Vital Remains - Icons Of Evil

Pro-Pain

Ylileveä kuljetus
Mode
Vital Remains julkaisee Icons Of Evil albumin 3.4.

Biisilista:
01. Where Is Your God Now
02. Icons of Evil
03. Scorned
04. Born To Rape The World
05. Reborn…The Upheaval of Nihility
06. Hammer Down The Nails
07. Shrapnel Embedded Flesh
08. 'Til Death
09. In Infamy
10. Disciples of Hell

Ohho, millastahan kamaa on tulossa? Aikaisempi tuotanto on kyllä ollut hyvää.

Kannet:
Icons_front.jpg

Hammer down the Nails bändin MySpace sivuilla.

Kuva ja kotisivut:
http://www.vitalremains.com/

Mua ei ole kuin Dechristianize kiinnostanut, toivottavasti tämä on vähintään yhtä hyvää kamaa.

tämä kaveri ei ole mielestäni ikinä soittanut vital remainssille, livenä tai levylle.

dechristianize levylle rumpuosuudet hoiti dave suzuki, samainen mies teki myös bassot ja ymmärtääkseni joitain kitara kuvioita.

rumpuja dave soitti kuviot kerran ja niitä loopattiin biisin mittaiseksi.

livenä rumpaleita vital remainssilla on ollut mm. Lord Marco Pitruzzella sekä Tim Yeung

melkoinen taikuri suzuki ku tuommoisen levyn vääntää periaatteessa yksin :rock:

Uusi tuttavuus tämä. Kun kaipaa kunnon grindpaahtoa niin tämähän sopii kun nyrkki silmään. Suht sukkelaaa. Levyllähän "vokaaleja" toimittaa Glen Benton (Deicide).

täytyy myöntää, että uusinta levyä en ole vielä kuullut, mutta jos se on yhtään esim. dechristianizen kaltaista niin itse luokittelen tyylin uuden ajan death/black metalliksi.

samassa kategoriassa mm. uudempi behemoth ja belphegor

.. itse luokittelen tyylin uuden ajan death/black metalliksi.

Näistä genrevivahteista on aika turha vängätä. Mun mielestä kuulostaa grindcorelta jonkun muun mielestä muulta. Mutta en mä silti black metal sanaa liittäis tähän konseptiin alkuunkaan.

Makuasia sano kissa kun persettään nuoli. :whip: Hyvää mättöä jokatapauksessa.

Pitäis varmaan koittaa kuunnella tätäkin yhtyettä, löytyyhän hyllystä 6 Glen Bentonin örisemää tekelettä.
Edit: Muuten vois toimiakin, rummut tosiaan kuulostaa välillä hieman keinotekoisilta (mutta niinpä kuulostaa Deiciden uusimmillakin eikä häiritse). Hyvä että erottuu dm-bändien sankasta joukosta melodioilla ja eihän Bentonin ääntä noin vain kopioida. Toimii, saas nähdä meneekö ostoslistalle kuitenkaan...

Tuo grind varmaan tarkoittanee sanaa jolla kidutat kitarankieliä ja rumpuja. Mutta deathmetalliahan tuo on.

Tuo grind varmaan tarkoittanee sanaa jolla kidutat kitarankieliä ja rumpuja. Mutta deathmetalliahan tuo on.

Vänkävänkävänkä.

Gorefest on myös death metallia. Silti Gorefest ja Vital Remains eroaa musiikillisesti toisistaan yhtä paljon kun Tik Tak Burzumista.

Grindcore:han lanseerattiin aika lailla Napalm Deathin ekojen levyjen aikoihin. Siltähän tuo VR aika pitkälti kuulostaa. Biisit vaan pidempiä. Sisältö kuitenkin aika samaa kaaosta. Hence grindcore. Oli miten on samapa tuo. ;)

Vänkävänkävänkä.

Gorefest on myös death metallia. Silti Gorefest ja Vital Remains eroaa musiikillisesti toisistaan yhtä paljon kun Tik Tak Burzumista.

Grindcore:han lanseerattiin aika lailla Napalm Deathin ekojen levyjen aikoihin. Siltähän tuo VR aika pitkälti kuulostaa. Biisit vaan pidempiä. Sisältö kuitenkin aika samaa kaaosta. Hence grindcore. Oli miten on samapa tuo. ;)

Lisää vänkävänkävänkää. Minä en kyllä keksi mistä tuon grindin tähän nappasit, jenkithän on vääntäny samanlaista brutaalia death metallia blastbeat itseisarvona kauemmin kuin minä olen elänyt ja ei se silti tuosta grindia tee.

Sovitaan niin. ;)

.. brutaalia death metallia blastbeat itseisarvona kauemmin kuin minä olen elänyt ja ei se silti tuosta grindia tee.

Mielenkiinnosta. Miten itse määrittelet grindcoren? Meneekö mielestäsi Vital Remains saman genrenimityksen alle kuin Bolt Thrower? Tai Death Breath?

Tiedän että grindcore:lla alkujaan tarkotettiin lyhyitä blastbiisejä. Kuuntelin sitä jo silloin (90 luvun alussa). Mutta eihän tuo musiikillisesti eroa siitä juurikaan, vai oletko eri mieltä? Vaikkei tyylipuhtaasti sen nimityksen alle sovikkaan (vrt. Scum) niin on se grindahtavaa kuitenkin.

Missä se mighty book on genres onkaan? Ai niin, ei sellasta ole olemassakaan.

Sovitaan niin. ;)

Mielenkiinnosta. Miten itse määrittelet grindcoren? Meneekö mielestäsi Vital Remains saman genrenimityksen alle kuin Bolt Thrower? Tai Death Breath?

Tiedän että grindcore:lla alkujaan tarkotettiin lyhyitä blastbiisejä. Kuuntelin sitä jo silloin (90 luvun alussa). Mutta eihän tuo musiikillisesti eroa siitä juurikaan, vai oletko eri mieltä? Vaikkei puhtaasti sen nimityksen alle sovikkaan nin on se sinneppäin kuitenkin.

Grindcore= Hervotonta mäiskettä, ylinopeaa hardcorea, pohjimmiltaan simppeleitä riffejä, huutoa/kurlausta/ym., lyhyet biisit tai sitten ihan wikipediasta: "- -grindcore on silti tunnistettavissa nopeista blast beateista, matalista kitaroista, ärjyvistä vokaaleista ja lyhyistä kappaleista."
Vital Remains menee brutaalin death metallin nimikkeen alle, Death Breath on rokkaavaa old-skool death metallia ja Bolt Thrower hitaanpuoleista jynkytystä, mutta silti death metallia. Kaikki menee siis death metal nimikkeen alle. Pointtina nyt itellä oli se että pelkällä blastilla ei grindiä tehdä. Oikein tehtynä sama lopputulos (siis grindcore) saadaan nopsalla d-beatillakin.
Jaa, voisihan tämän Vital Remainsin laittaa tähän "Death-grind: Death metalin teknisyys yhdistettynä grindcoren nopeuteen ja energiaan." genreen melkein, mutta sanoisin että tämä bändi on juuri siinä hiuksenhienolla rajalla brutaalin death metallin puolella.

Back
Ylös Bottom