Vituttaa niin ankarasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Klep
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Vituttaa niin ankarasti – ketju jossa höyryt päästetään ulos ennen kuin pää räjähtää

Meta description: Keskustelua arjen ärsytyksistä, vastoinkäymisistä ja tilanteista jotka nostavat verenpaineen – tänne saa purkaa ilman filtteriä.

Juu, jos on jotain tarjousjuttuja tai pakettiratkaisuja niin kyllä siinä joutuu muutakin tekemään kuin viivakoodilla näppäämään koneesta läpi. Toki jotkut antaa automaattisesti oikeen hinnan näissäkin tapauksissa mutta kokemukseni mukaan aika harvoin näin...

Toisissa järjestelmissä alennukset LYÖDÄÄN KÄSIN.Tuotteessa olevan alennuskoodin (yleensä värillinen hintalappu, alennuksella.).Mukaan.Joten perkele sullekkin.:D
Kieltämättä alennuksia voidaan joskus ilmaista esim. värillisillä hintalapuilla, mutta tarjouksia ei taatusti. Tarjoukset kuuluu olla koneella ja mikäli näin ei ole, ei se ole paskankaan vertaa kassahenkilön vika. :)

Alkuperäisessä kommentoimassani viestissä ei kuitenkaan mitenkään annettu ymmärtää, että tuotteessa olisi ollut jotain erityistä merkintätapaa, josta kassan olisi pitänyt osata alentaa hintoja jotenkin. ;)

Pienet on vitutuksen aiheet tällä(kin) kertaa, mutta laskin penkissä painot päin helvettiä. Piti tänään koittaa uutta sarjapainoenkkaa ohjelman mukaan. Se tulikin ylös melko kevyesti, mikä yllätti tosi positiivisesti. Vasta pukkarissa tajusin, että tangossahan oli 5kg vähemmän, kun piti olla. Tasan samalla painolla vetäsin saman vitosen jo 2vk sit..:curs: Siinä sitten koko muuten hyvin mennyt reeni tuntui menneen ihan vit*ksi.
Nyt on aika kova hedari + niskat ihan jumissa ja huomiseksi pitäisi tehdä valmiiksi yks koulujuttu eikä kiinnostais pätkääkään.

Juu, jos on jotain tarjousjuttuja tai pakettiratkaisuja niin kyllä siinä joutuu muutakin tekemään kuin viivakoodilla näppäämään koneesta läpi. Toki jotkut antaa automaattisesti oikeen hinnan näissäkin tapauksissa mutta kokemukseni mukaan aika harvoin näin...

Jossain Citymarketin kokoisessa puulaakissa ihan tasan varmaan tietojärjestelmän kuuluu tietää onko joku tuote tarjouksessa vai ei. Eri asia ovat punalaputetut tuotteet, jotka kassahenkilön luonnollisesti pitäisi huomata erikseen.

Jossain Citymarketin kokoisessa puulaakissa ihan tasan varmaan tietojärjestelmän kuuluu tietää onko joku tuote tarjouksessa vai ei. Eri asia ovat punalaputetut tuotteet, jotka kassahenkilön luonnollisesti pitäisi huomata erikseen.

Ja noista punaisista hintalapuista kun ei löydy viivakoodia, niin se on pakko naputella erikseen, jolloin virhe taitaa olla kassahenkilön.

Vai onko joku nähnyt tarjousjogurttipurkkien kyljissä niitä punaisia hintalappuja? Ihan sama viivakoodi siinä on kuin ilman tarjousta, ero on vain siinä isossa tarjouskyltissä ja toivottavasti kassajärjestelmissä.

Vittu en kyl kestä just nyt.. En tiiä mikä on mutta en saa nukuttua. en ollenkaan. Mua vituttaa niin suunnattomasti nyt ku taas joutuu menee viikonpäästä paskaopistoon. Vittuku mie en halua miksikään vitun tradenomiksi. Vittu!! Ei niinku vois vähempää kiinnostaa koko paska. Hulahulakoulu perkele.

Kauhee vitutus realisoituu nyt kun ekaa kertaa yritin kauppakorkeesee ja jäin 2pistettä. En tiiä miks, mut taas on wanhat itsemurha-ajatukset tullu pintaan. Tekee nii hirveesti miel foldata elämän pelistä. Tekis nii mieli nii pahasti. On tehny enneki, ja sillon se päätty 2 aika huonoo yritykseen ja 1 kertaan jolloin on aika pienoin ihme että mä oon elossa. Tekee vaa nii älyttömästi mieli lopettaa koko paska, kun musta ei ikinä tuu mitään. Perkele. Ei sitte nähtävästi riitä se että lukee maaliskuulta kesäkuulle aina ku käy vessassa. 18 sain oikein sil metodil.. perkele! Tiesin viel kokeessa että mitkä on oikein ja mitkä on arvauksia, ja luulin viel et jos mie saan 18 oikein varmasti sil et mä paskalkäydessäni luen ain 15minuuttii joka päivä ja sitte kerta viikkoo innostun oikein lukemaan jopa tunnin, niin täytyy rajojen nousta..-->arvaillaan !

