua.
Minä olen esimerkiksi viettänyt _vuosia_ väitellen kristittyjen kanssa, jotka ovat sitä mieltä, että evoluutio-oppi tulisi hylätä tieteessä ja kouluissa kreationismin hyväksi.

Lestadiolaisilla ei niin ikään ole mitään tekemistä Räsäsen Päpän kanssa

Mutta kristityillä on, jota useimmat lestatkin taitavat tunnustaa.

Mutta Kaapeli hei, miksi haluat muuttaa meidän maatamme, kun tosiaankin voit muuttaa sellaiseen valmiiksi monikulttuuriseen paikkaan milloin haluat?

Edelleenkin kysyn: mihinkä ihmeen monikulttuurisuuteen?
Tämä maa ja kaikki muutkin ovat olleet "monikulttuurisia" jo esihistoriallisista ajoista.
Mikset itse muuta autiolle saarella yksinäsi eristyksiin?

En minä ole tätä maata miksikään muuttamassa. Tämä on ihan jees näin, enkä näe lähitulevaisuudessa mitään radikaaleja muutoksia.
Vai mitä meinasit?

Eikö tuo ole itsekästä vai onko se enemmistön mielipide? Jos maahanmuuton lisääminen aiemmin mainituista maista on enemmistön mielipide, niin miksi et suvaitse minunlaiseni mielipidevähemmistön toiveita?

Maahanmuuton lisääminen jostain tietyistä maista? Entisessä Neuvostoliitossako meinaat meidän asustelevan?
Meillä on tietyt lait ja säännöt, joiden puitteissa tänne saa tulla kriteerit täyttäessään alkuperästä ja ihonväristä riippumatta. Nuo ajatukset jostain tietoisista väestönsiirroista ovat peräisin aivan muusta maailmasta kuin demokraattisesta Suomesta.

Ainoa poppoo mitä tänne suoranaisesti siirretään on se viitisensataa kiintiöpakolaista vuodessa ja siitä määrästä nyt ei ole tätä yhteiskuntaa heilauttamaan oikein suuntaan taikka toiseen.

Mutulla voisin veikata, että reilu 50% suomalaisista ei halua maahanmuuttajia Afrikasta tai Lähi-idästä. Miksi demokratia ei tässä asiassa toimi?

99,9% muslimeista on myös samaa mieltä, ei tosin ehkä tuon väkivaltaviihteen kohdalta.
On ratkaiseva ero muslimiuden ja nykyisen ns. "kristillisyyden" osalta. Kristillisistä ihmisistä ehkä prosentti tai kaksi on tällä kannalla. Muslimeista suurin osa, ja se on hälyttävää.

Ja jos ongelmasi on nimenomaan Islamin kanssa, niin mitenkäs sitten kristityt Afrikkalaiset esimerkiksi? Noin puolet mantereen väestöstähän tunnustaa kristunuskoa.

Culture of the Democratic Republic of the Congo

* Indigenous traditional beliefs: 11.5%
* Roman Catholic Christianity: 50%
* Protestant Christianity: 20%
* Indigenous Christianity: 13.5%, nearly all of whom (13%) are followers of Kimbanguism.
* Other Christian denominations: 1%
* Islam: 1.5%

http://i217.photobucket.com/albums/cc141/JakkalsJag/CannibalsDRC3.jpg

http://i217.photobucket.com/albums/cc141/JakkalsJag/CannibalsDRC2.jpg

http://i217.photobucket.com/albums/cc141/JakkalsJag/CannibalsDRC1.jpg

Kristityt forumin ylipäätään. Sieltä löytyy mitä ihmeellisempää matskua.
Minä olen esimerkiksi viettänyt _vuosia_ väitellen kristittyjen kanssa, jotka ovat sitä mieltä, että evoluutio-oppi tulisi hylätä tieteessä ja kouluissa kreationismin hyväksi.

Mutta kristityillä on, jota useimmat lestatkin taitavat tunnustaa.

Tämä maa ja kaikki muutkin ovat olleet "monikulttuurisia" jo esihistoriallisista ajoista
.
Mikset itse muuta autiolle saarella yksinäsi eristyksiin?

En minä ole tätä maata miksikään muuttamassa. Tämä on ihan jees näin, enkä näe lähitulevaisuudessa mitään radikaaleja muutoksia.
Vai mitä meinasit?

