Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

[nelo];1663807 sanoi:
Karille ja Dymondille pisteet, varsinkin tästä linkistä.
Stansted-Lontoo (Victoria) olis muuten taksilla ollu 90£. :D

(Kalliimpi kuin mun Hki-Lontoo-Hki lennot.)

Onko stadissa jotain toimivaa TV-huoltolafkaa, joka tulee paikan päälle näpräämään television toimivaksi?
Kantakaupungin TV-huolto tekisi näin, mutta asiakaspalvelu on muuten aika syvältä. Ovat luvanneet soittaa nyt kolme kertaa, aina unohtaen vaikka "laittavat muistiin soittavansa". Olen leikkinyt heidän kanssaan nyt pari viikkoa. En minä tällaista pelleilyä enää jaksaisi, onkohan kellään tiedossa parempaa TV-huoltoyritystä joka tulee kotiin, Helsingistä?

Voiko digiboksilla maksukanavalta tallennettuja ohjelmia katsoa ilman korttia, vai onko niissä joku drm-juttu mikä estää sen?

Siis puhutaan esim. tilanteesta jossa esim. jonkun kampanjan ajan näkyviltä kanavilta tallentaa ohjelmia, niin voiko niitä katsoa tuon kamppanjan jälkeen vai onko niille tallentunut joku käyttöoikeus tietylle aikavälille?

Tai jos on ollut kanavapaketti ja sieltä on läjäpäin tallennettua matskua, niin miten käy jos luopuu paketista?

Voiko digiboksilla maksukanavalta tallennettuja ohjelmia katsoa ilman korttia, vai onko niissä joku drm-juttu mikä estää sen?

Siis puhutaan esim. tilanteesta jossa esim. jonkun kampanjan ajan näkyviltä kanavilta tallentaa ohjelmia, niin voiko niitä katsoa tuon kamppanjan jälkeen vai onko niille tallentunut joku käyttöoikeus tietylle aikavälille?

Tai jos on ollut kanavapaketti ja sieltä on läjäpäin tallennettua matskua, niin miten käy jos luopuu paketista?

Ei ole vaikutusta onko korttia enää, eli pystyy katsomaan.

Mistään en mitään tiedä, mutta ainakaan meillä kampanjan aikana tallennettuja ohjelmia ei voinut enää kampanjan päättymisen jälkeen katsoa, olisi vaatinut kortin. Voipi tietysti johtua käyttäjästä.
Ei ole vaikutusta onko korttia enää, eli pystyy katsomaan.
No yllätys. Ilmeisesti en vain osaa.

Tietyillä malleilla voi purkaa salauksen niin, että tallenne on salaamaton boksin kovalevyllä ja sen voi sieltä siirtää myös muualle salaamattona. Riippuu siis boksista.

Tietyillä malleilla voi purkaa salauksen niin, että tallenne on salaamaton boksin kovalevyllä ja sen voi sieltä siirtää myös muualle salaamattona. Riippuu siis boksista.
Ja mistäs tuon sitten tietää pystyykö? Ts. onko tuolla toiminnolla mitään nimeä?

Tämä onkin minulle täysin uutta. Itse olen vain aina tallentanut ja myöhemmin katsonut ilman mitään ongelmia. Sama juttu kaverilla ja molemmilla eri merkkiset boksit.

Ja mistäs tuon sitten tietää pystyykö? Ts. onko tuolla toiminnolla mitään nimeä?

Mun boksin ohjekirjassa käytetään ihan vaan termiä salauksen purku. Tolla voi ajastaa purun tapahtumaan vaikka yöllä, jolloin kovalevyllä ei ole muuta käyttöä. (Voi purkaa myös samaan aikaan kun tekee muutakin, mutta vie resursseja.)

Osa bokseista taas suorittaa purun lennosta, jolloin tallenne on heti salaamaton.

Muuten pystyykö tallentamaan vaikkei ole korttia ja katselemaan myöhemmin kortin kanssa? Tämän pitäisi olla mahdollista jos katselu vaatii kortin.

Mikä on 37" ja 42" LCD TVn optimi katselu etäisyys ?
Karkeaa osviittaa antaa seuraava kaava: tuumakoko/10=katseluetäisyys metreinä.

Tuo näyttää etäisyyden yläkanttiin mitä ilmeisimmin. Eli tossa Raskon esimerkissä tuo 5 on maksimi. Kai.

Toinen on kai kuvan korkeus x 4-6= katseluetäisyys.

edit: Tuohon salauksen purkuun liittyen vielä (thnx Wendy & muut); jos jollain kokemuksia Topfieldin 5100 HDMI:n tai muiden saman merkin mallien kohdalta niin plz kertokaa osaako Topfieldi tehdä ko. temput.

Manuaali ei sano aiheesta mitään pikaisen vilkaisun perusteella. :(

Mikä on 37" ja 42" LCD TVn optimi katselu etäisyys ?

2-3 metriä pitäs olla aika sopiva. Jos tarkkoja halutaan olla niin jaat katseluetäisyyden kuvan leveydellä ja jos vastaus on ~1,6-2 ni pitäs olla sopiva.
Toi tuumakoko/10=katseluetäisyys metreinä on vähä turhan paljo yläkanttiin, ite joutuisin kattomaa leffat melkee kymmenen metrin päästä:eek:

Tuohon salauksen purkuun liittyen vielä (thnx Wendy & muut); jos jollain kokemuksia Topfieldin 5100 HDMI:n tai muiden saman merkin mallien kohdalta niin plz kertokaa osaako Topfieldi tehdä ko. temput.

Tällanen löyty netistä. Näyttäis siis siltä että Toppy ei pura salausta heti tallennettaessa, mutta sen kuitenkin pystyy purkamaan jälkikäteen. Topfieldeihinhän on vaikka mitä TAPeja tarjolla, en tiedä hoitaisko joku niistä purun saman tien.

Edit. Kokemusta ei siis ko. laitteesta ole, kunhan arvailen.

Back
Ylös Bottom