Kyykkykengät - Miksi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja elasto
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: Kyykkykengät – Miksi nämä nostaa sun kyykyt uudelle levelille?

Meta description: Paranna syvyys, vakaus ja tekniikka heti. Korotettu kanta helpottaa liikkuvuutta ja tekee kyykystä turvallisemman ja voimakkaamman.

En tiedä millaisia nuo ns. kyykkykengät on, mutta jos puhutaan sunnuntainostajasta joka tekee kapeaa etu- ja/tai takakyykkyä niin parhaat kengät on painonnostokegät. Paitsi tukevuus niin myös riittävä korko takaa sen, ettei nilkkojen jäykkyys tule esteeksi nostoasennon löytämisessä.

Noi Iivilin mainitsemat Karhun kumipohjaiset kengät maksaa n. 100€. Ei ole paha sijoitus kun miettii että tossut on käytännössä ikuiset. Jos haluaa hifistellä, niin mm. adidaksella on puupohjaisia kenkiä joista voi pohjaa "muokkaamalla" hakea itselleen ideaalisen nostoasennon. Hinta tosin jo yli tuplat, mutta toisaalta, kun laji muuten on lähes ilmainen niin...Itsellä puupohjaiset addut ja empä vaihtaisi pois ;)

Salomaa sanoi:
Jos asento on leveä niin painotossut toimii ihan loistavasti. Itsekkin olen ottanut yli 200kg kyykkyjä painikengillä.
Kumpi parempi ajatellen leveetä kyykkyä ja maastanostoa:
Conversen Chuck Taylorit vai
Adidas Pretereo painitossut?

Ensimmäisiä kehutaan kyykkyyn ja jälkimmäisiä vetoon... Ei kehtais monia tossuja ostaa ja noi on molemmat saman hintaset.

Kaikki on yksilöllistä, minulla tulee tassut aroiksi jo pelkästään siitä että ajattelisin kyykkääväni ilman jalkineita..tai painitossuilla, joita käytän vetotreeneissä.
hyvät kyykkykengät tukee nostoa ja säästää jalkoja....vaikka onkin kalliit,niin terveydestä kannattaa maksaa :)

Heitetäänpä kysymys tähän vanhaan trediin niin ei tarvi taas uutta avata.
Tuli joulupukilta sen verran pätäkkää että vois investoida kunnollisiin kenkiin.

Onko tampereella liikettä mistä saisi korollisia kyykkykenkiä? Olis hyvä päästä sovittamaan kun en oikein luota noihin nettikauppoihin. Siksi tampereelta...

Oli muuten hyviä neuvoja tässä threadissa:thumbs: ! Kauan aikaa on häirinnyt tuo mun selkää kumaraan vetävä kyykkäystyyli. Varsinkin maksimeja koitettaessa selkä painuu aivan linkkuun. Koitin leveämmällä otteella jalkaterät ulospäin niin pääsin kyykkyyn huomattavasti helpommin/alemmas:) . Tänään pitää salilla koittaa miten onnistuu painojen kanssa.

Kannallisia kenkiä, Karhuja, voi käydä sovittamassa Puotilan Intersportissa. Kannattomia kyykkykenkiä, leveään asentoon, Metallin salilla Pitäjänmäellä. Painikenkiä, melkein missä vain urheiluliikkeessä.

Ja sitten Vantaalta löytyy M. Kiilunen
http://www.urheilukiilunen.fi/
Löytyy sekä paini-ja kyykkykenkää

mullakin on kyykyssä vika tämä, että selkä menee kumaraan. Sanottiin, että se johtuu heikoista selkälihaksista(tai ei siis heikoista, vaan että niitä pitäs vahvistaa)...kyykkään itse tossuilla (siis ihan sellaisilla lastentarhatossuilla, joilla jotkut mavettaa). Sitten tavallaan tuntuu, että jos en "kaada" selkääni eteen kaadun perseelleeni. Hakusessa on vielä levyskin. Olen 171 cm. torso ja jalat suunnilleen yhtäpitkän (jalat pidemät) eli ei mitkään lyhyet jalat. jos nämä nyt oikein mittasin....

Sillä vähän tämä asia vaivaa, kun maven maksimi = 110 ja kyykky (en ole kokeillut, mutta luulisen 60-> 65)..Eli asia vähän vaivaa olen tosiaa treenannaillut en vuottakaan.

ihanahelena sanoi:
mullakin on kyykyssä vika tämä, että selkä menee kumaraan.

