Ylipitkä flunssa -> lämpöilyä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ei ole varsinainen urheiluvamma, mutta päätin kuitenkin tänne laittaan.

Ensin olin flunssassa noin 3-4 viikkoa. Kovasta salitreenistä yhteensä kolme viikkoa lepoa. Nenä vuoti ja kurkku oli jonkin verran kipeä.Eli normiflunssa mutta, lämpö ei ollut muistaakseni 37,4 astetta ylempänä missään vaiheessa. Tulehdusarvotkin oli hyvät. Ja koska kuume ei nouse ei räkätautikaan meinannut lähteä millään.

Välillä oli parempi olo ja välillä huonompi. Nyt kuitenkin pääasissa tuntuu siltä, että kurkkukivut ja nuha on lähtenyt.

Mutta kehon lämpö pyörii edelleen 36,5-37,2 lukemilla. Ehkä suurinosa ajasta n. 36,8-36,9, mitä olen mitannnut. Mielestäni normaali lämpöni on alempi. Olo on vaihteleva, välillä väsyttää ja päätä vähän särkee.

Viime viikon treenasin, mutta tänään kuulin että ei olisi vieläkään hyvä treenata jos lämpö on vähän korkealla. Treeneissä olo on ok, mutta muulloin, esim. koulussa tuntuu että se pieni lämpö vaivaa.

Muutenhan tämä on normaalia, mutta kun lämpöily on kestänyt yhteensä jo n. 6 viikkoa. Ja Loppu vuodesta ajattelin että pääsen vuodenvaihteen jälkeen jo takaisin treeneihin kiinni, mutta kuinkas kävikään. Kohta on jo tammikuu mennyt ja ollaan aikataulusta pahasti jäljessä. :( Päätä pakottaa siihen malliin että on pakko avautua tänne ja kysyä neuvoa.

Eli onko täällä kohtalotovereita? Tai neuvoa mitä pitäisi tehdä. Lääkärissä en ole käynyt vielä toista kertaa kun se crp oli ok aikaisemminkin. Ja siellä sanotaan että kuumetta on vasta yli 37,5-38. Pitäisikö käydä? Pystyvätkö tutkimaan jotain?

Itellä on tällä hetkellä vähän sama ongelma, kohta pari viikkoo ollu flunssaa. Kurkku on kipeä, limaa tulee ja korvissakin tuntuu jotenki oudolta. Nyt tänää paukahtanu 38 astetta lämpöä, en tiedä onko aikaisempina päivinä ollut kun en ole mitannut. Tää kyllä on hermoja raastavaa kun urheilla ei viitti, toisaalta olokaan ei aivan kauhea ole, mitä nyt yskittää koko ajan.

Tähän menneessä oon yrittäny helpottaa oloa nauttimalla yskälääkettä ja vicks blue kurkkupastilleja sekä kuumaa juomista. Jos olis jotain vinkkejä mitä kantsis tehdä, otan mielelläni vastaan!

Tänään tuli täyteen kolme viikkoa räkätautia. Kaksi viimeistä yötä valvonut kun kaali niin täynnä räkää ettei yksinkertaisesti pysty nukkumaan. Kävin aamusta lekurilla ja veti ultralla poskiontelot. Poskiontelontulehdus ja viikon antibiottikuuri tipahti.

Tää paska alkoi heti vuodenvaihteessa. Penkkitreenissä kova pääkipu, illasta kurkku tuli kipeeksi ja sitten hakkaava yskä + paksut limat nenään. Tätä kesti noin pari viikkoa. Sitten hieman helpotti. Kävin rykäisemässä kyykky/veto treenin ja sen jälkeen vasta tauti ärtyikin. Pakko levätä. Ei tästä kai muuten pääse ikinä yli.

Enpa olisi uskonut, etta joudun tallaiseen threadiin kirjoittelemaan, mutta prkle. Enne joulua mulla oli monen viikon flunssa ja olin jopa vuodepotilaana, nyt tammikuussa on ollut omituista nuhaa monta viikkoa, joka on pahimmillaan aamuisin. Treenasin normaalisti, mutta nyt se prkle paheni ja on ihan kamala olo, kauhea yska, paata sarkee, joka paikkaa sarkee. Toimistolle silti raahauduin. Etta vaihteeksi taas tulee breikki treenaukseen, harmittaa niin maan prkleesti kun olis taas ollut tarkoitus takoa oikein kunnolla. :(

Jos flunssa tulee niin silloin ei treenata edes kevyesti. Tuossa on ehkä myös käynyt niin, että flunssa pysyy sitkeämmin jos on ollut ylikuntoa jo valmiiksi, ja ylikunnossa muuten myös sairastuu helpommin.

Olipas taas mukava yö, ekana nukun 2 tuntii, herään ja kauhee kuuma ja joteki outo olo.... sit nukun 4 tuntii ja herään sihe ku nenä vuotaa verta melekosen mukavasti :D, nyt on kurkku taas kipeempi, päätä sattuu ja verenvuoto ei oo viel kokonaa loppunu... ehkä ois jo syytä kävästä lääkärillä.