Mul ol koulussa vittu aikanaan kaikki aineet paitsi pitkä matikka, ruotsi ja liikunta yli 9, kaikki loput oli lukiossa 9 mitä luin.. Pitkä fysiikka.. 1.kurssi 8, 8 seuraavaa 9 ja viimeinen joka tais olla ydinfysiikkaa ol 10.. Englanti ol 9.. samoin äikkä ja historia ja biologia ja maantiede ja kuvaamataito ja musiikki.. Liikunta ol vaa 8 ja ruotsi ol 8.. Koskaa ei tarvinu pahemmin läksyjä lukea.. Tainnu lukiossa kertaakaa tehdä niitä.. Ja vittu minusta tulee tätä menoa Tradepelle ja 3g-myyjä tai lidlin kassatyöntekijä.. VITTU.. mua vituttaa nii vitusti se että mun pitiki mennä pilaamaa 2 vuotta mun elämästä ammattisurkeassa. Tekis nii mieli lopettaa koko vitun elämä. Ei musta oo mihinkään... Vittu, ja kaikki koulukaveritki jotka on ees päässy ylioppilaiks on a.n tai b.n papereilla. JA taistelee kovast et saako läpi juttui vai ei. mul on keskiarvo jotaa 4.3.. Tuntuu pahast ettei oo mun mesta.. en jaksais enää esitelmöidä erinäisten valtioiden asukasluvuista. jne.

Vittu.. en mä voi uskoa miten voi olla vaikeeta päästä oikeisiin kouluihin ja tulla joksikin oikeaksi eikä tusinatradeksi.. Miten.. On aika epätoivoinen olo, en niinku niin yhtään haluais mennä sinne tradepelleilykouluun enää koskaan. Eikä musta varmaan ikinä tuu mitään oikeeta. Mä kyl oon päättäny et ton paskan mä jätän kesken ens talvena ja kokeilen todella tosissani kauppikseen.. ja tkk.lle.. Ol onneks sentää pitkä fysiikka 9.. Mut vittu ku on epävarma olo, eikä oo mitää takeita et vaikka mä lukisin seuraavat 5 vuotta ihan vitusti en pääse välttämättä koskaan yliopistoon.. Pitäis olla oikeestikin älykäs.. Perkele.. JA sitte tosiaan vaihtoehtona alkaa joksku kaikkien halveksimaksi tusinamerkonomiksi.. EI vittu en mä ala mitään. VITTU ku multa läksi aikanaa 3 ainetta kirjotuksissa laudaturina ja yksikää ei ees palannu ja sain vaan m.n paprut! ja siks musta tulee joku vitun siwan tai motonetin myyjä ja tienaan 3kertaa vähemmän mitä tienaisin kauppatieteellisellä pohjalla.. Ei perkele.. en kehtaa kyllä naamaani näyttää kellekkää sukulaiselle enää, ku ne kaikki on jotaa dippainssei ja muita mua paljon parempia ihmisiä.Serkkutyttöki pääs papereil suoraa HSE.lle ja vittu se ei ees menny ku ei kiinnostanu.. Siit tuleeki arkkitehti..

Mä sensijaa.. keskiarvo 8.6. kirjotuksista M-n paprut enkä vieläkään oo yliopistossa. Miten voi olla totta että musta, jolle on kaikki aina asettanu ihan vitun kovat odotukset.. Et siit tulee isoon neurologi, tai tuomari, tai kansanedustaja, tai se meitin viksu tuleva pikkuälykkö, jol ol koko 12 vitun vuotta koulus koko paskan paras todistus pojista, ja lukion kakkosee asti koko koulun parhaat paprut.. miten voi olla et musta ei oo muka joksikin oikeaksi?.. Miten voi mua vituttaa näin paljon.. miten mä tunnen pettäneeni paitsi itseni, myös perheeni, ja sukuni. Ja miten mä häpeän silmät päästäni omaa huonouttani, etten ole akateeminen. En vittu ala mikskää tusinamerkonoomiksi tradepelleksi, ennemmin kyl teen vaikka sitte sen lopullisen ratkaisun. Mä odotin mun elämältä jotain edes..

