Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Minun mielestäni ei ole outoa, että maahanmuuttaja on kiinnostunut muiden asioiden ohessa maahanmuuttajien tilanteesta. Äänestäisin Zahraa ellei Heikki Tala olisi ehdokkaana.

Hmm... Täytyy ehkä sittenkin vielä miettiä kumpaa äänestäisin...

Äänestä nyt sitä Talaa vaan, se on sentään pakkoruotsia vastaan. Zahra veisi sultakin viimeiset rahat, jos saisi vain päättää, ja antaisi ne lakupekoille, jotka hassaisivat rahasi Hesen hamppareihin :eek:!

Potkikaa nyt ihmiset kun se on vielä maassa - ts. älkää äänestäkö Zahraa, tai viherpeikkoja ylipäätään :down:. Muuten eduskunnassa kuullaan lakiehdotuksia siitä, että Suomi-pojankin on mentävä vaatteet päällä saunaan tasa-arvon nimessä.

En todellakaan ole riittävän viisas tietämään mutta loputtoman ihmettelyni saa nämä kaikki lupaukset ja puheet. Kaikki ovat lupaamassa tuhottomasti rahaa mutta ei ole mitään selvää kohdetta mistä nämä voitaisiin ottaa pois.

Zahrakin tekisi heti suomesta ei kenenkään maata leikkaamalla puolustusmenot minimiin ja samalla kieltäytyisi sotilasliitoista. Jotenkin luulisin, että henkilö joka vastustaa liitoumia, olisi uskottavan maanpuolustuksen kannalla. Ai mutta, pitääkö kuitenkaan Zahra suomea itselleen niin tärkeänä? Onko tämä vain oleskelupaikka josta on helppo tiukan paikan paeta seuraavaan maahan vaatimaan etuuksia.

Onhan tuossa porukassa paljon jo sodassa kokemusta saanutta mutta samalla juuri sitä väkeä joka tänne ei todellakaan jäisi rajoja puolustamaan jos joku maan yrittäisi vallata. Liian suuri määrä pakolaisista opetetaan heti samaan kastiin kuin linnunpoikaset. Huutamaan suu auki "Mulle mulle mulle mulle". Koska he olisivat sitten kasvaneet riittävästi, että voisivat nousta siivilleen ja alkaa vuorostaan hakemaan sitä ravintoa ihan oma-aloitteisesti?

En haluaisi alkaa kyyniseksikään ja todeta, että "no, kun ei kerran väliä ole niin tehkää mitä lystäätte. Mä poistun eläkevuosia viettämään sveitsiin mökille kun alkaa täällä olemaan vittumaista". Vapaa kasvatus ei toimi lapsilakaan niin miksi kenellekään annetaan vastuun vapaus ja mahdollisuus kupata isäntämaata loputtomiin? Jos mulla on huono päivä maanantaina niin saletin varma asia on ettei mun työkaverit maksa mun safkoja loppuviikkoa että olis parempi mieli. Nouskaa (mamut) jaloillenne ja näyttäkää että olette ihmisarvon omaavia henkilöitä joille voi tosissaankin näyttää arvostusta ja tunnustaa, että löytyy sitä sisukkuutta muualtakin kuin Ruotsin ja Venäjän rajojen välistä.

Zahralla on myös paljon puhuvia vastauksia YLE:n vaalikoneessa. Eipä noista paljon epäselvyyttä jää. Esimerkiksi kohdat 11, 12 ja 15.

http://www.yle.fi/vaalit/2007/vaalikone/index.php?emp=l-.d-1.rt-1.ri-1496.s-5.q-1.ps-1

Hehhe tuo 15 :lol2:

Ite oon kyllä samaa mieltä, että niiden perustaminen ei tällä hetkellä ole tärkeää.
Ero on vain siinä, että minä näen että muut asiat ovat nokkimisjärjestyksessä edellä, mutta Zahra taas vetää mukaan oman käsityksensä tasa-arvosta...

No vilkaise numeroa 25 ja mitä hän on kommentoinut... Ristiriitaa?

EDIT- No jopas. Nro 5 korjaa potin.

Väliäkös tuolla jos ei ole Suomen kansalainen.
25 taitaa olla inhimillinen erhe.

5 tosiaan korjaa potin. Vaikea ymmärtää tuota naista...

Ai mutta, pitääkö kuitenkaan Zahra suomea itselleen niin tärkeänä? Onko tämä vain oleskelupaikka josta on helppo tiukan paikan paeta seuraavaan maahan vaatimaan etuuksia.

Onhan tuossa porukassa paljon jo sodassa kokemusta saanutta mutta samalla juuri sitä väkeä joka tänne ei todellakaan jäisi rajoja puolustamaan jos joku maan yrittäisi vallata. Liian suuri määrä pakolaisista opetetaan heti samaan kastiin kuin linnunpoikaset. Huutamaan suu auki "Mulle mulle mulle mulle". Nouskaa (mamut) jaloillenne ja näyttäkää että olette ihmisarvon omaavia henkilöitä joille voi tosissaankin näyttää arvostusta ja tunnustaa, että löytyy sitä sisukkuutta muualtakin kuin Ruotsin ja Venäjän rajojen välistä.

:5:

Onhan tuossa porukassa paljon jo sodassa kokemusta saanutta mutta samalla juuri sitä väkeä joka tänne ei todellakaan jäisi rajoja puolustamaan jos joku maan yrittäisi vallata.

Onhan Suomella aiemminkin ollut kokemuksia pakolaisista, jotka ovat jääneet urheasti puolustamaan Suomea, kun tänne on hyökätty.

Ja tämä nykyinen ryhmä, jota varten näitä kiintiöitä on, eivät ole siitä huono-osaisimmasta päästä.

Tähän yksi hymiö. Sellainen tavallinen.

Menetkö tästä takuuseen? Leikitään, että johonkin työhön hakevista suomalaisista kaikki ovat pätevämpiä kuin vastaavat mamut, niin pitäisikö silti osa suomalaisista karsia pois "tasa-arvon" nimessä?

Tähän yksi hymiö. Sellainen ei niin hilpeä.

Menetkö tästä takuuseen? Leikitään, että johonkin työhön hakevista suomalaisista kaikki ovat pätevämpiä kuin vastaavat mamut, niin pitäisikö silti osa suomalaisista karsia pois "tasa-arvon" nimessä?

Kirjoitin niistä koulutuskiintiöistä. Mielestäni suomenruotsalaiset eivät ole huono-osaisimpia suomalaisia.

edit. Tarkoitin tietysti ruotsinkielisiä, enkä suomenruotsalaisia.

Jaa eikö se enää olekaan niin viisas ja älykäs?
Mun mielestä ei tarvii paljoo siitä lukea niin näkee miten tyhmä se on.

On älykäs ja viisas. Katson, että ihminen voi olla älykäs ja viisas vaikka hän ei jaa kanssani samoja mielipiteitä vaikkapa kielipolitiikasta.

Mielestäni Zahra ei aja suomenruotsalaisten etua, vaikkei sitä mainitsekaan.

Kirjoitinko jossain kohdassa, että Zahra ajaa suomenruotsalaisten etuja?

Mielestäni kirjoitin, että meillä on eräs ryhmä (ruotsinkieliset), joiden osalta meillä on kokemusta mm. koulutuskiintiöistä. Olenko vallan väärässä?

Back
Ylös Bottom