CBB Utti Hulkki Hietala

Meta title: 🔥 Utti Hietala – suomen kovin treenimetodien räjäyttäjä 🔥

Meta description: Räjähtävä katsaus Utti Hietalan treenifilosofiaan, metodeihin, kehonrakennukseen ja suorituskyvyn optimointiin. Maksimaalista rautatietoa...

Lepopäivänä toki ihan hyvä idea ja teen itsekin hieman tuohon suuntaan (hyvin kevyesti joitan liikkeitä salilla läpi ja kropan läpikohtainen venyttely). Jalkatreenien jälkeen meikäläisellä ei tosin ole lepopäiviä.Treenini löytyvät blogista. En edes kisadieetillä tehnyt yhtään ainutta lenkkiä, mutta teen jopa massakaudella jalkatreenien päälle noin 10 minuuttia palauttavaa aerobista esim. kävelymatolla tai kuntopyörällä.
10 min on aika lyhyt aika kuiteski. Saahan siinä veret liikkeelle. Ite olen tuota edellä mainitseemaani harrastanut niin ihan hyvältä tuntuu kun ei vaan mitää himo kävely lenkkejä ala ottaa ja kova tempoista. Reeni blogia pitää seurata jatkuvalla syötöllä...:thumbs:

Kuinka monta kertaa oot joutunu ajaa jengiä pois laitteista, ku oot vetäny abc-treenejä? Mun salilla on turhan ees unelmoida tollasista..heti ku lähet toisesta, nii joku runkkari tulee säätää siihen :-D

Kuinka monta kertaa oot joutunu ajaa jengiä pois laitteista, ku oot vetäny abc-treenejä? Mun salilla on turhan ees unelmoida tollasista..heti ku lähet toisesta, nii joku runkkari tulee säätää siihen :-D
Hyvin harvoin, koska treenaan yleensä aika myöhään illalla. Joskus toki joku menee laitteeseen silloin kun en sitä juuri käytä, jolloin huomautan että tekisin siinä vielä niin ja niin monta sarjaa, mutta yleensä kaikkia liikkeitä voi tehdä ihan hyvin välissä.

Hyvin harvoin, koska treenaan yleensä aika myöhään illalla. Joskus toki joku menee laitteeseen silloin kun en sitä juuri käytä, jolloin huomautan että tekisin siinä vielä niin ja niin monta sarjaa, mutta yleensä kaikkia liikkeitä voi tehdä ihan hyvin välissä.

Hulkki kävelee määrätietoisin askelin, kiilto silmissä, ja vihasesti puuskuttaen laitetta kohti, niin kaikki tajuaa jo siinä vaiheessa lähtee laitteesta.

Hulkki kävelee määrätietoisin askelin, kiilto silmissä, ja vihasesti puuskuttaen laitetta kohti, niin kaikki tajuaa jo siinä vaiheessa lähtee laitteesta.

Mä mietin, et siellä salilla palaa aina sellanen "varo vihaista hulkkia" -kyltti, ku hulkki on treenaamassa ;-)

Nyt kun olet treenannut todella intensiivisesti monta viikkoa (kuukautta?) putkeen niin eikö olisi aika ottaa tähän väliin viikko tai vaikka 5 päivää jolloin et tee mitään muuta kuin hieman aerobista ja syöt todella paljon?

Kun itse puhut aina siitä että vaihtelu on hyvästä niin voisiko olla että kunnon lepojakso tähän väliin toisi kehitystä? Kun näyttää ylikuntokin olevan ovella?

Jes, sain tän threadin luettua, hyvää juttua.
Mutta asiaan, eli jäi kaivelemaan siellä Turun fast training academy keikalla ku kerroit lukevas jotai kirjaa, jota siellä hieman vilautitkin (oisko liittynyt lisäravinteisiin), et mikä se on? En sillo sen itse luennon jälkeen tajunnu/kehdannu tulla sulta sitä kysymään ku siellä olin. Itteeni kiinostais tietää noista lisäravinteista hieman enemmän, ni ois kiva jos kertoisit mikä kirja oli kyseessä (jos liittys lisäravinteisiin)/suosittelist jotai hyvää kirjoja. Kiitti jo etukäteen :)
PS. hyvin tuntus juttua siellä riittävän, oisit tosiaan voinu puhua varmaa hyvinkin paljon pitempään :D

Paitsi jos mä olen varannut 3 laitetta/ nostopaikkaa tehdäkseni triplasarjoja:D

(Ja Riku loput )

