Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

:D Vastaan lähinnä kas-vainmen (vaiko kas-vaimen?) hämmennykseen. En ole lampaiden kanssa ollut kovasti tekemisissä, mutta ainakin kuulopuheiden mukaan niillä on niin heikko sulkijalihas, että vedenvaraan joutuessaan ne eivät jaksa pidätellä vettä kehonsa ulkopuolella. Pidemmän uintireissun seurauksena lampaat siis hukkuvat, tai vaihtoehtoisesti niiden suolatasapaino järkkyy kohtalokkaasti.

En tiedä kuinka tosissaan tässä ollaan liikenteessä, mutta kyllä lampaalla ihan tiukka sulkijalihas on. Lampaat hukkuu sen takia, että se villa sitoo itseensä vettä.

jos nyt meinaat pakkiksen foorumia niin uusi sivu tulee vasta kun on 10postia täynnä topikissa.
Tän muuten pystyy vaihtamaan tuolta asetuksista. On paljon mukavampi lueskella kun laittaa esim. 20 postia / sivu. Se täällä joskus on defaulttina ollutkin, jostain syystä ei ole enää.

Eli, olen talvella ajatellut tilata kalliin untuvatakin Kanadasta netin kautta. Miten tuo verojen maksaminen oikein käy ostoksista? Pitääkö itse ilmoitaa jonnekkin vai lätkäiseekö tulli ne automaattisesti ja lasku tulee kotiin?

Onko väliä laittaako keitinvedeksi kylmää vai lämmintä vettä? Omasta mielestäni sen pitää olla kylmää, en vain keksi sopivaa syytä. Siis että kylmä vesi laitetaan kuumenemaan. Mies on sitä mieltä että lämmintä, koska "lämpeää nopeammin".

Samaa aihetta liipaten, onko parempi huuhdella tiskit kylmällä vai kuumalla, siis jos on pessyt ensin kuumalla?

Onko väliä laittaako keitinvedeksi kylmää vai lämmintä vettä? Omasta mielestäni sen pitää olla kylmää, en vain keksi sopivaa syytä. Siis että kylmä vesi laitetaan kuumenemaan. Mies on sitä mieltä että lämmintä, koska "lämpeää nopeammin".

Samaa aihetta liipaten, onko parempi huuhdella tiskit kylmällä vai kuumalla, siis jos on pessyt ensin kuumalla?

Itse laitan keitinvedeksi kylmää ihan vaan sen takia kun äiti sanoi pienenä niin:D Lämmin vesi irrottaa vesiputkista enemmän aineita, ainakin vanhoista putkista. Riippuen tietysti talosta mutta ainakin meiän vanhassa talossa jos joi lämmintä vettä hanasta niin pahalle maistui, mutta kuka sellaista nyt tekiskään :D

edit. Itse ainakin huuhtelen kylmällä mutta en kyllä keksi miks jompi kumpi olis parempi kuin toinen. Ei taida olla muuta merkitystä kuin lämpösen veden säästö...

Minkä takia ensimmäinen toisto saatetaan auttaa ylös? Olen huomannut esim. NGV:n tekevän tota aika paljon...

Se on näitä pelleilyjä...lihakset kasvaa silmissä kun sellasia tekee ja proteiinihormoneja kun vielä käyttää niin tulee viikossa 5kg lihasta :rolleyes:

Ja sellanen tyhmä kysymys olis että miksi joissain roskiksissa on sen aukon kohdalla mistä roskat heitetään sisään pieniä ketjuja roikkumassa?

Siis kylmää vettä kannattaa käyttää, koska kuuma vesi irrottaa kupariputkista kuparia ja muuta shittiä...ainakin kannattaa kiehauttaa vesi jos on ottanu sen kuumana hanasta että bakteerit kuolee...sori vähä epäselvä viesti, pienessä myötävastaisessa piiitkästä aikaa ;) .

