Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Se jenkkien ruumiiden raahaaminen neekerien väkijoukossa oli pakko laittaa siihen leffaan, koska muuten se ei olisi tarpeeksi dramaattista. Haluttiin ilmeisesti antaa edes jotenkin eläimellinen kuva somaleista. No, olihan se ainakin totta, kyllä niitä ruumiita nöyryytettiin.

Ja muut kootut selitykset.Tuskimpa niissä testeissä mitään yleis sivistystä mitataan. :rolleyes:

P2 mittaa matemaattista osaamista ja ongelmanratkaisukykyä. Näissä tuppaa korkeammin koulutetut (koulutuksen tehtäviin antaman harjaantuneisuuden ja älykkyyden ansiosta) pärjäämään paremmin. Jos olet intin käynyt, niin pitäisi olla tuttu testi ja tiedossa myös se että yleensä ne parempia pisteitä saaneet lähtevät aukkeihin, rukkeihin ja erilaisille erikoisaloille (erilaiset tekniset koulut, varusmieslentäjät jne) joihin haetaan erikseen varusmiespalvelukseen.
Olen aivan varma, että erikoisjoukkojen hakukokeissa on vastaavia jenkeissä, kun sellaisia on jo ihan perus merijalkaväelläkin mitä olen dokumenteissa nähnyt.

Se jenkkien ruumiiden raahaaminen neekerien väkijoukossa oli pakko laittaa siihen leffaan, koska muuten se ei olisi tarpeeksi dramaattista. Haluttiin ilmeisesti antaa edes jotenkin eläimellinen kuva somaleista. No, olihan se ainakin totta, kyllä niitä ruumiita nöyryytettiin.
AKV:n muistoa kunnioittaen haluan muistuttaa siitä kohdasta n. 1000 000 viestiä aiemmin tässä ketjussa, jolloin tunnustin joskus olleeni aiemmassa elämässä työn puolesta tekemisissä näiden steissin nuorten somppujen kanssa. Siis niistä aika lailla pahimpien. Laitoksessa. Ja myönsin, että ihan ihmisiä ja sinänsä hauskoja nuoria poikia ne olivat. Jonka jälkeen AKV hehkutti, että nyt reinokin on ihmisarvonsa ansainnut: nyt on maailmankaikkeuden suurin rasistimulkkukin vihdoin myöntänyt, että neekerikin voi olla ihminen. Vaikka siitä ei missään vaiheessa edes ollut kysymys.

Näiden somalipoikien mielestä Isku Mogadishuun oli maailman paras elokuva mitä ikinä ja tuo mainitsemasi kohtaus oli nimenomaan paras kohta missään elokuvassa ikinä.

Huomasiko kukaan perjantaina uutisissa, kuin Suomeen oli saapunut somaleita pitkin Eurooppaa saamaan kokemuksia somalien katutyöstä Suomessa?
Tai lähinnä Helsingissä.
Toimittajan mukaan nuoret somalit syyllistyvät lähinnä ryöstöihin, ja katutyötä tehdään, että "raiskaukset ja puukotukset eivät yleistyisi" (SIC!!!).

Suomessa on kuulemma saatu ihan hirveän hyviä tuloksia tästä katutyöstä, ja Englannista Suomeen oppia saamaan tullut sompanssi kertoi, kuinka hän halusi oppis Suomesta miten täällä on onnistuttu näin hyvin, kun "samoja ongelmia on joka maassa" (SIC!!!).

Mulla meni kyllä melkeen yöunet siitä. Ettäkö joka maassa, jossa somaleita on, on tollasia ongelmia?
En ollu tajunnu, että maailma on niin umpitäys niitä semmosia rasisteja.

Jos lapsen vanhemmat ovat alkoholisteja tai narkkeja ja heidän lapsena joutuu elämään koko ajan turvattomassa olossa ja ilman mitään normaalia kanssakäymistä sekä pelonsekaisessa ympäristössä, niin kukaan ei ihmettele kun lapsesta tulee henkisesti epävakaa tai häiriintynyt.

Jos Somali (tms) on koko ikänsä elänyt ympäristössä, joka on epävakaa, pelonsekainen, turvaton ja sanalla sanoen järjetön, niin Somalin muuttaessa Euroopaan kukaan ei saa edes miettiä, että myös Somalin psyyke voisi olla kärsinyt pahemman kerran. Jos epäilet, että näistä oloista tuleva henkilö ei ehkä ole täysin henkisesti terve niin mikäs kortti silloin heilahtaa mokulta sinulle.

