Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

http://www.satuhassi.net/vastaus/vastauksia.htm

Eurooppalainen uskonnonvapaus on mielestäni kehittymässä suuntaan, jossa jyrkin raja on muslimien ja muiden välillä. Esimerkiksi hindut ja buddhalaiset eivät näytä kohtaavan yhtä voimakasta torjuntaa enemmistön tahilta kuin muslimit

Mistäköhän tämäkin voisi johtua... :rolleyes:

Pitää heti sanoa, että en yleensä päätöksiä tehdessäni ajattele ensisijaisesti, mikä on kenenkin ”etu”, vaan pyrin ajattelemaan, mikä on kokonaisuuden kannalta järkevää. Ensisijaisena pidän ihmiskunnan kokonaisetua, mukaan lukien tulevat sukupolvet, seuraavaksi tärkeimpänä yhteiseurooppalaista etua, sen jälkeen suomalaisten etua.

Tämä on kyllä tullut selväksi. :curs:

Täytyy muistaa, että ennen kuin Turkki voidaan hyväksyä jäseneksi, sen täytyy täyttää ehdot toimivasta demokratiasta, ihmisoikeuksien kunnioittamisesta ja toimivasta oikeusvaltiosta. Jos se tähän pystyy ja voidaan ottaa jäseneksi, se vahvistaa suuresti rauhaa Euroopassa ja antaa myös Lähi-Idän arabivaltioille esimerkin siitä, että islamilaisen kulttuurin maa pystyy kehittymään demokratiaksi. EU:n pitäisin edelleen puhtaasti "maallisen" vallan edustajana eli en sotkisi siihen uskontoa. Niinpä maan valtauskonto ei saa olla myöskään EU:n ulkopuolelle sulkemisen peruste. Juuri nyt islamilaisenemmistöisissä maissa kiehuu kiukku ja viha sekä Yhdysvaltoja että Eurooppaa kohtaan Irakin sodan ja sotavankien kidutusten ja nöyryytysten vuoksi. EU:n tulee tehdä selvä pesäero USA:n politiikkaan. Siksi olisi tärkeää tehdä nyt EU:sta selkeä kädenojennus islamilaisen maailman suuntaan. Jäsenneuvottelujen aloittaminen Turkin kanssa voisi olla sellainen teko.

Jos Turkki kehittyy kunnon demokratiaksi ja täyttää EU:n jäsenkriteerit, se voi toimia tärkeänä sillanrakentajana Euroopan ja islamilaisen maailman välillä.

:wall:

Mitkäs tuulet vihervasemmiston pääkallopaikalla nyt puhaltavat?!

Vaalituulet. Esim. Halla-Aho on paukutellut piipertäjien kannalta niin ikäviä faktoja tiskiin, että näin vaalikeväänä pitää vähän myötäillä.

Vaalien jälkeen tuo kaikki on kaukaista muistoa vain, luottakaa huoletta siihen.

Suomessa voi jollain mittarilla olla tyovoimapula ja vaeston vanhetessa tyovoimapula saattaa lisaantya. Pulaa on kuitenkin lahinna koulutetuista ihmisista joten tuskin taalla tarvitaan kouluttamattomia muslimeja opettamaan meille omaa kulttuuriaan.

Hassi ei ole nyt kyllä täysin perillä maailmanpolitiikan, saati sitten islaminuskon suhteen.

Juuri nyt islamilaisenemmistöisissä maissa kiehuu kiukku ja viha sekä Yhdysvaltoja että Eurooppaa kohtaan Irakin sodan ja sotavankien kidutusten ja nöyryytysten vuoksi. EU:n tulee tehdä selvä pesäero USA:n politiikkaan.Siksi olisi tärkeää tehdä nyt EU:sta selkeä kädenojennus islamilaisen maailman suuntaan. Jäsenneuvottelujen aloittaminen Turkin kanssa voisi olla sellainen teko.

En ymmärrä mitä tuo kädenojennus islamilaisen maailman suuntaan tarkoittaa? Turkissa on uskonto ja valtio perustuslain mukaan erillään, joten sitä on huono lähteä vertaamaan mm. Lähi-Idän maihin. Ts. Turkin nuoleskelu ei tepsi muihin islaminvaltaisiin maihin, koska niillä on jonkin verran poliittista eroa.

