CBB Utti Hulkki Hietala

Meta title: 🔥 Utti Hietala – suomen kovin treenimetodien räjäyttäjä 🔥

Meta description: Räjähtävä katsaus Utti Hietalan treenifilosofiaan, metodeihin, kehonrakennukseen ja suorituskyvyn optimointiin. Maksimaalista rautatietoa...

Lukee:D Tuli vaan mieleen, kun esim tuossa FASTin treenipvkirjassa on linkki sun henkilökohtaiselle webbisaitille. Niin kun noita laadukkaita kuviakin on kertynyt sekä kisoista että kisojen ulkopuolelta, ja muutenkin jätkä on kansaa kiinnostava persoona, niin näpsäkät sivut olis pop:thumbs:
Juu, täytyy varmaan jossain vaiheessa ottaa projektiksi noiden päivittäminen. On vain liian paljon muutakin tekemistä, joten ei ole ihan ensimmäisenä prioriteettilistalla tuo kotisivujen viilaus.

Miten on muuten Hulkki vbälttyny loukkaantumisilta uran aikana?
Varsinaisilta loukkaantumisilta olen tosiaan välttynyt, mutta nivelten ja lihasten kipuilusta tuli varsinkin kisadieetin viimeisinä viikkoina osa arkea. Lisäksi esim. solisluut ovat olleet olkapäiden päädyistä jo puolisen vuotta sen verran arat, etten ole voinut tehdä rinnalle dipin lisäksi mitään muita liikkeitä raskailla painoilla. Yritänkin tässä nyt kisadieetin jälkeen parannella paikkoja parin kuukauden ajan treenaamalla tavallista pienemmillä painoilla.

Loukkaantumisilta olen todennäköisesti välttynyt olemalla erittäin järjestelmällinen lämmittelyjen, venyttelyjen ja totuttelusarjojen suhteen treeneissä jo vuosien ajan. Lisäksi olen käyttänyt venyttelyyn viikkotasolla enemmän aikaa kuin treenaamiseen jo monta vuotta. Jos jokin liike tuntuu pahalla tavalla ikävältä, pyrin yleensä korjaamaan tekniikkaani ja/tai sarjapainoja, ja jos tämä ei auta, vaihdan liikkeen toiseen.

Yksi juttu, mistä on todennäköisesti myös ollut apua vuosien varrella, on lämpimät treenivaatteet. Pidän kesälläkin pitkähihaista (tai kahta) päällä treeneissä, enkä ikinä treenaa shortseissa vaan päällä on aina pitkät housut. Näin lämpö pysyy yllä paljon paremmin myös sarjojen välillä koko treenin ajan. Lisäksi käytän elastisia polvi- ja kyynärpäälämmittimiä.

Ja hulkille :worship: siitä, että on jaksanut päivitellä blogia todella säännöllisesti!

Luin blogista ja täältäkin hieman tulevista kisamietteistä. Kovasti puhuit syksyn skaboista, mutta onko tullut mieleen kevään kisat? Ja lähinnä siinä muodossa, että heittäisit kultsan kisan lisäksi noita BB:n amatööri gp:iden ohessa pidettäviä cbb kisoja ? :hyper: :) Tosin ei ehkä ole kovin ajankohtainen mietinnän kohde, mutta pidähän mielessä.

tajusinko oikein blogista,että huomenna reenaat töölö gymillä meinaan vaa et älä ihmettele jos joku heppu tulee kättelee suo.Se oon sitte minä:D

Kovasti puhuit syksyn skaboista, mutta onko tullut mieleen kevään kisat?
Niin, todennäköisintä on, että kisaan seuraavan kerran keväällä 2008. Vaikka kuinka tekisi mieli taas lavalle, olen alustavasti sillä kannalla että syksy 2007 tulee liian nopeasti sillä natikkana sitä lihasmassaa ei ihan puolessa vuodessa ennen kisadieettiä kauheasti taiota. Ja samoilla lihoilla en lähde uudelleen lavalle; kehitystä on tultava selvästi ennen seuraavaa kisaprojektia.
tajusinko oikein blogista,että huomenna reenaat töölö gymillä
Olen treenannut Meijerillä nyt 2 vuotta, ja huomisesta lähtien käyn tosiaan heittämässä vaihtelun vuoksi Töölö Gaymilla yhden treenin viikossa.