Olen käynyt lapsuudessani vanhempieni ja siskoni kanssa saunassa yhdessä ja olemme tämän jälkeen yleensä katselleet tv:tä ja mielestäni tämä on aivan normaalia. Näin meillä on toimittu. Koska tiedän, että monet monet muutkin perheet Suomessa näin toimivat, pidän tätä täysin normaalina. Olisinko valmis luopumaan saunakulttuuristani jos muuttaisin maahan jossa se ei olisi suvaittavaa? En tiedä, en usko että olisin sillä niin normaalia se on minulle.

Jos veljeni olisi raiskannut naapurikylän tytön aseella uhaten (ase hänellä on koska hän kuuluu taistelijoihin) ja kertonut tästä ja useista vastaavanlaisista tapauksista minulle nauraen ja rehvastellen, olisiko tästä tullut normaalia elämää minulle? Olisi. Näin kun tekevät monet muutkin siinä meidän keskuudessa. Alkaisinko minä näin tekemään? Alkaisin. Paine ympärillä on suuri ja en ole koskaan oppinut toisenlaisia arvoja. Minä olen oppinut, ettei ihmisellä juurikaan ole arvoa ja minä haluan saada hyötyä. Aseet ja uhat ovat arkipäivääni. Olen elänyt sairaassa maailmassa ja se on aiheuttanut sairautta mieleeni. En pysty kokemaan empatiaa ja tunteeni ovat lähes kuolleet johtuen jo lapsena näkemistäni ja kokemistani kamalista asioista.

Kun itse teen näitä asioita niin en välttämättä joudu niiden kohteeksi. Tämä kaikki on jatkunut päivästä toiseen jo monia vuosia. Niin kauan kuin olen elänyt, olen hengittänyt väkivaltaa ja ihmisarvon mätänemistä.

Kun vihdoin pääsen pois täältä huomaan ettei minun toimintaa ymmärretä Euroopassa. Olen saanut nyt kaiken täällä ilmaiseksi ja en tiedä mitä minun pitää tehdä. Ketkä täällä ovat vihollisia? Kaikki ovat erilaisia. Pelottaa! Haluan puolustautua. Näen vieläkin painajaisia ja koen vieläkin olevani sodassa, en vain tiedä ketä vastaan...

Tuo tapahtuma (ruumiiden raahaaminen auton perässä) oli hyvinkin oleellista. Ne kuvat pyörivät nonstoppina kaikissa uutisissa ja olivat pääasiallinen syy amerikkalaisten vetäytymiselle Somalista. Melkoinen voima uutiskuvilla. :eek:

Mulla meni kyllä melkeen yöunet siitä. Ettäkö joka maassa, jossa somaleita on, on tollasia ongelmia?
En ollu tajunnu, että maailma on niin umpitäys niitä semmosia rasisteja.

Joka maassa, jossa on ihmisiä on tuollaisia ongelmia.

Suomi on kuin ihmeenkaupalla säästynyt nuorisojengikulttuurilta lähes kokonaan tähän asti. Johtuisikohan siitä se katujen suhteellinen turvallisuus.

Joka maassa, jossa on ihmisiä on tuollaisia ongelmia.

Suomi on kuin ihmeenkaupalla säästynyt nuorisojengikulttuurilta lähes kokonaan tähän asti. Johtuisikohan siitä se katujen suhteellinen turvallisuus.

Niinpä. Ilmesesti katujengeily ei niin kuulu suomalaiseen kulttuuriin. Mutta onneks asiaan ollaan saamassa muutos niiden kautta, joiden kulttuuriin se kuuluu hyvinkin vahvasti, eikä meidän tartte enää hävetä tältä osin vajavaista kulttuuriamme.

Näiden somalipoikien mielestä Isku Mogadishuun oli maailman paras elokuva mitä ikinä ja tuo mainitsemasi kohtaus oli nimenomaan paras kohta missään elokuvassa ikinä.

:D. Mutta kai se "kantaminen" tulee luonnostaan tummahipiäisiltä, jos niihin 1700-1800 luvun rotuoppikirjoihin on uskomista, sillä jonkun tutkijan mukaan mustat pekat tykkäävät kannella esineitä (ja ilmeisesti siten myös ihmisiä), mutta ovat muuten laiskoja ja saamattomia.

