Leuanvedon lisäpaino-SM 2007

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja harkan
  • Aloitettu Aloitettu
Hyvä että Sppojat järjestävät niin ovat säännötkin taas kunnossa.
Toivottavasti Mäkisen Vesa vetäisi vielä hänelle kuuluvan mestaruuden.

Viime vuoden voittaja ja kisojen järjestäjä, Pauli Palinperä, veti Suomen ennätyksen 101,5 kg. Sääntotulkinnoista ja käytetystä telineestä on kuitenkin käyty keskustelua.

Sitä ennen, muutamana vuotena voittajat ovat vetäneet n. 80 - 90 kiloa.

Onkos käsitystä minkälaisissa lukemissa näissä kisoissa liikutaan?

About 10 vuotta sitten Mäkisen Vesa veti Sppoikien säännöillä tasan 100kg.
Sen jälkeen ei sadan kilon ylityksiä ole ollut.

herra 47. oot ilmeisesti kangasalta. Vielako Makinen treenailee ? Mita itse muistan niin reilu 10 vuotta sitten Vesa tosiaankin veti tuo 100kg, ja luulen etta pienella panostuksella olisi tulos viela parantunutkin, ei vaan ollu motiavaatiota ?

Viime vuoden voittaja ja kisojen järjestäjä, Pauli Palinperä, veti Suomen ennätyksen 101,5 kg. Sääntotulkinnoista ja käytetystä telineestä on kuitenkin käyty keskustelua.

Sitä ennen, muutamana vuotena voittajat ovat vetäneet n. 80 - 90 kiloa.

hhhm tuo nyt ei viela paljon kerro tasosta. onko kellaan heittaa esim top 10 tai top 5 tuloksia viimevuoden kisasta ?

Kukas tää ylistaron kova vetäjä oli ? Sama kaveri harrasti runsaasti kädenvääntöä ja oli siinäkin aika haka. Nimi ei tuu nyt millään mieleen. Olikohan joku kristian vai oliko se nyt tämä mäkinen ?

Kukas tää ylistaron kova vetäjä oli ? Sama kaveri harrasti runsaasti kädenvääntöä ja oli siinäkin aika haka. Nimi ei tuu nyt millään mieleen. Olikohan joku kristian vai oliko se nyt tämä mäkinen ?

En ole varma onko sama kaveri, mutta tarkoitatko Kristian Niemelää? On menestynyt ainakin kädenväännössä.
Jos, niin Kristian asustelee Sotkamossa nykyään, ja on erinäisten vammojen takia höllännyt treeniä aikatavalla.
On myös kilpaillut voimanostossa...

En ole varma onko sama kaveri, mutta tarkoitatko Kristian Niemelää? On menestynyt ainakin kädenväännössä.
Jos, niin Kristian asustelee Sotkamossa nykyään, ja on erinäisten vammojen takia höllännyt treeniä aikatavalla.
On myös kilpaillut voimanostossa...

No tätähän minä tarkoitin. Sama kaveri. Eikös se vetänyt kanssa reippaasti 90 kg päälle leuanvedossa ?

No tätähän minä tarkoitin. Sama kaveri. Eikös se vetänyt kanssa reippaasti 90 kg päälle leuanvedossa ?

Jaa-a voi hyvinkin olla...olen minä nähny sen 50kg:lla vetävän sarjaa, selkä oli ainakin pirun vahva, mavekin kapealta 310kg
Myös Shootfight kuului aikanaan "harrastuksiin"...

Tunnen Kristianin kohtuu hyvin (samalla salilla treenailtu ja turistu niitä näitä), muttei koskaan olla sen saavutuksista sen kummemmin juteltu...eikä mies itse tuo niitä julki, käsittääkseni on moninkertainen pohjoismaidenmestari kädenväännössä?olikohan 6krt...En uskalla MM-mitaleista nyt sanoa, mutta harmaa muistikuva on, että sellainenkin löytyy...

En ole nyt paljoa Sotkamossa ollut, joten ei ole tullu miestä nähtyä viimeaikoina.Pitänee kysäistä itteltään...

herra 47. oot ilmeisesti kangasalta. Vielako Makinen treenailee ? Mita itse muistan niin reilu 10 vuotta sitten Vesa tosiaankin veti tuo 100kg, ja luulen etta pienella panostuksella olisi tulos viela parantunutkin, ei vaan ollu motiavaatiota ?

Juu, tuossa suoramallahan hän treenailee.
On kyllä todella kovassa kunnossa ikäisekseen ja kireä kuin mikä!
Ne kädet... :kuola:
Ei ole mitään vastannut leuanveto kysymyksiin. Hymyilee ja myhäilee vain.

Voiko vetää yhdenkäden leuan vaikkei saisi omaa painoa lisäpainovedossa?

Kyllä voi. Kahden käden vedot ei korreloi kovin hyvin, mekaniikka on sen verran eri. Kesällä mulla oli aika lähellä yhden käden leuka, mutta sitte rupes tulemaan kaikenlaisia vaivoja:) joutu lopettamaan leikit kesken, mutta tosiaan sillon en saanu lisäpainoilla kuin puolet omasta painostani ja ykl oli lähellä.

Jaa-a voi hyvinkin olla...olen minä nähny sen 50kg:lla vetävän sarjaa, selkä oli ainakin pirun vahva, mavekin kapealta 310kg
Myös Shootfight kuului aikanaan "harrastuksiin"...

Tunnen Kristianin kohtuu hyvin (samalla salilla treenailtu ja turistu niitä näitä), muttei koskaan olla sen saavutuksista sen kummemmin juteltu...eikä mies itse tuo niitä julki, käsittääkseni on moninkertainen pohjoismaidenmestari kädenväännössä?olikohan 6krt...En uskalla MM-mitaleista nyt sanoa, mutta harmaa muistikuva on, että sellainenkin löytyy...

En ole nyt paljoa Sotkamossa ollut, joten ei ole tullu miestä nähtyä viimeaikoina.Pitänee kysäistä itteltään...

Kyseessä on ilmeisesti sama kaveri joka portsarin hommia tais katinkulla tjsp tehdä? :)

Kyllä voi. Kahden käden vedot ei korreloi kovin hyvin, mekaniikka on sen verran eri. Kesällä mulla oli aika lähellä yhden käden leuka, mutta sitte rupes tulemaan kaikenlaisia vaivoja joutu lopettamaan leikit kesken, mutta tosiaan sillon en saanu lisäpainoilla kuin puolet omasta painostani ja ykl oli lähellä.

Miten toi on ees teoriassa mahollista? Selittäkää tyhmälle :) Jos ei oo voimaa vetää kahdella kädellä 2x omaa painoa, miten pystyy yhdellä kädellä vetämään oman painon, kun liike on vielä teknisestikkin vaikeempi?

Paljos noi kovimmat kaverit painaa? kertokaas esimerkkejä kun tunnette noita ukkoja kumminkin. Ja onko todennäköisempää että kisoissa on painoluokat vai ei?

Back
Ylös Bottom