Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Teksteistäsi hieman paistaa tuommoinen erehtymätön oikeellisuus, että sikäli olet sellaisen puolen valinnut.

"Erehtymätön oikeellisuus"??? Niitä sanotaan mielipiteiksi. Jos olisin kaikesta absoluuttisesti oikeassa, ei minun tarvitsisi väitellä. Ja kyllä, sikäli olen puoleni valinnut, että edustan itseäni, en rättipäitä, enkä jenkkejä.

AKV on niinsanotusti sun "esi-isa", semmonen pioneeri niinku noissa hommissa. Wikipedian hyödyntämisen ammattilainen.

Juu ja AKV:lla oli kyllä huomattavasti paremmin argumentointi hallussa ja osasi olla myös huumorilla liikkeellä eli miellyttävääkin keskustelua herätti. Sitä kun toivoo oikeen kovasti niin AKV:n tekstejä näkyy joka puolella :)

Huomaa esim viimeinen Janissaryn "Taitaa olla sun poikaystävä?". Huippuosaamista tässäkin näkyy. Tuossa on argumentointia parhaimmillaan. Vain IMO...:worship:

EDIT- Oli kovin offtopic mutta kuten taas alla jatkuu niin Janissarylle kommentti: Ei nyt kannata niin herkästi mennä henkilökohtaisuuksiin kun se ei kai ole tarpeen? Asiathan tässä riitelee...?

EDIT2- Ja Janissarylle taas... Jos oikeasti haluat tietää AKV:n taustoja niin lue tämä thread kokonaan... Ei olisi muutenkaan pahaksi koska siellä on aiemmin jo olut paljon hyvää asiaa...

Viimeksi muokattu:
Jos lopetetaan kaikki tämä turha jänkkääminen. Mä aloitin nyt, yks vitun hailee mitä vielä sieltä lauotte. En mä ole täällä tappelemassa, mut jossei se käy muille niin ei ole mun ongelma.

PS. Jos nyt "loukkasin" jotakin henkilöä täällä, pyydän syvästi anteeksi. Samoiten jos sanoin, jotain hassua (varmasti monen mielestä), pyydän sitäkin anteeksi. Mutta jättäkää toi vitun lapsellinen jauhaminen, jooko, mäkin jätin, sen nyt!

Vaikea uskoa sun ikää, tai sit on aamulääkitykset jääneet väliin?

Pitäisköhän sun huilia vähän (kuten AKV:n), ettei tunteet ota sua kokonaan valtaansa. Toi sun kirjottelu on nimittäin kovin kaukana minkäänlaisesta objektiivisuudesta.

Jos sä tosiaan oot sitä mieltä, että on ihan turha miettiä kuka tappaa eniten, niin tunnut edustavan hyvinkin äärisuvaitsevaista ryhmää. Vaarallisen äärisuvaitsevaista.

PS. Jos nyt "loukkasin" jotakin henkilöä täällä, pyydän syvästi anteeksi. Samoiten jos sanoin, jotain hassua (varmasti monen mielestä), pyydän sitäkin anteeksi. Mutta jättäkää toi vitun lapsellinen jauhaminen, jooko, mäkin jätin, sen nyt!

Jos sä jotakuta loukkasit, ni varmasti AKV:tä epäilemällä hänen olevan mun poikaystävä. Että osoita anteeksipyyntös sinne suuntaan. :thumbs:

Jos lopetetaan kaikki tämä turha jänkkääminen. Mä aloitin nyt, yks vitun hailee mitä vielä sieltä lauotte. En mä ole täällä tappelemassa, mut jossei se käy muille niin ei ole mun ongelma.

Älä suotta lopeta mitään nyt. Ainakaan tätä keskustelua. Eroavia mielipiteitä tarvitaan mutta pitää ottaa vastaan myös eriävät mielipiteet. Ei herneitä ja perusteltua keskustelua ja omien mielipiteiden esiintuontia. Ehkä jopa omien mielipiteiden vaihtumista kuten muutamille on täällä käynyt kun on silmät auenneet. :thumbs:

Tästä kaikesta huolimatta se on niin väärin. Turha lähteä vertailemaan ketä tappaa eniten, jos tappaminen on ylipäätään moraalisesti väärin.

Köhöm, tuo on sama ajatus kuin se, että suomalaisilla ei ole oikeutta arvostella joidenkin ulkomaalaisryhmien suhteetonta edustusta raiskaustilastoissa, koska suomalaisetkin raiskaavat.