Olen myös jostakin lukenut/kuullut että lämpimässä vedessä olisi enemmän bakteereja kuin kylmässä, ja että esimerkiksi hampaatkin pitäisi pestä kylmällä vedellä.

Olen myös jostakin lukenut/kuullut että lämpimässä vedessä olisi enemmän bakteereja kuin kylmässä, ja että esimerkiksi hampaatkin pitäisi pestä kylmällä vedellä.
Minä kyllä pesen hampaat yleensä harjalla enkä vedellä. :rolleyes: :kippis1:

En tiedä kuinka tosissaan tässä ollaan liikenteessä, mutta kyllä lampaalla ihan tiukka sulkijalihas on.
jaa miten oot testannu tuon? :jahas:

Minkä takia ensimmäinen toisto saatetaan auttaa ylös? Olen huomannut esim. NGV:n tekevän tota aika paljon...
Mä teen noin aina silloin, kun liike lähtee väärästä asennosta, eli liikkeen positiivisen vaiheen alusta. (pätee siis punnerrusliikkeisiin) Tässä asennossa kun liikettä lähtee tekemään lihakset jännittymättöminä, on voimantuotto todella huono ja sarjasta tippuu heti pari-kolme toistoa jos sen ensimmäisen joutuu vääntämään yksin ylös. Esimerkkinä vaikka pystypunnerrus käsipainoilla. Kaverin pitää auttaa ne ylös, koska ne on yksin tosi vaikea saada olkapäiden tasolta suorille käsille. On ihan eri asia ensin laskea ne suorilta käsiltä alas ja sitten vasta punnertaa ylös. Hauiskäännönkin teen mielellään niin, että ensimmäisen toiston (jota ne laske toistoksi) heilautan oiken kunnolla yläasentoon ja tästä vasta alkaa sarja.

Ton voi kokeilla yhdellä toisellakin tavalla. Tee vaikka penkkipunnerrusta turvaraudoista. Eli laitat turvaraudat siihen kohtaan, että tanko pysähtyy juuri rinnalle. Painoa oman maksimin verran tai vähän jopa alle. Lasket siis tangon pinnoille, päästät tangosta irti ja rentoutat lihakset. Nyt takaisin tankoon kiinni ja nostat ylös. Ei muuten 100% varmuudella onnistu. Ei nouse senttiäkään. Tästä syystä penkkipunnerruskin aloitetaan tanko (tai käsipainot) ylhäällä, eikä alhaalla rinnan päällä.

Oliko tarpeksi pitkä selitys? :D

Oltiin eilen menossa baariin kolmen suomessa vierailevan sveitsiläiskaverin kanssa. Ite menin sisään hieman ennen. Hetken päästä kaverit soitti ja kertoi ettei yksi heistä ollut päässy sisään. Menin ulos juttelemaan pokelle, joka sanoi ettei tunnistanut kyseistä kaveria vuoden vanhasta passikuvastaan. Hassua oli, että kaverilla oli valehtelematta 20 eri aikaan otettua passikuvaa kronologisessa järjestyksessä 4 vuoden ajalta sattumalta mukana. Kuvallinen henkilökorttikaan ei kelvannut.

Toki ravintola valitsee itse asiakkaansa, mutta tätä käytäntöä ei kyllä sovellettu kehenkään muuhun, rupupaikka kun oli :) Kaveri näyttää ehkä hieman ranskalais-arabilta, mikä on ymmärrettävää sveitsiläiseltä. Pukeutumisestakaan tuskin kiikasti. Luulisi poken uskovan rikkaiden ulkomaalaisten käyttävän paljon rahaa. 2 muuta seurueessa ollutta juntimpaa ja hunommin pukeutunutta pääsivätkin sitten kiltisti sisään...

Mitä intressejä pokella voi olla päästämättä porukkaa sisään? Itelle jäi se vaikutelma että poken piti vaan säilyttää ehdoton arvovaltansa muiden edessä.

Back
Ylös Bottom