Toisaalta Turkki on melko vahvasti USA:n linjoilla, onhan se yksi tärkeistä liittolaisista, joten en tajunnut tuota "EU:n tulee tehdä selvä pesäero USA:n politiikkaan" kommenttia.

PS. Ei sen puoleen, mulle on ihan sama vaikka EU:n otettaisiin Mongolia ja kuus muuta kaveria, mutta "tarvehankinta" voisi olla käsite, jota EU:n päättäjien kannattaisi harkita.

Veikkauksia, kuinka nopeasti ilmestyy Zahran vaalisivuille naisen asemaa kritisoivia lausuntoja muslimikulttuurissa, jos Voiman jutut saavat riittävästi huomiota?

Oletko muuten työssäsi huomannut tuota somalityttöjen karmaisevaa kohtelua omiensa parissa, QUOTE]

Joissain perheissä olen. Useimmissa en.

Joissain perheissä olen. Useimmissa en.

Pitää paikkansa.

Työssäni joudun kohtaamaan myös syntyperäisten suomalaisten perheissä tapahtuvaa lasten karmaisevaa kohtelua. Olen nähnyt sellaista perhemeininkiä, jota en aiemmin tiennyt olevan olemassa.

Lapsiin kohdistuva laiminlyönti ja väkivalta erityisesti omien vanhempien taholta on asia jota on vaikea ymmärtää. Usein on vaikea säilyttää ammatillinen ote.

Aina pitää vähän varmuuden vuoksi ruoskia suomalaistakin. Varmasti väkivaltaa esiintyy suomalaisissakin perheissä. Meillä onneksi sellainen 99,9 prosenttisesti tuomitaan, ei kuulu kulttuuriin. Siinä on se vissi ero.

Tähän sellainen ihmettelevä hymiö

Aihetta sivuten, sal(e)illa jossa käyn on alkanut käymään somaleja. Voi olla totta, että minä en ole objektiivinen ja ennakkoluuloista vapaa tarkkailija mutta sanoisin heidän olevan harvinaisen muista piittaamattomia treenaajia.
Ensimmäinen kosketus oli, kun olin menossa salin vessaan, oven viereisellä penkillä oli somali vaihtamassa kamojaan ja hän oli heittänyt treenikassinsa täsmälleen vessan oven eteen...siis kyllä jokaisen ihmisen pitäisi tajuta, että vessan oven edusta on paikka johon ei laiteta kamojaan. Toisekseen oviaukko on huono paikka useamman ihmisen pysähtyä keskustelemaan.
Kaveri on aika paljon minua pienempi ja hän valitti kuinka hänen seisoessaan ja levätessään painojen vieressä somali tuli ja otti painot mitään sanomatta.
Esimerkkejä on tullut jo aika paljon noin kolmen viikon sisään

Noin käyttäytyviä suomalaisia sanoisin kusipäiksi, nyt kai pitää puhua kulttuurieroista...

Cthulhu sanoi:
Kaveri on aika paljon minua pienempi ja hän valitti kuinka hänen seisoessaan ja levätessään painojen vieressä somali tuli ja otti painot mitään sanomatta.

Se kuuluu heidän kulttuuriinsa, se on eräänlaista afrikkalaista yhteisöllisyyttä: "Jos painot ovat vapaina, ne ovat minun."

Miksi tätä on Suomi-punaniskojen niin vaikea tajuta?

Se kuuluu heidän kulttuuriinsa, se on eräänlaista afrikkalaista yhteisöllisyyttä:

Eli, jos tarjoutuu jakamaan heille nyrkkiä niin se on ihan OK ja normaalia kulttuurien välistä kanssakäymistä ja suvaitsevaa yhteilöllisyyttä?

Ei, se on Suomi-punaniskojen rasismia. Vain valkoiset naiset, steissi-ryöstösaalis ja yhteiskunnan etuudet ovat hyväksyttävää yhteistä kulttuurivaihtoa.

Veikkauksia, kuinka nopeasti ilmestyy Zahran vaalisivuille naisen asemaa kritisoivia lausuntoja muslimikulttuurissa, jos Voiman jutut saavat riittävästi huomiota?

Kehitysyhteistyön konkretiaa koin itse joulukuun Somalian matkallani, jolloin olin vaarassa jäädä jumiin sodan jalkoihin. Matkustin synnyinmaahani Somaliaan Rauhankasvatusinstituutin lähettämänä asiantuntijana.