Jos maasta X maanosan A Itäisestä Sarvesta tulleiden henkilöiden joukossa on kymmenkertainen määrä raiskaajia kantaväestöön verrattuna...niin minusta se on yksinään riittävä kriteeri blokata tästä maasta tulijoilta pääsy Suomeen kokonaan, sama kuinka paljon päiväraha on myöhässä niin kuin Zahra Abdullalla:
Abdulla opiskeli Neuvostoliitossa stipendin turvin. Välillä rahaa ei tullut, mutta stipendiaattina hän ei saanut tehdä töitä.

Eikä niin, että no kun raiskaus on väärin sama paljonko niitä tapahtuu, niin eipä tuota kandee vertailla...

Entäs kunniamurhat? Suomessa ei tehdä ainuttakaan, (ainakaan syntyperäisen suomalaisen tekemänä), jossain Pakistanissa senkin edestä, mutta on se niin väärin ettei sitä kandee ees mainita...

Älä suotta lopeta mitään nyt. Ainakaan tätä keskustelua. Eroavia mielipiteitä tarvitaan mutta pitää ottaa vastaan myös eriävät mielipiteet. Ei herneitä ja perusteltua keskustelua ja omien mielipiteiden esiintuontia. Ehkä jopa omien mielipiteiden vaihtumista kuten muutamille on täällä käynyt kun on silmät auenneet. :thumbs:

:D Kuka puhui lopettamisesta. Tarkoitin ainoastaan turhanpäiväistä jankuttamista. Mä en jaksa vääntää kättä siitä ovatko jenkit vai terroristit enemmän väärässä. Ota huomioon, että täällä lauotaan muidenkin osalta aivan älyttömyyksiä, mutta jostain syystä minun mielipiteeni tuomitaan välittömästi.

Ja kuka vittu on AKV (siis ihan "aikuisten oikeesti")

Nyt mä lähden syömään...

No sanotaan nyt vaikka näin, että sinä oot sen seuraaja. Tosin olihan tossa välissä YASMIN(ehkä muitakin).

Tekis ihan hyvää sulle lukea tätä threadia. Löytyy varmasti jo vastaus jokaiseen sun argumenttiin. Joka kerta ku uus sankari tulee kehiin ni samat asiat käydään uudestaan ja uudestaan läpi, kunnes sankari joutuu taipumaan.

e- AKV = Antero Muna = Wikipedian journalisti

:D Kuka puhui lopettamisesta. Tarkoitin ainoastaan turhanpäiväistä jankuttamista. Mä en jaksa vääntää kättä siitä ovatko jenkit vai terroristit enemmän väärässä. Ota huomioon, että täällä lauotaan muidenkin osalta aivan älyttömyyksiä, mutta jostain syystä minun mielipiteeni tuomitaan välittömästi.

Nyt mä lähden syömään...

Kuten sanoin niin tuo aikaisempien viestien lukeminen kannattaisi suorittaa. Itsekin aloin lukemaan alusta ketjua vaikka oli ehkä jo 1500-2000 postia porukka kirjoittanut. Näin ollen voin myös sanoa että tuo AKV:hen vertaaminen on osittain väärässäkin sillä AKV käytti monenlaisia perusteita ja lähteitä sanomisissaan ja jos niitä ei ollut niin sitten niitä tehtiin :whip: :hyper:

Kysymys onkin osaltaan siitä, että oletko sinä valmis myöntämään ilmeisiä asioita kuten pakolaisten nostaman rikollisuuden ja yhteiskunnan rappeuttamisen (niiin kauan kun asioita hoidetaan nykyisellä politiikalla kuten olen aiemmin maininnut). Ja sen pahimman ongelman, että osa porukasta sallii sen vaikenemalla ja vaatimalla muitakin vaikenemaan.

Monikulttuurisuus on rikkaus mutta jos se rikastava kulttuuri on vuosisatoja tappanut ja raiskannut ja alistanut naista tai yleensäkin ihmisarvoa niin kuka kertoo mikä siinä on niin rikastuttavaa?

Velvollisuutenamme hyvinvointiyhteiskuntana on auttaa mutta ei se ole auttamista kun otetaan tänne henkilöitä jotka näkevät meidät lähinnä helppoina uhreina. Autetaan sitten loppuun asti eli integroitumaan ja sitäkin ennen tulemaan ihmisiksi. Ja tuo jälleen kerran ei koske jokaista mutta kuitenkin liian suurta osaa "pakolaisista"

Todellista rasismia

Tämä lehtiartikkelihan sopii tähän yhteyteen ookoosti sikäli, että saadaan hiven perspektiiviä Suomen hirveään nurkkakuntaisuuteen:

http://archives.seattletimes.nwsource.com/cgi-bin/texis.cgi/web/vortex/display?slug=russxeno01&date=20070101

Eli:
In 2004, 146 non-Russians were victims of ethnic violence, according to the SOVA Center, a Moscow human-rights organization that tracks ethnic violence. This year, that figure has soared to 437 attacks — 47 of them murders — on non-Russians.

