nyrkkeilyn aloittaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja [zube
  • Aloitettu Aloitettu
tarttisin tietoa nyrkkeilystä. olen 14 vuotias ylivieskasta ja täältä päin ei oikeen nyrkkeilyseuraa löydy niin ajattelin että onko mahollista aloittaa kaverin kanssa ilman valmentajaa? saako oppia ollenkaan mistään videoista tms.? puntilla oon käyny 4 kertaa viikossa ja harrastan painia. mistä pitäis varusteita hommata? JA KIITTI JOS VIHTITTE EES VAIVAUTUA LUKEMAAN TÄMÄN:)

No sitä oppii helposti tekniikat päin honkia. Näitä "aloittaa nyrkkeily ilman valmentajaa" threadejä on aika paljon. Sitten ku o ne tekniikat oppinu kerran päin helvettiä ni on todella vaikea opetella niitä kunnolla taas. Sen takia käy vaikka Karatessa ni saa vähän potkujakin treenattua. Ja oletan ainakin että osaavat lyödä Karatessakin ihan kunnolla. En tosin tiedä noista eri tyylisuunnista kauheasti, joten en tiedä sitten. Mutta aika moni on käsittääkseni karatella aloittanu ja siirtyny ihan ongelmitta kikkariin sitten :)

Hmmmmm... Jos harrastat painia Ylivieskassa, niin samassa seurassa toimii lukkopainijaosto. Ko. porukka on myös ottanut vapaaotteluita, joten eiköhän sieltä löydy pystyosaamistakin. Eli ota yhteys vaikka Olmalan Jarskiin, niin homma alkaa toimimaan kuin hirvi!!!

joo, siis en todellakaan suosittele itseopiskeluna nyrkkeilyä. snagareitako haluatte oppia lyömään?

miksi ihmeessä ei voi mennä johonkin muuhun kamppailulajiin? voihan sitä kokeilla. lähdet kokeilumielessä. näissä itämaisissa tulee kuitenkin lyöntiä ja vaikkei kädet nyrkissä, samalla tavalla niitäkin lyödään. lisäksi ohjatuissa treeneissä tulee poikia sparratuksikin tarpeeksi lujaa.

miksi ihmeessä ei voi mennä johonkin muuhun kamppailulajiin? voihan sitä kokeilla. lähdet kokeilumielessä. näissä itämaisissa tulee kuitenkin lyöntiä ja vaikkei kädet nyrkissä, samalla tavalla niitäkin lyödään. lisäksi ohjatuissa treeneissä tulee poikia sparratuksikin tarpeeksi lujaa.

Ei ole tarkoitus provota, mutta jos haluaa nimenomaan nyrkkeilemään opetella ja siihen keskittyä niin eiköhänse nyrkkeily ole silloin juuri se laji mitä kannattaa opetella. Eli lähimpään nyrkkeilyseuraan hakemaan oppia.

Katoppa sieltä oman painisalin seinältä lukkopaini/vapaa ottelu ilmoitus, siitä löytyy numerot, kyllä ne poijaat reenaa ilman jakojakin.

Siis ilman jalkoja, eli normi nyrkkeilyä. tuli edelliseen pieni kirjoitus härö :wtf:

vaikkei kädet nyrkissä, samalla tavalla niitäkin lyödään. lisäksi ohjatuissa treeneissä tulee poikia sparratuksikin tarpeeksi lujaa.
Itsellä jonkin verran kokemusta aikanaan myös itämaisista lajeista ennenkuin nyrkkeily vei mennessään ja ei ole kyllä vielä minulla tullut vastaan sellaista seuraa jossa itämaisissa lajeissa lyötäisiin kuin nyrkkeilyssä. Ihan sama vika tulee tuossa kun itsekseen opetellessa -> opit lyömään väärin. Itse muistan kun siirryin nyrkkeilyyn niin kesti siinä hetki opetella se vanha lyöntitekniikka pois. Onneksi olin niin nuori vielä että oppiminen oli helppoa.
Ja tällä "väärin lyömisellä" tarkoitan nyt siis sellaista lyöntitekniikkaa joka ei nimenomaan nyrkkeilyssä toimi. Tarkoituksena ei ole siis aloittaa iänikuista taistelua siitä kenenkin lajissa on mahtavimmat tekniikat :)

Back
Ylös Bottom