Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Vittu mitä viilausta. Noh, eniveis voin nyt ja tässä luvata, et jos noi jampat on ihan kantaväestöä, ni minä lopetan tähän ketjuun kirjoittamisen. Sen verran varma olen että asialla on taas ollut apinat.

No voi vittu! Eikö sulla oo enää mitään järkevämpää sanottavaa kuin vängätä noista? :david:

Itse asiassa nää on aika tärkeitä asioita. Täälläkin on tullut monia turhia väittelyitä kun käsitteet on ollu epäselviä tai on puhuttu eri asioista. Toinen puhuu ylipäätään maahanmuuttajista ja toinen pakolaisista jne.

Itse asiassa nää on aika tärkeitä asioita. Täälläkin on tullut monia turhia väittelyitä kun käsitteet on ollu epäselviä tai on puhuttu eri asioista. Toinen puhuu ylipäätään maahanmuuttajista ja toinen pakolaisista jne.

Ehkä se sillon on hyvä olla tarkkana noiden käsitteiden kanssa kun niillä on sillä hetkellä keskustelussa jotain merkitystä, mutta jotenkin ainakin mulle jäi tosta Widowmakerin heitosta sellanen kuva ettei siinä mietitty sekunnin murto-osaa että käyttääkö sanaa pakolainen, mamu, ulkomaalainen tms. Jolloin aika turha vängätä siitä..

Käytännössä; Mitä eroa on sillä millä statuksella värikäs ihminen Suomessa asuu?

Saatat tulkita tämänkin viilaukseksi mut kävikö jostain ilmi että olivat juuri pakolaisia?

Itseasias ton termin käyttö oli täysin harkittua ja ihan vaan sua varten. Testasin vaan, kun tiesin että tohon tartut taas. Ei mulla ole minkään valtakunnan käryä onko noi pakolaisia vai ei. Eikä mua edes kiinnosta. Riittää että ne on jonkun sortin maahanmuuttajia.

Käytännössä; Mitä eroa on sillä millä statuksella värikäs ihminen Suomessa asuu?

Niin tässä tässä keskustellaan siitä selvästä ongelmasta että tänne tulee tavalla tai toisella tummaihoisia ihmisiä jotka syyllistyy huomattavissa määrin todella pöyristyttäviin rikoksiin.Siitä asiasta puhuttaessa ei mun nähdäkseni ole mitään eroa sillä onko se rikokseen syyllistynyt henkilö pakolainen vai mamu.Tuo taivaanisä nyt haluaa takertua kaikkiin mahdollisiin oljenkorsiin tällä suvaitsevuuden ristiretkellään.

Niin tässä tässä keskustellaan siitä selvästä ongelmasta että tänne tulee tavalla tai toisella tummaihoisia ihmisiä jotka syyllistyy huomattavissa määrin todella pöyristyttäviin rikoksiin.Siitä asiasta puhuttaessa ei mun nähdäkseni ole mitään eroa sillä onko se rikokseen syyllistynyt henkilö pakolainen vai mamu.Tuo taivaanisä nyt haluaa takertua kaikkiin mahdollisiin oljenkorsiin tällä suvaitsevuuden ristiretkellään.

Aha. No sitten kysymys Taivaanisälle. Miksi sä olet ristiretkellä suvaitsevaisuuden puolesta? Mitä muuta olet tehnyt mamujen hyväksi, kuin puolustat heitä täällä pakkiksella? Entä mitä hyvää mamut on sun eläämääsi tuoneet?

Eksyin jokunen aika sitten Jussin vieraskirjaan ja olenkin jäänyt vakituiseksi lukijaksi. Tässä hauska linkki joka tuli esille eräässä vierskirjan viestissä:
http://www.timesonline.co.uk/tol/news/uk/crime/article2237940.ece

Kuten ehkä jotkut muistavat niin Suomessakin on huomattu ilmiö jossa maahanmuuttajajengit käyttävät hyväkseen pikkulapsia.
Kertokaa nyt, että mikä monikulttuurisuudessa on niin hienoa, että se on tämän arvoista?

Se mikä tässä kummastuttaa on kuinka tämä ulkomaalaisperäisistä rikollisista huolestuminen keskittyy lähes yksinomaan tummaihoisiin?

Esimerkiksi venäläisiä syyllistyy Suomessa rikoksiin viisinkertainen määrä ja virolaisia nelinkertainen vaikkapa näihin parjattuihin somaleihin verrattuna. Ja kuten tuossa aiemmin käytiin läpi, niin ei se voi eri rikostyypeistäkään johtua, koska esimerkiksi väkivalta- ja seksuaalirikoksissakin somalit asettuvat näiden kahden ryhmän taakse.

