braindead .....
Itse useasti ja juuri hiilareiden vähyyden takia .... juu myönnän tämänkin >
>> aidosti blondi
No nyt on jo pakko kommentoida, vaikkakin nykyisin olen mieluummin hiljaa näissä asioissa ja nautin omasta olotilastani "brainhedina", hiilareiden ollessa luokkaa 20-50g/vkr 24/7. :D ;)
Jos jostain syystä syön runsaammin hiilaria(päivän aikana tai yhdellä kertaa), on seurauksena armoton väsymys. Esimerkkinä n. 200g mansikoita, semmonen keskikokoinen pakasterasiallinen, valkuaisvaahdon kera, ilman rasvaa aiheutti sen, että olin nukahtaa ruokapöytään, ja nukuinkin 2h tuon aterian jälkeen. Pää ei todellakaan toimi kirkkaasti, tunneilla ei tallennu läheskään niin paljon tietoa muistiin, kuin mitä tasaisella lowcarbilla. Hiilarisafkalla pinna kiristyy helpommin ja stressinhallinta on selkeästi huomattavan paljon huonompaa. Lowcarbilla sitä vastoin on oikein tyyni olo, vaikka kuinka pitkää pinnaa vaativiin juttuihin joutuisi. :D
Lowcarbin hyötyjä vrt. hiilarivalioon on niin paljon, että en mistään hinnasta voisi edes kuvitella palaavani hiilareille takaisin. Vielä muutamia mainitakseni; Vatsa pysyy kunnossa, iho on kertakaikkisen hyvä kuntoinen(jopa niin hyvä, että kanssaihmiset kyselevät syömisistäni, koska ihoni näyttää niin hyvältä ja ilman meikkiä siis), paitsi silloin, jos syön jotain elimistölleni sopimatonta vaikutukset ihonkin kuntoon näkyvät heti. Hiukset ovat hyväkuntoiset(väri on täysin oma, muttaa kampaajien mukaan näyttää siltä, kuin niissä olisi väri, joka on erittäin taidokkaasti tehty! :D
Urheilla jaksaa paljon paremmin, kun on jatkuvasti rasvaa käytössä polttoaineena, ei tule hyytymistä kesken pitkänkään lenkin tai treenin. Onhan näitä hyötyjä paljon, ei enää edes muista kaikkia, mutta kyllä muistuu hiilarivalion ongelmat mieleen, jos enemmän erehtyy syömään..
Ai niin, ja vielä yksi iso plussa.. Nimittäin laktoosi-intoleranssi, jota luulin sairastavani niin kauan kunnes jätin viljat ja muut hiilaripitoiset kokonaan. Hiilarivaliolla elimistöni ei sietänyt välillä edes HYLA tuotteita, ja jouduinkin syömään kalliita laktoosittomia maitovalmisteita. Nykyään syön ihan täyslaktoosisia maitotuotteita, eikä oireen oiretta! :D