Vituttaa niin ankarasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Klep
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Vituttaa niin ankarasti – ketju jossa höyryt päästetään ulos ennen kuin pää räjähtää

Meta description: Keskustelua arjen ärsytyksistä, vastoinkäymisistä ja tilanteista jotka nostavat verenpaineen – tänne saa purkaa ilman filtteriä.

No kai siinä on se, että pitää säästää alaselkää varsinaiseen sarjaan. Heijaaminen kuitenkin häiriintyy huomattavasti, jos alaselkä väsytetään jo ennen varsinaisen "hauis"käännön aloittamista ja samalla saattaa jäädä sarjaennätys tekemättä. :D

Ei vaan. En minä tullut katsoneeksi, että millä tekniikalla tämä kaksikko treenasi hauiksiaan, mutta on se silti vähän koomista, jos ei niitä painoja muka saada maasta siihen alkuasentoon. Tai ehkä minä itse teen jotain väärin, kun minulla yleensä hauiskäännössä rajoittavaksi tekijäksi jää joku ihan muu, kuin keskivartalon voiman loppuminen.

Jäi auton kattoluukku yöks auki, ja nyt se lainehtii vedestä kun satoi kaatamalla koko yön. Vitun vittu sentään!
Arvasin, että tästä vitutusketjun lukemisesta olisi joskus hyötyä. Oli kattoluukku ja molemmat ikkunat apposen ammollaan :D

Minä: "Mitähän te mahdatte tehdä?"
Jätkä 1: "Hauista."
Minä(jo hieman epäuskoisena): "Ja ihan oikeastiko tarvitsette tuota kyykkytelinettä siihen?"
Jätkä 1: "Joo. Minulla on vielä kaksi sarjaa jäljellä."

Tuossa vaiheessa voi kyllä mielestäni kohteliaan kysyvästi sanoa, että "voitte varmaan noukkia sen tangon lattialtakin niin, että siihen pääsee kyykkäilemään?" :)

Ei sua kuitenkaan oikeasti vituta pätkääkään, myönnä pois! Joskus vittumaisella olotilalla on ihan oikea tarkoituskin.
No ei tietenkään oikeesti. Mutta ei tää koko ajan niin kivaa ole.

Olet aivan uskomattoman kaunis turpea ilmestys -Muistin varassa reilun vuoden takaiseen elämäntilanteeseeni verraten.. ;)

OOOOH! :nolo::haart::love:

Ok, myönnän mielelläni kohdan "aivan uskomattoman kaunis" mutta jätetään turpea pois.

Tuossa vaiheessa voi kyllä mielestäni kohteliaan kysyvästi sanoa, että "voitte varmaan noukkia sen tangon lattialtakin niin, että siihen pääsee kyykkäilemään?" :)
Ei voi, kun se ei olisi tuossa vaiheessa enää tullut niin kovin kohteliaasti. :) Ne jätkät ymmärsivät kyllä ihan selvästi, että olisin tarvinnut sitä kyykkytelinettä, mutta mielestään tarvitsivat itse sitä ihan välttämättä niihin viimeisiin hauissarjoihinsa. Ja koska en halua vaikuttaa miltään öykkäriltä ja antaa ujommille ko. salilla treenaaville mitään aihetta arastella tulla sanomaan, jos esim. haluaisivat jossain käyttämässäni laitteessa tehdä sarjoja paussieni aikana tms. niin katsoin parhaaksi vain antaa asian olla. Ei se viiden minuutin lisäodotus ennen kyykkäilyn aloitusta maailmaani kaatanut, mutta vitutti kuitenkin jonkun verran tuollainen.

2 brittijätkää tuli salille istumaan viereeni. Ilmeisesti treeni ei ollut mielessä kaverilla vaan toiselle avautuminen parisuhdeasioista.
"when i'm in a relationship with somebody... i don't want a situation when i'm not me... ...relationship... ...love...relationship..." Tätä siis jatkui puoli tuntia aivan vieressäni unettavalla tasaisella äänellä. Vain toinen britti vähän treenaili ja vastaili "yeah, yes.. me too".

Itse yritin tsempata kovaan treeniin ja sarjoihin ja moinen lörpöttely alkoi vituttaa rankasti. Aikani tuskailtua heitin neljänkympin kässärit istumakorkeudelta poikien viereen ja mulkaisin vihaisesti. Lörpöttelijä säpsähti mutta jatkoi juttujaan.

