Heipä hei, olen uusi palstalla, vaikkakin olen vieraillut täällä jo jonkin aikaa. Olen pudottanut painoani 11 kiloa viimeisen vuoden aikana ja nyt pitäisi tiristää ne vikat 5 pois. Keväästä asti olen jumitellut tässä samassa. Olen aktivoitunut taas käymään salilla muutaman kuukauden tauon jälkeen. Salikäyntejä mulle tulee 2-4 X viikossa ja teen yleensä alakropan ja yläkropan eri päivinä ja lisäksi noin 30 min. aerobista salin lisäksi.
Syön vähähiilarista ruokaa, hiilarimäärät jotakuinkin 50-120 grammaa päivässä, välttelen lähinnä huonoja hiilarilähteitä. Kalorit on miinuksella jonkin verran, ehkä 200-500 kcal päivässä. Ihan perussafkaa muuten syön + rahkaa melkolailla. VHH:n aloitin ehkä 1.5 kk sitten, aluksi kaikki meni hyvin, mutta sitten alkoi nämä turvotukset. Aamulla hyvä että itsenä peilistä tuntee, sormukset on uponneet sormimakkaroihin ja aikoja sitten. Vettä juon kuin pieni kameli, mutta ehkä se ei vieläkään riitä? Eilen illalla ihan tarkoituksella join lisää vettä, ehkä koko päivänä sellanen 2 litraa. Aamulla sama turvotus.
Pitäisikö kokeilla anti-salttia vai laittaa tippaletku suoneen? Ei mulla "normaali" ruokavaliolla olllut tälläistä :curs:
Neuvoja, niksejä, lohdutusta, ihan mitä vaan otetaan ilolla vastaan.
Syön vähähiilarista ruokaa, hiilarimäärät jotakuinkin 50-120 grammaa päivässä, välttelen lähinnä huonoja hiilarilähteitä. Kalorit on miinuksella jonkin verran, ehkä 200-500 kcal päivässä. Ihan perussafkaa muuten syön + rahkaa melkolailla. VHH:n aloitin ehkä 1.5 kk sitten, aluksi kaikki meni hyvin, mutta sitten alkoi nämä turvotukset. Aamulla hyvä että itsenä peilistä tuntee, sormukset on uponneet sormimakkaroihin ja aikoja sitten. Vettä juon kuin pieni kameli, mutta ehkä se ei vieläkään riitä? Eilen illalla ihan tarkoituksella join lisää vettä, ehkä koko päivänä sellanen 2 litraa. Aamulla sama turvotus.
Pitäisikö kokeilla anti-salttia vai laittaa tippaletku suoneen? Ei mulla "normaali" ruokavaliolla olllut tälläistä :curs:
Neuvoja, niksejä, lohdutusta, ihan mitä vaan otetaan ilolla vastaan.
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
. Kuten joku jo sanoikin, sulta puuttuu rasva melkein kokonaan
. Vhh:lla on tarkoitus saada rasvasta vähintään 50% päivän energiasta (näin niinkuin suunnilleen). Lisäksi syöt ilmeisesti aika paljon makeutusaineita. Proteiinin määräkin näyttää vähäiseltä, äkkiseltään laskettuna 
Yhdelle/kahdelle aterialle eläinrasvaa esim. rasvaista jauhelihaa / kananmunia / voita / kermaa. Oliiviöljyä kaupasta mukaan ja sitä voi juoda ihan pullosta tai lorotella aterioihin, mikäli maku ei pilaa koko safkaa.
. Pitäsköhän mun pitää laihdutuksesta lomaa?