Videoita. Videon sisällön kuvaus pitää lisätä aina viestiin

Meta title: 💥 Videoita – ketju jossa rauta, huumori ja hullut tilanteet tallentuvat ruudulle

Meta description: Netin parhaat videot yhdessä paikassa. .

Mieti että tuo on Rosoharjulla (vai mikälie) ja maalialue on kilsan päässä kuvaajasta. Silti hullut tomupilvet :)

Kyllä lähinnä nuo äänet olivat paikan päällä aivan mahtavat.

Kyl se ihan puoliautomaatti on - eikös sen kaverin sormi vilku aika ripeesti heti siinä alussa ?
Joo, kyllä tuon on pakko olla puoliautomaatti, koska ei sillä olisi muuten mitään jakoa ampua noin monia eri maaleja tarkasti peräkkäin. Automaatti suolaisi kaikki kudit menemään, ennenkuin ampuja ehtisi vaihtaa maalien välillä kunnolla. Aika taitavasti tosin tuo ukko ampui. Hieno video.

On muuten vähän rekyyliä tossa vehkeessä, en tosin oo ton luokan haulikoilla ampunut, mutta kyllä ei meikäläisen käyttämillä metsästyshaulikoilla ihan noin rätkittäis.

On muuten vähän rekyyliä tossa vehkeessä, en tosin oo ton luokan haulikoilla ampunut, mutta kyllä ei meikäläisen käyttämillä metsästyshaulikoilla ihan noin rätkittäis.
Siinä videossahan sanotaan, että extreme low recoil, eli äärimmäisen alhainen rekyyli. Kyllä niissä puoliautomaateissa, joilla itse olen ampunut, on ollut ihan eri luokkaa tuo rekyyli kuin tuossa. Aika siisti haulikko :kuola:.

Siinä videossahan sanotaan, että extreme low recoil, eli äärimmäisen alhainen rekyyli. Kyllä niissä puoliautomaateissa, joilla itse olen ampunut, on ollut ihan eri luokkaa tuo rekyyli kuin tuossa. Aika siisti haulikko :kuola:.

Jep, jos joskus innostun vielä metsästelemään enemmältikin, niin tollanen ois kyllä pakkohankinta. Oishan se nyt siistiä ampua haulikolla yhdellä kädellä..:D

Jep, jos joskus innostun vielä metsästelemään enemmältikin, niin tollanen ois kyllä pakkohankinta. Oishan se nyt siistiä ampua haulikolla yhdellä kädellä..:D
:offtopic: mutta on pakko kysyä.
Miksi pakkohankinta? Normaali metsästäjällä (normaalin tasoinen ampuja) puoliautomaattihaulikko ei vaikuta mihinkään muuhun kuin patruunoiden kulutukseen. Patruunoita menee enemmän, koska tuntuu, että kannattaa ampua se kolmaskin laukaus vaikka todellisuudessa sillä ei tee yhtään mitään.

Itse en vaihtaisi päällekäispiippuista mihinkään muuhun malliin. Noh, ehkä rinnakkaispiippuiseen, jos saisin hienon vanhan pyssyn käyttöön. Jos kaksi patruunaa ei riitä riistan tappamiseen, vika on ampujassa. Lisäksi metsästyslaissa sanotaan, että mikäli latausta ei itse tehdä, ei aseessa saa käyttää kuin maksimissaan kolmea patruunaa.

Itse en siis näe puoliautomaatin hyötyä metsästyksessä.

Viimeksi muokattu:
:offtopic: mutta on pakko kysyä.
Miksi pakkohankinta? Normaali metsästäjällä (normaalin tasoinen ampuja) puoliautomaattihaulikko ei vaikuta mihinkään muuhun kuin patruunoiden kulutukseen. Patruunoita menee enemmän, koska tuntuu, että kannattaa ampua se kolmaskin laukaus vaikka todellisuudessa sillä ei tee yhtään mitään.

Itse en vaihtaisi päällekäispiippuista mihinkään muuhun malliin. Noh, ehkä rinnakkaispiippuiseen, jos saisin hienon vanhan pyssyn käyttöön. Jos kaksi patruunaa ei riitä riistan tappamiseen, vika on ampujassa. Lisäksi metsästyslaissa sanotaan, että mikäli latausta ei itse tehdä, ei aseessa saa käyttää kuin maksimissaan kolmea patruunaa.

Itse en siis näe puoliautomaatin hyötyä metsästyksessä.

:offtopic:
Toi on totta... noin itsekin ennen ajattelin, kunnes vaihdoin Beretan AL391 Teknykseen. Oi mutta on mahtava peli :kuola: Tosin en sitä patruunoiden takia hommannut (siihen menee 2 + 1). Kyllä tosta yhdestä extrastakin iloa oli, kun tiputin 2 lentoon lähtenyttä heinuria... pummasin ensimmäisen laukauksen jollain ihmeen tavalla. Onneks sain viel paikattua.

ps. ei ainakaan magnum-patruunoilla aivan mieletöntä eroa ole rekyylissä (huomattavissa toki). Olen ampunut yhdellä kädellä sekä puoli-automaatilla, että päällekkäispiippuisella samoja patruunoita.

Kyllähän normi haulikolkin ampuu yhelkädel ;) Tai itte olen ainakin ampunu kiekkoja. Mangnumin kun vetäsin yhel kädel meinas tulla itku :D

Back
Ylös Bottom