Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Miks ihmiset hommaa lapsia?

Ugh. Rakas ja fiksu isäni toitotti aina (ja tekee sitä kai vieläkin, mä oon vaan oppinu suodattaan tehokkaasti), että lisääntyminen on elämän tarkoitus ja niitä lapsia pitää aina tehdä kolme, koska muuten ei lisäänny. Lapsia tehdään siis koska se on elämän tarkoitus.

(Sama mies oli yksityisyrittäjä ja sanoi aina, että "kauppa ei perustu petokseen, vaan asiakkaan tietämättömyyteen" ja teki konkurssin. Yllätyskö? Nope.)

Miks ihmiset hommaa lapsia?

Ugh. Rakas ja fiksu isäni toitotti aina (ja tekee sitä kai vieläkin, mä oon vaan oppinu suodattaan tehokkaasti), että lisääntyminen on elämän tarkoitus ja niitä lapsia pitää aina tehdä kolme, koska muuten ei lisäänny. Lapsia tehdään siis koska se on elämän tarkoitus.

(Sama mies oli yksityisyrittäjä ja sanoi aina, että "kauppa ei perustu petokseen, vaan asiakkaan tietämättömyyteen" ja teki konkurssin. Yllätyskö? Nope.)

Mäkin haluan kysyä: Mistä sais Lexuksen neljällä eurolla?

Tieliikennelaitoksen kamerat

Mistä löytää tieliikennelaitoksen web kamerat mistä näkee tämänhetkisen kelin tien päällä ympäri suomea?

Miten pankkikortilla tankkaaminen toimii kylmäaseman automaatilla?

Eli kun lopettaa tankkaamisen miten se katkaisee sen ettei seuraava voi tankata samaan piikkiin. Pitääkö siitä ottaa joku kuitti tmv. Vai riittääkö, että laittaa letkun telineeseen niin se katkeaa automaattisesti?

nimimerkki käteisellä tankkaava :)

Miten pankkikortilla tankkaaminen toimii kylmäaseman automaatilla?

Eli kun lopettaa tankkaamisen miten se katkaisee sen ettei seuraava voi tankata samaan piikkiin. Pitääkö siitä ottaa joku kuitti tmv. Vai riittääkö, että laittaa letkun telineeseen niin se katkeaa automaattisesti?

nimimerkki käteisellä tankkaava :)

Riittää et laitat letkun takas telineeseen.

Mistä löytää tieliikennelaitoksen web kamerat mistä näkee tämänhetkisen kelin tien päällä ympäri suomea?

Saivartelua, mutta "tieliikennelaitosta" ei oo olemassa eikä oo koskaan ollutkaan. Vanha TVH, sittemmin Tielaitos jaettiin jo nyt muodin mukaiseen Tilaaja-tuottaja -malliin 2001, jolloin perustettiin Tiehallinto (viranomainen) ja Tieliikelaitos (muiden rakennusfirmojen ja konsulttitoimistojen markkinoilla toimiva, valtion liikelaitos). Jotta ne kelikameratkin on Tiehallinnon... joo, joo, mulla on vaan töissä tylsää.

Löytyykö jostain sanamuunnoksia englanniksi? Laittaisin googleen jos tietäisin mikä on sanamuunnos englanniksi...

Miten SonyEricsonin K600 puhelimesta saa pois sen ärsyttävän kameran äänen?

Ainakin K750:ssä ennen kameramoodiin menoa painetaan #-nappia pohjassa jolloin puhelin menee äänettömään tilaan. Tän toimenpiteen jälkeen ei kuulu kamerankaan ääniä. Kameran käytön jälkeen muista palauttaa äänet takaisin jos mielit olla tavoitettavissa.

Oon tässä ajatellut ostaa piilolinssit. Näkö on ihan normaali, mutta silmien väriä siis vain haluaisin vaihtaa. Pistänkö siis linssien vahvuudeksi esim. +0.00? Entä voiko piilolinssien käytöstä olla haittaa näölle ? Varmaan tulisi linssien mukana ohjeet, mutta miten niitä tulisi säilyttää ja käyttää ?

Oon tässä ajatellut ostaa piilolinssit. Näkö on ihan normaali, mutta silmien väriä siis vain haluaisin vaihtaa. Pistänkö siis linssien vahvuudeksi esim. +0.00? Entä voiko piilolinssien käytöstä olla haittaa näölle ? Varmaan tulisi linssien mukana ohjeet, mutta miten niitä tulisi säilyttää ja käyttää ?

Riippuu linsseistä. Eiköhän kannata ottaa pehmeät kertakäyttölinssit. Tulee isossa paketissa, jossa on monta yksittäispakkausta.

Kannattaa kuitenkin käydä optikolla tarkastaan näkö kunnon laitteilla. Ainahan siellä saattaa pientä virhettä olla silmissä. Tuskin tulee lisää hintaa piilareille vaikka niissä tehoja vähän olisikin.

Riippuu linsseistä. Eiköhän kannata ottaa pehmeät kertakäyttölinssit. Tulee isossa paketissa, jossa on monta yksittäispakkausta.

Kannattaa kuitenkin käydä optikolla tarkastaan näkö kunnon laitteilla. Ainahan siellä saattaa pientä virhettä olla silmissä. Tuskin tulee lisää hintaa piilareille vaikka niissä tehoja vähän olisikin.

Tuo näyttäisi minun mielestäni hyvältä. Laitanko tuon +0.00 ja kaarevuudesta ja halkaisiasta sen mitä saa ? Luultavastikkin. :david:

edit. liekö nuo sitten ne sellaiset pehmeät, kuten sanoit...

Jos EU:n sisällä voi ostaa tavaroita ilman tullia/ALV:ia niin miksi tilatusta alkoholista pitää maksaa veroa?

Koska alkoholista kannetaan valmisteveroa ja valmistevero on kansallinen vero.

Alv on myöskin kansallinen vero. Senpä takia yritykset voivat ostaa tavaroita toisesta eu-maasta ilman alvia mutta joutuvat maksamaan omaan maahansa oman maan alvit. Yksityishenkilöt taas ostavat tavaroita jotka sisältävät ostomaan alvit.

Mitä laittaa päälle teatteriin mentäessä? Kävin joskus kakarana viimeks enkä muista.. :arvi:

Tuo näyttäisi minun mielestäni hyvältä. Laitanko tuon +0.00 ja kaarevuudesta ja halkaisiasta sen mitä saa ? Luultavastikkin. :david:

edit. liekö nuo sitten ne sellaiset pehmeät, kuten sanoit...
Ei tosiaankaan kannata ostaa linssejä ja tunkea niitä silmiin ilman optikon tutkimusta. Se määrittää sulle mahdollisen vahvuuden ja kaarevuuden. Voi olla että normaalit piilarit ei sovellu sulle ja teet hallaa silmillesi runnomalla sinne jotain sinne kuulumatonta. Optikko tekee nuo tutkimukset ja antaa ohjeet noin 20 minuutissa. Älä siis hosu vaan varaa se aika :)

Back
Ylös Bottom