Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

eli noob kyssä mut kuitenki, kaveri soitti tänään mun kännykästä kun omasta loppui akku. Pisti oman sim-korttinsa mun puhelimee ja teki soiton. Sitten otti pois ja pistin oman sim-korttini takas ja nyt kaikki viestit lähteny vittuun. Miksi? Eihän siinä mitää muuttua pitäis vai kuinka? En tie oliko ne kortilla vai puhelimes, tää vissiin vaikuttanee asiaan.

Tyhmä kysymys: Miksi pitää vaihtaa sim-kortti, että kaveri voi soittaa kännykästäsi..?

Ei ne viestit pitäisi ainakaan sim-kortilta pitäisi mihinkään kadota, ilmeisesti viestit on tallennettu puhelimen muistiin. Muistaakseni itseltäni joskus katosi osa viesteistä puhelimen vaihdon yhteydessä, mutta ei kaikki - enkä ole muutellut viestitallennusasetuksia. :eek:

Edit. Ah, ok, mun moka :D

Sen puhelin meni paskaks eikä muistanu numeroo johka sen piti soittaa
Ei tos siltikää järkee ollu

1.Sony Ericsson T290i
2.ei
3.sitä mietin itekki :D nyt väittää tulee et Muistin tila: puhelimen muisti 0% käytössä , simin muisti 0% käytössä
similläkää ei oo enää mitää, mut esim. puhelinnumerot ei lähteny ainoastaa viestit

näyttääkö jonkun muunkin mielestä siltä että Ilta-sanomien urheiluosion ekalla sivulla oikean laidan pikku kuvassa olisi Marko Savolainen karvalakki päässä ? :rolleyes:

Mistä vitun aivovammaliiton keskuspankista jengi saa noita otsikoita aloittamilleen ketjuille? Onko ideana kenties, että mahdollisimman käsittämätön mongerrus saa ihmiset kiinnostuneena avaamaan ko. aloituksen? Vai kuvitellaanko, että keskustelu kuuluu aloittaa samalla tavalla kuin puheessa niin, että otsikko on mitä sattuu, loppuu kolmeen pisteeseen ja sitten varsinaisessa postauksessa on joku kysymys? Esim.

Otsikko: "Onko kukaan..."

Postaus: ... kokeillut TV-shopin anuksentiukentajapastilleja?

Vittu, en kerro vaikka olisinkin. Saatanan apinat.

fruit_banana.jpg

Joo.. olen kännissä mut kyl alan jo olee suht selvä, varmaankin. Mut eniweis ku kännykkä hävis tossa päivällä (2kk vanha ja 200e uutena kaupasta) niin mitä keinoja mulla olis saada se takas.
Olin silloin kaupassa kun se hävis, naputtelin vielä tekstaria kauppaan mennessä mut ku tulin himaan (asun ihan lähellä kauppaa) niin sitä ei enää näkynyt. Olen siispä päätynyt siihen että joko joku varasti sen mun taskusta, löysi sen kaupan tiskiltä ja otti mukaansa tai löysi sen maasta ja otti mukaansa.

Muttamutta, kysymys kuuluukin että kun olen nyt käynyt tarkistamassa kaupan lattiat ym. ja kyselly myyjiltä, sekä tarkistanu reitin jota pitkin kuljin. Ajattelin että kyselisin ainakin poliisiasemalta, kun he ilmeisesti hoitavat löytötavaroita ja sitten voisin vielä kysellä kyseisestä kaupasta huomenna jos joku olisi palauttanut sen sinne jostain syystä. Mutta olisiko mitään muita ideoita?

Yritin siis jo soittaa siihen kännykkään enkä saanu yhteyttä, ilmeisesti se on pois päältä (siinä oli 1 pykälä virtaa kun se hävis) tai sit joku on vaihtanu oman sim-korttinsa siihen.. mene ja tiedä. Mut soittamalla en saanu yhteyttä siihen.

Miksi ihmeessä mun ikkunan ympärillä ja siitä sisään lentelee ötököitä niin usein? Mikä siihen voisi olla syynä? Mehiläisiä varsinkin ilmaantui viime kesänä ja eilen tuli tämän kevään eka.
(Mitään pesää siis ei ainakaan ikkunalaudalla näy, kerros on kuudes.)