Olisi tehnyt mieli nousta ja huutaa: "Shut the fuck up loser and train!"

Se on pienestä kiinni mikä minun treenit pilaa.

Pisti tämäkin miettimään että katsookohan joku pahalla kun alotan itse yleensä Suorinjaloin maastavedonkin kyykkytelineeltä :D En halua rikkoa selkää kun tiedän että nostan maasta ihan päin *ittua.

Pisti tämäkin miettimään että katsookohan joku pahalla kun alotan itse yleensä Suorinjaloin maastavedonkin kyykkytelineeltä :D En halua rikkoa selkää kun tiedän että nostan maasta ihan päin *ittua.
Ei varmaankaan katso, koska tuohon sitä voi kai ihan oikeasti tarvitakin ja tuo on sentään noita oikeita, raskaampia liikkeitä. Suosittelisin silti kyllä opettelemaan sen suorinjaloinmaastavedon ihan maasta asti. Ei niinkään sen takia, että katsooko joku sinua pahasti, kun käytät kyykkytelinettä siihen vai ei, vaan ihan sen takia, ettei se SJMV välttämättä ole tekniikaltaan tällä hetkellä muutenkaan ihan kohdallaan, jos se maastanostamisvaihe meinaa sotkea koko homman.

Ei varmaankaan katso, koska tuohon sitä voi kai ihan oikeasti tarvitakin ja tuo on sentään noita oikeita, raskaampia liikkeitä. Suosittelisin silti kyllä opettelemaan sen suorinjaloinmaastavedon ihan maasta asti. Ei niinkään sen takia, että katsooko joku sinua pahasti, kun käytät kyykkytelinettä siihen vai ei, vaan ihan sen takia, ettei se SJMV välttämättä ole tekniikaltaan tällä hetkellä muutenkaan ihan kohdallaan, jos se maastanostamisvaihe meinaa sotkea koko homman.

Siis ei se välttämättä sotke. Täytyy vain myöntää että olen vähän laiska. Ja helpomminhan se kyllä siellä alavaiheessa selkä kaartuu nostaessa. :) Mutta kiitos vinkistä silti. Itse saan selkeästi paremman tuntuman reisiin kun en työnnä peffaani niin alas ja koukista polvia niin syvään kuin tavallisessa maastavedossa.

Kun sjmv:ssä ei kuitenkaan samalla tavalla haeta (kai :) ) haeta niin ihan turhaa imo lattialla pyöritellä sitä tankoa. Kumminkin nopeuttaa toimintaa hitosti kun ei se painojen vaihto ole niin hankalaa

No eihän siinä kuulukaan viedä takapuolta alas, vaan reilusti taakse ja pyrkiä tuomaan sitä tankoa ylös pitkälti jalkoja pitkin. Lisäksi polvia kuuluu koukistaa vain hyvin vähän, niin että koukistamisella vältetään niiden yliojentuminen, mutta kuitenkin saadaan vielä hyvä venytys ja tuntuma sinne takareisiin. Eli polvet pysyvät melkolailla samassa kulmassa koko liikkeen ajan ja selkä pysyy myös samassa asennossa. Liike tapahtuu lähinnä tuomalla lantiota eteen ja oikenemalla itse samaan aikaan lonkista.

Tuolla on kohtuullisen hyvä video siitä, kuinka tuo minun mielestäni tulisi tehdä oikein:
<object width="425" height="350"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/cF0DS4b_M1w"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/cF0DS4b_M1w" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>
Irrotus tuossa on normaalina maastavetona, mutta kyllä se ihan hyvin onnistuu suorinjaloinmavenakin. Lisäksi sitä ei välttämättä tarvitsisi ylhäällä nojata ihan noin taakse, kuin tuo loppua kohti nojaa, mutta tuo oli kuitenkin paras video, jonka 5 minuutin etsimisellä liikkeestä löysin.

Tuossa selasin välissä tekniikka neuvoja ketjua läpi ja hain lähinnä olevaa klippiä myös. Tosiaan tuossa laittamassasi tuo ojennuslopussa on kyllä se mikä itseltä jää puuttumaan. http://www.exrx.net/WeightExercises/GluteusMaximus/BBStrBackStiffLegDeadlift.html tämä klippi mikä oli tuolla ketjussa on lähempänä omaa tekniikkaa juurikin, ainoana vaan että polvet on hitusen enemmän koukussa ja tanko ei laskeudu maahan asti. Että ei sitä kai niin hakusessa pitäisi olla. Ainakin saan treenin aikana jo jalat tärisemään niin ettei mitään rajaa ja seuraavana päivänä aika mukavat kivut.