Sitte mä päädyn lidlii osa-aikaseks hyllyntäyttäjäks.. naurakaa vaa, mut mä oon elämääni nyt just täl hetkel ehkä aika vitun eniten kyllästyny koko suomessa. Vittu kun ei nappaa alkaa miksikää vitun tradenomiks.. En kyllä perkele käy sitä loppuu.. vittu ennemmin.. vaikka sitte se iso ratkasu.. Elämä on ihan vitun perseestä.

Noh.. avautuminen helpotti vähän edes..

Ps. mä rehellisenä ihmisenä en sitte todellakaa oo laittanu mitää vitun lapinlisää mun numeroihi. En. Mut enpä ala yksilöimää tarkemmin mistä ja milloin oon saanu ne.. katsokaas muute voisin olla iha omal nimel tääl palstal. Mut jumalan kasvojen edessä mä vannon että mä puhun totta ku mä sanon että mulla oli viel peruskoulun päättötodistuksen keskiarvo 9.3. ja lukiosta 8.6. ja M.n paperit.. JA enkö mä muka oo tarpeeksi hyvä ihminen oikeaan yliopistoon????????? mä en jaksa enää! Vittu mä en oikeasti jaksa enää mun säälittävää paskaelämäntekelettä.. Perkele, luulis että meikäläisen älynlahjat riittäis päästä yliopistoon.. Kaks kertaa oon hakenu.. abivuonna kv-politiikkaan.. noh, 18 valitun joukkoon en sitte päässy.. .. Ja tänävuonna kauppakorkeeseen.. ja tunnetuin seurauksin.. 18 oikein, ja 2 pistettä pääsystä. Vittu ku tekis miel ruveta juomaan, mut sitä raittiutta jos rikon, ni musta ei tuu ikinä nii vittu mitää oikeeta. ei mitää.. nada.. nothing.. ..

En kyl ala.! oikeesti just täl hetkel tekisin kyl jotaa pahaa itelleni, jos sattuis talossa olemaan mitään välineitä, niin pahalta tuntuu.. musta ei tuu mitään koskaan kuitenkaan.. ei vittu!

pps.. noh.. ainaki tälläin nettiavautuminen auttaa.. enpä kehtaisi valittaa kellekkään irl mun huonoa elämää.. naurais naurismaan aidatki sille että koulussa aina hyvinmenestynyt kaveri alisuoriutuu kroonisesti kun pitäisi lukea. mun ongelma on se että mä sain tosi helpolla m.n paperitki, en lukenu niin mitään. Sama keskiarvon kanssa. ikipäivänä en tehny läksyjä koulussa.. ne jotka teki ja pärjäs palttiarallaa samoin ku mä on elämässää paljon pitemmällä.. yksiki on teekkari, vaikka se ol paljo huonompi koulussa ku mä, ja kirjotti c.n paperit ja sai fysiikastaki vaan 7.

edit. En todellakaan odota säälipisteitä keltään mua paremmalta ihmiseltä. Mä vaan nyt just täl hetkel painin aika synkkien ajatusten kanssa. Eikä todellakaan kannata lukea kokonaan. Huono posti.. mut vitutusketjun idea lienee purkaa vitutustaan ees jonnekkin.

Edit 2. täs ei niinku nii oo mitää joku sinkkuus tän rinnal.. perkeles, et joutuu viel leimatuks lopuks ikää sillä, että ei oo ees yliopistoo päässy.. Mä en mitää muuta halua niin paljon kun päästä oikeaan yliopistoon. Ja tradenomi on niin säälittävältä kuulostava nimikin, että siks jo en sellaseks halua.. Kun hain sinne mulle markkinointiin vaan niin vitun hyvin se et se on tavallaa kuin kauppakorkee, mut sielt pääsee nopeemmin pois.

No ehkä nyt ei elämää ihan kannata päättää jonkun yliopiston takia.

Ja mitäs vikaa tradenomiksi opiskelussa on, voit saada siinä sivussa edes jonkinlaisen tutkinnon jolla saa edes jonkinlaista duunia. Lisäksi tradenomiopintoja voi jonkin verran hyväksi lukea myös sitten kauppiksessa.

Ja ylipäätään, mikä pakko sinne yliopistoon on päästä. Tekeekö se susta yhtäkkiä paremman ihmisen ja onnellisen? Vai onko tuo vain itsesi kehittämää illuusiota että kaikki olisi hyvin tuon jälkeen? Vai olisiko fiksumpaa hoitaa eka itsensä sellaiseen kuntoon että ei ole alkoholiongelmaa, masennusta, itsemurhasuunnitelmia, itsetunto ongelmia jne.

