Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Halla-Aholta uusi

http://jussi.halla-aho.com/valonpilkahduksia_ja_mordorin_yota.html

Eräs lukija lähetti minulle laskutoimituksia, joita kannattaa pysähtyä miettimään. Ruotsissa on 9,1 miljoonaa asukasta. Heistä 14 prosenttia on maahanmuuttajia ja 500 000, n. 5,5 prosenttia, muslimeja. Muut kuin muslimimaahanmuuttajat ovat suurelta osin suomalaisia, sotien jälkeen saapuneita baltteja sekä 70-luvulla tulleita chileläisiä ja jugoslaaveja, joten heidän määränsä ei juurikaan kasva. Varsinaisia ruotsalaisia on siis n. 7,8 miljoonaa. Jos ulkoinen muuttovirta säilyisi vähintään nykyisellä tasolla, hieman alle 100 000 vuodessa, ja jos ruotsalaisten määrä pysyisi vakiona, Ruotsi saisi pelkällä siirtolaisuudella muslimienemmistön 104 vuodessa.

Tämä arvio on kuitenkin radikaalisti väärä. Ruotsalaisten määrä ei pysy vakiona, sillä ruotsalaisnainen synnyttää keskimäärin 1,8 lasta. Jokainen ruotsalaissukupolvi on edellistä pienempi. Minkä lisäksi maahanmuuttajien kasvava määrä, ja yhteiskunnan lisääntyvä väkivaltaisuus ja muu pahoinvointi, laukaisee jossakin vaiheessa koulutettujen valkoisten muuttoliikkeen kohti Kanadaa, Australiaa ja Uutta Seelantia, kenties tulevaisuudessa myös Baltiaa ja itäistä keski-Eurooppaa. Esimerkiksi Hollannista muuttaa enemmän ihmisiä pois kuin sinne saapuu. Lähtijät ovat hollantilaisia. Tulijat ovat muslimeja.

Tämän lisäksi on huomioitava, että edes uusien tulokkaiden määrä ei todennäköisesti pysy vakiona vaan kasvaa. Koska yhä useampi Euroopan maa kiristää säädöksiään. Ja koska yhä useammalla kolmannen maailman asukkaalla on sukulaisia Ruotsissa. Ja koska vapaaehtoisesti palvelijoiksi ja orjiksi alistuneiden ruotsalaisten maa houkuttelee Lähi-Idän herrakansaa.

Valkoisen eksoduksen laajuutta ja ajankohtaa on mahdotonta arvioida, kuten on myös maahanmuuton kiihtymistä. Otetaan yhtälöön ruotsalaisten nykyinen syntyvyys (1,8 lasta), oletetaan, että länsimaistuminen laskee muslimien syntyvyyttä jonkin verran (3,5 lasta), ja uskotaan optimistisesti, että maahanmuuttovauhti hidastuu nykyisestä lähes sadasta tuhannesta per vuosi n. 60 000:een/vuosi. Muslimit saavuttavat 20 prosentin väestöosuuden vuonna 2036, 33% (kolmanneksen) vuonna 2055 ja 50% (puolet) vuonna 2078.

Kun otetaan huomioon ruotsalainen poliittinen ilmapiiri, yhteiskunnan henkinen puolustuskyvyttömyys ja kasvavasta tulijoiden määrästä seuraava siirtolaisyhteisöjen kasvava eristäytyminen "länsimaisesta" yhteiskunnasta, voidaan esittää toisenkinlainen arvio: että syntyvyys ei laske näissä yhteisöissä, ja että siirtolaisten määrä pysyy ainakin 100 000:ssa vuosittain. Tällöin muslimeja on väestöstä viidennes vuonna 2020, kolmannes vuonna 2031 ja puolet vuonna 2044.

Arvioon voidaan haluttaessa lisätä se, että ruotsalaisten määrä tulee kiihtyvässä tahdissa vähenemään ylempänä mainitun poismuuton seurauksena.

Ennen kuin alat huutaa, että lietson paranoideja kauhukuvia, vastaa muutamaan kysymykseen: Mikä näissä laskuissa on väärin? Minkä numeron haluat muuttaa?

Huomionarvoista on myös, että radikaaleimmassa arviossa esitetty maahanmuuttajien määrä, 100 000/vuosi, on väkilukuun suhteutettuna vain vähän enemmän kuin se 50 000, jota Anna Kontula&co ehdottivat taannoin Suomelle. Tietenkään he eivät tiukkaan ottaen puhuneet muslimimaahanmuutosta, mutta mistäpä lukija itse kuvittelee Suomen löytävän vuosittain tuollaisen määrän halukkaita tulijoita? Mistä lukija kuvittelee nykyisten muuttajien pääasiassa tulevan?