Venäjällä lynkkausmieliala siis tosiaan on suosittu harrastus.
Suomessa ei ole minkäänlaisia oireita mistään vastaavasta, silti suurin osa Suomen suvaitsevaisista suvaitsee olla hyvin huolissaan muukalaisvihasta, ja jaksaa puhua tavallisista suomalaisista kuin he olisivat kirveet valmiina odottamassa sitä ratkaisevaa uutista mamun tekemästä rikoksesta, jonka oikeuttamana he voisivät käydä randomisti teurastamaan ulkkareita.

Kuinkas suosittua sellainen nationalismi neukkulassa on:

"Sergei Fateyev quit his job as an economist at a quasi-governmental firm in suburban Moscow 18 months ago and formed Mestnye, the Russian word for "locals." The group takes aim at migrants who "violate our laws and traditions," Fateyev said.

His group began with 250 members. Today it is 150,000 strong and enjoys the backing of the governor of the Moscow region, Boris Gromov.
The raids carried out by Mestnye on Nov. 26 involved 6,500 members descending on 20 suburban Moscow markets. Traders at the Reutov market said some Mestnye teenagers took over trading stalls, shouting, "Don't buy goods from migrants — buy from Russian traders!"

"The markets are stuffed with migrants, both illegal and legal," said Fateyev, 35, an articulate, cautious Russian. "They keep our farmers, Russian farmers, from selling their goods at markets. We don't know how and where they store their products. Many of them have no medical documents and they may have an infection that spreads."

Vai että tällainen tapaus. Ja te vielä menette vertaamaan mua tollaseen käpyyn.
:jahas:

Niiku sanottua, AKV:lla oli myös paljon hyviä argumentteja, muilla väittelijöillä täällä ei ole oikein ollut mitään muuta ku omia mielipiteitä.

En oo tähän keskusteluun paljoo osallistunu ku jollain pienillä sivukommenteilla enkä joka piävä jaksa ees lukee tätä joten voin olla myös väärässä.

Kysymys onkin osaltaan siitä, että oletko sinä valmis myöntämään ilmeisiä asioita kuten pakolaisten nostaman rikollisuuden ja yhteiskunnan rappeuttamisen (niiin kauan kun asioita hoidetaan nykyisellä politiikalla kuten olen aiemmin maininnut). Ja sen pahimman ongelman, että osa porukasta sallii sen vaikenemalla ja vaatimalla muitakin vaikenemaan.

Käyppä sivulla 319. Siellä on meikäläisen ensivaikutelma. Ei ollenkaan ulkomaalaismielinen. Yleistää ei saisi minkään ryhmän kohdalla, mutta minkäs teet. Se mistä mä täällä viime aikoina (siis tänään) pääasiassa puhuin liittyi terrorismin ja länsimaiden väliseen suhteeseen yms., ei ulkomaalaisten hyysäämiseen. Vai luuletteko, että mä tykkään elää raiskaaja-somaleiden tai whatever kanssa samojen rajojen sisällä.

Mä olen yhtälailla nykyistä ulkomaalaispolitiikkaa vastaan.

No sanotaan nyt vaikka näin, että sinä oot sen seuraaja. Tosin olihan tossa välissä YASMIN(ehkä muitakin).

Tekis ihan hyvää sulle lukea tätä threadia. Löytyy varmasti jo vastaus jokaiseen sun argumenttiin. Joka kerta ku uus sankari tulee kehiin ni samat asiat käydään uudestaan ja uudestaan läpi, kunnes sankari joutuu taipumaan.

e- AKV = Antero Muna = Wikipedian journalisti

Jos et tunne, älä tuomitse! Mä en ole minkään kukkahame-tädin kasvattipoika. Et sil viissii...

Ja ennen sitä sivua 319 on yli 300 sivua siis asiaa jota et ole lukenut? Ja tässä threadissa nimenomaan puhutaan ruskeista ja valkoisista. Eli ei pelkästään länsimaisista ja terrorismista. Ei siis mitenkään provona sulle vaan ihan tässä kartoitan mitä mielessäsi menee näissä asioissa...

Miten musta tuntuu, että nykyään tulee telkkarista joka päivä joku natsi-Saksaa käsittelevä dokumentti/sarja/elokuva tms. ohjelma. Tänään tulee peräti kaksi. Onkohan tällä jatkuvalla jumputuksella tarkoitus osoittaa mihin maltillinen monikulttuurisuuden vastustaminen ja J. Halla-ahon äänestäminen porttiteorian mukaan väistämättä ennenpitkää johtaa.

Back
Ylös Bottom