Tämän uskoisin olevan selittelyä taannoisesta reissusta islamistien hallitsemaan Mogadishuun.

"No juu, ehkäpä maa ei ole aivan niin vaarallinen, että kaikille sieltä tuleville tulisi antaa automaattisesti turvapaikka. Sinne lomailemaan matkustavat tekevätkin sen henkensä kaupalla pyyteettömän epäitsekkäistä syistä henkensä kaupalla."

Aika tasapainottelua täytyy olla, mikäli sovittaa sukupuolten tasa-arvon ja muslimikäytännön samaan lauseeseen. Vihervasemmistolta tämä onnistuu, mutta ei samassa tekstissä.

Fake_edit: ei hemmetti, heräsin päikkäreiltä, nyt ei onnistu itsellä lauseenmuodostus tai ajatuksen pukeminen sanoiksi. :jahas:

Katselen just leffaa "Isku Mogadishuun"...Antaako se realistisen kuvan Somalian oloista ja siitä miksi sinne ei pitäisi ketään palauttaa? Missä leffa muuten on kuvattu ja vastaako ympäristö kuinka paljon Mogadishua? Suomen Somalit varmaan tietänevät.

No, -93 se meininki oli tuollaista. Siitä on nyt yli 13 vuotta, tosin nythän siellä oli uusia kahinoita ja Suomessa rikoksiin syyllistyneiden somalien maastakarkoitus pantiin jäihin

Katselen just leffaa "Isku Mogadishuun"...Antaako se realistisen kuvan Somalian oloista ja siitä miksi sinne ei pitäisi ketään palauttaa? Missä leffa muuten on kuvattu ja vastaako ympäristö kuinka paljon Mogadishua? Suomen Somalit varmaan tietänevät.

Katselin BBC:tä silloin kuin elokuva ilmestyi. Saivat pari paikalla ollutta jantteria haastateltavaksi videolinkkiin. Olivat juuri nähneet elokuvan. Kysyttäessä oliko elokuva realistinen, menivät pojat hiljaisiksi. Sanoivat vain, että "intensity of the combat was realistic". Jonka tulkitsin niin, että muu ei ollut realistic. Kirja kannattaa lukea. Antaa hollywoodittomamman kuvan tapahtumista.

Muuten edellisiä viestejä sivuten. Luin jostain, että Jenkkien Somaliassa olleiden Rangereiden etninen koostumus oli lähes täysin valkoinen. Mitä olen Youtubesta katsellut erikoisosastojen pätkiä niin heistä näyttäisi olevan noin 99% valkoisia. Olenko johdettu rasistisesti harhaan vai onko näin?

Tuosta keskusteltiinkin eräällä ulkomaalaisella militariafoorumilla ykspäivä.
Todennäköisesti syy on siinä, että erikoisjoukoissa paikalliset "P-kokeet" (jokainen intin käynyt tietää nää P1 ja P2 testit) painaa hakupisteissä enemmän kuin tavistehtävissä ja koska valkoiset ovat keskimäärin korkeammin koulutettuja, niin pärjäävät he näissä kognitiivisia kykyjä mittaavissa kokeissa keskimäärin paremmin kuin vähemmistöt etenkin kun hakijoita on valtavat määrät ja sisäänotto on suht pieni. Eli erikoisjoukoissa on suhteessa yli tuplasti enemmän valkoisia kuin armeijassa muuten.

Muuten edellisiä viestejä sivuten. Luin jostain, että Jenkkien Somaliassa olleiden Rangereiden etninen koostumus oli lähes täysin valkoinen. Mitä olen Youtubesta katsellut erikoisosastojen pätkiä niin heistä näyttäisi olevan noin 99% valkoisia. Olenko johdettu rasistisesti harhaan vai onko näin?

Nuo rangerit ovat käsittääkseni erikoisjääkäreitä, eivät varsinaisia spesialisteja. Mogadishussa deltat hoitivat varsinaisen homman ja rangerit varmistivat alueen. Deltoista ei tahdo kuvia löytyä, mutta SAS:ta muutama. Ei ole paljoa tummia kasvoja joukossa. Jokainen vetäköön johtopäätöksensä miksi. Minä en osaa sanoa.

jungle2.jpg

tracking.jpg

Back
Ylös Bottom