Melkoinen voima uutiskuvilla. :eek:
Näinhän se on. Jos ajatellaan historiassa taaksepäin, niin esim. Vlad Seivästäjästä (historian Dracula) tehtiin valtavan paljon liioitellumpi ja pelottavampi henkilö kiitos tuoreen keksinnön, kirjapainon, jonka avulla hänestä painettiin hirmukuvia laajaan levitykseen.
No, olihan ukon tositeoillakin paljon osuutta asiaan (vihollisen seivästämiset, nylkemiset, paistamiset ym. kivat jutut)

Sinänsä kaiken näköiset ruumiin nöyryyttämiset ovat aina pelottaneet porukkaa.
Kyllä jenkkejäkin varmaan hirvitti ajatella joutuvansa alasti matumban käsiteltäväksi Somaliassa. Brittejäkin taas varmaan pelotti joutua kohtaamaan zulut, kun kuolleelta sotilaalta vedettiin rintakehä auki sielun vapauttamiseksi.

Huhhuh, hissa pistää joskus :zzzz:

:offtopic: Mark Bowdenilta myös aivan hemmetin hyvä kirja Pablo Escobarin metsästyksestä.

Killing Pablo: The Hunt for the World's Richest, Most Powerful Criminal in History

http://www.amazon.co.uk/Killing-Pablo-Richest-Powerful-Criminal/dp/1903809002/sr=1-4/qid=1171288394/ref=sr_1_4/026-1853865-7602033?ie=UTF8&s=books

Killing Pablo, Mark Bowden's intoxicating account of the turbulent life of Colombian drug baron Pablo Escobar and his inevitable demise, relates in riveting detail the cataclysmic effect one man can have on the world economy. Finally tracked down and killed in 1992 after a 15-month intense manhunt that had resulted in hundreds of casualties on both sides, Escobar was, ironically, that archetypal American hero, the outlaw, siding with "ordinary people" against the ruling oligarchy (although at his peak Forbes magazine listed him as the seventh-richest person in the world). Descriptions of the electronic surveillance that finally ensnared the hounded Don and the shady mutual interests of civilian militia group Los Pepes, the Colombian government forces and the US Delta unit that wore him down, are taut, dramatic and deeply thrilling.

Jep. Kaikki on länsimaiden syytä. Ongelmana ei suinkaan missään Afrikan maassa ole surkea, korruptoitunut hallinto, epädemokraattisuus ja se, että kaikki rahat ja edut virtaavat jollekin gepardihattuisella diktaattorille ja tämän sukulaisille ja suosijoille. Ei voida tunnustaa, että jossain muualla voisi olla vikaa.

Minä uskon, että Mugabe kyllä tietää tasan tarkkaan missä mennään, mutta jauhaa vaan propagandaansa kansalle.

mä en tajuu suomalaisia, tekevät kaiken et ne näyttäisi ulkomaaliselta ja silti ne ei hyväksyy ulkomaalaisia..

Sähän sait tohon postaukseen oikein oppikirjaesimerkin perustellusta argumentista. Kokeillaanpas: Mä en tajua ruotsalaisia, ensin ne ottaa pakolaisia vastaan ja sitten englantilaiset on syöneet kaikki lakritsat.

Eli voisitkos valottaa vaikka aluksi, että miten olet havainnoinut tämän Suomalaisten ulkomaalaiselta näyttämisen halun ja miltä se sitten näyttää? Sitten voit kertoa vielä senkin, että kuinka yleistä on ettei Suomalainen hyväksy ulkomaalaista?

Tällä kertaa postauksesi liikkuu näillämain :0:
Ja pitäisi pyrkiä edes lähemmäs :4:

EDIT- No, mitä nyt katsoin muut postauksesi läpi niin enpä tästäkään nyt ylläty. Mutta hyvähän tuosta on lähteä liikkeelle. Mukavaa kun liityit keskusteluun. Voitko tuoda hieman lähtökohtiasi julki? Esim mistä olet lähtöisin ja mitkä ovat olleet omat näkemyksesi tähän kuitenkin kovin polttavaan aiheeseen nykymaailmassa? Tervetuloa & toivottavasti viihdyt pitkään...

Back
Ylös Bottom