Joku saattaa myös kysyä, että mitä sitten. Ei kai sitten mitään. Jos uskot uuden enemmistön jakavan kanssasi suurin piirtein samanlaisen ajatus- ja arvomaailman.

Näitä lukuja olen kaivannutkin Ruotsin osalta jo pitkään. Kun ei tuo matematiikka oikein itseltä suju.

Halla-Aholta uusi

http://jussi.halla-aho.com/valonpilkahduksia_ja_mordorin_yota.html

Näitä lukuja olen kaivannutkin Ruotsin osalta jo pitkään. Kun ei tuo matematiikka oikein itseltä suju.

He, tuli mieleen sellainen hupsun hauska tilanne,
että Ruåtsista ovat kaikki kynnelle kykenevät alkuperäiset ruotsalaiset muuttaneet veke, ja siellä on ehkä 90-prosenttisesti musulmaani/pakolaisväestö,
ja joukossa muutama alkuperäinen svedu,
jotka yhä kirkuvat että:

Erilaisuus on rikkaus!
Tämä nykyinen tilanne johtuu ruotsalaisten rasismista
maahanmuuttajia kohtaan!

Pakolaisen kohtaaminen poistaa pelon, ja jos alkuperäiset ruotsalaiset vain suostuisivat asumaan samalla alueella....tai no, samassa maassa kuin maahanmuuttajat, niin mitään ongelmaa ei olisi!

Kun he ovat ihan samanlaisia kuin me, ja kaikki kulttuurit ovat yhtä arvokkaita ja yhtä hyviä ihan kaikille!

Mikä Ruåtsia vaivaa kun Ruåtsin nuorukaiset tekevät niin saatanasti rikoksia!

Ehkä olen yksin omien ajatusteni kanssa, ehkä en, mutta mun mielestä turkki ei edes ole Eurooppaa. Siksi en tajua, miksi turkin jäsenyydestä edes keskustellaan. Lisäksi turkilla on yhteisiä maarajoja euroopalle aika kyseenalaisten valtioiden kanssa (Iran, Iraq, Syria) ja on mielestäni kummallista, että nämä valtiot halutaan EU:n rajanaapureiksi.

Toisten maiden auttaminen on sinällä kaunis ajatus, mutta tässä tapauksessa melkoisen kyseenalainen.

Ootteko koskaan miettiny, ketkä ne oikeasti on värillisiä..?

Me (valkoiset?) olemme syntyessämme ensin sinisiä, keltasia, punasia ja sitten vasta normi ? vaaleita.. ja sanomme kumminkin tummaihoisia värillisiksi...:eek:

Ehkä olen yksin omien ajatusteni kanssa, ehkä en, mutta mun mielestä turkki ei edes ole Eurooppaa. Siksi en tajua, miksi turkin jäsenyydestä edes keskustellaan. Lisäksi turkilla on yhteisiä maarajoja euroopalle aika kyseenalaisten valtioiden kanssa (Iran, Iraq, Syria) ja on mielestäni kummallista, että nämä valtiot halutaan EU:n rajanaapureiksi.

Toisten maiden auttaminen on sinällä kaunis ajatus, mutta tässä tapauksessa melkoisen kyseenalainen.

Et varmasti ole yksin tämän ajatelman kanssa.

Tuon on pakko olla vitsi. Noin tyhmien ihmisten ei luulisi nimittäin osaavan käyttää internettiä, hyvä jos kirjoittaa. Ja jos tuo on vitsi niin jumalauta ei naurata.

Tuo on aika villiä juttua tuolla utainin sivulla,
niistä "artikkeleista" ei näy rahtuakaan sellaista ajatusta,
että olenpa tässä havainnut pienen epäkohdan ja Suomessa/suomalaisissa/Suomen pakolaispolitiikassa/yhtään missään, ja minusta sitä epäkohtaa kyl nyt pitäisi korjata...vaan niistä heijastuu yksinomaan valkohehkuinen raivo, katkeruus ja viha ympäröivää yhteiskuntaa kohtaan.

Ja samalla mieletön tarve korottaa itsensä sen kaiken saastan yläpuolelle, jonka keskellä joutuu elämään.
Eli Suomen ja suomalaisten.

Ihan kuin kirjoittajat olisivat yhtenä päivänä heränneet ja havainneet, että suomalaiset ovat hirveitä rasistisia hirviöitä (paitsi kirjoittajat itse) ja tämä havainto sai aikaan raivarin, ja sitä raivoa noissa artikkeleissa nyt puetaan.

