Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Mxm, koitappa tepsiikö jos pidät power-nappia pohjassa jonkun 5 sekuntia.

Minulla on ASUS A6R ja jos painaa powernappulaa pohjassa nii se sammuu kokonaan.

Itse vaihdoin virranhallinta-asetuksista? silleen ettei tietokone mene niihin säästötiloihin. Ei niillä tee mitään. Jos haluaa jättää koneen päälle niin kannen voi laittaa vaan kiinni. Silloin näyttö sammuu...

Itse vaihdoin virranhallinta-asetuksista? silleen ettei tietokone mene niihin säästötiloihin. Ei niillä tee mitään. Jos haluaa jättää koneen päälle niin kannen voi laittaa vaan kiinni. Silloin näyttö sammuu...

Kannattaa tosiaan säätää power options:eja tai miksi niitä Visvassa sitten kutsutaankaan. Sieltä pystyy myös tekemään sellaisen asetuksen, että näyttö sammutetaan tietyn ajan jälkeen, ellei jaksa sitä kantta laittaa kiinni ;)

Osaisiko joku sanoa miksi mikrofonin herkkyys tippuu yhtäkkiä jonnekin pohjamutiin? Aiemmin olen onnistunut käyttämään mikrofonia metrien päästä mese keskusteluissa ja äänityksissä, ja nyttemmin siihen täytyy puhua kovaan ääneen mikrofonin ollessa melkein kiinni huulissa. Äänen voikkuus asetuksissa mikrofoni on olult täysillä jotakuinkin koko ajan, ja ongelma on ohjelmasta riippumaton (kokeiltu messengerillä, windowsin ääninauhurilla, Audacityllä, webbikamera ohjelmistoilla ja Movie Makerilla). Kun eri ohjelmien ja säätöjen tulokset olivat täysin samoja, päättelin itse laitteen olevan rikki. Koska mikrofonit ovat halpoja kuin saippua, ostin uuden. Ei vaikuttanut asiaan yhtään.

Eli pitääkö olettaa että kohtuullisen uudessa koneesani on äänipiiri rikki, vai löytyyköhän asiaan jokin muu ratkaisu?

EDIT: Ohhoh, päivien pähkäilyjen ja miettimisten jälkeen sitten ratkaisu löytyi sattumalta, heti kun kyselin apua. Elikä Äänenvoimakkuussäädöissä piti laittaa lisäasetuksista boosti päälle. No, eipähän tarvitse ostaa asb äänikorttia, ja sainpahan tekosyyn ostaa nätimmän mikin :-)

Mutta KKHS, voihan olla, että vanha mikki oli menossa rikki? Itselläni ainakin heittelee noiden mikkien laadut laidasta laitaan. Paskoja suurin osa. Noh, ok, vois lukea tarkemmin. Mic boost 20db on ystävä.

Tilasin ensimmäisen internettini. Sen mukana tulee F-Secure virusturva. No, tästä kerroin isälle ja sanoi "voi voi, F-Secure on HIDAS! Nortoni on paljon nopeampi."

Oliko toi joku läppä (isästä ei saa puhumalla totuutta irti, on kokemuksia) vai onko F-Secure tosiaan hidas ja kohta alkaa pelit tökkiä vaikka on Core2Duo koneessa?

Tiedän, tyhmä kysymys mutta en ole nettiasioista perillä :nolo:

F-Secure on yleisesti yksi raskaimmista virustorjunta/palomuurisoftista, eli sinänsä isäsi on kyllä oikeassa.

En kyllä tiedä onko Norton sen "kevyempi"... enkä oikein usko että noista kumpikaan kovin ankarasti varaa prossutehoja... lähinnä muistia.

Onko kellään kokemusta TeamSpeak 2:sta???

Välillä se toimii kuin unelma... 20 minuuttia.

Sitten tiimi ei kuule enää minua, mutta minä joko kuulen tai en.

Uudelleenkäynnistys auttaa... tai sitten ei.

