Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Asuinpaikkakunnan poliisilaitokselta haetaan ja mukana kuvallinen henkilöllisyystodistus sekä saamasi ajolupalappu..

Hmmm. Haetaan muuten katsastuskonttorilta, missä on tutkintokin suoritettu. En tiedä onko tullut joku uudistus, mutta itse ainakin vuosi sitten hain k-konttorilta.

Ja onnea kortista :thumbs:

Pidempi aikainen kortti haetaan sitten poliisiasemalta.

Hmmm. Haetaan muuten katsastuskonttorilta, missä on tutkintokin suoritettu. En tiedä onko tullut joku uudistus, mutta itse ainakin vuosi sitten hain k-konttorilta.

Niinpä taidettiin hakeakkin, kun nyt tarkemmin muistelee. Sekoitin tuohon pitkäaikaisen kortin hakemiseen..Ei vanha voi enää muistaa..:rolleyes:

Niinpä taidettiin hakeakkin, kun nyt tarkemmin muistelee. Sekoitin tuohon pitkäaikaisen kortin hakemiseen..Ei vanha voi enää muistaa..:rolleyes:

Samat sanat. Taisin muistella tosiaan vuosi sitten kadonneen ajokortin uusintaa...

Ja onnea kortista :thumbs:

Pidempi aikainen kortti haetaan sitten poliisiasemalta.
Itse hain omani kyllä poliisiasemalta. Sen kuukauden lapun anto inssi, muut kortit olen hakenut aina poliisilta (Eli sen väliaikaisen 2v voimassa olevan, sekä sen lopullisen kortin).
Riippuukohan paikkakunnasta miten menetellään vai ovatko ajat muuttuneet viimeisen 4 vuoden aikana?

Paljonko on opintotuen ennakonpidätys? Laskeskelen täs ens vuoden veroprosenttia ja tuo pitäis tietää muka...

e: 10%. Kannattais kattoo se i ennenku alkaa huutelee mihinkä :D

Tuli tuossa uutisissa mainitussa lehmien kuljetusrumbasta teurastamoon mieleen kysymys. Eli miten lehmät teur..lopetetaan? En hae yksityiskohtaista selontekoa, mutta jotain juttua olen kuullut sähköllä lopettamisesta, mutta eikö se kestä helevetin kauan?

Tuli tuossa uutisissa mainitussa lehmien kuljetusrumbasta teurastamoon mieleen kysymys. Eli miten lehmät teur..lopetetaan? En hae yksityiskohtaista selontekoa, mutta jotain juttua olen kuullut sähköllä lopettamisesta, mutta eikö se kestä helevetin kauan?

Naudat tainnutetaan päähän asennettavien elektrodien avulla, siis sähköllä, minkä jälkeen mahdollisimman nopeasti aloitetaan verenlasku. Pienemmillä eläimillä tainnutus tapahtuu yleensä päähän kohdistuvalla iskulla (koneellisesti).

Edit: Ihanaa selventää nautojen teurastuksen yksityiskohtia Mölliskön pakaroiden alla.. ;)

Back
Ylös Bottom