Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Kuinka putsata pölyt pois puhelimen näytöstä jos etukuorta ei saa irti? Esim Nokia N73 mallista en ainakaan minä ole saanut etukuorta irti ja pikkhuiljaa alkaa pölyä kertymään, eli siis putsaako esim joku huoltoliike tms vai pitääkö tyytyä kattelemaan pölyn läpi? Ei tosin vielä juurikaan pölyä kauheasti ole, mutta kokoajan tulee.

Ei välttämättä toimi käytännössä ihan noin yksinkertaisesti. Verottaja voi kiinnostua, jos joku ostaa sadan tonnin kämpän ilman että nostaa lainaa ja että varallisuus riittää tuollaisiin ostoksiin.

Jepe .... Se on ihan tosi että verottaja kiinnostuu tämmösestä asiasta ja siinä vaiheessa on turha alkaa selitteleen että viikkorahoista olen kyseisen summan säästäny .

Ei välttämättä toimi käytännössä ihan noin yksinkertaisesti. Verottaja voi kiinnostua, jos joku ostaa sadan tonnin kämpän ilman että nostaa lainaa ja että varallisuus riittää tuollaisiin ostoksiin.

+ pappa joutuu kuitenkin maksamaan luoovutusvoittoveron (jos mökki ollut kauan , niin oliskos se sitten 100 000€:n kauppahinnasta noin 18000) ja sinä varainsiirtoveron. nyt kuluikin siis noin 22000.

Jos taas mökin arvo on 100 000€, niin perintöveroa pamahtaa 16 k€. Minusta kikkailu ei kannata.

+ pappa joutuu kuitenkin maksamaan luoovutusvoittoveron (jos mökki ollut kauan , niin oliskos se sitten 100 000€:n kauppahinnasta noin 18000) ja sinä varainsiirtoveron. nyt kuluikin siis noin 22000.

Jos taas mökin arvo on 100 000€, niin perintöveroa pamahtaa 16 k€. Minusta kikkailu ei kannata.

Tuohan riippuu pitkälti mihin hintaan mökin on aikanaan ostanut. Jos se on ostettu hiljattain niin arvo ei oletettavasti ole paljoa muuttunut. Jolloin myytäessä ei synny luovutusvoittoa, ainakaan paljoa.

Sekä jos omaisuuden möisi yli 3/4 hintaan käyvästä arvosta, niin silloin kauppaa ei pidettäisi lahjanluonteisena (eikä myöskään tarvitsisi maksaa lahjaveroa).

Eli tässä tapauksessa 100 000*0,76= 76 000€, joka olisi siis kauppahinta. Eli jos mökistä ei ole aikanaan maksanut kuin korkeintaan 76 000€ (- myyntikulut, remontit yms), niin luovutusvoittoa ei synny.

Lopputulos: ei tarvitsisi maksaa kuin varainsiirtovero.

Toivottavasti ei ollut ihan kokonaan :anssi:

Löytyisikö apulyöntiä erääseen tietokoneongelmaan?

Miten Word tiedosto muutetaan PDF:ksi? Käykö siihen Adobe Reader 8 mikä mulla on?

Olen aivan ulalla. Duunikoneella riittää, kun laitan word-dokumentissa "tulosta", niin sieltä voi valita, että "tulosta pdf-tiedostoksi". Tässä kotikoneella ei tollaista ole, ja pitäisi saada yksi materiaali vielä tämän illan aikana lähtemään.

Kiitos jo etukäteen jos joku osaa neuvoa.

Olen miettinyt tuota purkkapakettien ravintoaineselostusta.. Jos siis vaikka purkassa on 200kcal/100g, niin tarkoittaako se että tuo 200 kaloria tulee siitä että pureskelee 100g purkkaa vai pitäisikö purkat niellä?

Miten Word tiedosto muutetaan PDF:ksi? Käykö siihen Adobe Reader 8 mikä mulla on?

Olen aivan ulalla. Duunikoneella riittää, kun laitan word-dokumentissa "tulosta", niin sieltä voi valita, että "tulosta pdf-tiedostoksi". Tässä kotikoneella ei tollaista ole, ja pitäisi saada yksi materiaali vielä tämän illan aikana lähtemään.

sun pitää asentaa pdf-printteri. googleen PDFCreator
sen pitäisi olla ilmainen pdf-printteri joka toimii hyvin (myös töissä käytössä)

Mitenkä pakkikselle linkittäminen onnistuu siten, että osoiterivin tilalle voi kirjoittaa omia horinoitaan. Vaikkapa "klikkaa tästä", niin, että osoite kuitenkin toimii.