Miten ihmeessä ikkunan sisäpuolella näkyy toisinaan eläviä kärpäsiä ja vähän ajan kuluttua sitten kuolleita (tämä jälkinmäinen nyt on selvä)? Ei tuossa ikkunassa nyt näy mitään kolosia ja vaikka olisi niin tuskin nyt hyönteiset moisia niin tarkasti etsivät? Ja jos etsivät niin mikseivät ne sitten pääse sieltä pois?

veikkaisin että johtuu paine-erosta. kun asunnossa on aina alipaine niin niistä pienistä raoista mistä kärpäset pääsee ikkunan väliin vetää aina sisäänpäin(ainakin vähän, riippuu ilmanvaidon ilmankorvausratkaisusta yms). sit seuraavassa ikkunassa on tiivisteet ja kärpäset ei pääse eteenpäin ja takaisin ulos yrittäessä se sama veto pitää kärpäsen ikkunan välissä.

tai sit ne ei vaan osaa pois... vahingossa eksyvät pikkuraosta ja sit ihmettelevät kun on näkymätön voimakenttä eivätkä pääse mihinkään voimakenttien läpi :)

veikkaisin että johtuu paine-erosta. kun asunnossa on aina alipaine niin niistä pienistä raoista mistä kärpäset pääsee ikkunan väliin vetää aina sisäänpäin(ainakin vähän, riippuu ilmanvaidon ilmankorvausratkaisusta yms). sit seuraavassa ikkunassa on tiivisteet ja kärpäset ei pääse eteenpäin ja takaisin ulos yrittäessä se sama veto pitää kärpäsen ikkunan välissä.

tai sit ne ei vaan osaa pois... vahingossa eksyvät pikkuraosta ja sit ihmettelevät kun on näkymätön voimakenttä eivätkä pääse mihinkään voimakenttien läpi :)

No höh, mä olisin odottanut jotain jännempää vastausta. Tyyliin:

Sinne on joskus ikkunanpesun yhteydessä joku kärpänen muninut pentunsa. Sitten kärpänen on jäänyt sinne väliin ja kuollut. Pennut ovat kuitenkin syntyneet, syöneet emonsa ruokana ja toisensa. Sitten viimeinen kasvaa isoksi, munii uusia poikasia ja sama kiertokulku alkaa uudelleen.

Hmm.. Ei kai mulla ole liian vilkas mielikuvitus? :rolleyes:

Olen (muistaakseni hesarin torstin tai kirstin palstalta) lukenut, että pikakahvi tehdään niin, että ensin se kahvi on keitetty luonnolliseen tapaan, eli paahdetuista ja jauhetuista pavuista, ja sitten kuivatettu, ja otettu se kuiva-aine talteen. Siitähän sitten tulee kahvia n. 1 kuppi/teelusikallinen sitä kuiva-anetta.

Kysymys kuuluukin: Miten sitä kuiva-ainetta tulee yhdestä kupillisesta niin paljon?:eek: Jos vastaavaa tapahtuisi kotona, niin aika suuri osa poroista liukenisi sinne pannuun, näin ei kuitenkaan näytä käyvän.. En ole vielä tutkinut, kuinka paljon kuiva-ainetta tulee itse keitetystä kahvista, mutta takuulla menee testiin!

No höh, mä olisin odottanut jotain jännempää vastausta. Tyyliin:

Sinne on joskus ikkunanpesun yhteydessä joku kärpänen muninut pentunsa. Sitten kärpänen on jäänyt sinne väliin ja kuollut. Pennut ovat kuitenkin syntyneet, syöneet emonsa ruokana ja toisensa. Sitten viimeinen kasvaa isoksi, munii uusia poikasia ja sama kiertokulku alkaa uudelleen.

Hmm.. Ei kai mulla ole liian vilkas mielikuvitus? :rolleyes:

Ei suinkaan! Voit tarhata itse kärpäsiä ikkunan välissä vaikka niin paljon, että herättää horroria naapurustossa! Niiden emo tosin ei riitä ravinnoksi, on liian tiiviskuorinen ja kuiva. Laita vaikkapa banaani sinne ikkunoiden väliin, kun ne kärpäset tarvii toukkavaiheessa kosteaa ravintoa ja elinympäristön. (Ainakin banaanikärpäset:rolleyes: ) kärpäsarmeija ikkunoiden välissä ois aika.. sanoinkuvailematon.. siitä sais hienon videon..:rolleyes:

kummassakaan selaimessa (firefox, internet exploder) ei toimi enää animoidut kuvat (esim. .gif). Palomuurina toimii Zonealarm. Mikä avuksi?

Miten sitä kuiva-ainetta tulee yhdestä kupillisesta niin paljon?

Teelusikallinen pikakahvia ei taida painaa paljon mitään. Ne muruset valmistetaan mun käsittääkseni pakkaskuivaamalla eli ovat lähinnä ilmaa. Kerro sitten ihmeessä tulokset tänne kun saat kokeiltua itse.

edit: tsekkasin tuon jutun, yhteen kuppiin menee joku 2 g pikakahvia. Kotikemistin tuloksia odotellessa ;)

Miten käypi, jos bodari maalailee ennen lavalle menoa vaikka vatsojen väliin varjostuksia ylimääräisellä värikerroksella?

Millanen ajanlasku oli käytössä ennen väitettyä Jeesuksen syntymää?

Miksi kylmään ihoon koskee enemmän, jos vaikka läpsii lumessa viilennettyjä kämmeniä kaverin kanssa yhteen olan takaa?

Miksi banaani pienenee ja kuoret ohenevat, kun banaani kypsyy (menossa vanhaksi)?

Back
Ylös Bottom