Ja mitäs paineita ne tuttavat asettaa, eivätkö hekin vain haluaisin että olen tyytyväinen itseensä? Tuskin ne vaativat sua miksikään maisteriksi tjsp.

Sähän olet Indica vielä niin nuori, että ehdit vielä opiskelemaan vaikka miksi. Ja ei tradenomin papereista mitään maailmanloppua seuraa. Itsellä aikoinaan L:n paprut ja keskiarvo yli ysin, mutta eipä napannut lukea mihinkään sisään, vaan tradenomiksi päädyin. Päivääkään en kaupan kassalla ole ollut ja nytkin suurin osa kollegoista on ekonomeja, DI:tä jne.

kyllä sitä voi ihminen opiskella koko ikänsä. Ite oon tässä iässä ja mun pitäs vielä lukio käydä loppuun. Ehkä ens vuonna sitten. Nyt käyn töissä. Tuntuu paremmalta kuin opiskelu just nyt.

P-Storeen oli tullut Labradan protskupatukoita, joita haluan oikeasti! Mutta tässä eikä seuraavassa kuussa ole varaa tilata niitä, koska pitää maksella jotain vitun sakkoja ja laskuja koko tilistä. Niin, vois sitä joskus ostaakin jotain mutta ei kai sitten..

Antakaa mulle parempi työpaikka?

No ehkä nyt ei elämää ihan kannata päättää jonkun yliopiston takia.

Ja mitäs vikaa tradenomiksi opiskelussa on, voit saada siinä sivussa edes jonkinlaisen tutkinnon jolla saa edes jonkinlaista duunia. Lisäksi tradenomiopintoja voi jonkin verran hyväksi lukea myös sitten kauppiksessa.

Ja ylipäätään, mikä pakko sinne yliopistoon on päästä. Tekeekö se susta yhtäkkiä paremman ihmisen ja onnellisen? Vai onko tuo vain itsesi kehittämää illuusiota että kaikki olisi hyvin tuon jälkeen? Vai olisiko fiksumpaa hoitaa eka itsensä sellaiseen kuntoon että ei ole alkoholiongelmaa, masennusta, itsemurhasuunnitelmia, itsetunto ongelmia jne.

Ja mitäs paineita ne tuttavat asettaa, eivätkö hekin vain haluaisin että olen tyytyväinen itseensä? Tuskin ne vaativat sua miksikään maisteriksi tjsp.

Noh.. Ensinnäkin, mä en halua jonkinlaista duunia ja jonkinlaisen koulutuksen. Mä haluan sellasen työn, missä mä voin toteuttaa kunnianhimoani, ja hankkia siinä sivussa jollaintasolla jopa rahaa, vaikka mua ei nyt kiinnosta sellaa raha että se on ainoa elämänarvo, vaan mä jos saisin valita 10 000 euroa kuussa tradenomina ja 2500 ekonomina, ja mielellään jonkinasteisissa johtotehtävissä, mä oisin paljon mieluummin yliopiston käynyt, kun en. Mua kiinnostaa oppia uutta syvällisesti, eikä tietää minimaalisesti vähän joka-asiasta.

Edes jonkinlainen työ ja tutkinto kuuluu edes jonkinlaisille ihmisille. mua vituttaa yli kaiken että mua itseäni paljon huonommin koulussa menestyneet ihmiset pärjää nyt ja tulevaisuudessa n+1 kertaa paremmin kun mä. Ite en oo ku kärsiny siitä että oon koulussa ollu aina hyvä. Turpaa tul nii että tukka lähti vähän joka vitun päivä ku mä olin se vitunluuserinörtti joka aina saa 9 tai 10 numeroksi.. Mulle vittuiltii tyylii joka lauseessa lukiossa siitä että mul on kaikki nii hyvin ja mul on joka numero 9, ja sen takia että mul ol melkein kolmenumeroo parempi keskiarvo ku kavereilla, ni eipä mulla kauheasti kavereitakaa ollu. Ja nekin kaverit pääsee paljon pitemmälle elämässä ku mä, vaikka mä olin koko aikani koulussa paras ja viimesenä vuonna vain toiseksi paras.. SILTI musta tulee luuserinomi, ja niistä tulee inssejä, dippainssejä ja vartijoita. ja ties mitä muuta paljon arvokkaampaa ja paremmin tienaavaa ku mä. joka on tosiaan lähinnä saanu pataan henkisesti ja fyysisesti 12 vuotta sen takia, että on erottunut joukosta aina sillä että on ollu se jätkä joka saa aivan joka vitun aineesta kiitettävän. Ei sellasia koskaan kukaan arvosta..