Insinööriliitosta tulee joka joulukuu urputus siitä etten ole maksanut viimeistä erää ajoissa. Voisinko siis maksaa koko vuoden jäsenmaksun vasta joulukuussa?

E: Lisäksi vielä todella tyhmä kysymys. Kuka näki viimeisimmän 4D dokkarin? Miksei rintojen pienennysleikkausta voida tehdä niin, että poistetaan ylimääräistä kudosta ja nahkaa nännin ympäriltä ja kursitaan nahka takaisin nänniin kiinni. Nänniä kun joutuu kai muutenkin siirtämään. Olisiko lopputulos liian ryppyinen vai mitä.

Olen miettinyt tuota purkkapakettien ravintoaineselostusta.. Jos siis vaikka purkassa on 200kcal/100g, niin tarkoittaako se että tuo 200 kaloria tulee siitä että pureskelee 100g purkkaa vai pitäisikö purkat niellä?

Tietoa ei ole, mutta veikkaisin että kaikki kalorit on siinä "kuoressa" ja sisältö on vaan massaa joka ei sula, eikä sillä ole ravintoarvoa. Eli siinä vaiheessa kun purkka ei enää maistu, on kalorit jo kierrossa.

E: Lisäksi vielä todella tyhmä kysymys. Kuka näki viimeisimmän 4D dokkarin? Miksei rintojen pienennysleikkausta voida tehdä niin, että poistetaan ylimääräistä kudosta ja nahkaa nännin ympäriltä ja kursitaan nahka takaisin nänniin kiinni. Nänniä kun joutuu kai muutenkin siirtämään. Olisiko lopputulos liian ryppyinen vai mitä.

Mutua mutta luulisin että tuolla tapaa tehdessä arvet olisivat aika näkyvillä.

Tietoa ei ole, mutta veikkaisin että kaikki kalorit on siinä "kuoressa" ja sisältö on vaan massaa joka ei sula, eikä sillä ole ravintoarvoa. Eli siinä vaiheessa kun purkka ei enää maistu, on kalorit jo kierrossa.
Kyllä se purkat sulaa

Koska minulla on aina pilkettä silmäkulmassa, mutta yritän luopua pahasta tavastani. Olen myös erittäin sympaattinen veikkonen.:vinkkaushymiö:

http://www.filehippo.com/download_cutepdf_writer/ Vaikka tuosta printteri.

Eli ideana on, että tuo emuloi printteriä ja "tulostaa" sen asiakirjasi PDF-muotoon.

-lisä. ää siinä meni sit virginiteetti tällekkin palstalle, pitää opetella rauhallisemmaksi

Tulipa tuosta purkkakysymyksestä mieleen, että onko siitä haittaa niellä purukumi jauhamisen jälkeen? Jos ja kun se nyt kuitenkin sulaa siellä mahassa. Suositellahan sitä ei, mutta minkälaista vahinkoa tässä sitten voisi tapahtua? Joskus purukumi tulee nielaistua ihan ajattelemattomuuttaan, tai kun haluaa päästä siitä eroon eikä viitsi alkaa sitä mihinkään sylkemään.

Tulipa tuosta purkkakysymyksestä mieleen, että onko siitä haittaa niellä purukumi jauhamisen jälkeen? Jos ja kun se nyt kuitenkin sulaa siellä mahassa. Suositellahan sitä ei, mutta minkälaista vahinkoa tässä sitten voisi tapahtua? Joskus purukumi tulee nielaistua ihan ajattelemattomuuttaan, tai kun haluaa päästä siitä eroon eikä viitsi alkaa sitä mihinkään sylkemään.

Menee vähän asian sivuun, mutta mulle on lapsuudesta jäänyt hirvittävä pelko purkan nielemisestä. Aina peloteltiin, että tulee ties mitä suolisolmuja jos purkan nielee ja sitten kun sen vahingossa nielaisi niin tuli surku olo: äitiii, nytkö mie kuolen.. :itku:

Pieniä lapsia varoiteltiin ainakin vuosikymmeniä sitten nielemästä purukumia, mutta kuten kysyjän kokemukset kertovat useimmat meistä ovat nieleskelleet purukumeja saamatta siitä haittoja.
Kiellon takana oli ajatus, että jos pieni lapsi nielisi suuria määriä purukumia, siitä voisi olla seurauksena jonkinasteinen "suolistotukos".

Valmistajien sivuilla ei kuitenkaan ole mainintaa, että purukumin nieleminen olisi terveydelle vaarallista.
Purukumi on tarkoitettu pureskeltavaksi nimensä mukaan ja kun se on tehtävänsä tehnyt se on paras laittaa roskakoriin.

:rolleyes:

Back
Ylös Bottom