Kreatiini - Voiman ja pumpin peruskivi

Meta title: 🔥 KREATIINI – VOIMAN JA PUMPIN PERUSKIVI 🔥

Meta description: Tutkitusti toimiva lisäravinne, joka lisää voimaa, palautumista ja työkapasiteettia ilman turhaa kikkailua.

kyllä siitä kahvista on haittaa. joissakin tutkimuksissa on todettu että 2 kuppia päivässä kumoaa krean vaikutuksen, mutta voihan sen itse testata.

Juon kahvia arkipäivisin paljon, ja kyllä mulla on kreatiinistiä ollut hyötyä.
Voi tietysti johtua siitäkin kun en o tienny ettei kofeiiniä saa ottaa.. :lol2:

No ite ainaki oon ottanu sen teelusikallisen ennen treeniä veden kanssa ja sitte palkkarissa treenin jälkeen. Eli siis riittää että otat vain treenipäivinä.

Siis kofeiinihan poistaa nestettä ja kreatiini sitoo sitä lihaksiin, niin tässä tapauksessahan sen tajuaa maalaisjärjelläkin että kofeiini suurissa määrissä pilaa kreatiinin vaikutuksen mitä tulee nesteen keräämiseen. Mutta entäs sitten suorituskyvyn kannalta? Onko se nesteen kerääntyminen välttämätöntä kreatiinin toimivuudelle? Voisiko joku asiasta tietävä hieman valaista?

Mutulla heittäsin että osin vaikutus on siitä nesteenkeruusta johtuvaa, kun lihaksissa on iso määrä nestettä. Mutta toki kreatiinin käytön päätarkoitus on ladata lihaksen ATP vai oliko se KP? tai jotain sinnepäin tasoja/lisätä näitä. Elikä lihaksen ensisijaisia polttoaineita. Mutta jos kahvia juo, niin enempi sitten vettäkin.

Edit: Korjatkaa ihmeessä :D

Siis kofeiinihan poistaa nestettä ja kreatiini sitoo sitä lihaksiin, niin tässä tapauksessahan sen tajuaa maalaisjärjelläkin että kofeiini suurissa määrissä pilaa kreatiinin vaikutuksen mitä tulee nesteen keräämiseen. Mutta entäs sitten suorituskyvyn kannalta? Onko se nesteen kerääntyminen välttämätöntä kreatiinin toimivuudelle? Voisiko joku asiasta tietävä hieman valaista?

siis eihä sen kreatiinin AINOA vaikutus ole se veden sitominen lihaksiin. kreatiinin pari vaikutusta :

-lisää lihasglykogeenin (lihasten tärkein energianlähde n.10-60 sek suorituksissa) määrää lihaksissa

-vähentää solun happamuuden lisääntymistä (maitohapot)

tää ei oo varma juttu mutta siinä olis vastaus toho nestekysymykseen :
"kreatiinin aiheuttaman solunsisäisen nesteen määrän on spekuloitu myös lisäävän lihasten proteiinisynteesiä ja vähentävän proteiinien hajotusta, mutta tätä ei ole vielä pystytty todistamaan johtuen tutkimuksien riittämättömistä kestoista":wall:

siis eihä sen kreatiinin AINOA vaikutus ole se veden sitominen lihaksiin.

Juu kyllä minä sen tiedän. Kysymykseni koski sitä, että onko se nesteen sitoutuminen kaiken A ja O kreatiinin toimivuuden kannalta (eli pystyykö kreatiini esim. noihin mainitsemiisi vaikutuksiin jos se ei ensin sitoa vettä)? Näin voisi ainakin päätellä siitä kun joka puolella saa lukea että "kofeiini kumoaa kreatiinin vaikutuksen". Eikä kofeiini tietääkseni tee muuta kuin poista nesteitä.

kyllä siitä kahvista on haittaa. joissakin tutkimuksissa on todettu että 2 kuppia päivässä kumoaa krean vaikutuksen, mutta voihan sen itse testata.

Joo just... Luotettava lähde paras lähde...
Ite juon kahvia vähintää sen 2 kuppia päivässä ja aina on kreatiinilla tullu painoo lisää..

oletteko pojat tutustuneet Evolutionin CRP:hen, joka on "uuden ajan" kreatiinipyruvaatti, sillä on kaikki kreatiinin hyvät vaikutukset ilman että se keräisi nestettä, eli sitä käyttäessä ei tule turvotusta eli olo helpottuu, mut voima ja lihakset kasvaa ilman nestettä (itse en ainakaan pidä nesteen kertymistä kivana juttuna...) paitsi jos on tarkoitus pöhöttyä niin saahan niitä perinteisiä kreatiinikuureja vetää...:) jatketaan treenausta innolla, sanoi pikku Tikru ja lähti pomppimaan kohti salia!:hyper:

Ei siitä nyt kuitenkaan mitään 14 litran pesusieni-ilmiötä tule, muutaman kilon ehkä, joka sekin aika paljon. Jos nyt et ihan lavakunnossa oo niin tuskin haitta kauheesti sun siksarias.. Ja tolla painolla en nyt lähtis tuulettelee mitää sikspäkkiä, ei millään pahalla

Ja mitäs paino siihen liittyy? Ite Painan 69.5kg 178cm Ja kyllä se sixpakki on iha lihasta eikä mikään anorektikko ilmiö. ( Painetaa nii vähä et laatikko loistaa)

jos ei halua turvotusta niin kokeilkaapa ihmeessä evolutionin "uuden ajan" kreatiinipyruvaattivalmistetta eli CRP:tä. sillä on kaikki kreatiinin positiiviset vaikutukset , mut se ei lisää nesteen määrää kehossa ts. solujen sisäistä nestemäärää. Itse oon tyytyväinen tuotteeseen, sillä turvotus ei mun mielestä oo mikään toivottu vaikutus...:jahas:

Nyt tullu kreatiinia käytettyä pari kuukautta ja täytyy myöntää, että alkuvaiheen jälkeen ei mitään ihmeellistä ole tapahtunut. Muutama treeni meni todella kovaa (placebo?) ja sitten ihan normaalia vääntöä. Taitaapa tää "kuuri" jäädä ekaks ja viimeseks, ei niin mainittavaa eroa missään.

jos ei halua turvotusta niin kokeilkaapa ihmeessä evolutionin "uuden ajan" kreatiinipyruvaattivalmistetta eli CRP:tä. sillä on kaikki kreatiinin positiiviset vaikutukset , mut se ei lisää nesteen määrää kehossa ts. solujen sisäistä nestemäärää. Itse oon tyytyväinen tuotteeseen, sillä turvotus ei mun mielestä oo mikään toivottu vaikutus...:jahas:

Ite huomasin just että monohydraatista kun tuli se "turvotus", niin kyllä oli toivottu vaikutus.. lihakset näyttää vähän isommilta ja "täyteläisimmiltä"!

Myös sarjapainoissa saa pari lisää ylim. toistoa!

Hyvä shittiä!:thumbs:

Laitan kymmenisen grammaa kreatiinia palautusjuomaani aina.

anteeksi että nyt herätän viikon vanhan threadin, mutta entä se 2-4 vk huilijakso, jolloin kreatiinia ei käytetä? muuttuuko se aika jos ei käytä tankkausjaksoa ollenkaan? ja voiko sen aikana vetää kuitenkin ihan normaalia treeniä?

Back
Ylös Bottom