Oisin päässy helpommalla jos oisin aina koulussa vastannu tahallaan väärin että oisin saanu perus 7 keskiarvon, ni eipä ois tarvinnu olla 12 vuotta sylkykuppinakaa.

Mä oon huonoimmassa mahollisessa jatko-opiskelupaikassa, vaikka mun päättötodistuksessa on tasan 3 numeroa jotka ei oo 9, vaan on alle sen. ja sitte musta pitäis tulla vain jotain, mitä tulee entisistä niukin-naukin koulusa läpässeistä.

Ja mun paprut tulee oleen huonoimmat maholliset, koska mul ei oo mitää erikoistumisvaihtoehtoa. Ollaa meitin ohjelmassa luettu 1 kurssi läpi kaikkea mahollista, eikä olla keskitytty mihinkään osa-alueeseen, ja mitää työtä mä en kykene tekemään, kun mulla ei oo niin mihinkään koulutusta. työharjotteluakaa en oo saanu.. Onneks vaihan alaa, jos en yliopistoo pääse. Noi on huonoimmat maholliset jatkokoulutuspaperit. Ei oo mitää mahkui päästä töihin, kun on yks kurssi kirjanpitoo, yks markkinointia, yks logistiikan perusteita jne. ei mistää oo kahta. paitsi ruotsista.

Ja mun sukulaiset, ja vanhemmat ja muut tuttavat lähinnä vittuilee koko ajan siitä että musta tulee joku vitun merkonoomi, vaikka musta piti tulla neurokirurgi tai tuomari tai ministeri. Ja mä en itekkää oo koskaa halunnut mihinkään liian matalalle.. Ja mun epäonnistuminen täydellisesti lukion jälkeen on ollu tosi kova pala porukoille, ja ne on monta kertaa äänee sanonnu häpeävänsä mua, ku mä en oo mitään eikä musta tuu mitään.

Ja mä en itekkään arvosta niin ollenkaan itseäni. Mä en todellakaan oo kiinnostunu yhtään mistään vitun sihteeritasonhommista, en halua myyä puhelimella liittymiä, enkä olla millään tavoin ns. suoritusportaassa. Ja mua kyllä kiinnostaa teoreettiset opinnot, niinkuin sanoin, niin 1/5 palkalla oisin mieluummin maisteri ku joku vitun nomi. sitäpaitti oon aina viihtynyt koulussa, vaikka ekat 12 vuotta tuli pataan, niin kyl mä tykkäsin olla siellä, ku sai ajatella ja käyttää sitä henkistä puolta, ja nyt ei tuu pataan, mut eipä tartte kyllä aivosolujakaa rassata sen enempää, mua on vituttanu se paikka alusta saakka.

En todellakaa tyydy tähän. mikäs sen luuserimpaa, ku kuolinilmotus missä lukee tradenomiopiskelija, ylioppilas.. mä sitoudun tähän projektiin, että pääsisin yliopistolle, täs tapaukses varmaa joensuuhu, helpompi päästä, mä maksan valmennuskurssin.. kallista, mut elämä on.

Ainaki tuli todistettua, että ei pääse kauppakorkeesee lukemalla 15 minuuttia päivässä. ois jopa päässy jos ois jättäny laskematta, kun vielä päätti että ei riskeerata, ku ei olla yhtää kertaa kirjaa ees avattu.. :david: tyhmä mä:david::david:

Perkele kun oon huono ihminen, tosin se ei tuu kyllä yllärinä tutuilleni, eikä varmaan kellekkään joka on mun edesottamuksia netitse seurannu.

Vituttaa. Ja mä ku haluaisin opiskella oikeasti. ja mä kun haluaisin opiskella samantien lisensiaatiksi asti.

edit. lisätääs nyt vielä, että en mä sinänsä halvenna ihmisiä, jotka vaikka oikeasti haluaa alkaa kassatädeiksi, tai puhelinkauppiaaksi. Mä en vaan halua. enkä perkele ala! mua ei sellanen kiinnosta yhtään, ja oon tosi katkera jo nyt etten oo päässy puusta pitkään, muuta oo mun koulutodistuksista hyötyny, ku onpahan henkinen sietokyky eriluokkaa, ku hyväksytymmilla ihmisillä. Katkera oon siitä että oon saanu kestää nii paljo kaikkea ikävää sen takii et oon erottunu sil et olin liian fiksu. vituttaa

Minäkin lähdin lukiosta hyvillä arvosanoilla ja e:n papereilla. Jouduin silti tekemään töitä päästäkseni yliopistolle sisään. Täällä taas olen joutunut opettelemaan tekemään läksyjä, opettelemaan opiskelemaan.