Yhteys serveriin ei katkea. TS näyttää että tangenttia painetaan. Mitään ei vaan enää saa kuuluviin.

Onko kellään kokemusta TeamSpeak 2:sta???

Välillä se toimii kuin unelma... 20 minuuttia.

Sitten tiimi ei kuule enää minua, mutta minä joko kuulen tai en.

Uudelleenkäynnistys auttaa... tai sitten ei.

Yhteys serveriin ei katkea. TS näyttää että tangenttia painetaan. Mitään ei vaan enää saa kuuluviin.

Me käytettiin tuota kaveriporukalla joulukuussa, kun oli pienimuotoiset LAN:it käynnissä. Yhdellä kaverilla oli vastaava ongelma. Syy ei kuitenkaan ollut TS:ssa vaan hänen äänikorttinsa ajureissa. Eli kokeile päivittää äänikortin ajurit, se saattaisi auttaa...

Me käytettiin tuota kaveriporukalla joulukuussa, kun oli pienimuotoiset LAN:it käynnissä. Yhdellä kaverilla oli vastaava ongelma. Syy ei kuitenkaan ollut TS:ssa vaan hänen äänikorttinsa ajureissa. Eli kokeile päivittää äänikortin ajurit, se saattaisi auttaa...

Se on ennen toiminut kunnolla... mutta TS tosin on päivittynyt sen jälkeen kakkosversioonkin. Kokeilenpa tuota!

ATK-alan veteraanit huomio!
Kertokaas onko mitään mahdollisuuksia saada ikivanhoja symphony-taulukoita auki nykyohjelmilla? Filet on siirretty vanhalta museokoneelta uudemmalle, jossa ei tietenkään ko. ohjelmistoja ole. Tai saakohan mistään imuroitua tuota symphonya ilmaiseksi?

ATK-alan veteraanit huomio!
Kertokaas onko mitään mahdollisuuksia saada ikivanhoja symphony-taulukoita auki nykyohjelmilla? Filet on siirretty vanhalta museokoneelta uudemmalle, jossa ei tietenkään ko. ohjelmistoja ole. Tai saakohan mistään imuroitua tuota symphonya ilmaiseksi?

Mikä pääte niissä on? Kokeile seuraavia linkkejä,

http://www.bookcase.com/library/software/msdos.desktop.spreadsheet.html
(ascii-kääntäjä siitä ylhäältä)

http://vetusware.com/download.php?id=4036
(Lotus Symphony)

Saako Win XP:tä suoraan koneen käynnistettyä kirjautumaan tietylle käyttäjälle, johon ei ole asetettu salasanaa?

Mulla on nyt kaksi käyttäjää (oma & vieras) enkä ole minkäänlaista salasaan niihin asettanut. Koneen pitäisi suoraan lataukset (dos?) tehtyään kirjautua tälle omalle käyttäjälleni.

Vähän väsynyttä, toivottavasti joku ymmärsi. ;)

Saako Win XP:tä suoraan koneen käynnistettyä kirjautumaan tietylle käyttäjälle, johon ei ole asetettu salasanaa?

Mulla on nyt kaksi käyttäjää (oma & vieras) enkä ole minkäänlaista salasaan niihin asettanut. Koneen pitäisi suoraan lataukset (dos?) tehtyään kirjautua tälle omalle käyttäjälleni.

Vähän väsynyttä, toivottavasti joku ymmärsi. ;)
Mulla taas on just toisinpäin, eli haluaisin, ettei tietokone automaattisesti kirjaudu Administrator - käyttäjälle, vaan tilin saisi valita itse. Tosin, se ominaisuus taitaa puuttua warewinukasta. :hyper:

Timias, katso ylempi postini.
No sehän tässä on, että tuolla olevat ohjepaketit, jotka aidoissa winukoissa on, eivät tällä avaudu. Tää siis ilmeisesti on ware (ei ole oma asentama) ja siks tästä puuttuu juurikin nuo ohjepaketit käyttäjätilien hallintaan sekä vianmääritys yms.

Back
Ylös Bottom