Maahanmuuton lisääminen jostain tietyistä maista? Entisessä Neuvostoliitossako meinaat meidän asustelevan?
Meillä on tietyt lait ja säännöt, joiden puitteissa tänne saa tulla kriteerit täyttäessään alkuperästä ja ihonväristä riippumatta.
Nuo ajatukset jostain tietoisista väestönsiirroista ovat peräisin aivan muusta maailmasta kuin demokraattisesta Suomesta.

Ainoa poppoo mitä tänne suoranaisesti siirretään on se viitisensataa kiintiöpakolaista vuodessa ja siitä määrästä nyt ei ole tätä yhteiskuntaa heilauttamaan oikein suuntaan taikka toiseen.
Ensinnäkin, Kristityt forumit, taidat olla käyny Saarikallen palstalla, nimimerkki oon joskus itekki lukenu.

Toisekseen meitä kristittyjä on muuten aika eri asteisia, itsekin kuulun toistaiseksi kirkkoon, vaikka viimeksi olen ollut sellaisessa Serkkuni rippijuhlissa, en siksi että Jumala haluaa minua sinne, vaan siksi että mun serkku on mulle tärkeä ihminen, ja tottakai olen siellä kun kutsuttiinkin, tottakai vaikken ollut maassa, niin soitin sille onnittelut kun se pääsi ylioppilaaksi ja suoraan korkeakouluun opiskelemaan, ei siis leikkikorkeaan vaan ihan yliopistoon.

Täällä maassa taisi olla hyvin paljon somaleita ja muita muslimeita kivikaudella:D

Autiolle saarelle? ei pysty, kun Locke räjäytti sukellusveneen, ja Otherssit ei oikein taitais tykätä siitä, vaikka mielelläni menisinkin, Juliet on söpö, aivan ihana;)

Ai et oo muuttamassa, siis maahanmuuton lisäämisellä, ja sillä että maahanmuuttajien syntyvyys on suurempi, ja sillä että perheenyhdistämisohjelman kautta 500 pakolaista on yhtä-äkkiä 10 000 pakolaista.. En tajua, miten väestönsuhteet eivät muutu tuosta?

Maahanmuuton lisääminen tietyistä maista? eikö se Afrikkaan perustettavaksi ajateltu huippuosaajien rekrykeskus ole tiettyihin maihin kohdistuvaa maahanmuuton lisäämistä? miksei rekrypisteitä Ausseihin, Saksaan tai Irlantiin? hä? Tottakai suomeen toistaiseksi on saanut tulla ihonväristä riippumatta, mutta jotenkin täällä tunnutaan harrastettavan käänteistä apartheidiä, eli toisinsanoen mustan roturyhmän edustajien kohottamista toisten yläpuolelle. Missä on neutraalisuus?

Ajatus peräisin jostain muusta maailmasta? no niin, et hyväksy ideaa koska se on peräisin itänaapurista? Mitäs venäläiset on sulle tehny? Tatjanalta ei herunu? Miten ku Apartheid on afrikasta peräisin oleva asia, joten se on lähtökohtaisesti hyvää? mikset kannata sitä? Tai Ruandan kansanmurhaa?

Edelleen, Kiintiöpakoilaisia pitäisi auttaa kotimaihinsa, eikä siirtää ongelmaa tänne, Analogiana: jos joku sun vieras sattuu oksentamaan keittiön lattialle, korjaantuuko tilanne paremmin siivoamalla laatoitukset, vai siirtämällä ne olohuoneen sohvalle?

Miksi jankutat noita samoja asioita "mihinkä ihmeen monikulttuurisuuteen?, justiinhan selitin pari sivua sitten. Ootko oikeesti noin helvetin tyhmä?

En halua elää eristyksissä mutta en halua elää afrikkalaisten tai lähi-idän muslimien kanssa. Capishe? Eikö ole olemassa muita välimuotoja kuin muuttaminen autiolle saarelle

Miksi luet kristittyjen forumeita jos et pidä heidän ajatuksistaan ja miten sulla riittää aikaa vuosia väitellä heidänkin kanssaan asioista joiden luulisi olevan normaali-ihmisille päivänselviä. Eikö sulla ole parempaa tekemistä, kuten esim. työnteko?

Miksi naisia alistavat lestadiolaiset vaihdettiin yht'äkkiä evoluutioteoriaa vastustaviin hihhulikristittyihin?

