Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Miksi esim. perunoita keitettäessä kattilaan laitetaan kylmää vettä eikä lämpimää?

Tähän voi olla parempikin vastaus mutta ekana tulee mieleen se, että kuuman veden sanotaan irroittavan helpommin bakteereja, pöpöjä ja muita jäämiä putkistosta ja sitä kautta kuumaa vettä ei suositella ruuan laittoon tai juotavaksi.

^Ainakin se selkeyttää siinä tilanteessa jos joku on aikasemmin kukenu jo sen aikasemman version ja jos siihen on tullu muutoksia niin eipä tuu kumastusta et tuliko ymmärrettyä noin saatanan väärin....

Miksi esim. perunoita keitettäessä kattilaan laitetaan kylmää vettä eikä lämpimää?

Lämpimässä vedessä voi olla pöpöjä... no tuskin ja kuolisihan ne keitettäessä. Äiti vaan kielsi pienenä tekemästä tästä syystä teetä keittämättömään hanaveteen vaikka hanasta tulisikin niin kuumaa vettä, että se riittäisi teen lämpötilaksi. Kylmä vesi on mielikuvana ainakin raikkaampaa kuin lämmin.

Lämpimässä vedessä voi olla pöpöjä... no tuskin ja kuolisihan ne keitettäessä. Äiti vaan kielsi pienenä tekemästä tästä syystä teetä keittämättömään hanaveteen vaikka hanasta tulisikin niin kuumaa vettä, että se riittäisi teen lämpötilaksi. Kylmä vesi on mielikuvana ainakin raikkaampaa kuin lämmin.

Itse olen kuullut sellaisen version, että kuuma vesi irrottaa kupariputkista jotain metalleja tms. mitkä eivät tuhoudu vettä kattilassa lämmitettäessä.

Itse olen kuullut sellaisen version, että kuuma vesi irrottaa kupariputkista jotain metalleja tms. mitkä eivät tuhoudu vettä kattilassa lämmitettäessä.

Samoin, mutta eikös nykyisin putket ole muovia tjsp?

Jos kaksi täysin identtistä junaa törmää toisiinsa tasan samalla nopeudella, niin ovatko törmäysjäljet ja muut vahingot myös identtiset?
Törmäys siis tapahtuisi samalla raiteella, tasaisella maalla ja tuuli-ja olosuhteiden vaikutus olisi nolla.

Olipas tyhmä kysymys...

Jos kaksi täysin identtistä junaa törmää toisiinsa tasan samalla nopeudella, niin ovatko törmäysjäljet ja muut vahingot myös identtiset?
Törmäys siis tapahtuisi samalla raiteella, tasaisella maalla ja tuuli-ja olosuhteiden vaikutus olisi nolla.

Olipas tyhmä kysymys...

Jos asia ois tarkalleen noin, että kaikki on tasan identtistä, niin kaiken järjen mukaan myös vaurioit ois identtiset.

Mistä johtuu, että kun tyttöystäväni puhuu unissaan oi sanoissa ole mitään järkeä mutta ääni on täysin kirkas ja selkeä. Jos tökkään hänet hereille on hänen ääni herätessä tosi uninen...

Vaivaaaa... minkä takia elokuvien tekijänoikeus teksteissä aina mainitaan erikseen, että elokuvaa ei saa näyttää öljynporauslautoilla. Olenko jäänyt jostain paitsi vai onko öljynporauslautoissa jotain erityistä vai onko siellä vain sellaisia ihmisiä joilla nimenomaan olisi aikaa katsoa väärällä tavalla hankittuja elokuvia tms.

Sama kysymys mutta koskien vankiloita. Siis katsellaanko vankilassa leffoja niin paljon, että siitä voisi koitua tuotantoyhtiöille oikeasti haittaa jos vangit jollain ihmeen tavalla porukalla katsoisivat elokuvan joka on hankittu yhden talouden käyttöön citymarketista.

nyt kysymys johon aika saada vastaus: kun puhutaan esim. leukojen vedosta myötä- ja vastaotteella, niin kumpi ote on kumpi? Eli selkokielellä, tuleeko myötäotteessa kynnet osoittamaan kasvoja kohti vai toiste päin..

tää on vaivannut mua jo pitkään ja nyt rohkaistuin kysymään D

nyt kysymys johon aika saada vastaus: kun puhutaan esim. leukojen vedosta myötä- ja vastaotteella, niin kumpi ote on kumpi? Eli selkokielellä, tuleeko myötäotteessa kynnet osoittamaan kasvoja kohti vai toiste päin..

tää on vaivannut mua jo pitkään ja nyt rohkaistuin kysymään D

Vastaote --> kämmenet itseä päin.

Ostinpa eilen kaupasta Budweiser-oluen ja kun olin juonut siitä puolet niin jotenkin alkoi tulla päätä särkemään ja kuumottamaan. Katoin sitten päiväystä niin parasta ennen oli 31.8.06. Mitenkähän vaarallista on vanhentuneen oluen lipittäminen? Nyt on vieläkin pää kipeä vaikken juonut kun sen puolikkaan pullon.
Kauppaan menee kyllä valitus, ei tossa oo mitään järkeä, että myydään vanhaa kaljaa.

Mitenkähän vaarallista on vanhentuneen oluen lipittäminen?

Ei mitään vaaraa, ei niin mitään. Ja kaiken lisäksi se on keskimäärin parasta ennen jos logistiikka ketju on jossain kohdassa pettänyt kunnolla. Jos logistiikka on ollut kunnossa voi sen oluen kietasta vielä vuodenkin kuluttua ihan huoletta.

Olen rekisteröitynyt pakkotoistoon joskus asuessani toisella aikavyöhykkeellä ja vähän ärsyttää, kun kaiketi siitä syystä minulle näyttää, kuin olisin lähettänyt ton äskeisen viestin tänään 28.10 klo 22:08 vaikka kello on vasta 16:08.

Mistähän tota kelloa voi käännellä.

Olen rekisteröitynyt pakkotoistoon joskus asuessani toisella aikavyöhykkeellä ja vähän ärsyttää, kun kaiketi siitä syystä minulle näyttää, kuin olisin lähettänyt ton äskeisen viestin tänään 28.10 klo 22:08 vaikka kello on vasta 16:08.

Mistähän tota kelloa voi käännellä.

Kokeiles Profiili --> Edit Options --> Date & Time Options (löytyy kun kelaat alas)

Back
Ylös Bottom