Tapahtui tänään salilla. Oli vuorossa kyykkypäivä ja tullessani tarkastin sitten koulun salin Power Rackin ja kyykkytelineen käyttötilanteen. Power Rackissa oli Sepsis kyykkäilemässä ja vieläpä sellaisilla painoilla, että hän sai ihan kernaasti pitää rackin itsellään. Kyykkytelineessä taas oli joku tanko noin reiden korkeudella 5 kilon kiekot päissään ja pari jätkää hengaili siinä lähistöllä. Menin telineelle ja seurasi seuraava keskustelu:
Minä: "Onkohan tämä kyykkyteline varattu?"
Jätkä 1: "Joo, me treenataan siinä."
Minä: "Mitähän te mahdatte tehdä?"
Jätkä 1: "Hauista."
Minä(jo hieman epäuskoisena): "Ja ihan oikeastiko tarvitsette tuota kyykkytelinettä siihen?"
Jätkä 1: "Joo. Minulla on vielä kaksi sarjaa jäljellä."
Tämän jälkeen lähdin sitten pois paikalta hieman huvittuneena odottamaan, että kyseiset sankarit saisivat hauiksensa treenattua. Olisin tietysti voinut olla ikävä ja avautua heille hieman kyykkytelineen tarkoituksenmukaisesta käytöstä, mutta en sitten viitsinyt, koska olisi saattanut tulla sanottua pahastikin. Tosin pakko oli käydä Sepsikselle ja eräällä toiselle tutulle nauramassa tätä tilannetta salin toisessa päässä, niin uskomattomalta se tuntui.
Jos kyseiset herrat sattuvat lukemaan tätä ketjua, niin suosittelen jatkossa keskivartalon treenaamista edes sen verran, että saatte tulevaisuudessa sen 30 kilon hauiskääntöpainonne poimuttua sarjaa ennen ihan maasta asti. Ne kyykkytelineet kun on kuitenkin tarkoitettu ensisijaisesti sellaisiin liikkeisiin, joissa niitä ihan oikeasti tarvitaan. Ja ainakaan minun tietääkseni hauiskääntö ei varsinaisesti lukeudu tähän joukkoon.