Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Nyt kun vauhtiin pääsitte niin kertokaapa, että Mistä kannattais alottaa:

Vektori b voidaan jakaa komponentteihin, joista toinen komponentti on 3i + j ja toinen komponentti on vektorin -i +j suuntainen.
Määritä vektori b, kun b on yhdensuuntainen vektorin a = i -2j kanssa

Vektori b voidaan jakaa komponentteihin, joista toinen komponentti on 3i + j ja toinen komponentti on vektorin -i +j suuntainen.

b = (3i+j)+x(-i+j)
b = ya = y(i-2j)
jossa x ja y ovat vakioita, jotka pitää ratkaista.

vastaus:
y = -4i+8j (en vastaa mahdollisista huolimattomuusvirheistä, joiden johdosta vastaus on mahdollisesti väärin)

Olisipa matikka vielä näin helppoa... Oi niitä wanhoja hywiä lukioaikoja...

t: nimim. hajoaa nykyisiin pakollisiin matikan kursseihin

Tiedetään, että:

b = 3i+j + r(-i+j) sekä b = sa = s(i-2j)

Voiskohan se tosta lähteä? Fiksummat korjatkoon.

Soita yliopiston apteekkiin. Sieltä itse kysyin kun oli pidempi kuuri.

Mulle on neuvottu et minkään lääkkeen kanssa ei alkoholia sais käyttää....

Tiedetään, että:

b = 3i+j + r(-i+j) sekä b = sa = s(i-2j)

Voiskohan se tosta lähteä? Fiksummat korjatkoon.

Kokeilin juuri noin, mutta vissiin tein jotain väärin.

Sitten laitoin b=b eli 3i+j-ri+rj = -si+sj

Sitten kantavektoriesityksellä yhtälöpari 3-r = -s; 1+r = s

Missä menee tuossa välillä vikaan

Kokeilin juuri noin, mutta vissiin tein jotain väärin.

Sitten laitoin b=b eli 3i+j-ri+rj = -si+sj

Sitten kantavektoriesityksellä yhtälöpari 3-r = -s; 1+r = s

Missä menee tuossa välillä vikaan

Yhtälöpariksi pitäisi tulla:

3-r = -s
1+r = 2s eli r = 7 ja s = 4

No oikeestaan vaihdoin talvirenkaat sillä välin.

Paljonko maksaa kieron aluvanteen suoristaminen alan firmoissa? 16" on koko ja uuden saatavuudesta ei tietoa...

Alumiinivanteita ei pitäis suoristaa, koska alumiini pehmenee sen jälkeen(ei tarkota sitä etteikö sitä tehtäisi). Sitten jatkokysymys mitn muutakun pinnavanteita voi edes suoristaa?

Yhtälöpariksi pitäisi tulla:

3-r = -s
1+r = 2s eli r = 7 ja s = 4

Joo olikin näköjään mulla muuttujat vaihtaneet paikkaa ja oli väärä vektori kaavassa :D

Edit: oho tuollahan oli oikea versio jo aiemmin. Kiitän
Lähellä olin, mutta pieniä merkki yms. virheitä

Miksi ihmeessä jotkut laittaa auto/prätkäilmoituksiin "ollut naisen käytössä viimeiset x vuotta"?? Mä en ikinä ostaisi kärryä, joka on ollut naisen käytössä. Kytkin on ihan varmasti paskana, takapuskurissa varmasti lommo tai pari (tuliaisia parkkipaikalta) välttämättä auton huoltoon ei ole panostettu ihan kybällä (Kyllähän sillä pystyy ajamaan -periaate). Toisalta, naiset saattaa olla tarkkoja huolloista koska eivät ehkä tajua mitään tekniikasta (Mölliskö tässä asiassa poikkeuksena:D).

Alumiinivanteita ei pitäis suoristaa, koska alumiini pehmenee sen jälkeen(ei tarkota sitä etteikö sitä tehtäisi). Sitten jatkokysymys mitn muutakun pinnavanteita voi edes suoristaa?

Paskapuhetta. Billet-vanteita lukuunottamatta alumiinivanteiden oikaisu on ihan jokapäiväistä toimintaa. Vanteet virutetaan hitaasti takaisin oikeaan muotoon, enkä ole kuullut yhtään tapausta, jossa oikaistu vanne olisi pettänyt. Saksassa tuo on vielä yleisempää. Lähes yhtä yleinen kun renkaiden tasapainotus, jos hieman kärjistetään. Oikaisu pitää sitten tehdä ammattitaidolla eikä itse paukuta minkään levyjen välissä.

Miksi ihmeessä jotkut laittaa auto/prätkäilmoituksiin "ollut naisen käytössä viimeiset x vuotta"?? Mä en ikinä ostaisi kärryä, joka on ollut naisen käytössä. Kytkin on ihan varmasti paskana, takapuskurissa varmasti lommo tai pari (tuliaisia parkkipaikalta) välttämättä auton huoltoon ei ole panostettu ihan kybällä (Kyllähän sillä pystyy ajamaan -periaate). Toisalta, naiset saattaa olla tarkkoja huolloista koska eivät ehkä tajua mitään tekniikasta (Mölliskö tässä asiassa poikkeuksena:D).

Moottoria ei ole revitetty vituilleen, eiköhän siinä ole pääsyy.

Muuttuuko rasvan varastoituminen jotenkin iän myötä?

Kun katson itseäni ja muita ikäisiäni niin tuntuu, että rasvaa on melko tasaisesti ympäriinsä. Olen aika pulskassa kunnossa (rasva% noin 20) ja esimerkiksi kyynärvarret ja pohkeet ovat lähes täysin sileät, ei erottuvuutta siis.

Sitten taas, kun katsoo jotain keski-ikäisiä miehiä, joilla on rantapallon kokoinen maha, niin silti vaan kävellessä vilkkuu pohjelihas ja forkuissa näkyy kun lihakset liikkuu. Vai olenko vain sattunut kiinnittämään huomioni ihmisiin, joilla on normaalia enemmän lihasta juurikin esimerkiksi forkuissa ja pohkeissa?

Toinen asia: kasvaako luut vielä aikuisiällä huomattavasti paksuutta? Tuntuu nimittäin, että vähän vanhemmilla miehillä on järjestään esimerkiksi paksummat ranteet kuin ikäisilläni.

Kuuleeko naapurini, kun minä käyn keskellä yötä suihkussa ja laulan siellä, vaikka minä en koskaan kuule kun naapurini käy suihkussa?
:jahas:

Kuulee ;)

edit. Ja niitä tyhmiä kysymyksiä. Jääkaappi reistailee ja kun siinä on kolme vaihtoehtoa sopivan kylmä, hieman liian lämmin ja aivan liian lämmin, niin nyt se on koko ajan siinä hieman liian lämpösessä. Kuinkahan nopeesti maidot, juustot, pihvit yms pilaantuu siinä?

Miksi esim. perunoita keitettäessä kattilaan laitetaan kylmää vettä eikä lämpimää?

Back
Ylös Bottom