Väitän, että merkittävä osa tästä tummempi ihoisiin rikollisiin keskittymisestä kumpuaa rasismista. Tummaihoisen tekemä rikos on valkoisen vastaavaa vakavampi ja huomionarvoisempi jo yksinomaan ihonvärin takia. Lähes kaikki ulkomaalaisiin liittyvä rikoskeskustelu pyörii siis hassua kyllä pakolaisten, somaleiden, tummaihoisten ja muslimeiden ympärillä, vaikka nämä muodostavat vain pienen osan ulkomaalaisten rikollisongelmaa.
Onhan se tokkiinsa helpompi keskittää vihansa vääränvärisiin kuin vaikkapa venäläisiä, joita ei kadulla erottaisi suomalaisesta elleivät suutansa avaa. Ja viehän ne sitäpaitsi meidän naisetkin.

Hyvä pointti Kaapeli. Ehkä suomalaisten perinteinen Ryssäviha on saanut muslimeista uuden kohteen. Venäläiset ja mustalaiset ovat nousseet arvoasteikolla, kun on tullut vielä jotain ala-arvoisempaa tilalle.

Esimerkiksi venäläisiä syyllistyy Suomessa rikoksiin viisinkertainen määrä ja virolaisia nelinkertainen vaikkapa näihin parjattuihin somaleihin verrattuna. Ja kuten tuossa aiemmin käytiin läpi, niin ei se voi eri rikostyypeistäkään johtua, koska esimerkiksi väkivalta- ja seksuaalirikoksissakin somalit asettuvat näiden kahden ryhmän taakse.

Ensinnäkin, me emme voi sulkea rajoja naapureilta kovin tehokkaasti, mutta me voimme sulkea rajat joltain afrikalta helposti.

Toisekseen, joka toinen venäläinen ei huutele perään kaupungilla ja tule uhoamaan, henk. koht. kokemuksen perusteella joka toinen somali taas tulee.

Kolmanneksi, somali on paljon todennäköisemmin raiskari kuin venäläinen suhteutettuna määrään.

Myöskään en tiedä mitään tiettyjä alueita, jotka ovat täyttä paskaa neukkujen takia, mutta somalien takia paskoja alueita tiedän.

Somalia muuten valittiin täälläkin mainitussa tutkimuksessa maailman rasistisimmaksi paikaksi. Sekin kyllä on nähty, että heidän rikoksensa perustuvat rasismiin kun hyökätään aina sattumoisin valkoisten kimppuun.

Se mikä tässä kummastuttaa on kuinka tämä ulkomaalaisperäisistä rikollisista huolestuminen keskittyy lähes yksinomaan tummaihoisiin?

Esimerkiksi venäläisiä syyllistyy Suomessa rikoksiin viisinkertainen määrä ja virolaisia nelinkertainen vaikkapa näihin parjattuihin somaleihin verrattuna.

Sen takia koska Venäjä ja Viro on meidän rajanaapureita ja kaupankäynnin ja turismin takia niiden rikolliset ovat enemmän jollain tapaa pakollinen paha.Afrikkalaisten rikollisten sietämisessä ei taas ole mitään järkeä.

Ensinnäkin, me emme voi sulkea rajoja naapureilta kovin tehokkaasti, mutta me voimme sulkea rajat joltain afrikalta helposti.

Käytännössä on ihan yhtä helppoa

Toisekseen, joka toinen venäläinen ei huutele perään kaupungilla ja tule uhoamaan, henk. koht. kokemuksen perusteella joka toinen somali taas tulee.

Mulle ei ole kukaan tullut uhoamaan mitään. Mutta myönnän, että mua ärsyttää tummaihoiset steissillä hengaajat enemmän kuin autovarkauksia tekevät itänaapurit. Tyhmää sinänsä.

Kolmanneksi, somali on paljon todennäköisemmin raiskari kuin venäläinen suhteutettuna määrään.

Ehkä.

Myöskään en tiedä mitään tiettyjä alueita, jotka ovat täyttä paskaa neukkujen takia, mutta somalien takia paskoja alueita tiedän.

Karjala??? :D

Somalia muuten valittiin täälläkin mainitussa tutkimuksessa maailman rasistisimmaksi paikaksi. Sekin kyllä on nähty, että heidän rikoksensa perustuvat rasismiin kun hyökätään aina sattumoisin valkoisten kimppuun.

So?

Back
Ylös Bottom