"Phooneja"

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Riddler
  • Aloitettu Aloitettu
94%20YEAR%20OLD%20MAN%20IN%20LIJIANG.jpg

Jonkun verran olet nyt ajasta jäljessä...:D

http://www.tci-travel.com/Web%20images/94%20YEAR%20OLD%20MAN%20IN%20LIJIANG.jpg[/IMG

Jonkun verran olet nyt ajasta jäljessä...:D[/QUOTE]

Eipä löytyny aiheesta muita threadeja pakkikselta.

mikä tää on?
...
tuolta linkistä sanoi:
Mikä on Phoon?

In 1980, I struck a particular pose for a handful of that summer's family vacaction photos. Annoin asennolle nimeksi "phoon" (lausutaan "fuun"). "Phoon" on keksitty sana joka sattui kuulostamaan korvaani hauskalta, sillä ei ollut yhteyttä mihinkään oikeaan sanaan. Myöhemmin olen saanut tietää että phoon-sanalla on oikeitakin merkityksiä (sekä hyviä että huonoja) muilla kielillä. Se on filippiiniläinen sukunimi, ja japaniksi se tarkoittaa "ihanko totta, ymmärrän". Tämä on kuitenkin sattumaa.

Vuonna 1999 olin liikematkalla ja satuin kulkemaan ostoskeskuksen läpi. Jokin muistutti minua lähes 20 vuotta vanhoista phoon-kuvista, ja ajattelin että olisi hauska ottaa vielä yksi phoon-kuva vanhojen aikojen muistoksi (katso Katso Bloomingdale-kuva).

Laitoin vanhat ja uudet kuvat nettisivulle (katso Phoonit joista kaikki alkoi). Pyysin ystäviä lähettämään phoon-kuvia missä he sattuivat olemaankaan, ja pian aloin saada kuvia tuntemattomilta ihmisiltä ympäri maailman.

Onko tämä matkakuvausta? Taiteellista ilmaisua? Kapinaa? Elämän tähtihetkien juhlistamista? Taidonnäytettä? Se vaihtelee kuvasta kuvaan, kiitos kuvien lähtettäjien mielikuvituksen. Missä phoon ilmestyy seuraavan kerran? Mistä kauniista tai eksoottisesta paikkasta sivuilla vierailijat saavat seuraavan kerran nauttia? TV-tähti, syöpäpotilas, poliitikko ja kirurgi ovat jo phoonanneet, mutta kuka on seuraava? Oli kuvan miljöö ja sen ottosyy mikä tahansa, yhdistävä tekijä on sama: phoon.

(Jos haluat tietää kuinka hallitsen näitä kymmeniätuhansia phoon-nettisivuja, voit lukea phoon-dokumentin Java-ohjelmalle jonka kirjoitin tätä sivustoa varten.)

Back
Ylös Bottom