Toisaalta tuo laskelma ei voi pitää paikkaansa, siinä vaiheessa kun alkaa olemaan kriittisellä rajalla tuo muslimien määrä, niin Ruotsi ei todellakaan ole enää hyvinvointivaltio, eikä siellä pystytä elättämään heitä.
Jos noin todellakin asiat menee, niin meillä on kehitysmaa länsinaapurissa, ja ajatelkaa mikä räjähdysmäinen muutto sieltä tänne tulee.
Voi olla Suomessakin white flight arkipäivää parinkymmenen vuoden päästä. Mihinkähän sitä lähtis?

Tuo on aika villiä juttua tuolla utainin sivulla,
niistä "artikkeleista" ei näy rahtuakaan sellaista ajatusta,
että olenpa tässä havainnut pienen epäkohdan ja Suomessa/suomalaisissa/Suomen pakolaispolitiikassa/yhtään missään, ja minusta sitä epäkohtaa kyl nyt pitäisi korjata...vaan niistä heijastuu yksinomaan valkohehkuinen raivo, katkeruus ja viha ympäröivää yhteiskuntaa kohtaan.

Ja samalla mieletön tarve korottaa itsensä sen kaiken saastan yläpuolelle, jonka keskellä joutuu elämään.
Eli Suomen ja suomalaisten.

Ihan kuin kirjoittajat olisivat yhtenä päivänä heränneet ja havainneet, että suomalaiset ovat hirveitä rasistisia hirviöitä (paitsi kirjoittajat itse) ja tämä havainto sai aikaan raivarin, ja sitä raivoa noissa artikkeleissa nyt puetaan.

Hyi jumalvita, mitä sisältöä tuolla utainissa on. Pitäisköhän tässä itkeä vai nauraa. Luulisinpa, että itkeä, koska vitsejä nuo tuskin ovat.

Toisaalta tuo laskelma ei voi pitää paikkaansa, siinä vaiheessa kun alkaa olemaan kriittisellä rajalla tuo muslimien määrä, niin Ruotsi ei todellakaan ole enää hyvinvointivaltio, eikä siellä pystytä elättämään heitä.
Jos noin todellakin asiat menee, niin meillä on kehitysmaa länsinaapurissa, ja ajatelkaa mikä räjähdysmäinen muutto sieltä tänne tulee.
Voi olla Suomessakin white flight arkipäivää parinkymmenen vuoden päästä. Mihinkähän sitä lähtis?

Tätä mä muutama sivu sitten just aprikoin, että mites sitten kun rahahanat eivät enää juokse vastikkeetonta toimeentuloa länsinaapurissa. Se on helppo Ruotsin kansalaisen asettua Suomeen. Sitä ei enää käydäkään supon syyniä läpi.

Koetin itse päästä toviksi Uuteen-Seelantiin töihin, mutta visahakemus tuli bumerangina takaisin Brysselistä, kun ei ollut kaikkia tietoja toimitettuna

1) Tiliote. Näyttöä, että tilillä on sen verran rahaa, ettei tarvitse elättää itseään paikallisella sosiaalihuollolla.

2) Rikosrekisteriote. Ei kuormita oikeuslaitosta

3) Lääkärintodistus. Kykenee työntekoon? Ei kuormita hoitolaitoksia

4) Todistus paikalliselta työnantajalta, että on duuni mihin mennä.

Taisi olla muitakin vaatimuksia, en muista enää kaikkia.

Noh kun eivät huolineet, niin ajattelin, että saari kuin saari. Ja menin Islantiin. Passia näytin Reykjavikin kentällä, jonka jälkeen ei maahanmuutosta kukaan kysellyt enää mitään. Veroviranomaisten ja pankin kanssa oli jonkin verran byrokratiaa, mutta maahanmuuttoviranomaisten kanssa ei mitään.

Englannissa oli vielä helpompaa. En ollut AINOANKAAN viranomaisen kanssa tekemisissä koko 2 vuoden aikana kun siellä asuin.

Eli lähetään miehissä Uuteen-Seelantiin kasvattamaan lampaita? :thumbs:

Noh kun eivät huolineet, niin ajattelin, että saari kuin saari. Ja menin Islantiin. Passia näytin Reykjavikin kentällä, jonka jälkeen ei maahanmuutosta kukaan kysellyt enää mitään. Veroviranomaisten ja pankin kanssa oli jonkin verran byrokratiaa, mutta maahanmuuttoviranomaisten kanssa ei mitään.

Englannissa oli vielä helpompaa. En ollut AINOANKAAN viranomaisen kanssa tekemisissä koko 2 vuoden aikana kun siellä asuin.

Heh, Islantia meikäläinen on miettinyt mahdollisena tulevana asuinpaikkana, minkäslainen meininki siellä on?

Heh, Islantia meikäläinen on miettinyt mahdollisena tulevana asuinpaikkana, minkäslainen meininki siellä on?