Mites hulkki näin kun aloittelijana (ja tietämättömänä) kyselen, että teet myös voimapainotteista treeniä, mutta etkös hae kuitenkin treenilläsi lihasmassaa, et niinkään voimaa? Vai mitenkö?:david:

ideana on se,että mitä isommat painot sitä isommat lihakset.Voisitko kuvitella vaikka Hulkin kokosen kaverin tekemässä kyykkyä 60 kg:llä???Tässä on siis idea ja toki myös vaihtelu auttaa lihaksen kasvuun.Hulkki voi vielä tätä täsmentää,mutta tässä tietääkseni asian perusidea

Nyt kun olet treenannut todella intensiivisesti monta viikkoa (kuukautta?) putkeen niin eikö olisi aika ottaa tähän väliin viikko tai vaikka 5 päivää jolloin et tee mitään muuta kuin hieman aerobista ja syöt todella paljon?
Kalorinkulutus on korkeimmillaan silloin kun treenataan, lepopäivinä ja kevennyksen aikana nimenomaan ei kannata syödä yhtä paljon kuin normaalisti treenatessa.

Kuten Silmukka tuossa jo vihjasikin, blogista löytyy kyllä kaikki treenit viimeisen puolen vuoden ajalta, ja sieltä mm. näkisit että treenaan aina reilut 4 viikkoa putkeen kovaa, minkä jälkeen otan 5 päivää kevyemmin (totaalilepo ei tee yhtä hyvää kuin 1-2 kevyttä verenkiertojumppaa tuona aikana).
siellä Turun fast training academy keikalla ku kerroit lukevas jotai kirjaa, jota siellä hieman vilautitkin (oisko liittynyt lisäravinteisiin), et mikä se on? En sillo sen itse luennon jälkeen tajunnu/kehdannu tulla sulta sitä kysymään ku siellä olin. Itteeni kiinostais tietää noista lisäravinteista hieman enemmän, ni ois kiva jos kertoisit mikä kirja oli kyseessä (jos liittys lisäravinteisiin)/suosittelist jotai hyvää kirjoja. Kiitti jo etukäteen :)
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?p=1411386

Ei liity varsinaisesti lisäravinteisiin, vaan ravintoon.
Mites hulkki näin kun aloittelijana (ja tietämättömänä) kyselen, että teet myös voimapainotteista treeniä, mutta etkös hae kuitenkin treenilläsi lihasmassaa, et niinkään voimaa? Vai mitenkö?:david:
Lihasmassaa kun voi kasvattaa usealla eri tavalla. Omat voimapainotteiset treenini tähtäävät pääasiassa lihaksen proteiinimassan kasvatukseen, kun taas hypertrofiapainotteisilla treeneillä painotus on kenties enemmän mm. sarkoplasmisen volyymin kasvatuksessa. Molemmat treenit toki kasvattavat lihasta jossain määrin molemmilla tavoilla, mutta painotus on erilainen.

Toivottavasti kukaan ei kuvittele, että ns. voimapainotteisella treenillä (toistot 4-8) saataisiin muka vain voimaa eikä yhtään lihasmassaa, ja että hypertrofiapainotteinen treeni vain kasvattaisi lihasta. Asia ei todellakaan mene näin yksioikoisesti, mutta noita treenejä on helpompi kutsua voima- ja hypertrofiapainotteiseksi juurikin niiden olennaisten erojen vuoksi. Molemmilla saadaan aikaan lihasmassaa.

Kuten sanoin, olen odottanut noita ylirasituksen oireita heti siitä lähtien, kun kolme viikkoa sitten ryhdyin treenaamaan etureisiä 4 kertaa viikossa. Ja nyt kun olen puskenut treeniä eteenpäin noista pelotteluoireista huolimatta, alkaa olokin olla taas parempi.

Millä estät tuon ettet tule kipeäksi noiden ylirasitusoireden tullessa?

Itselläni tuntuu että aina kun puntti rupeaa luistamaan iskee flunssa ja siitä selviytyminen vie melkein sen viikon jonka jälkeen taas lähtee rumba alusta.

Auttaako esim. glutamiini parantamaan vastustuskykyä ja blokkaamaan näitä mahdollisia viruksia?

En tiedä, onko tätä jo kysytty, mutta onko sulla tullut missään vaiheessa ns. raskausarpia punttien nostelun aikana? Ootko käyttänyt jotain rasvoja/öljyjä estääksesi arpien syntymistä?

Kattoin vaan blogista tuota viimeisintä videota ja aattelin, et jos rinta on pumpissa ja venyttään sitä tolleen kovaa voi nahkakin paukkua aika lahjakkaasti!:evil:

Back
Ylös Bottom