Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

mennessäni juutubeen ilmoittaa se aina "Hello, you either have JavaScript turned off or an old version of Macromedia's Flash Player. Get the latest Flash player."

vaikka lataan ton, niin seuraavan kerran se taas ilmoittaa ton saman.
mitä pitäisi tehdä, että kone muistaisi ton.

mennessäni juutubeen ilmoittaa se aina "Hello, you either have JavaScript turned off or an old version of Macromedia's Flash Player. Get the latest Flash player."

vaikka lataan ton, niin seuraavan kerran se taas ilmoittaa ton saman.
mitä pitäisi tehdä, että kone muistaisi ton.

Mulla sama juttu,mut painan refresh-nappia niin toimii sen jälkeen.

e- itse kysymykseen en siis osaa vastata.;)

Mahdollisesti ens kesänä tarkotus lähteä pienellä porukalla kierteleen autolla eurooppaa ja nyt olis hakusessa tärkeimmät nähtävyydet mitkä on melkeen must see. Sodat kiinnostaa erittäin paljon eli missä paikoissa kannattis kävästä ja olis vielä jotaki nähtävääki ? No jossaki keskitysleirillä on pakko kävästä mutta missä on se paras paikka :D?

Auschwitz ja Birkenau ovat ainakin näkemisen arvoisia. http://fi.wikipedia.org/wiki/Auschwitz

Löytyvät Puolasta läheltä Krakovaa, eli sieltä etelästä/lounaasta.

4D dokumentissa oli aikoinaan aiheena eläinten seksuaalisuus. Siinä olis sit ihan raivo kyntömyyrä joka pani muistaakseni 3 vrk putkeen naaraita, ja suuri osa uroksista kuoli tämän reissun päätteeksi. Parhaimmat (lue: kovimmat sonnit) panivat n. 70 naarasta sinä aikana. :worship::hyper::thumbs:

Kysymys kuuluukin; mikä eläinlaji on kyseessä?

Oma veikkaukseni oli peltohiiri, mutta se ei minun googlettamisella saanut vahvistusta tälle asialle. Auttakee!

Juu.. Löysin sokerimäärän eli tossa nyt joku laskelma:
Grammassa alkoholia on 7kcal. Jekussa on 35% eli desissä on 35x7 = 245kcal/dl. Sokeria on 13g/dl ja hiilarissa on 4kcal/g eli 13x4 = 52kcal.

Sokerin ja alkoholin yhteenlaskettu kalorimäärä on siis 245+52 = 297 kilokaloria. Rasvaa tai proteiinia likööreissä tuskin on, joten oletettu kalorimäärä desille on noin 300kcal. 0,5:n litran pullossa on täten noin 1500 kaloria.

0,5:n litran pullo Jägermeisteriä vastaa noin 12 kaljapulloa ja bissessä on noin 130 kaloria. 12x130 = 1560 eli mäyriksessä ja puolen litran Jekussa on oletettavasti noin yhtä paljon kaloreita.

Mahtavaa.

E. Ei oo tullut kyllä tajuttua että se on noin perkeleesti se kalorimäärä. No, nyt kesällä saa rillutella ja kesän loputtua onkin edessä jo bulkki (hyvä tekosyy olla pitämättä taukoja juomisesta :D).
Noi on tilavuusprosentteja eli ne ei kerro painosta. Etanoli painaa vähemmän kun vesi, eli prosenttimäärä on suurmepi ku alkoholin paino. Eli et voi laskea sitä noin yksinkertaisesti, mutta tolla sun tavalla saat enemmän kaloreita siihen kun siinä oikeasti on. Eli pullossa jekkua on vähemmän kaloreita kuin tolpassa.

En viittiny kaivaa kehääntulobiisitopikkii esii ni kysyn täält:hyper: Mikä on se renkutus mikä Yusuke Fujimotolla on ollu k-1 kehääntulobiisinä jo pari vuotta:rock:?

Noi on tilavuusprosentteja eli ne ei kerro painosta. Etanoli painaa vähemmän kun vesi, eli prosenttimäärä on suurmepi ku alkoholin paino. Eli et voi laskea sitä noin yksinkertaisesti, mutta tolla sun tavalla saat enemmän kaloreita siihen kun siinä oikeasti on. Eli pullossa jekkua on vähemmän kaloreita kuin tolpassa.

Koetapa etsiä jostain paljonko vähemmän se alkoholi oikeasti painaa veteen verrattuna. Ei taida olla tässä tapauksessa merkityksellinen ero?

Edit: Etanoli painaa 78,9g/dl näköjään.. Eli vaikuttaa, mutta eipä paljon pienennä niitä jekun kalorimääriä..

Miten solmion saa solmittua siten, että se solmu olisi mahdollisimman iso eikä silti lyhentäisi solmion pituutta (eli solmio ei loppuisi puoleen väliin rintaa ja mahaa :D)? Itse olen aina tehnyt ranskalaista solmua, mutta ei siitä tule yhtään sen isompaa kuin siitä yksinkertaisemmasta solmusta.. Olenko vain käsi, vai onko tähän olemassa jotain kikkaa?