Mutta täytyy tosiaan harjotella tuota maasta asti nostamista, kai se on vaan sitä järjetöntä varomista ettei ne paikat kipeydy turhaan. Jostain syystä meinaa vaan joka kerta hermot mennä kun yritän sitä tavallista maveakin opetella kun ne jalat vaan puskee eteen ja polvet on mustelmilla sitten. Puhumattakaan alaselän pyöristymisestä siinä sitten. Yleensä se menee niin että painoa pitäisi olla vähemmän ettei selkä pyöristy kun lähdetään alhaalta, ja sitten kun otan pois niin nostankin käsien avulla enkä jalkojen.

Taitaa olla sama kaksikko, jonka hauiskääntöä olen ennenkin ihmetellyt. Tanko on kyykkyräkissä, toinen tyyppi istuu alataljassa tekemättä mitään liikettä ja juttelee kaverin kanssa, joka nuokkuu siinä telineen lähistöllä palautelleen hauiksiaan aina sellaisen 5 minuuttia kerrallaan.

Näitä tällaisia tapauksia taitaa käydä TTY:n salilla useampiakin. Aika monenlaista hiihtäjää mahtuu kyllä sillä salilla kävijöiden joukkoon. Itsekin olen joskus hajoillut kyykkytelineen väärinkäyttöön, mutta viime aikoina olen onneksi saanut ajoitettua kaikki salikäynnit sen verran myöhäiseen iltaan, että ei ole tarvinnut kokea vastaavaa vähään aikaan.

Tuolla on kohtuullisen hyvä video siitä, kuinka tuo minun mielestäni tulisi tehdä oikein
Hyvältä näyttää, mutta tarkkaan ottaen tuo on mielestäni romanialainen veto. Ei sillä että asialla mitään väliä olisi, mutta se liike mikä tarkalleen on sjmv, on hiukan eri liike...

Kerro toki tarkemmin.

En näe videota töissä enkä ole tepes, mutta haetaanko tuossa nyt sitä, että romanialaisessa lantio ja perse liikkuvat taakse (jolloin myös polvet koukistuvat) ja SJMV suoritetaan enemmän ikään kuin suorin jaloin ja kaatumalla yläkropasta eteenpäin (perse ja lantio eivät liiku taakse)??? Tai sitten olen taas kahfilla.

En näe videota töissä enkä ole tepes, mutta haetaanko tuossa nyt sitä, että romanialaisessa lantio ja perse liikkuvat taakse (jolloin myös polvet koukistuvat) ja SJMV suoritetaan enemmän ikään kuin suorin jaloin ja kaatumalla yläkropasta eteenpäin (perse ja lantio eivät liiku taakse)???
Eihän tuota SJMV:tä pystyisi edes tekemään noin, ettei nojaisi perseellä reilusti taakse. Ottaa vaikka jonkun 200 kiloa ja lähtee sen kanssa vain nojaamaan eteen viemättä samalla persettä reilusti taakse, polvien kuitenkaan samalla koukistumatta juurikaan, niin pian painopiste on niin edessä, että se karkaa ohi varpaiden ja ollaan kovaa vauhtia kaatumassa eteen. Juuri siksi olisin kaivannut tarkennusta, koska en keksinyt, että mikä tuosta tekisi jotain muuta kuin SJMV:n. Mielestäni tuo käyttää pikaisesti painoja maassakin koskemassa tuossa ala-asennossa. Ei siis vittuiluna, vaan ihan rehellisenä pyyntönä tarkennuksesta, että mitä tuolla lyhyellä kommentillaan ajoi takaa.

Juuri siksi olisin kaivannut tarkennusta, koska en keksinyt, että mikä tuosta tekisi jotain muuta kuin SJMV:n. Mielestäni tuo käyttää pikaisesti painoja maassakin koskemassa tuossa ala-asennossa. Ei siis vittuiluna, vaan ihan rehellisenä pyyntönä tarkennuksesta, että mitä tuolla lyhyellä kommentillaan ajoi takaa.

Ihmettelinkin vähän mitä ajoit takaa tarkennuspyynnöllä, koska oletin sinun olevan asiasta perillä, joten odotellaan tepesin heräämistä :)

Back
Ylös Bottom