Menin vähän huonoon aikaan, eli syksyllä ja olin puoli vuotta. Talviaikaa siis ja se oli samanlainen kuin Suomi, eli pimeä ja kylmä. Ja tuulee niin maan prkleesti! Viikinkimaahanmuuttajat eivät uskoneet kestävään kehitykseen ja hakkasivat maan paljaaksi puista, eikä niitä ole tänäkään päivänä. Tuli ikävä Suomen metsiä.

Tein osa-aikatöitä mm. hostellissa, jossa sain asua ilmaiseksi.
http://www.realadventures.com/listings/1032701.htm

Joulun alla kysyttiin vapaaehtoisia hakemaan hostellille joulukuusta. Lähdettiin aussin kanssa hakemaan kuusta 2 tunnin bussimatkan päästä. Tämä reissu oli vartavasten järjestetty lapsiperheille. Löytyihän se istutettu "metsä". Teki pahaa sahata poikki niitä muutamaa tuhatta kuusentynkää :D

Lisäksi tiskasin astioita paikallisessa ravintolassa ja paistoin pihvejä pikaruokalassa. Paljon kummempaa työtä sieltä ei kielitaidottomana saanut ja mulle jäi kuva, ettei siellä ainakaan työvoimapulaa ole. Millään alalla. Ja kyllä se ulkomaalaisuus vaikuttaa sen saamiseen. Mulla oli helpompaa islantilaisen näköisenä, mutta tummemmat italiaanot lähtivät takaisin kotiin säästönsä syöneenä, kun eivät päässeet töihin. Mutta kuten monessa muussakin asiassa, asenne ratkaisee paljon. Jos on valmis tekemään kovaa työtä, kyllä siihen löytyy aina palkkaaja.

Kieli on aivan mahdoton, eikä mulle jäänyt ainottakaan sanaa mieleen 6 kk ajalta. Kuten Suomessakin, tuli siirtolaisena hengailtua lähinnä muitten siirtolaisten kanssa englanniksi. Nuoriso ihannoi Amerikkalaista kulttuuria jopa enemmän kuin Suomessa.

Ihan jännä paikka, ja kesällä varmaan ihan toisen näköinenkin. Täytyy käydä vielä kesällä katsastamassa. Mutta tuo Uusi-Seelanti jäi vielä kaivelemaan. Vieläköhän sitä wanha istumatyössä pehmennyt jaksaisi mennä kokeilemaan...

Edit : tulipa mieleen tutustumiseni pikimustaan ruotsalaiseen. Asusteli Islannissa, mutta sossurahat tuli Ruotsista. Hällä oli auto ja lupauduin kuskiksi kun hän etsi työtä. Oli kalastaja :eek: ja käytiin Reykjavikin lähialueen satamissa kyselemässä töitä kalastaja-aluksilta. Ei napannu hommia, tais lähtee takasin Ruotsiin. Baarissa tutustuin myös islantilaiseen metsuriin! Ihmetykseni oli tietysti kova, kun en ollut ainuttakaan puuta nähny. Hän kertoikin, ettei tarvinnut paljon siinä ammatissa huhkia. :D Norja lähettää joka vuosi ison kuusen keskustorille, kun ei moisia ole omasta takaa.

Taidat olla Euroopan väestön kanssa enemmistössä ajatuksinesi.

Samaa mieltä, tossa on jo riittävät perusteet miksei Turkkia tarvita eu:n jäseneksi.

Muistelen tässä lämmöllä vanhaa hyvää Etelä-Afrikan Apartheid politiikkaa... Silloinhan maan sinkkulistojen kärjessä jylläsi suomalaisten artistien kovin kärki Esim. Ykkösenä oli Paula Koivuniemi kappaleellaan Ota musta kiinni ja sinkkulistan toista tilaa piti Ruohosen veljekset Matti ja Teppo sikermällään Musta tuntuu pahalle... Voi veljet ne oli aikoja ne!

Mielestäni hihna lipesi kädestä jo siinä vaiheessa kun alettiin haalia kaikkia mahdollisia Euroopan maita mukaan hiekkalaatikolle.

+ Kohta reunavaltiot siihen päälle?

Mielestäni hihna lipesi kädestä jo siinä vaiheessa kun alettiin haalia kaikkia mahdollisia Euroopan maita mukaan hiekkalaatikolle.

+ Kohta reunavaltiot siihen päälle?

Niinpä. Eiköhän olisi kaikkien hyödyllisintä jos EU:n jäseninä olisi vain Länsi- ja Pohjois-Euroopan maita. Eteläisestä Euroopasta voitaisiin maita sitten hieman valikoiden esim. Espanja ihan jees, mutta Kreikka on hieman kehitysmaa minun standardeille.

Back
Ylös Bottom