Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

"Oivallettuaan, että muutoksista ja niiden tekijöistä jää julkinen muistijälki Wikipediaan, ja todettuaan, että nörttiverikoirat ovat tulossa piuhoja pitkin hänen perässään, hra Muna siirtyi offensiiviseen defenssiin ja julkisesti (vieraskirjassani) esittäytyi opettaja A***i V***ksi. Pian paljastuksen jälkeen kävi ilmi, että kyseessä on sama henkilö, joka nimimerkin takaa on pitkään riepotellut henkilöäni ja kirjoituksiani eräällä suositulla bodausfoorumilla."
http://jussi.halla-aho.com/terveisia_lahdesta.html

Viittaako Jussi tähän forumiin? Kuka mahtaa olla tuo epärehellinen ja huonokäytöksinen häirikkö...

Edit: selaa vaikka sivulle 254.

Juuri näin, uskominen näihin vanhoihin kirjoihin joilla on pyritty opettamaan aikoinaan perusmoraalia on nykyisin kertakaikkiaan typerää. Ihmiset nykyään osataan kasvattaa moraalisesti valveutuneiksi ilman ikivanhoja opuksiakin. Esim. Älä tapa, jos ei ole ihan pakko itsepuolustukseksi tehdä näin.
Tosiaan, ei se ole sen vaikeampaa.
Toisaalta aikoinaan raamatut koraanit jne. ovat olleet varmaan ihan ok opuksia perusmoraalin opettamiseen, nykyään niitä ei enää tarvita.
Kirkosta eroaminen kertoo ihmisten tietoisuuden lisääntymisestä, ei tarvita enää epämääräisiä olentoja, koska osa todellisuudesta voidaan jo selittää tieteen keinoin, perinteinen uskovaisuushan johtuu siitä ettei kertakaikkiaan ole kyetty ymmärtämään esimerkiksi miksi aurinko lämmittää, muttei siihen kuitenkaan voi koskea.
Siinä mielessä muslimit laahaavat pahasti jäljessä kehityksestä, yksinkertaisesti siksi koska kirkkoa ei ole erotettu valtiosta, ei se sen monimutkaisempaa ole.

uskoaminen vanhoihin kirjoihin oli pyritty opettamaan aikoinan ihmisille perusmoraalia ?? ja pah ...
perusmoraalia tai ei uskonto on osa elämää sillä ilman uskoa ei ole elämää .Ihminen on aina miettinyt, mikä merkitys hänen elämällään mahtaa olla - Mikä on elämän tarkoitus? Miksi olemme täällä?

Nämä kysymykset olemme jokainen asettaneet itsellemme joskus. Ne ovat koko älymme, kaiken aikamme ja kaiken huomiomme arvoisia. Niihin on saatava vastaus eikä sysättävä niitä syrjään .on ponnisteltava ymmärtääksemme tarkoituksen parhaalla mahdollisella tavalla. Totuuden etsintänsä aloitti jokainen suuri filosofi pohtimalla universaalia Jumalaa, ohjaavaa voimaa, sitä mikä (aloitti) loi itse elämän. joten jantunen vastaa noihin painotettuihin .

Hmm, onpa vaikea ajatusleikki. Tekstissä tulevat esille sana "opettaja" ja nimi A_V. En millään keksi kuka voisi olla kyseessä, voisiko joku fiksumpi auttaa?
antaa nyt olla toi juttu on nyt niin puitu loppuun ja akv :hän otti itteään niskasta kiinni ja tunnusti:D se ei ole mikään helppo juttu nimittää itseään vuoden idiootiksi koko pakkiskansan edessä :) :worship:

uskoaminen vanhoihin kirjoihin oli pyritty opettamaan aikoinan ihmisille perusmoraalia ?? ja pah ...
perusmoraalia tai ei uskonto on osa elämää sillä ilman uskoa ei ole elämää .Ihminen on aina miettinyt, mikä merkitys hänen elämällään mahtaa olla - Mikä on elämän tarkoitus? Miksi olemme täällä?

Nämä kysymykset olemme jokainen asettaneet itsellemme joskus. Ne ovat koko älymme, kaiken aikamme ja kaiken huomiomme arvoisia. Niihin on saatava vastaus eikä sysättävä niitä syrjään .on ponnisteltava ymmärtääksemme tarkoituksen parhaalla mahdollisella tavalla. Totuuden etsintänsä aloitti jokainen suuri filosofi pohtimalla universaalia Jumalaa, ohjaavaa voimaa, sitä mikä (aloitti) loi itse elämän. joten jantunen vastaa noihin paonotettuihin .