Ei se riitä, että olet perusfiksu ja olet ollut jossain pilipalilukiossa hyvä, se on ihan eri koulu. Korkeakouluopiskelu on (ainakin yliopistolla) hyvin erilaista. Sitä järjen käyttämistä eri menetelmin opiskellaan jatkuvasti, ei kukaan ole alussa hyvä.

Teet vaan töitä sen sisäänpääsyn eteen ja unohdat jotkut vanhat päättötodistukset, niitä paria alkupistettä lukuunottamatta niillä ei tee yhtään mitään. On lapsellista odottaa, että vanha menestys kantaa läpi opiskelu-uran ja elämän ilman lisäpanostusta, kyllä se vaatii töitä.

hitto pitää vielä yrittää. pitää vaa lykätä lopetushaaveet sivuun, ja luvata ittelle, että katotaa sitä isoa ratkaisua sitte vuoden päästä, kun ja jos en pääse minnekkään oikeaan paikkaan. Lupaan ittelleni tällä kertaa olla yrittämästä mitään tyhmää. Sen sijaan oon jo alottanu pääsykokeisiin valmistautumisen, tällä kertaa vaikeimmasta, eli kvantitatiivisesta analyysistä taloustieteissä. Samalla luen hiljalleen läpi niitä muita kirjoja, ettei ne unohu, ja talvella otan loparit tosta koulusta, alustavana suunnitelmana tosiaan hakea kauppakorkea+jyväskylän taloustieteellinen, ja TKK mahollisimman helpposisäänpääsyinen ala, ja sitte vaikka johku sähköasentajakoulutukseen ja sitte tosiaan Ruotsiin. Jos vaikka pääsis ees johonki vaihtoehtoo noista, kauppakorkeesee tosiaa kurssin avulla pyrin, ja tällä kertaa teen sen lukusuunnitelman, viime keväänä liiottelin itellenikin miten paljon luin. Rehellisesti voin myöntää lukeneeni aivan liian vähän, ja yliarvioineeni tekeneeni työn.. yliarvioineeni aika paljon. todellinen viikkoesimerkki on ma / ja ke ja pe ja la ja sunnuntai ryyppäämistä, ma ja ti, to ja pe salilla ennen ryyppäämistä, ja lukemista noin 20-30minuuttia päivittäin ja ehkä kerta viikkoon kun oli tylsää noin tunti/puoltoista.

Ei tota voi sanoa rehellisesti valmistautumiseksi olleskaa. Ei mikää ihme ettei pääse sil ettei tee mitää. Tietääpähän että pitää oikeesti lukea 8-10h päivässä, tehä listoja, ja tiivistelmiä, ja laskea harjoitustehtäviä koko ajan, ja käydä kurssi että ois mitää realistisia mahollisuuksia alottaa lappeenrannassa ensi vuonnakaan. Helsinkiin en muuttais mielelläni vaikka ilmasiksi pääsisin, jos paikan välttämättä saisi valita, menisin tampereelle, tai ulkomaista Amsterdamiin.. tai Sydneyhi;)

Lappeenranta on paljo siistimpi ja tapahtumarikkaampi ku tänhetkinen tukikohta sitäpaitti, ja on hyvii kokemuksii eteläkarjalan naarasväestöstäkii;) jos valita sais, ni ehottomasti lra.. kauppatieteet siel, tai sitte sähkötekniikka. ne kiinnostais enite. enpä niin innokkaasti haluaisi välttämättä kyllä sitte joensuuhunkaan. kattelen kuitenkin miten kehittyy toi projekti, jos tuntuu silt et menee iha ok, ni lappeenrantaa haen uuestaaki. Muute joutuu hakemaan joensuuhun, ja kyl ahistaa ajatus asua siellä. ei niin mielellää kiitos.

