Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Mistäs helsingistä saa lippiksiä? Joko flexfittinä tai tietyn kokosena. Mieluiten tyhjä tai pieni merkki ainoastaan. Älkääkä ehdottako pakkislippistä :D.

Onko kellään tietoa miten nopeasti joku on parhaimmillaan suorittanut OTK- tai OTM-tutkinnon? Miten tyypillistä on nopeasti, esim. 3 vuodessa, oikiksesta valmistuminen?

Sisko pisteli vuosia sitten OTK tutkinnon pariin vuoteen, mutta ei kyllä kovin tyypillistä ole ja siskoni on ihan friikki lukemaan.

Kuinka todella osaamattomille käyttäjille voi opettaa tietokoneen käyttöä? Jos käyttäjä ei ymmärrä mitään hakemistorakenteesta tai pelkkä kuvien kopiointi kameralta omaan kansioon tuo vaikeuksia, niin onnistuuko hänelle Google Picasa2 ohjelman opettaminen punaisten silmien poistoon? Kuinka it-alaa osaava henkilö pystyy välttämään jatkuvat käyttöongelmat ja neuvomiset?

Nim. Merk. hieman vituttaa jatkuvasti neuvoa.

No melkein kaikelle voi olla allerginen, mutta jotenkin tuntuu hirvittävän epätodennäköiseltä, että yhdelle yleisimmistä aminohapoista joku olisi allerginen..
Sepä se.
Polveen on tässä illanmittaan tullut taas tuota vaikken glutamiinia oo tänään ottanutkaan. Pakko tuon on varmaan olla joku allerginen reaktio, mutta selvittely jatkuu. Ja siitä päästäänkin seuraavaan kysymykseen, kuinkahan äkkiä noin yleisesti lyö ihoreaktion päälle ?

Liitteet

• polvi.webp
    polvi.webp
    25,7 KB · Katsottu: 5 426
Arvon pakkislaiset,auttakaapa tyhmää.Tein aikani kuluksi lehden sana-arvoitustehtävää.Muut ratkasin hetkessä mutta tän yhden kohdalla tuli seinä vastaan.Eli minkä ammatin saat muodostettua näistä kirjaimista "piiska ja parku"

Tikari sanoi:
Polveen on tässä illanmittaan tullut taas tuota vaikken glutamiinia oo tänään ottanutkaan. Pakko tuon on varmaan olla joku allerginen reaktio, mutta selvittely jatkuu. Ja siitä päästäänkin seuraavaan kysymykseen, kuinkahan äkkiä noin yleisesti lyö ihoreaktion päälle ?

Ihoreaktio tulee jotain väliltä 10min - 2 pv.

Kuvasi näyttää lähinnä joltain nokkorokolta (sen mitä nyt läppärin paskalta näytöltä näkee), jonka syy voi olla jotain väliltä kylmä ilma - flunssa.

Ihoreaktio tulee jotain väliltä 10min - 2 pv.
Kuvasi näyttää lähinnä joltain nokkorokolta (sen mitä nyt läppärin paskalta näytöltä näkee), jonka syy voi olla jotain väliltä kylmä ilma - flunssa.

Oijjoi, tuo se taitaa olla, kiits TJJ !:worship:
(Nyt sitä jo molemmissa polvitaipeissa, pohkeissa ja pakaroissa, alkoi toisesta polvesta josta jo laskenut.)

Kuuklasin ja hyvin täsmäis:
Terveyskirjaston sivulta: "Nokkosihottuma koostuu ihosta kohoavista, nokkosen polttamaa muistuttavista paukamista, joiden läpimitta vaihtelee parista millimetristä pariinkymmeneen senttimetriin. Paukamat nousevat yleensä muutamassa kymmenessä minuutissa ja painuvat pois parissa tunnissa, kuitenkin aina 24 tunnin kuluessa"
ja pakkiksellakin oli vanhaa juttua: "Syötkö lisäravinteita? muinoin eräs pakkislainen kertoi, että eräästä lisäravinteesta tullut aminohappo aiheutti nokkosihottumaa runsaasti, lääkäri oli sanonut, että tuo aminohappo häviää vuoden sisällä tmv..
Niceforumilla "en yhtään tiedä mistä mulla nokkosrokko tulee, aina illall kun olen menossa nukkumaan , alkaa kauhee kutina ja nousee paukamia joka paikkaan"
"

Arvon pakkislaiset,auttakaapa tyhmää.Tein aikani kuluksi lehden sana-arvoitustehtävää.Muut ratkasin hetkessä mutta tän yhden kohdalla tuli seinä vastaan.Eli minkä ammatin saat muodostettua näistä kirjaimista "piiska ja parku"
Kirjakauppias? Tiedä sitten onko tuo varsinainen ammattinimike, kenties, mutta en parempaakaan keksi.

Miksi änkyttävä ihminen ei änkytä laulaessaan? :eek: Näin ainakin olen ymmärtänyt, vai onko niin, että oikein pahasti änkyttävien laulua ei ikinä pääse/joudu kuulemaan??

Miksi änkyttävä ihminen ei änkytä laulaessaan? :eek: Näin ainakin olen ymmärtänyt, vai onko niin, että oikein pahasti änkyttävien laulua ei ikinä pääse/joudu kuulemaan??

Scatman :D

Minkä takia busseissa on niin usein lipuntarkastajia, mutta junassa ja sporassa ei? Bussilla on huomattavasti vaikeampi matkustaa pummilla.

Havainto on tehty 20 vuoden lähes päivittäisen julkisilla matkustamisen aikana PK-seudulla, ei voi olla sattumaa. Ihan sama se mulle sinänsä on, mulla on aina lippu, mutta ihmettelenpä vaan.

Minkä takia busseissa on niin usein lipuntarkastajia, mutta junassa ja sporassa ei? Bussilla on huomattavasti vaikeampi matkustaa pummilla.

Havainto on tehty 20 vuoden lähes päivittäisen julkisilla matkustamisen aikana PK-seudulla, ei voi olla sattumaa. Ihan sama se mulle sinänsä on, mulla on aina lippu, mutta ihmettelenpä vaan.

Uskoisin, että nyt ku ne uudet kortit tuli käyttöön, niin jengi yrittää matkustaa lasten/kavereiden lipuilla. Tämän takia ehkä lisätty busseihin tarkastajia. Eniten niitä silti on ainaki mun kokemusten perusteella juna/spora/metro osastolla.

josta päästäänkin kysymkseen: mikä vittu on spora? :david:

Sepä se.
Polveen on tässä illanmittaan tullut taas tuota vaikken glutamiinia oo tänään ottanutkaan. Pakko tuon on varmaan olla joku allerginen reaktio, mutta selvittely jatkuu.

Mieti mitä muuta olet syönyt ennen ihoreaktiota joka voisi aiheuttaa sen (vaikka oireita ei ennen olisikaan tullut kyseisistä ruoista). Oletko rasvannut ihoa jollain tietyllä rasvalla josta se voisi johtua?

Ja siitä päästäänkin seuraavaan kysymykseen, kuinkahan äkkiä noin yleisesti lyö ihoreaktion päälle ?

Itselläni tuppaa tulemaan nokkosrokkoa (tai jotain vastaavaa) juuri öisin, ja sitten herättyäni se on usein pois. Eli jos olen päivällä/illalla syönyt esim. tomaattia, suklaata ym. niin yöllä/illalla reaktio tulee. Joskus saattaa reagoida paljon nopeamminkin... n 1/2 tuntia about...(?)

Back
Ylös Bottom