ok jos satutaa samaa aikaa ni mä tuun kättelee ei sen kummempaa:D

Hulkki kun otat iltaisin kalaöljykapseleita 5kpl niin paljonko siitä tulee EPA ja DHA arvoiksi ja mitä eroa on ottaako iltaisin vai aamuisin ?

Kysyin siksi kun jotkut ottaa aamuisin et olisko sillä mitään merkitystä.
Mut ei sillä sit ole väliä milloin ottaa.

Käsittääkseni on enemmänkin väliä sillä, että ajoittaa ruokailun samaan aikaan. Yleensähän ohjeissa suositellaan kaikki kalaöljyt sun muut vitamiinit vedettäväksi ruokailun yhteydessä. Itse vedän ne aina päivällisen jälkeen.

Tuon blogin ruokavaliotaulukon mukaan safkastasi puuttuvat täysin tuoreet vihannekset ja hedelmät. Onko tuolle jotain perusteltua syytä? Kuidut puurosta ja vitamiinit purkista, niinkö? ;)

Ruokavaliossasi oli maininta sokerittomasta ketsupista. Onko tämä nyt sitten jotain erikoisempaa ketsuppia ? Koska eikö "tavallisessa ketsupissa" ole jonkun verran sokeria... Tavallisella tarkoitan jotain esim heinz ja felix ketsuppia. Oman dieetin viimeisiä sokeri syntejä on juuri tuo ketsuppi jota menee turhankin reippaasti.

Koska eikö "tavallisessa ketsupissa" ole jonkun verran sokeria... Tavallisella tarkoitan jotain esim heinz ja felix ketsuppia.

Onhan niissä jopa enemmän kuin limussa, mutta kun ei mene paljoa niin ei ole niin suurta väliä, tietenkin riippuu dietistä.... Toisaalta on ketsupissa lykopeeniä, mikä on terveelistä :thumbs: Terveystuote ;)

Tuon blogin ruokavaliotaulukon mukaan safkastasi puuttuvat täysin tuoreet vihannekset ja hedelmät. Onko tuolle jotain perusteltua syytä?
Kyllä nuo pakastevihannekset saavat riittää, niillä olen tähänkin asti vetänyt.
Kuidut puurosta ja vitamiinit purkista, niinkö?
No eipä sitä muuta pitäisi edes tarvita. :D
Ruokavaliossasi oli maininta sokerittomasta ketsupista. Onko tämä nyt sitten jotain erikoisempaa ketsuppia ?
http://www.felix.fi/ketchupit_tuotetiedot.cfm?tuote_ID=515

Ovatko nuo blogissasi esillä olevat lepopäivän ruokailut miinuskaloreilla?
Paha sanoa vielä, katselen miten paino käyttäytyy ja säädän sitten kaloreita. Oletuksena on, että ilman fyysistä aktiviteettia tuollainen 3000 kcal on melko tasan ylläpitokalorimäärä.

Paha sanoa vielä, katselen miten paino käyttäytyy ja säädän sitten kaloreita. Oletuksena on, että ilman fyysistä aktiviteettia tuollainen 3000 kcal on melko tasan ylläpitokalorimäärä.

Jees, tuohon suuntaan itsekin ajattelin.

Saattaisi olla mielenkiintoista testata itsellä joskus esim. 1 päivä viikossa miinuksilla, "järkyttäen" kehoa toiseen suuntaan. Kuitenkin niin, että viikkotasolla ollaan selvästi plussalla. Toisaalta normaalimpi ABCDE- dieetti, tai sen muunnelmat voisivat olla järkevämpiä.

Tämä siis ihan omiin juttuihin liittyvää :offtopic: pohdintaa :jahas:

Back
Ylös Bottom