Ja eikö Heidi Hautala ehdottanut työvoiman värväyspisteitä afrikkaan? Olen maahanmuuttokriittinen siinä mielessä, että kannattaa miettiä mistä sitä "työvoimaa" haetaan ja maahanmuutajia otetaan. Tuliko se jo selväksi?

Emme tarvitse enempää roskasakkia, meillä on riittävästi omastakin takaa.

I rest my case, on työpäivä huomenna eikä jouda inttämään pakkiksella koko yötä. Nyt voit vaihtaa vaikka sinne kristittyjen forumin puolelle, tuo kreatonismin nousu onkin niin valtava uhka yhteiskunnallemme, joten hoitele ne lopultakin kärkevillä kommenteillasi please.

Mutulla voisin veikata, että reilu 50% suomalaisista ei halua maahanmuuttajia Afrikasta tai Lähi-idästä. Miksi demokratia ei tässä asiassa toimi?

Siksi että suurin osa jengistä(=äänestäjistä) ei ota uhkaa vakavasti mikä antaa monikulttiristeille vapaat kädet hääriä kulisseissa. Ja nehän häärii.

Aika puskista tämäkin tuli ainakin minulle vaikka koitankin seurata uutisia aktiivisesti:

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/...maisille+työnhakijoille/1135232038482?ref=rss

...
"Koemaiksi sopisivat esimerkiksi Ukraina, Turkki, Tunisia ja Egypti, ehkä aluksi yhteensä tuhat viisumia vuodessa", hahmottelee ulkoasiainsihteeri Timo Täyrynen ulkoministeriöstä.
...

Ketään tuskin yllättää, että maista kolme neljästä on islamilaisia eli niitä joista työllistytään kaikkein heikoimmin, joiden kansalaiset aiheuttavat suurimmat ongelmat, joista yhden päästyä sisään seuraa perässä koko suku ja joiden tulijat lisääntyvät kuin kanit.

Ja tuohan on vasta esimakua. Todellinen pommi seuraa Astrid Thorsin lakialoitteessa humanitäärisestä maahanmuutosta, mikä tarkoittaisi että kuka tahansa kehitysmaalainen olisi oikeutettu turvapaikkaan Suomessa. Mikä tämän lakialoiteen status on en tiedä, mutta kesällä siitä oli sanomalehti Kalevassa artikkeli, jossa sanottiin sen tulevan eduskunnan käsittelyyn loppuvuodesta.

Aika selkeää, että näitä juttuja väännetään kaikessa hiljaisuudessa kulisseissa ja tuodaan julkisuuteen vasta ihan loppumetreillä, jottei vastustajat ehdi liikoja älähtää eikä kansalaiset heräillä unestaan. Lakimuutosten paskin juttu on siinä että niiden takaisinvetäminen on äärimmäisen hidasta ja vaikeaa. Kun ovet kerran avataan niin ne myös pysyy auki...

Vyöryn alkaminen on nyt aidosti kalkkiviivoilla.

Kyllä tässä tulee mieleen sellanen hieno säveltäjä saksasta.. ja ooppera..

Nimittäin viimeinen osa sellasesta der ring des niebelungen-nimisestä klassisen musiikin tuotoksesta.. nimittäin Jumalten tuho eli Götterdämmerung..

En nimittäin haluaisi Suomelle sitä, mutta kyllä täällä maassa tuntuu vihervasemmisto liikaa kansallisoopperassa henganneen, ja jostain syystä haluaa tälläistä poltetun maan taktiikkaa.. outoa toi oman itsensä viha on.

Eli kyseessähän tietenkin oli Richard Wagner.

Täällä maassa taisi olla hyvin paljon somaleita ja muita muslimeita kivikaudella:D

Ja montako heistä sinä tunnet?

Ai et oo muuttamassa, siis maahanmuuton lisäämisellä, ja sillä että maahanmuuttajien syntyvyys on suurempi, ja sillä että perheenyhdistämisohjelman kautta 500 pakolaista on yhtä-äkkiä 10 000 pakolaista.. En tajua, miten väestönsuhteet eivät muutu tuosta?

Suomeen on vastaanottu noin 25 000 pakolaista sitten 70-luvun.
Tuo on aika onneton määrä lähes 5,5 miljoonan ihmisen maassa.
Alle 0,5%. Vielä kuvaavammin 1/200.
Mitätön luku, vaikka porukka olisi tuplaantunut (mitä se ei ole tehnyt).