Mitä tarkoittaa kumaraan? Kyllähän sen selän kyykyssä täytyy kallistua eteenpäin. Tangon linjahan täytyy pysyä vakiona, jos se liikkuu liikaa taakse tai eteen niin mennään perseelleen tai nenälleen.

Force sanoi:
Mitä tarkoittaa kumaraan? Kyllähän sen selän kyykyssä täytyy kallistua eteenpäin. Tangon linjahan täytyy pysyä vakiona, jos se liikkuu liikaa taakse tai eteen niin mennään perseelleen tai nenälleen.
sanotaan, että nosto menee selälle. niikuin puoliks julle. kai samallatavalla kuin tuolla EatFetuksella.

Herra 47 sanoi:
Heitetäänpä kysymys tähän vanhaan trediin niin ei tarvi taas uutta avata.
Tuli joulupukilta sen verran pätäkkää että vois investoida kunnollisiin kenkiin.

Onko tampereella liikettä mistä saisi korollisia kyykkykenkiä? Olis hyvä päästä sovittamaan kun en oikein luota noihin nettikauppoihin. Siksi tampereelta...

Tampereelta itsekin etsiskelen. Olisiko Tampereella ketään, jolla olisi tuollaista tasapohjaista kenkää käytössä (että voisi nähdä, tai jopa kokeilla) tai vanhoja mistä voisi luopua. Itselläni ei nyt mikään hurja kenkän koko ole (46-47) mutta kuitenkin tuntuu vaikealta löytää tämänkokoiselle mitään punttikenkiä. Tietysti jos tulee mieleen joku paikka joka myy, niin sekin kiinnostaisi.

Olen etsiskellyt netistä kenkiä, ja jossain aiemmin mainitut Nahka-Saken kengät taitavat olla ihan samat kuin puolalaiset mitä painonnostoliitto sivuillaan mainostaa? Näyttäisi aika pitkälti samalta, hinnassa on tosin aika huima ero. Onko nuo sellaiset, mistä pystyy tarvittaessa hiomaan kantaa pois? Jto ainakin taisi joskus jostain puolalaisista pohjia hienosäätäneensä hiomakoneella.

Salomaa sanoi:
Ei sovellu ollenkaan.

Joo, näinpä se taitaa olla kun vähän miettii. Jotkut sellaiset kengät olisi kyllä kätevät mitä ei tarviis kesken treenin vaihdella. Samassa treenissä kun tälläkin hetkellä teen etukyykkyä ja mavea. Kai sitä maihareilla jatketaan.

Ajatellut hankkia painnonnostokengät tuohon kyykkäilyyn, kun sitä tulee sen 3krt viikossa harrasteltua. Kyykkäilen semikapealla taka/etukyykkyä ja mahdollisimman syvälle. Venyttelystä huolimatta liikkuvuus ei ole mikään paras ja takakyykyssä tuo alaselkä pyöristyy ja etukyykkykin on hieman kumara.

Mutta kysymys on, katselin noita korkojen kokoja ja näytti do-winissä olevan 40mm korko, kun muissa merkeissä korko oli pääsääntöisesti n.30mm. Eikö tuo 40mm ole jo aika saakelin korkea korko. Kovasti kyllä porukka kehunut noita. Ja jos jollakin on Do-winin kenkä, niin onko kengässä kapea vai leveä lesti, kun itsellä tuppaa olemaan aika leveä jalka?

Edit. Olikin jonkun verran valitusta tuosta korkeasta korosta, joten antaa do-winien olla. Taisi kehut johtua vain halvasta hinnasta.

Ei sovellu ollenkaan.

Ei välttämättä kannata olla noin ehdoton. Kyllä mun mielestä sopii ihan loistavasti nimenomaan kapeeseen maastaveton. Leveään taas ei kyllä mun mielestä sovi. Kapealla vedettäessä pääsee kunnolla irrottamaan vedon maasta jaloilla, kun pääsee tarpeeksi syvään kyykkyyn, kun nilkan liikkuvuus ei haraa vastaa. Toi nilkan liikkuvuus on ainakin itsellä haittana tuossa kyykyssä. Toki painoja täytyy vähän pudotella, koska joutuu nostamaan vähän niinkuin korokkeelta.

Back
Ylös Bottom