Miten solmion saa solmittua siten, että se solmu olisi mahdollisimman iso eikä silti lyhentäisi solmion pituutta (eli solmio ei loppuisi puoleen väliin rintaa ja mahaa :D)? Itse olen aina tehnyt ranskalaista solmua, mutta ei siitä tule yhtään sen isompaa kuin siitä yksinkertaisemmasta solmusta.. Olenko vain käsi, vai onko tähän olemassa jotain kikkaa?

Osta leveämpiä solmioita. Kyllä ranskalaisella saa aika leveän solmun tehtyä.

Miten sais vanhemmat tajuamaan että ihmisen ei ole pakko syödä joka aterialla:
A) perunoita ja sianlihaa
B) perunoita ja jotaan jauhokastiketta
c) perunoita muuten vaan
:wall:

Opiskelen amk:ssa ja olen miettinyt vielä mahdollisesti jatkavani opiskeluja yliopistossa. Voinko suorittaa samaan aikaan sekä yliopisto- että amk-opintoja? Jos siis hakisin yliopistoon ja sattuisin vielä pääsemäänkin sinne, niin pitäisikö minun luopua amk paikastani?

Mikä on kuivaushuoneen tarkoitus? Tyhmä kysymys juontaa juurensa taloyhtiöstä, jonka kuivaushuoneeseen joku valopää on raapustanut lapun jossa lukee ettei KUIVAUShuoneeseen saa tuoda märkää, vettä valuvaa, pyykkiä KUIVUMAAN. Vesi kuulemma imeytyy lattiaan, jossa on muovipäällyste ja aiheuttaa rakenteissa homevaurioita. Mielenkiintoisena detaljina mainittakoon kuivaushuoneen kuivain, joka laskee kondenssivedet myös kyseiselle lattialle. Lattiakaivo on varmaankin vain koristeena kyseisessä huoneessa.
Armeijassa kuivaushuoneen tarkoitus on selvä, siellä runkataan ja poltetaan röökiä salaa yön pimeinä tunteina. Siviilissä tarkoitus on hämärä... Auttakaa!

-Epätietoinen

Mikä on kuivaushuoneen tarkoitus? Tyhmä kysymys juontaa juurensa taloyhtiöstä, jonka kuivaushuoneeseen joku valopää on raapustanut lapun jossa lukee ettei KUIVAUShuoneeseen saa tuoda märkää, vettä valuvaa, pyykkiä KUIVUMAAN. Vesi kuulemma imeytyy lattiaan, jossa on muovipäällyste ja aiheuttaa rakenteissa homevaurioita. Mielenkiintoisena detaljina mainittakoon kuivaushuoneen kuivain, joka laskee kondenssivedet myös kyseiselle lattialle. Lattiakaivo on varmaankin vain koristeena kyseisessä huoneessa.
Armeijassa kuivaushuoneen tarkoitus on selvä, siellä runkataan ja poltetaan röökiä salaa yön pimeinä tunteina. Siviilissä tarkoitus on hämärä... Auttakaa!

-Epätietoinen

Helppo. Sinne mennään sammumaan baari-illan jälkeen kun on hukannut avaimen lompakon ja puhelimen.

-Epätietoinen

voisit kirjoittaa sinne lapun tyyliin:

"rakas taloyhtiö!

tietääkseni kosteissa tiloissa tulisi olla käytössä sinne tarkoitetut pintamateriaalit sekä rakenneratkaisut. tietääköhän vakuutusyhtiönne
varmasti tästä? entäs hengitysilman mukana poistuva ilmankosteus,
pitäisikö laittaa kirkas muovipussi päähän huoneessa käydessäni

t. nimim. epätietoinen"

nuo on paskapuhetta. jos siellä kuivaushuoneessa on hometta, vika ei todellakaan ole siinä että sinne viedään märkiä lakanoita/vast saati siinä että vesi imeytyy muovimattoon (jotka ovat hyvin vedenpitäviä ja soveltuvat täydellisesti kosteisiin tiloihin jos ne vaan kiinnitetään oikeanlaisella liimalla) vaan vika on siinä, ettei ilmanvaihto toimi kunnolla ko. huoneessa.

kosteutta saattaa kyllä olla rakenteissa mutta jos ilman kiertämisestä huolehditaan, ei siellä kosteudesta huolimatta ole riittävää kasvualustaa homeelle.

Opiskelen amk:ssa ja olen miettinyt vielä mahdollisesti jatkavani opiskeluja yliopistossa. Voinko suorittaa samaan aikaan sekä yliopisto- että amk-opintoja? Jos siis hakisin yliopistoon ja sattuisin vielä pääsemäänkin sinne, niin pitäisikö minun luopua amk paikastani?

Ei tarvitse, eli saat opiskella kummassakin paikassa samanaikaisesti. Sen sijaan kahta opiskelupaikkaa ei saa ottaa vastaan samaan aikaan, eli esim. aloittaa opiskelua samana syksynä kahdessa korkeakoulussa.

Mitä eroa on kylmä- ja lämmiverisellä hevosella? Elimistössä kiertävä veri lienee molemmilla saman lämpöistä, joten mikä onkaan funktio tuon eroavaisuuden takana?

Back
Ylös Bottom