Niin, nämä ovat suuria kysymyksiä. Helpointa on uskoa jumalaan tai jumaliin jotka ohjaavat elämämme automaattisesti oikeaan suuntaan.
Itse olen valinnut sen tien, että jokainen ihminen vastaa omista teoistaan ja pyrkii näin olemaan paras mahdollinen ihminen lähimmäisilleen, sekä pyrkii tekemään kaikkensa lähimmäistensä elämän parantamiseksi. Tämä lienee syy, miksi olen lähtenyt tähän keskusteluun alunperin edes mukaan.

Kun tullaan uskovaisuuteen, niin itselläni on luonnollisesti mielipide siitä. Olen sitä mieltä, että aivokapasiteettini ei vielä kykene ymmärtämään kokonaisuutta. Onko se monia päällekkäisiä todellisuuksia vai mitä... Ei kykene ymmärtämään.
Uskon enemmän alkuräjähdysteoriaan kuin jumalaan tai allahiin, en kuitenkaan usko edes alkuräjähdysteoriaan. Se tarkoittaa sitä että myönnän olevani tyhmä, en kertakaikkiaan vielä voi ymmärtää koko universumia.
Siinä mielessä pidän uskovaisia joko todellisuuden kieltävinä haihattelijoina tai itsensä jalustalle nostajina. Ikävä kyllä vieläkin uskovaisia sattuu olemaan enemmän muslimiyhteiskunnassa kuin länsimaissa. Ehkä sielläpäin ajattelu on kiellettyä. Suomalaiset alkavat ajatella yhä enemmän omilla aivoillaan, ja se on mielestäni erittäin toivottava ja hieno piirre.

Mutta rakas YASMIN, voisitko viimeinkin vastata näihin maallisiin kysymyksiin, näillehän jo käsittääkseni lupasit vastauksen...

"Nyt kerro YASMIN meille ensinnäkin kulttuurinne ja kolikon kääntöpuolesta naisten kohtelun ihanuudesta, miten se on parempaa kuin Suomessa? Ja kuinka se normaali suomalainen mies, joka tulee pokaamaan musliminaisia, kuinka hänet otetaan vastaan veljien, isien ym. sukulaisten puolesta?"

Itse olen henkilökohtaisesti kummastellut tätä islamilaisessa kulttuurissa esiintyvää kunniamurhakäsitettä ja tekoja. Kuinka mahdollinen kunniamurha on suomessa? Yasmin, uskallanko vikitellä islaminuskoista / somalinaista ilman, että suvusta tulee joku tappamaan ko. nainen?

no perhana, ei muuta kuin kerro toimivampi arabimaan yhteiskuntamalli kuin meillä vallitsee. Olen varmasti samaa mieltä, jos se oikeasti voisi toimia.

Turha kai näitä yhteiskuntamalleja on lähteä vertailemaan ja pohtimaan, mikä on paras. En usko, että sikäläinen yhteiskuntamalli toimisi täällä taikka päinvastoin.

Syy, miksi otin asian alun perin esille, oli väitteesi, että islamilaiset maat tulevat uskontonsa vuoksi pysymään aina kehitysmaina. Näinhän asia ei siis missään nimessä ole. Minulla ei ole sen enempää annettavaa tälle aiheelle.

Turha kai näitä yhteiskuntamalleja on lähteä vertailemaan ja pohtimaan, mikä on paras. En usko, että sikäläinen yhteiskuntamalli toimisi täällä taikka päinvastoin.

Syy, miksi otin asian alun perin esille, oli väitteesi, että islamilaiset maat tulevat uskontonsa vuoksi pysymään aina kehitysmaina. Näinhän asia ei siis missään nimessä ole. Minulla ei ole sen enempää annettavaa tälle aiheelle.

Joo, turhaa se on miettiä ja vertailla, kun oma nick on Marx.

Ei yhtään juutalaisen oloinen nimi.

jantunen ne uskonto asiat aloitti en minä.niin joten JANTUNEN jätäs ne uskoasiat jookos.

Annappas olla mussuttamatta nyt. Tuo koski jokaista ja jos homma ei pysy kasassa niin yksinkertaista on lukita koko homma. Minä en ainakaan kuuntele enää ainuttakaan valitusta asiasta.

Kuoliko tämä threadi yhden multikulturistiuskovaisen huijauksen paljastumisen myötä? Missä ne muut ovat?

Reino sai varmaan sydärin, kun tuli niin kovia käänteitä tähän threadiin. Seuraavaks paljastuu jotain jostain toisesta. Sen takia fanaattisimmat varmaan hiljaa?!?:rolleyes:

Kyllä mun mielestä tämä uskonto sivuaa aihetta aika vahvasti, joten aika turhaa kieltää sen puiminen täällä. Tietty ymmärrän modeja, jos niille lähetellään näistä jutuista valituksia, mutta uskonto kun sattuu olemaan aikamoinen osa tätä käymäämme rikasta kulttuurikeskustelua.

Back
Ylös Bottom