Valivali: minua piti hereilla yska joka tuntui rajayttavan keuhkoputken. Paata sarkee, raka tukkii nenaontelon. Nyt tuli kotiarestia. :itku:

Valivali: minua piti hereilla yska joka tuntui rajayttavan keuhkoputken. Paata sarkee, raka tukkii nenaontelon. Nyt tuli kotiarestia. :itku:

Onneksi olkoon, sama täällä. Kolme yötä menny noin 1-2h levottomassa unessa ja sen jälkeen 2h järjetöntä yskimistä...
Pohjalla influenssa, ja nyt totesivat vielä streptokokki-yhdyskunnan muuttaneen kurkkuuni, eli antibiotteja, kuumelääkkeitä ja nesteytystä.

Onneksi olkoon, sama täällä. Kolme yötä menny noin 1-2h levottomassa unessa ja sen jälkeen 2h järjetöntä yskimistä...
Pohjalla influenssa, ja nyt totesivat vielä streptokokki-yhdyskunnan muuttaneen kurkkuuni, eli antibiotteja, kuumelääkkeitä ja nesteytystä.

Jaiks, pitaisikohan huolestua..? Olen Lontoossa, eika taalta saa laakaria enaa kylla talle viikolle - taytyy kai kokeilla huomenna. :jahas:

Eli onko täällä kohtalotovereita? Tai neuvoa mitä pitäisi tehdä. Lääkärissä en ole käynyt vielä toista kertaa kun se crp oli ok aikaisemminkin. Ja siellä sanotaan että kuumetta on vasta yli 37,5-38. Pitäisikö käydä? Pystyvätkö tutkimaan jotain?

Kuulostaa kyllä valitettavan tutulta. Itselläni sairastelu alkoi ihan normaalisti (lääkärissä todettiin keohkoputken tulehdus, johon söin antibiottikuurin). Flunnsan oireet, kuten kurkkukipu ja räkäisyys katosivat aika nopeasti, mutta kuumeilu jatkui. Juuri tuollaista pientä lämpöä, yleensä jotain 37,2-37,5.

Kävin lääkärissä älyttömän monta kertaa. Kaikki mahdolliset tutkimukset tehtiin: mm. ekg monta kertaa, useita röntgenkuvauksia, vatsan seudun ultraääni, sydämen ultraääni, kokovartalotietokonekuvaus, about kaikki mahdolliset labrakokeet jne. Mitään ei kuitenkaan löytynyt.

Kaikenkaikkiaan sairastelua kesti n. 1,5 vuotta. Täytyy kyllä sanoa, että varsinkin henkisesti tuo oli aika kuluttavaa aikaa. Jatkuva väsymys, pieni päänsärky ja epätietoisuus vetivät mielen välillä aika matalaksi. Lisäksi kaikki liikunta piti jättää pois, sillä pienikin rasitus pahensi oireita reilusti aiheuttaen usein esim. kuumeen nousun 38 asteeseen.

Vaikka sinänsä sairaus ei ollut mikään vakava eikä täysin estänyt normaalielämää, oli tuo kuitenkin sellainen tilanne, jota ei toivo kenellekään.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Sain sitten kuitenkin laakarille ajan :wtf: laittoi korvaan mittarin, 35.8 astetta :rolleyes: ja kuunteli keuhkot (wiuuuh). Ihan huippasi kun hengittelin syvaan. Kuulemma on liikeella virusta, kehoitti nauttimaan hoyryhengitysta, lepoa ja nestetta, kuulemma kestaa viela 7-10 paivaa. Etta silleen, dylsaa. Ei kuitenkaan mitaan streptokokkitsydeemeja. :rolleyes: Sohva kutsuu. :(

Sain sitten kuitenkin laakarille ajan :wtf: laittoi korvaan mittarin, 35.8 astetta :rolleyes: ja kuunteli keuhkot (wiuuuh). Ihan huippasi kun hengittelin syvaan. Kuulemma on liikeella virusta, kehoitti nauttimaan hoyryhengitysta, lepoa ja nestetta, kuulemma kestaa viela 7-10 paivaa. Etta silleen, dylsaa. Ei kuitenkaan mitaan streptokokkitsydeemeja. :rolleyes: Sohva kutsuu. :(

Multa lääkäri kielsi tossa taannoin kaikenlaiset höyryhengitykset ja saunomisen keuhkoissa havaitun rohinan takia.

Onhan täällä muutama muukin sairas.

Itse kävin nyt toisen kerran lääkärissä.

Crp oli kai ihan normaali nytkin. 10 päivän antibioottikuuri varmuuden vuoksi määrättiin, jos joku tulehdus vaikka poistuisi. Toivon mukaan tappaa bakteerit.

Kuinkas äkkiä antibioottien pitäisi vaikuttaa? Olen kaksi päivää syönyt ja lämpö pyörii kuitenkin vieläkin siellä 36,9 tienoilla pääasiassa.

Eipi oo lämpöilyä esiintynty vielä, ainakaan tietääkseni, mutta tammikuun alusta asti on naama ollut tasaseen tahtiin tukossa, mitä ny muutamana päivänä hieman välissä muka hellittänyt ja sitten seuraavana taas pukannut uusiksi päälle. Aamuyöt ja aamut aina ne pahimmat, päivisin kyllä pärjää.

No, kaiketi se häätyy lähteä tohtorilla kohta käymään, jos vaikka jotku tropit auttais tähän. Alkaa jo lämmin juoma tulee korvista ulos, riippumatta pistääkö sinne kuppiin teetä, mehua, rommia vaiko hunajaa tai kaikkia yhdessä.

Back
Ylös Bottom