Jos ja kun en pääse minnekkään oikeeseen paikkaan, niin sitte kuitenkin lopetan ton mun tradepaikan. meen aika tavalla minne vaan muulle alalle mielummin. autojen räpläyski kiinnostaisi 10000kertaa enemmin. vielku sais sen lapsellisen optimismin takasin.. nyt täl hetkel oon kyl henkisesti aika kuilun partaalla ja ei oikein tunnu et ois ulospääsyä tästä. Ahistaa ihan vitusti, ja eipä kyllä oo motivaatiota noihin *korkea*kouluopintoihin ollenkaan. ei kiinnosta, ei jaksa sitä enää, ja ei jaksa niitä opettajia, joissa on palttiarallaa 2 asiallista ja mukavaa ja fiksua ja muut on mitä on entisii kauppaoppilaitoksen maistereita. Varmaan ois kovempi taso jossain isolla paikkakunnalla, kuin täällä peräkylän amkissa. ei kai ne kaikki voi olla sitä että tehää aukkotehtäviä, missä oikeat vastaukset on tyylii suomi itsenäisty.. sitte vuoden kohta tyhjä, ja sitte suomessa tuli kansalaissota, ja osapuolina oli piip ja piip ja niin edelleen. Sitte ku ei tehä noita, tehää ryhmätöitä eri maitten maantieteellisistä faktoista tai itsekseen esitelmiä eri maiden tunnusluvuista.. noh ainaki tietää mikä on saksan pinta-ala..;) ite oon tehny maasta x 5 esitelmää 2 vuoden aikana;) Eipä ainakaa tartte miettiä mitä tekee.. Jos kaikki suomen amk.t on oikeasti tuota, ni voi hyvää päivää!, en varmasti ikinä tuu palkkaamaan ketään joka on amk.n käyny, jos se joka paikassa on tuota.

En kyl oo saneluita tehny sitte tokan luokan.. paitsi ammattikorkeakoulussa sanelusta jotain liikekirjeitä. tosi korkeakoulutusta. perkele. vituttaa se oman älykkyyden jatkuva aliarviointi meitin materiaaleissa ja kursseissa. Aikuisten lastentarha.

edit.. no oon mä oppinu mikä on debit ja credit.;) siihenki tarttettii 6 viikon kurssi.. ja saksan pinta-ala ol se 357000neliokilsaa

hitto pitää vielä yrittää.
Kyllä sitä itsemurhaa kerkiää miettimään vielä vaikka kuinka kauan, että elele nyt vaan ja katsele mitä tuleman pitää. Sitä kun ei saa peruutettua, ellei sitten epäonnistu. Mä varmaan epäonnistusin siinäkin :D

Niin mäki oon epäonnistunu jo kolme kertaa, joista yhen kyllä tositosi täpärästi;) kun ei oo haulikkoa, ni ei se nyt niin suoraviivaista oo itsesätappaminenkaa;) Kyl mä aattelin tosiaa vaikka ruottii muuttaa, käytänhä mä täälläki nuuskaa aina ku sattuu vaa olemaan sitä, ni miksen sitte mee ruotsii opiskelemaan, jos en suomessa pääse, ei mun oo mikää pakko nöyryyttää itteäni tuol, mult jäi nii paljo kurssei mitä ei hyvitetä, ni joutusin muutekki 2 vuotta viel opiskelemaan tuolla, ni miksi vitussa oisin loppuu sen, varsinki ku tuolta ei varsinaisesti valmistu mihinkään omaan ammattiinkaan, toisinku kirjapitäjätradenomit, jotka sentää voi teeskennellä osaavasa mitää.. Miten voisinkaa osata tehä töitä millää alalaa, ku jokasesta liiketoiminnan alasta on sellainen äärimmäisen helppo peruskurssi ollu, kauppakorkeen pääsykoekirjojen ekoille 30 sivuille mahtuu kaikki kurssisisältö, jotka sivuaa samaa teemaa. oikeesti tiedän n+1 verran enemmän bisneksestä ihan sen perusteella että oon lukenu ne kirjat, ku että oon opiskellu 2 vuotta tradenomitutkintoa..

ihme etten hakenu pois aiemmin, ekaan kevään sitä vaa odotti et kyl tää tästä paranee, ja tokana sitä maastamuuttoa, ja ajatuksena oli kyllä jäädä ulkomaille, mut sekää ei onnistunu. en aatellu sillon et palaisin omalle koululle.

en sitte aiemmin hakenu pois, oisin tienny jo tälle vuodelle et miten paljon se oikeesti vaatii päästä.en ois uskonu että kauppakorkeeseen nyt varsinaisesti kauheesti tartteis lukea.

edit. on mun tätiki aikanaa opiskellu yhen tutkinnon yliopistosta ruotsissa, ja toisen sitte sen jälkee suomessa

Noin vähän sulla jäljellä ja noin nuori vielä oot, niin käy nyt prkl se tradenomitutkinto loppuun ja mene sitten sinne yliopistoon. Eikä se tradenomin tutkinto oikeesti ole niin paska kuin kuvittelet, sulla vaan tuntuis perusasenne elämään olevan aivan harvinaisen negatiivinen. Kyllä sitä muittenkin elämä kohtalaisen perseestä on ajoittain ollut ja itsemurha-aikeisiin kyllä pystyy syitä keksimään joka ikinen, ja silti suurin osa ihmisistä ihan positiivisesti osaa suhtautua.