Maahanmuuton lisääminen tietyistä maista? eikö se Afrikkaan perustettavaksi ajateltu huippuosaajien rekrykeskus ole tiettyihin maihin kohdistuvaa maahanmuuton lisäämistä? miksei rekrypisteitä Ausseihin, Saksaan tai Irlantiin? hä? Tottakai suomeen toistaiseksi on saanut tulla ihonväristä riippumatta, mutta jotenkin täällä tunnutaan harrastettavan käänteistä apartheidiä, eli toisinsanoen mustan roturyhmän edustajien kohottamista toisten yläpuolelle. Missä on neutraalisuus?

Tietääkseni Suomella ei ole valtiollista rekrytointikeskusta yhtikäs missään.

Edelleen, Kiintiöpakoilaisia pitäisi auttaa kotimaihinsa, eikä siirtää ongelmaa tänne, Analogiana: jos joku sun vieras sattuu oksentamaan keittiön lattialle, korjaantuuko tilanne paremmin siivoamalla laatoitukset, vai siirtämällä ne olohuoneen sohvalle?

Varmaan juu olisi syytä auttaa kotimaassaan, mutta suhteellisuudentajua edelleen peräänkuulutan.
Kun paiseillaan jostain prosentin murto-osien poppoosta, niin tähän saamaan huomioonsa nähden reaktionne lähenee hysteriaa.

Miksi jankutat noita samoja asioita "mihinkä ihmeen monikulttuurisuuteen?, justiinhan selitin pari sivua sitten. Ootko oikeesti noin helvetin tyhmä?

Selitin myös aiemmin miksi termin käyttö on epämääräistä ja vailla kunnollisia perusteita mielestäni tässä yhteydessä.
Ja jätetään ne nimittelyt.

En halua elää eristyksissä mutta en halua elää afrikkalaisten tai lähi-idän muslimien kanssa. Capishe? Eikö ole olemassa muita välimuotoja kuin muuttaminen autiolle saarelle

On. Me elämme parhaillammekin ihan kelvollisessa välimuodossa.

Miksi luet kristittyjen forumeita jos et pidä heidän ajatuksistaan ja miten sulla riittää aikaa vuosia väitellä heidänkin kanssaan asioista joiden luulisi olevan normaali-ihmisille päivänselviä. Eikö sulla ole parempaa tekemistä, kuten esim. työnteko?

Miksi sinä luet minun tekstejäni vaikket ole samaa mieltä kanssani?
Varmaan osittain samoista syistä kuin minä luen sinun ja kristittyjen läppää.
Juu ei ole yhtään parempaa tekemistä.

Miksi naisia alistavat lestadiolaiset vaihdettiin yht'äkkiä evoluutioteoriaa vastustaviin hihhulikristittyihin?

Varmaan samalla tekniikalla kuin kaikkia muslimeita demonisoidaan.

Ja eikö Heidi Hautala ehdottanut työvoiman värväyspisteitä afrikkaan? Olen maahanmuuttokriittinen siinä mielessä, että kannattaa miettiä mistä sitä "työvoimaa" haetaan ja maahanmuutajia otetaan. Tuliko se jo selväksi?

Juu ja joku on varmaan ehdottanut myös tukikohtaa kuuhun.
Kun tällaiset väläykset ovat jotenkin vakavastiotettavia ja vaarassa toteuta, on niistä kai jo aihetta olla huolissaan. Tässä tapauksessa tuskinpa vain, koska en muista kuulleeni edes koko ehdotusta.

Monikulttuurisuus, monikulttuurisuus, hmmm...tässä vaiheessa kannattaa varmaan alkaa sitten ottaa nopeasti selvää, että mitä se on, sillä Suomen suunta se on joka tapauksessa...

Kokoomus: Monikulttuurisuus on rikkaus, joka omalta osaltaan kehittää yhteiskuntaa.

SDP: Monikulttuurisuus - yhdessä tekemisen riemua, Monikulttuurisuus ja kansainvälinen
vuorovaikutus ovat voimavaroja ja menestystekijöitä.

Keskusta: Yhteistyö, suhteellisuudentajuisuus, avoimuus kulttuurien väliselle vuorovaikutukselle ja monikulttuurisuus kuuluvat suomalaisuuteen.

Vihreät: Todellisuus on monikulttuurinen
Hyvinvoiva ja tasa-arvoinen yhteiskunta perustuu monikulttuurisuuteen. Samalla tavalla kuin paikalliset kulttuurit myös maahanmuuttajien kulttuurit ovat sivistysvaltiolle rikkaus.

