Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Tiedän mikä oli viestisi sisältö ja pääasia. Mielestäni olen siihen kantani kertonut.

Kuten sanoin, minä halusin keskittyä ja poimia siitä epäolennaisen fraasin ehkäpä jopa saadakseni siitä keskustelua aikaiseksi. Minua nimittäin ei kiinnosta millä termillä neekeriä kutsutaan. Sillä minusta koko aihe on pelkkä epäolennaisuus.

Kuten sanoin, tein virheen, kun quottasin KOKO viestiäsi. Niinpä väärinkäsitys.

Kyllä kyllä, ymmärretty on. Olen myös liikkeellä ihan keskustelevalla kannalla, mutta sanoin mitä sanoin ehkä hieman tylysti, koska et itse esittänyt mitään muuta näkökulmaa tästä fraasista, kuin että se tuo oksennusta suuhusi:D

Minulta jäi siis huomaamatta nyt asian varsinainen pointti sillä, viestisi jatko käsitteli pikemminkin termien arvovapauden ongelmaa, kuin yököttävään fraasiin liittyvää ongelmaa josta nyt ilmaiset haluavasi keskustella. Itse käytin sitä tiedostamatta ja suhtautumiseni siihen on kohtalaisen neutraali, toisin kuin sinulla.

No juu tuleehan sitä välillä tehokeinona käytettyä hieman graafisia kuvauksia :D
Tästä ollaan opittu olla lainaamatta jatkossa samassa viestissä muita, ettei ymmärretä väärin.

NYT-liitteen artikkeli ja siinä esitetyt toivotut maahanmuuttajaprofiilit toivat väkisin tämän threadin keskustelut mieleen:D

...
Jos kuvitellaan (en siis tiedä onko näin), että paras ystäväsi, kuka ikinä hän onkaan, olisi tummaihoinen, käyttäisitkö hänestä sanaa naapuri, jos hän kokisi sen oikeasti loukkaavaksi. En usko. Sanan sisältämät arvotukset eivät aina liity yksilön henkilökohtaiseen käsitepiiriin, vaan niillä on laajempaakin merkitystä.

:offtopic:

Mulla on yks tummapintainen hyvä ystävä joka haukkuu mua neekeriks, ja itseasiassa tummiakin kavereitaan :D Ei se kaikille ole niin justiin.. pelkkä sana vain.

:offtopic:

Mulla on yks tummapintainen hyvä ystävä joka haukkuu mua neekeriks, ja itseasiassa tummiakin kavereitaan :D Ei se kaikille ole niin justiin.. pelkkä sana vain.

No sanon minäki kavereita homoiksi sun muiksi, mutta meneppä illalla baarissa, kun joku sattuu töytäseen olkapäähän, laukomaan että: Vitun homo. En nyt väitä, että kaikissa käyttöyhteyksissä sana on pakattu ikävillä konnotaatioilla. Tarkoitan vain, että niihin liittyy yleisesti ottaen myös negatiivinen arvolataus. Toisin kuin vaikkapa sanaan oranssi.

Tarkoitan vain, että niihin liittyy yleisesti ottaen myös negatiivinen arvolataus. Toisin kuin vaikkapa sanaan oranssi.

Mitä!? Sanoitsä Raskolnikov oranssi? Nyt tuli vittu turpaan!!!

En ole kiinnostunut maahanmuuttajien tai mustaihoisten tunteista tai loukkaantumisen aiheista. Itse olen saanut molemmista termeistä jo kielteisen merkityksen.

Jos olet kiinnostunut niistä, voit toki käyttää haluamiasi kutsumanimiä.

Juuri näin. Minä olen yleisestikin kiinnostunut ihmisten tunteista. Kaikkien ei toki tarvitse olla.

Tahdon nyt vielä sanoa ihan näin yleisesti, että minulla ei ole mitään aatteellista syytä nuivia mustia mutta, kun he näyttävät tekevän niin helvetisti rikoksia ja ihan joka paikassa jopa Kiinassakin!

Valitsivat väärän maan TNB:lle.

muntz.jpg
Beijing police round up and beat African expats

Juuri näin. Minä olen yleisestikin kiinnostunut ihmisten tunteista. Kaikkien ei toki tarvitse olla.

Puhut väärälle yleisölle. Metsä vastaa niin kuin sinne huudetaan.

No näköjään,tuskin tuo kuitenkaan ite kiinalaisia niin hirveesti pöyristytti.

Sepä se. Arvoja on monia.
Kiinassa neekerit osaavat käyttäytyä joten kuten, koska rasismikortilla ei vedellä metriäkään helpotuksia. Kiinalaiset pelaavat samoilla tai kovemmilla säännöillä.

Alan olla osin samaa mieltä surullisen kuuluisan Mikko Ellilän "Yhteiskunta koostuu ihmisistä" kirjoituksen kanssa. Niille, jotka eivät tunne sitä, surullisen kuuluisan sen vuoksi, että vähemmistövaltuutettu Mikko Puumalainen nosti siitä tutkintapyynnön kiihotuksesta ihmisryhmää kohtaan.

Neekerit noudattavat valkoisen yhteiskunnan säätämiä lakeja vain silloin, kun niitä konkreettisesti ylläpidetään kovalla kurilla. Jos kuri heltyy, neekereiden biologinen afrikkalainen kansanluonne manifestoituu taas heidän käytöksessään.

Leijonakin voi sirkuksessa totella ihmistä, kun sitä pidetään kurissa ruoskalla. Jos ihminen lakkaa ylläpitämästä kovaa kuria leijonalle, leijona ryhtyy hyppimään ihmisten nenille.

Onhan se kovaa tekstiä, kyllä. Ellilä on tietoisen ja korostetun poliittisesti epäkorrekti. Mutta lainatusta on esittää esimerkkejä pilvin pimein.

Kyllä mulle on tullut sellanen ajatus, että nuo tummaihoiset, ovat jotenkin henkisesti erimaailmassa vs. länsimaalaiset. Taipumus herkemmin rikoksiin, ja ei lakeja kunnioittavaan öykkärimäiseen käytökseen luonnostaan jne.

Miksi ero olisi vain ihonvärissä? Ihan hyvin niitä eroja voi olla henkiselläkin puolella.

Parempi olisi ollut, jos valkoiset olisi aikoja sitten antaneet afrikkalaisten olla rauhassa omassa maassa:)

Back
Ylös Bottom