Jeps, sen oman pään voisi ensimmäisenä pistää kuntoon. Jos elämän asenne on noin negatiivinen niin ei ihmekään jos sinkkuna pysyt ja kaikki tuntuu paskalta.

Nim. Merk. itsekin joskus itsesäälissä rypenyt. Se elämä vaan muuttuu vähän helpommaksi ja paremmaksi terveellä itsetunnolla ja positiivisuudella. Terveiset tradenomilta joka ei työskentele kaupan kassalla tai vartijana. ;)

Indica etkös sä asunut/opiskellut ulkomailla, Hollannisapäin tms muutenkin? Jos on jotain kansainvälistä alla se helpottaa kyllä työnsaantia paljon. Itsekin olen asunut Hollannissa yhteensä 5 vuotta ja muissa maissa samoja aikoja. Opiskelin myös ulkomailla ja nyt vedin vielä sinetit päälle kansainvälisten oikeustieteiden opiskelulle Suomessa Helsingin yliopistossa. Kyllä mä voisin sanoa hyötyneeni matkalaukkulapsuudesta en vaan paljon, vaan aivan tuhottomasti. Siitä on niin paljon plussaa koko lopun elämää, eikä vaan kielitaidon puolesta. Eiköhän se ulkomaankokemus sunkin työnhakua auta.
Tosiaan outoa, että valitsit mielestäsi keskinkertaisen opintopaikan jos haluat tähdätä korkealle. Hyvä että pyrit sitten muualle, jos ei opinnot miellytä. Itse en kyllä olisi opiskellut juuri millään innolla ellei aihe olisi kiinnostanut niin paljon kun se kiinnostaa.

Itsellä meni aivan toisin päin, lukion päättötodistuksella voisi pyyhkiä takamusta, mutta jatko-opinnot suoritettiin kunnialla läpi ja niistä papereista voin olla ylpeä. Oman alan harjoittelupaikkoja oli helppo saada kansainvälisen taustan takia, mutta aika pitkälti hyvä asenne on myös kantanut pitkälle.

Etkös sä Indica nyt ole ollut selvinpäin? Jatkat vaan pitämällä sen pään selkeänä, etkä vaan yhtenäkään päivänä nouse siltä penkiltäsi tekemään yhtään mitään ellet ole lukenut, ymmärtänyt ja painanut mieleen sitä koko aluetta minkä olet suunnitellut siltä istumalta lukevasi. Kyllä se siitä.

Jeps, sen oman pään voisi ensimmäisenä pistää kuntoon. Jos elämän asenne on noin negatiivinen niin ei ihmekään jos sinkkuna pysyt ja kaikki tuntuu paskalta.

Nim. Merk. itsekin joskus itsesäälissä rypenyt. Se elämä vaan muuttuu vähän helpommaksi ja paremmaksi terveellä itsetunnolla ja positiivisuudella. Terveiset tradenomilta joka ei työskentele kaupan kassalla tai vartijana. ;)
Samoilla linjoilla GoA:n kanssa vaikka en kokonaisuutta tiedäkkään. Mutta kun luin tekstin läpi, tuli mieleeni eräs lukioaikainen tuttuni, joka luuli itsestään aikas paljon. Oli päättänyt jo nuorena että lukee isona lakia ja menestyy. Huhun mukaan pyrki 7 kertaa oikeustieteelliseen ja sitten kilahti. Tuli harhaiseksi ja laitettiin hiukan rauhoittumaan, josta sitten kuuleman mukaan palasi nöyränä takaisin. Kuuleman mukaan ei ole vieläkään ihan sukset suorassa, mutta laskettelee jotakuinkin kaatumatta. Mitä nyt vissiin alkoholisoitunut, mutta semmosta se on.

Nimim. Minäkin valmistuin AMK:sta ja teen about juuri sitä mistä haaveillutkin, vaikka ei 1:1 se miksi valmistuin. Muista että se on itsestä kiinni jos ei viihdy.

Ps. Avovaimo on tradenomi, eikä todellakaan ole koulutusta vastaavassa työssä. Ylempi toimihenkilö asiantuntijatehtävissä muutamalla työkokemusvuodella. Ja vastaavasti tiedän maistereita jotka luumuilevat valtion elätettävinä. Että semottii.

Back
Ylös Bottom