Työmarkkinajärjestöt: Monikulttuurisuus on rikkaus

Edelleenkin kysyn, että mikä on se rikkaus, jonka esim. somalikulttuuri tuo Suomeen???

Onko se tätä? Kai sitä pitää ottaa herkkua koko rahan edestä eikä vain rusinoita pullista?

Ilta-Sanomat 21.2.
Veljet hakkasivat siskonsa sairaalaan

Kulttuurit ja ikäpolvet törmäsivät yhteen Vantaalla, kun somalimiehet hakkasivat metalliputkella tajuttomaksi pikkusiskonsa. Väkivallan taustalla oli nuoren naisen kieltäytyminen järjestetystä avioliitosta.

Miehet puolustautuivat oikeudessa sillä, että "somalikulttuurin mukaan on sallittua käyttää jonkinasteista väkivaltaa perheenjäsentä kohtaan, joka on rikkonut perinteisiä käyttäytymistapoja."

Käräjäoikeus ei hyväksynyt perustelua, vaan tuomitsi ehdollista vankeutta.

Nainen hakattiin maaliskuussa 2004, kun hän oli täyttänyt 21. Hän oli juuri saanut kuulla suvun suunnitelmista.

- Minulle ilmoitettiin, että minun pitäisi mennä naimisiin yhden meillä nyt asustelevan kundin kanssa, tyttö kertoi poliisille.

Hän arveli, että mies oli valittu puolisoksi, koska he ovat "kai jotain sukua".

- Kundin kanssa en ole keskustellut, eikä hän edes tiennyt asiasta. Vanhempani tällaista liittoa yrittivät järjestää.

Loppukevennys http://crap.teurasporsaat.org/archive/5195.jpg

Juu ja joku on varmaan ehdottanut myös tukikohtaa kuuhun.
Kun tällaiset väläykset ovat jotenkin vakavastiotettavia ja vaarassa toteuta, on niistä kai jo aihetta olla huolissaan. Tässä tapauksessa tuskinpa vain, koska en muista kuulleeni edes koko ehdotusta.

Seurataan niitä uutisia...linkki
Myös maahanmuuttajakiintiöt työpaikoille kuulosta hienolta idealta.

Monikulttuurisuus, monikulttuurisuus, hmmm...tässä vaiheessa kannattaa varmaan alkaa sitten ottaa nopeasti selvää, että mitä se on, sillä Suomen suunta se on joka tapauksessa...

Quote:
Kokoomus: Monikulttuurisuus on rikkaus, joka omalta osaltaan kehittää yhteiskuntaa.

SDP: Monikulttuurisuus - yhdessä tekemisen riemua, Monikulttuurisuus ja kansainvälinen
vuorovaikutus ovat voimavaroja ja menestystekijöitä.

Keskusta: Yhteistyö, suhteellisuudentajuisuus, avoimuus kulttuurien väliselle vuorovaikutukselle ja monikulttuurisuus kuuluvat suomalaisuuteen.

Vihreät: Todellisuus on monikulttuurinen
Hyvinvoiva ja tasa-arvoinen yhteiskunta perustuu monikulttuurisuuteen. Samalla tavalla kuin paikalliset kulttuurit myös maahanmuuttajien kulttuurit ovat sivistysvaltiolle rikkaus.

Työmarkkinajärjestöt: Monikulttuurisuus on rikkaus

Siinä on tiivitetty syy miksi itse olen lopettanut viittaukset viherpunikkeihin monikulttuurisuudesta puhuttaessa. Monikulttuurisuususkonto ei ole enää vihreiden ja vasureiden yksinoikeus. Samaan kuoroon on yhtynyt myös poliittinen oikeisto.

Kun Thors marssii eduskuntaan kädessään paperi jossa sanotaan että rajat auki kolmansiin maihin ja islam on rauhan uskonto, niin hartaushetkeen yhtyvät niin Katainen, Vanhanen, Cronberg, Heinäluoma kuin kuka se kommunistien pj tänään onkaan.

Sama analogia toimii myös toisinpäin. Ne harvat heränneet poliitikot joita julkisuudessa vilahtelee, ovat myös eri puolueista. Rajamäki on demari, Väyrynen keskustasta ja sitten muutamia kokoomuslaisia. Ainoastaan vihreitä ja vasureita ei taida kriitikoista löytyä ainuttakaan.

Back
Ylös Bottom