Mää oon vuoden verran kypsytellyt ajatusta luopua alkoholista kokonaan. Viina ei oo mulle mikään ongelma ollut koskaan, otan muutenkin harvoin ja vaikka olisin kuinka kännissä osaan käyttäytyä. Baarissa tulee käytyä enään pari kertaa vuodessa, musa keikoilla ehkä vähän useammin. Mun juominen liittyy kiekkomatseihin, joissa käyn tosi paljon, niin kotipeleissä kuin vierasmatseissa. Kotipeileissä en juurikaan juo, mut vieras peleissä tulee ryypättyä joka kerta ja aika reippaasti, viimeksi juuri eilen, terveisiä vaan Lappeerantaan Saipa faneille. Tänä aamuna sit taas funtisin, et miksi pitää vetää kännit, kun oon ihan varma et yhtä hauskaa, todennäköisesti jopa hauskempaa, olis ihan selvinpäin. Viina maistuu paskalle, känni vaiheesta muistikuvat on katkonaisia, ja lopulta on vaan huono ja väsynyt olo, plus krapula kestää kaksi päivää. Suurin syy juomiseeni taitaa olla yksinkertaisesti tapa ja ehkä se, että suurin osa fani-bussissa olevista juo (paitsi alaikäiset joilla ei ikä piisaa). Lisäksi tuntuu että juomattomuutta pitää aina perustella jotenkin, jos sanoo että juominen ei vaan tunnu omalta jutulta, voi muut alkaa äkkiä kattoon vähän kieroon. Oon kuitekin päättänyt kokeilla ainakin puolenvuoden ajan elämää ilman kännejä. Eli niin pudotuspelit kuin finaalitkin (koska tottahan Tappara ny sinne asti pääsee) sekä edessä olevat kesäfestarit. Luulempa että en menetä mitään, sen sijaan muistikuvia reissuista on varmasti enemmän...